REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Zakupy grupowe – dlaczego warto z nich korzystać?

Subskrybuj nas na Youtube
Z zakupów grupowych korzyści czerpią zarówno sprzedawcy, jak i klienci.
Z zakupów grupowych korzyści czerpią zarówno sprzedawcy, jak i klienci.

REKLAMA

REKLAMA

Z zakupami grupowymi mamy w Polsce do czynienia od półtora roku. Dzięki zakupom grupowym możemy nabyć niemal wszystko, od kolacji w modnym miejscu po wyjazd na wakacje do Zakopanego, a na dodatek otrzymamy min. 50 proc. zniżki. Kto zyskuje na zakupach grupowych?

Codziennie na każdym serwisie zakupów grupowych pojawia się od kilkunastu do nawet kilkudziesięciu nowych ofert. A obecnie w Polsce działa ok. 80 portali tego typu, wliczając tzw. agregatory ofert zbierające zniżki z różnych serwisów. Coraz więcej firm zaprasza Polaków do skorzystania ze swoich usług oferując nęcące zniżki.

REKLAMA

Co można zyskać dzięki zakupom grupowym?

REKLAMA

Serwisy zakupów grupowych to sposób na dotarcie do dużej grupy potencjalnych klientów. Oferty wystawiane na tego rodzaju platformach zyskują dodatkowe wsparcie reklamowe dzięki promocji w kanałach social media, takich jak Facebook, Blip, Twitter czy poprzez newsletter do zapisanych  użytkowników. Usługodawca może również liczyć na pomoc copywriterów serwisu, którzy opracowują treść oferty i wspomagają przekaz odpowiednią grafiką.

Atrakcyjna oferta, wysoki rabat, niski koszt nabycia kuponu – to wszystko skłania internautów do skorzystania z proponowanej usługi. W ten sposób dana firma zdobywa średnio od stu do kilku tysięcy nowych nabywców. Tak było w przypadku sieci pizzerii Dominium, której oferta plasuje się wśród sprzedażowych hitów na serwisie zakupów grupowych Citeam.pl. Użytkownicy portalu zakupili aż 4 443 kupony zniżkowe na kwotę 50 zł, wydając tylko 22 zł. Kupon upoważniał ich do wyboru dowolnych dań z karty.

„Po udzieleniu zniżki i opłaceniu prowizji dla serwisu wyszliśmy z zyskiem. To i tak nic w porównaniu do liczby nowych klientów, których nie zapewniłaby nam żadna inna reklama.  80 proc. osób, które nabyły kupony, to nowi klienci w naszych lokalach i jestem pewien, że jakaś ich część do nas wróci”. – wyjaśnia Arkadiusz Kośliński z sieci pizzerii.

Jak zatem kształtują się prowizje, pobierane przez serwisy zakupów grupowych? W zależności od polityki serwisu są to stawki na poziomie od 10 do 50 proc. od jednego sprzedanego kuponu. Przykładowo Dominium, wystawiając ofertę w serwisie Citeam, poniosła koszty w wysokości 2,20 zł (prowizja wynosi w tym przypadku 10%) za jeden nabyty przez użytkownika kupon, a więc jej zarobek wyniósł na czysto 19,80 zł. „Nic nie straciłem, a mniejszy zarobek wpisałem w koszty marketingu firmy” dodaje przedstawiciel pizzerii.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dowiedz się także: Ile można zaoszczędzić dzięki płatnościom kartą debetową?

Co zrobić, żeby klient wrócił?

Wielu przedsiębiorców uważa, że tak bezpośrednia forma reklamy, jaką oferują serwisy zakupów grupowych, jest bardziej efektywna i tańsza niż np. wykupienie powierzchni na billboardzie. Tego rodzaju promocja usługi nie tylko dociera do odbiorców w danym mieście, ale przekłada się również na pozyskanie nowych klientów, którzy będą mieli okazję przekonać się do nowego miejsca.

Podstawą efektywnej reklamy za pośrednictwem zakupów grupowych jest jednak wywiązanie się samego usługodawcy z warunków oferty.

„Do klientów zakupów grupowych podchodzimy tak samo jak do tych pełnopłatnych. Część osób już wróciła do salonu po wypróbowaniu naszej oferty po raz pierwszy. Nie możemy sobie pozwolić na zmianę wizerunku na gorszy, gdyż zależy nam na promocji salonu” – mówi Anna Kołodziejska, właścicielka Studio Artis w Szczecinie, która promowała swoje studio na serwisie zakupów grupowych.

Co zrobić, żeby zoptymalizować swoje szanse na powrót klienta, pozyskanego za pośrednictwem zakupów grupowych?

„Decyzję o ilości oferowanych kuponów trzeba podejmować racjonalnie i liczyć siły na zamiary. Poza tym firmom po prostu nie opłaca się dostarczać gorszej jakości obsługi klientom z kuponami zniżkowymi, podkreślamy to zawsze na początku współpracy. Osoba, która poczuje się nienależycie obsłużona, pożali się na nieuczciwy lokal w Internecie, a tym samym potencjalnie zrazi innych zainteresowanych”. – wyjaśnia Marta Krauze z serwisu zakupów grupowych Citeam.pl.

Jak zmierzyć efekty?

REKLAMA

To, ilu klientów wraca ponownie, najłatwiej sprawdzą sklepy internetowe, które coraz częściej reklamują swoje produkty za pośrednictwem zakupów grupowych. Dobrym przykładem może być serwis Koralki.pl, który po zaoferowaniu zniżek w ciągu 3 miesięcy od zakończenia oferty na zakupach grupowych zanotował powrót aż co czwartego klienta, pozyskanego w ten sposób.

