REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Zakupy grupowe – dlaczego warto z nich korzystać?

Subskrybuj nas na Youtube
Z zakupów grupowych korzyści czerpią zarówno sprzedawcy, jak i klienci.
Z zakupów grupowych korzyści czerpią zarówno sprzedawcy, jak i klienci.

REKLAMA

REKLAMA

Z zakupami grupowymi mamy w Polsce do czynienia od półtora roku. Dzięki zakupom grupowym możemy nabyć niemal wszystko, od kolacji w modnym miejscu po wyjazd na wakacje do Zakopanego, a na dodatek otrzymamy min. 50 proc. zniżki. Kto zyskuje na zakupach grupowych?

Codziennie na każdym serwisie zakupów grupowych pojawia się od kilkunastu do nawet kilkudziesięciu nowych ofert. A obecnie w Polsce działa ok. 80 portali tego typu, wliczając tzw. agregatory ofert zbierające zniżki z różnych serwisów. Coraz więcej firm zaprasza Polaków do skorzystania ze swoich usług oferując nęcące zniżki.

REKLAMA

Co można zyskać dzięki zakupom grupowym?

REKLAMA

Serwisy zakupów grupowych to sposób na dotarcie do dużej grupy potencjalnych klientów. Oferty wystawiane na tego rodzaju platformach zyskują dodatkowe wsparcie reklamowe dzięki promocji w kanałach social media, takich jak Facebook, Blip, Twitter czy poprzez newsletter do zapisanych  użytkowników. Usługodawca może również liczyć na pomoc copywriterów serwisu, którzy opracowują treść oferty i wspomagają przekaz odpowiednią grafiką.

Atrakcyjna oferta, wysoki rabat, niski koszt nabycia kuponu – to wszystko skłania internautów do skorzystania z proponowanej usługi. W ten sposób dana firma zdobywa średnio od stu do kilku tysięcy nowych nabywców. Tak było w przypadku sieci pizzerii Dominium, której oferta plasuje się wśród sprzedażowych hitów na serwisie zakupów grupowych Citeam.pl. Użytkownicy portalu zakupili aż 4 443 kupony zniżkowe na kwotę 50 zł, wydając tylko 22 zł. Kupon upoważniał ich do wyboru dowolnych dań z karty.

„Po udzieleniu zniżki i opłaceniu prowizji dla serwisu wyszliśmy z zyskiem. To i tak nic w porównaniu do liczby nowych klientów, których nie zapewniłaby nam żadna inna reklama.  80 proc. osób, które nabyły kupony, to nowi klienci w naszych lokalach i jestem pewien, że jakaś ich część do nas wróci”. – wyjaśnia Arkadiusz Kośliński z sieci pizzerii.

Jak zatem kształtują się prowizje, pobierane przez serwisy zakupów grupowych? W zależności od polityki serwisu są to stawki na poziomie od 10 do 50 proc. od jednego sprzedanego kuponu. Przykładowo Dominium, wystawiając ofertę w serwisie Citeam, poniosła koszty w wysokości 2,20 zł (prowizja wynosi w tym przypadku 10%) za jeden nabyty przez użytkownika kupon, a więc jej zarobek wyniósł na czysto 19,80 zł. „Nic nie straciłem, a mniejszy zarobek wpisałem w koszty marketingu firmy” dodaje przedstawiciel pizzerii.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dowiedz się także: Ile można zaoszczędzić dzięki płatnościom kartą debetową?

Co zrobić, żeby klient wrócił?

Wielu przedsiębiorców uważa, że tak bezpośrednia forma reklamy, jaką oferują serwisy zakupów grupowych, jest bardziej efektywna i tańsza niż np. wykupienie powierzchni na billboardzie. Tego rodzaju promocja usługi nie tylko dociera do odbiorców w danym mieście, ale przekłada się również na pozyskanie nowych klientów, którzy będą mieli okazję przekonać się do nowego miejsca.

Podstawą efektywnej reklamy za pośrednictwem zakupów grupowych jest jednak wywiązanie się samego usługodawcy z warunków oferty.

„Do klientów zakupów grupowych podchodzimy tak samo jak do tych pełnopłatnych. Część osób już wróciła do salonu po wypróbowaniu naszej oferty po raz pierwszy. Nie możemy sobie pozwolić na zmianę wizerunku na gorszy, gdyż zależy nam na promocji salonu” – mówi Anna Kołodziejska, właścicielka Studio Artis w Szczecinie, która promowała swoje studio na serwisie zakupów grupowych.

Co zrobić, żeby zoptymalizować swoje szanse na powrót klienta, pozyskanego za pośrednictwem zakupów grupowych?

