REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Zakupy grupowe – dlaczego warto z nich korzystać?

Z zakupów grupowych korzyści czerpią zarówno sprzedawcy, jak i klienci.
Z zakupów grupowych korzyści czerpią zarówno sprzedawcy, jak i klienci.

REKLAMA

REKLAMA

Z zakupami grupowymi mamy w Polsce do czynienia od półtora roku. Dzięki zakupom grupowym możemy nabyć niemal wszystko, od kolacji w modnym miejscu po wyjazd na wakacje do Zakopanego, a na dodatek otrzymamy min. 50 proc. zniżki. Kto zyskuje na zakupach grupowych?

Codziennie na każdym serwisie zakupów grupowych pojawia się od kilkunastu do nawet kilkudziesięciu nowych ofert. A obecnie w Polsce działa ok. 80 portali tego typu, wliczając tzw. agregatory ofert zbierające zniżki z różnych serwisów. Coraz więcej firm zaprasza Polaków do skorzystania ze swoich usług oferując nęcące zniżki.

REKLAMA

Co można zyskać dzięki zakupom grupowym?

REKLAMA

Serwisy zakupów grupowych to sposób na dotarcie do dużej grupy potencjalnych klientów. Oferty wystawiane na tego rodzaju platformach zyskują dodatkowe wsparcie reklamowe dzięki promocji w kanałach social media, takich jak Facebook, Blip, Twitter czy poprzez newsletter do zapisanych  użytkowników. Usługodawca może również liczyć na pomoc copywriterów serwisu, którzy opracowują treść oferty i wspomagają przekaz odpowiednią grafiką.

Atrakcyjna oferta, wysoki rabat, niski koszt nabycia kuponu – to wszystko skłania internautów do skorzystania z proponowanej usługi. W ten sposób dana firma zdobywa średnio od stu do kilku tysięcy nowych nabywców. Tak było w przypadku sieci pizzerii Dominium, której oferta plasuje się wśród sprzedażowych hitów na serwisie zakupów grupowych Citeam.pl. Użytkownicy portalu zakupili aż 4 443 kupony zniżkowe na kwotę 50 zł, wydając tylko 22 zł. Kupon upoważniał ich do wyboru dowolnych dań z karty.

„Po udzieleniu zniżki i opłaceniu prowizji dla serwisu wyszliśmy z zyskiem. To i tak nic w porównaniu do liczby nowych klientów, których nie zapewniłaby nam żadna inna reklama.  80 proc. osób, które nabyły kupony, to nowi klienci w naszych lokalach i jestem pewien, że jakaś ich część do nas wróci”. – wyjaśnia Arkadiusz Kośliński z sieci pizzerii.

Jak zatem kształtują się prowizje, pobierane przez serwisy zakupów grupowych? W zależności od polityki serwisu są to stawki na poziomie od 10 do 50 proc. od jednego sprzedanego kuponu. Przykładowo Dominium, wystawiając ofertę w serwisie Citeam, poniosła koszty w wysokości 2,20 zł (prowizja wynosi w tym przypadku 10%) za jeden nabyty przez użytkownika kupon, a więc jej zarobek wyniósł na czysto 19,80 zł. „Nic nie straciłem, a mniejszy zarobek wpisałem w koszty marketingu firmy” dodaje przedstawiciel pizzerii.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dowiedz się także: Ile można zaoszczędzić dzięki płatnościom kartą debetową?

Co zrobić, żeby klient wrócił?

Wielu przedsiębiorców uważa, że tak bezpośrednia forma reklamy, jaką oferują serwisy zakupów grupowych, jest bardziej efektywna i tańsza niż np. wykupienie powierzchni na billboardzie. Tego rodzaju promocja usługi nie tylko dociera do odbiorców w danym mieście, ale przekłada się również na pozyskanie nowych klientów, którzy będą mieli okazję przekonać się do nowego miejsca.

Podstawą efektywnej reklamy za pośrednictwem zakupów grupowych jest jednak wywiązanie się samego usługodawcy z warunków oferty.

„Do klientów zakupów grupowych podchodzimy tak samo jak do tych pełnopłatnych. Część osób już wróciła do salonu po wypróbowaniu naszej oferty po raz pierwszy. Nie możemy sobie pozwolić na zmianę wizerunku na gorszy, gdyż zależy nam na promocji salonu” – mówi Anna Kołodziejska, właścicielka Studio Artis w Szczecinie, która promowała swoje studio na serwisie zakupów grupowych.

Co zrobić, żeby zoptymalizować swoje szanse na powrót klienta, pozyskanego za pośrednictwem zakupów grupowych?

„Decyzję o ilości oferowanych kuponów trzeba podejmować racjonalnie i liczyć siły na zamiary. Poza tym firmom po prostu nie opłaca się dostarczać gorszej jakości obsługi klientom z kuponami zniżkowymi, podkreślamy to zawsze na początku współpracy. Osoba, która poczuje się nienależycie obsłużona, pożali się na nieuczciwy lokal w Internecie, a tym samym potencjalnie zrazi innych zainteresowanych”. – wyjaśnia Marta Krauze z serwisu zakupów grupowych Citeam.pl.

Jak zmierzyć efekty?

REKLAMA

To, ilu klientów wraca ponownie, najłatwiej sprawdzą sklepy internetowe, które coraz częściej reklamują swoje produkty za pośrednictwem zakupów grupowych. Dobrym przykładem może być serwis Koralki.pl, który po zaoferowaniu zniżek w ciągu 3 miesięcy od zakończenia oferty na zakupach grupowych zanotował powrót aż co czwartego klienta, pozyskanego w ten sposób.