Obliczenie odsetka powracających konsumentów w przypadku sklepu internetowego jest proste – każdy e-sklep, większy czy mniejszy, tworzy bazę swoich klientów, prosząc o podanie adresu e-mail przy rejestracji. Stąd też bardzo łatwo jest sprawdzić, ile z nowo przybyłych osób powróciło na stronę sklepu, by dokonać ponownego zakupu.

Taki miernik mogą w prosty sposób stosować również usługodawcy z branży turystycznej, jednej z najbardziej popularnych kategorii na zakupach grupowych. W innych przypadkach firma jest w stanie porównać ruch klientów z obrotami sprzed promocji firmy na zakupach grupowych.

Polecamy serwis: Lokaty

Co sprzedaje się najlepiej?

Jak zatem wygląda ranking najbardziej popularnych kategorii ofert na zakupach grupowych? Na czele listy znajdują się usługi gastronomiczne oraz kosmetyczne, choć po piętach depczą im kupony z dziedziny turystyki, rozrywki czy rekreacji. Ostatnio na popularności zyskują także zniżki do sklepów internetowych.

O potencjalnym powodzeniu danej oferty mogą świadczyć sprzedażowe hity, czyli  oferty, które zanotowały największą liczbę nabytych kuponów zniżkowych. Są to :

  • 22 zł zamiast 50 zł na dowolne dania z karty menu sieci pizzerii Dominium/ sprzedano 4443 kuponów;
  • 39 zł zamiast 100 zł na zakupy w aptece internetowej Apo-discounter/ sprzedano 3554 kuponów;
  • 23 zł zamiast 80 zł za 100 zdjęć w formacie 10x15 w Foto As/ sprzedano 3173 kuponów;
  • 5 zł za kupon o wartości 50 zł na zakup dowolnego obuwia sportowego wsklepie Rolendt na allegro.pl/ sprzedano 3232 kuponów;
  • 9,50 zamiast 19 zł za nieograniczony czasowo wstęp do Parku Miniatur w Inwałdzie/ sprzedano 2670 kuponów;
  • 10 zł zamiast 20 zł na bilet do kina 5D Extreme w Forcie Wola w Warszawie/ sprzedano 1907 kuponów.

Można spodziewać się, że ta innowacyjna forma promocji usług firm będzie coraz częściej wykorzystywana w Polsce. Do takiej reklamy przekonują się również developerzy, firmy oferujące usługi dla innych przedsiębiorstw (np. pozycjonowanie, szkolenia) czy właśnie sklepy internetowe, których próżno by szukać w pierwszych serwisach zakupów grupowych.

Warto pamiętać, że zakupy grupowe pojawiły się w Polsce dopiero półtora roku temu. Dziś czołowe serwisy z kuponami zniżkowymi notują nawet od miliona do kilku milionów zarejestrowanych użytkowników. Która firma pogardzi taką liczbą potencjalnych odbiorców swoich usług? Na zakupie grupowym może zyskać każdy.

 Eksperci PayU

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Relaks nie jest dla słabych. Dlaczego liderom tak trudno jest odpoczywać?

Wyobraź sobie, że siedzisz z kubkiem ulubionej herbaty, czujesz bryzę morską, przymykasz oczy, czując promienie słońca na twarzy i… nie masz wyrzutów sumienia. W twojej głowie nie pędzi pendolino tematów, kamieni milowych i zadań, które czekają w kolejce do pilnej realizacji, telefon służbowy milczy. Brzmi jak science fiction? W świecie liderów odpoczynek to często temat tabu, a relaks – luksus, na który prawdziwy przywódca nie może sobie pozwolić. Uważam, że to już najwyższy czas, abyśmy przestali się oszukiwać i zaczęli zadawać niewygodne pytania dotyczące relaksu – przede wszystkim sobie - powiedziała Dyrektorka zarządzająca, dyrektorka Departamentu Zasobów Ludzkich i Organizacji w KIR Dorota Dublanka.

Polscy wykonawcy działający na rynku niemieckim powinni znać VOB/B

VOB/B nadal jest w Niemczech często stosowanym narzędziem prawnym. Jak w pełni wykorzystać zalety tego sprawdzonego zbioru przepisów, minimalizując jednocześnie ryzyko?

BCC ostrzega: firmy muszą przyspieszyć wdrażanie KSeF. Ustawa już po pierwszym czytaniu w Sejmie

Prace legislacyjne nad ustawą wdrażającą Krajowy System e-Faktur (KSeF) wchodzą w końcową fazę. Sejm skierował projekt nowelizacji VAT do komisji finansów publicznych, która pozytywnie go zaopiniowała wraz z poprawkami.

Zakupy w sklepie stacjonarnym a reklamacja. Co może konsument?

Od wielu lat obowiązuje ustawa o prawach konsumenta. W wyniku implementowania do polskiego systemu prawa regulacji unijnej, od 1 stycznia 2023 r. wprowadzono do tej ustawy bardzo ważne, korzystne dla konsumentów rozwiązania.

REKLAMA

Ponad 650 tys. firm skorzystało z wakacji składkowych w pierwszym półroczu

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w pierwszym półroczu 2025 r. z wakacji składkowych skorzystało 657,5 tys. przedsiębiorców. Gdzie można znaleźć informacje o uldze?

Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści będą zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

Nie uczą się i nie pracują. Polscy NEET często są niewidzialni dla systemu

Jak pokazuje najnowszy raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, około 10% młodych Polaków nie uczy się ani nie pracuje. Kim są polscy NEET i dlaczego jest to realny problem społeczny?

REKLAMA

Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

REKLAMA