„Decyzję o ilości oferowanych kuponów trzeba podejmować racjonalnie i liczyć siły na zamiary. Poza tym firmom po prostu nie opłaca się dostarczać gorszej jakości obsługi klientom z kuponami zniżkowymi, podkreślamy to zawsze na początku współpracy. Osoba, która poczuje się nienależycie obsłużona, pożali się na nieuczciwy lokal w Internecie, a tym samym potencjalnie zrazi innych zainteresowanych”. – wyjaśnia Marta Krauze z serwisu zakupów grupowych Citeam.pl.

Jak zmierzyć efekty?

REKLAMA

To, ilu klientów wraca ponownie, najłatwiej sprawdzą sklepy internetowe, które coraz częściej reklamują swoje produkty za pośrednictwem zakupów grupowych. Dobrym przykładem może być serwis Koralki.pl, który po zaoferowaniu zniżek w ciągu 3 miesięcy od zakończenia oferty na zakupach grupowych zanotował powrót aż co czwartego klienta, pozyskanego w ten sposób.

Obliczenie odsetka powracających konsumentów w przypadku sklepu internetowego jest proste – każdy e-sklep, większy czy mniejszy, tworzy bazę swoich klientów, prosząc o podanie adresu e-mail przy rejestracji. Stąd też bardzo łatwo jest sprawdzić, ile z nowo przybyłych osób powróciło na stronę sklepu, by dokonać ponownego zakupu.

Taki miernik mogą w prosty sposób stosować również usługodawcy z branży turystycznej, jednej z najbardziej popularnych kategorii na zakupach grupowych. W innych przypadkach firma jest w stanie porównać ruch klientów z obrotami sprzed promocji firmy na zakupach grupowych.

Polecamy serwis: Lokaty

Co sprzedaje się najlepiej?

Jak zatem wygląda ranking najbardziej popularnych kategorii ofert na zakupach grupowych? Na czele listy znajdują się usługi gastronomiczne oraz kosmetyczne, choć po piętach depczą im kupony z dziedziny turystyki, rozrywki czy rekreacji. Ostatnio na popularności zyskują także zniżki do sklepów internetowych.

O potencjalnym powodzeniu danej oferty mogą świadczyć sprzedażowe hity, czyli  oferty, które zanotowały największą liczbę nabytych kuponów zniżkowych. Są to :

  • 22 zł zamiast 50 zł na dowolne dania z karty menu sieci pizzerii Dominium/ sprzedano 4443 kuponów;
  • 39 zł zamiast 100 zł na zakupy w aptece internetowej Apo-discounter/ sprzedano 3554 kuponów;
  • 23 zł zamiast 80 zł za 100 zdjęć w formacie 10x15 w Foto As/ sprzedano 3173 kuponów;
  • 5 zł za kupon o wartości 50 zł na zakup dowolnego obuwia sportowego wsklepie Rolendt na allegro.pl/ sprzedano 3232 kuponów;
  • 9,50 zamiast 19 zł za nieograniczony czasowo wstęp do Parku Miniatur w Inwałdzie/ sprzedano 2670 kuponów;
  • 10 zł zamiast 20 zł na bilet do kina 5D Extreme w Forcie Wola w Warszawie/ sprzedano 1907 kuponów.

Można spodziewać się, że ta innowacyjna forma promocji usług firm będzie coraz częściej wykorzystywana w Polsce. Do takiej reklamy przekonują się również developerzy, firmy oferujące usługi dla innych przedsiębiorstw (np. pozycjonowanie, szkolenia) czy właśnie sklepy internetowe, których próżno by szukać w pierwszych serwisach zakupów grupowych.

Warto pamiętać, że zakupy grupowe pojawiły się w Polsce dopiero półtora roku temu. Dziś czołowe serwisy z kuponami zniżkowymi notują nawet od miliona do kilku milionów zarejestrowanych użytkowników. Która firma pogardzi taką liczbą potencjalnych odbiorców swoich usług? Na zakupie grupowym może zyskać każdy.

 Eksperci PayU

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Poławianie pereł. W jaki sposób łączyć technologię z autentycznością, by pozyskiwać jak najlepszych kandydatów?

Wyobraź sobie świat, w którym rekrutacja to już nie tylko „polowanie” na talenty, lecz dynamiczny ekosystem przewidywania i kreowania przyszłości organizacji. To scena, na której algorytmy AI nie tylko analizują CV, ale z chirurgiczną precyzją tropią osoby, które za moment zmienią rolę. Czy rekruterzy są gotowi na to, by wykorzystać potencjał AI mądrze, z korzyścią zarówno dla firmy, jak i kandydata?