Obliczenie odsetka powracających konsumentów w przypadku sklepu internetowego jest proste – każdy e-sklep, większy czy mniejszy, tworzy bazę swoich klientów, prosząc o podanie adresu e-mail przy rejestracji. Stąd też bardzo łatwo jest sprawdzić, ile z nowo przybyłych osób powróciło na stronę sklepu, by dokonać ponownego zakupu.

Taki miernik mogą w prosty sposób stosować również usługodawcy z branży turystycznej, jednej z najbardziej popularnych kategorii na zakupach grupowych. W innych przypadkach firma jest w stanie porównać ruch klientów z obrotami sprzed promocji firmy na zakupach grupowych.

Polecamy serwis: Lokaty

Co sprzedaje się najlepiej?

Jak zatem wygląda ranking najbardziej popularnych kategorii ofert na zakupach grupowych? Na czele listy znajdują się usługi gastronomiczne oraz kosmetyczne, choć po piętach depczą im kupony z dziedziny turystyki, rozrywki czy rekreacji. Ostatnio na popularności zyskują także zniżki do sklepów internetowych.

O potencjalnym powodzeniu danej oferty mogą świadczyć sprzedażowe hity, czyli  oferty, które zanotowały największą liczbę nabytych kuponów zniżkowych. Są to :

  • 22 zł zamiast 50 zł na dowolne dania z karty menu sieci pizzerii Dominium/ sprzedano 4443 kuponów;
  • 39 zł zamiast 100 zł na zakupy w aptece internetowej Apo-discounter/ sprzedano 3554 kuponów;
  • 23 zł zamiast 80 zł za 100 zdjęć w formacie 10x15 w Foto As/ sprzedano 3173 kuponów;
  • 5 zł za kupon o wartości 50 zł na zakup dowolnego obuwia sportowego wsklepie Rolendt na allegro.pl/ sprzedano 3232 kuponów;
  • 9,50 zamiast 19 zł za nieograniczony czasowo wstęp do Parku Miniatur w Inwałdzie/ sprzedano 2670 kuponów;
  • 10 zł zamiast 20 zł na bilet do kina 5D Extreme w Forcie Wola w Warszawie/ sprzedano 1907 kuponów.

Można spodziewać się, że ta innowacyjna forma promocji usług firm będzie coraz częściej wykorzystywana w Polsce. Do takiej reklamy przekonują się również developerzy, firmy oferujące usługi dla innych przedsiębiorstw (np. pozycjonowanie, szkolenia) czy właśnie sklepy internetowe, których próżno by szukać w pierwszych serwisach zakupów grupowych.

Warto pamiętać, że zakupy grupowe pojawiły się w Polsce dopiero półtora roku temu. Dziś czołowe serwisy z kuponami zniżkowymi notują nawet od miliona do kilku milionów zarejestrowanych użytkowników. Która firma pogardzi taką liczbą potencjalnych odbiorców swoich usług? Na zakupie grupowym może zyskać każdy.

 Eksperci PayU

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

REKLAMA

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

Jak założyć spółkę z o.o. przez S24?

Rejestracja spółki z o.o. przez system S24 w wielu przypadkach jest najlepszą metodą zakładania spółki, ze względu na ograniczenie kosztów, szybkość (np. nie ma konieczności umawiania spotkań z notariuszem) i możliwość działania zdalnego w wielu sytuacjach. Mimo tego, że funkcjonowanie systemu s24 wydaje się niezbyt skomplikowane, to jednak zakładanie spółki wymaga posiadania pewnej wiedzy prawnej.

Ustawa wiatrakowa 2025 przyjęta: 500 metrów odległości wiatraków od zabudowań

Ustawa wiatrakowa 2025 została przyjęta przez rząd. Przedsiębiorcy, szczególnie województwa zachodniopomorskiego, nie kryją zadowolenia. Wymaganą odległość wiatraków od zabudowań zmniejsza się do 500 metrów.

Piękny umysł. Jakie możliwości poznania preferencji zachowań człowieka daje PRISM Brain Mapping?

Od wielu lat neuronauka znajduje zastosowanie nie tylko w medycynie, lecz także w pracy rozwojowej – indywidualnej i zespołowej. Doskonałym przykładem narzędzia diagnostycznego, którego metodologia jest zbudowana na wiedzy o mózgu, jest PRISM Brain Mapping. Uniwersalność i dokładność tego narzędzia pozwala na jego szerokie wykorzystanie w obszarze HR.

REKLAMA

Prawdziwa rewolucja w prawie i ulga dla przedsiębiorców: Maksymalnie 6 dni w roku na kontrole w firmach

To ma być prawdziwa rewolucja w prawie gospodarczym, ale nie tylko. Deregulacja obejmująca uproszczenie działalności gospodarczej i prowadzenie firmy w Polsce ma objąć całe otoczenie prawne biznesu. Na początek zmiany w kontrolach, które w obecnym kształcie dezorganizują funkcjonowanie firm, pochłaniają czas i koszty a dodatkowo stresują właścicieli i pracowników.

Przedsiębiorczość kobiet w praktyce. Parytety i reprezentacja kobiet w biznesie, luka płacowa i jawność wynagrodzeń [Wywiad]

O problemach polskich przedsiębiorców, w tym kobiet prowadzących własną firmę, o parytetach i reprezentacji kobiet w biznesie, luce płacowej i nowych przepisach w tym zakresie – rozmawiamy z Dominiką Reich, przedsiębiorczynią, członkinią Izby Przemysłowo-Handlowej w Białymstoku oraz jedyną przedstawicielką województwa podlaskiego w Stowarzyszeniu Sommelierów Polskich.

REKLAMA