Fundusz Bezpieczeństwa i Obronności oraz Spółka Specjalnego Przeznaczenia. Ważne zmiany dla polskiej gospodarki i przedsiębiorców [PROJEKT]

W obliczu dynamicznych zmian geopolitycznych i rosnących zagrożeń dla stabilności europejskiej, Polska podejmuje zdecydowane kroki w kierunku wzmocnienia swojej odporności. Jednym z najważniejszych elementów tej strategii jest powołanie Funduszu Bezpieczeństwa i Obronności – inicjatywy, która nie tylko odpowiada na wymogi Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO), ale także stanowi istotny element w budowaniu nowoczesnej, bezpiecznej i innowacyjnej gospodarki.

Dlaczego warto posiadać konto bankowe za granicą?

Wielu przedsiębiorców w Polsce skupia się na bieżącym prowadzeniu biznesu, dbając o sprzedaż, marketing czy rozwój produktów. Jednak nie zawsze równie dużą wagę przykładają do kwestii związanych z bezpieczeństwem finansowym firmy. W praktyce to właśnie sprawy bankowe i podatkowe mogą przesądzić o stabilności przedsiębiorstwa, a nawet o jego być albo nie być.

Jak chronić tajemnicę przedsiębiorstwa transportowego? Co zrobić w przypadku naruszenia poufności?

Współczesny rynek transportowy charakteryzuje się rosnącą konkurencją, wysoką dynamiką zmian oraz presją na efektywność kosztową. Przedsiębiorstwa działające w tym sektorze muszą nie tylko inwestować we flotę, nowoczesne technologie i kwalifikacje pracowników, ale także skutecznie chronić informacje, które stanowią o ich przewadze rynkowej.

REKLAMA

Tańsze tankowanie od września – ORLEN wprowadza nową promocję dla kierowców

Od 1 września 2025 roku na stacjach ORLEN w całej Polsce rusza nowa akcja promocyjna. Kierowcy mogą liczyć na zniżki nawet do 20 zł przy jednym tankowaniu, a co ważne – promocja obowiązuje codziennie, przez cały miesiąc. To kontynuacja wakacyjnych rabatów, ale w nieco innej, bardziej elastycznej formie.

Czy firmy wolą pozyskiwać nowych klientów czy utrzymywać relacje ze starymi?

Trzy czwarte firm w Europie planuje zwiększyć wydatki na narzędzia lojalnościowe, jak karty podarunkowe. W Polsce tylko 4% firm B2B stawia na budowanie relacji w marketingu, co – zdaniem ekspertów – jest niewykorzystanym potencjałem, zwłaszcza przy rosnących kosztach pozyskania klientów.

Co piąty Polak spełnia kryteria pracoholizmu [BADANIE]

Z badań przeprowadzonych przez platformę edukacyjną Centrum Profilaktyki Społecznej wynika, iż co piąty Polak spełnia kryteria pracoholizmu. Zjawisko to odbija się na rodzinach. Terapeuci coraz częściej spotykają pacjentów, którzy nie wiedzą, jak żyć razem po latach „małżeństwa na odległość”.

Zasiłek chorobowy 2025 – jakie zmiany planuje rząd

To może być prawdziwa rewolucja w systemie świadczeń chorobowych. Rząd chce, by już od 2026 roku pracodawcy nie musieli płacić za pierwsze dni choroby pracowników. Zasiłek od początku zwolnienia lekarskiego ma przejąć ZUS. Zmiana oznacza ulgę dla firm, ale jednocześnie zwiększy wydatki Funduszu Ubezpieczeń Społecznych. Czy pracownicy zyskają, a system wytrzyma dodatkowe obciążenia?

REKLAMA

Obowiązkowy KSeF wpłynie nie tylko na sposób wystawiania faktur [KOMENTARZ]

Obowiązek korzystania z Krajowego Systemu e-faktur (KSeF) obejmie wszystkich podatników (czynnych i zwolnionych z VAT), nawet najmniejsze firmy i wpłynie nie tylko na sposób wystawiania faktur - podkreśla Monika Piątkowska, doradca podatkowy e-pity.pl i fillup.pl.

Boom na wynajem aut i rosnące zobowiązania firm

Wakacje pełne przygód? Kamper. Krótka wycieczka? Auto na godziny. Dojazd z dworca? Samochód na minuty. Wynajem pojazdów w Polsce rośnie, także w firmach. Jednak branża ma problemy – długi firm wynajmujących sięgają 251 mln zł i nadal rosną.

REKLAMA