REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak założyć własny sklep internetowy? - 5 kroków

Subskrybuj nas na Youtube
zakładanie sklepu internetowego
zakładanie sklepu internetowego
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Założenie własnej firmy jest sposobem na poradzenie sobie na trudnym rynku pracy. Dobrym pomysłem na biznes jest sklep internetowy. Jak założyć własny sklep internetowy?

Obserwując współczesny rynek pracy, widoczna jest tendencja coraz większej ilości osób do otwierania własnych biznesów. Nieustannie rośnie liczba nowych firm, a wiele z nich powstaje w branży e-commerce. Chętnie otwieramy własne sklepy internetowe, ponieważ chcemy rozwijać nasze pasje i cenimy sobie dowolność, a także niezależność, jaką nam daje własna działalność.

REKLAMA

REKLAMA

Analizując historie e-przedsiębiorców można zauważyć, że najprężniej działające sklepy niekoniecznie zostały stworzone i są zarządzane przez doświadczonych specjalistów, za którymi stoi szereg pracowników. Często znacznie lepiej radzą sobie młode matki, nastolatkowie czy znudzeni pracownicy korporacji, którzy nigdy wcześniej nie mieli do czynienia z tego typu działalnością, a chcieli zacząć coś nowego.

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Dlaczego tak się dzieje? Ponieważ sprzedaż w internecie stała się banalnie prosta. Wraz z rozpowszechnieniem platform e-commerce, każdy ma w zasięgu ręki gotowe narzędzia, które pozwalają praktycznie od zaraz rozpocząć handel online. Nie są do tego potrzebne zdolności ani wiedza techniczna czy lata praktyki – dzięki rozwiązaniom w modelu SaaS dosłownie każdy może zacząć sprzedawać wybrane przez siebie produkty czy usługi w sieci. Sukces w e-commerce bardziej niż od umiejętności przedsiębiorcy, zależy od jego pasji, zapału i ciekawego pomysłu. A do samego stworzenia e-sklepu wystarczy tak naprawdę tylko 5 prostych kroków.

REKLAMA

Zobacz: Jak zdobyć unijne pieniądze na założenie firmy?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

KROK 1: Produkt

To on powinien być w naszym biznesie najważniejszy. Bardzo często pomysł na niego rodzi się z własnej potrzeby – Siostry Stąpor ze sklepu Szyjemy Sukienki swoje produkty zaczęły projektować, kiedy zauważyły, że nie podobają im się ubrania w sklepach sieciowych i stwierdziły, że same stworzą lepsze. Podobnie było w przypadku biznesu Anny Nawrot z Lamps&Co, która niezadowolona z oferty sklepów, postanowiła samodzielnie wykonać lampy czy pufy do pokoju dziecka. To tylko dwa z setek przypadków, kiedy okazało się, że indywidualna potrzeba może okazać się punktem wyjścia do dochodowego biznesu.

Przygotowując ofertę sklepu internetowego, oprócz dostosowania naszego produktu do potrzeb odbiorców, warto także zadbać, aby produkty były jak najbardziej unikalne i oryginalne. Wówczas istnieje znacznie większe prawdopodobieństwo, że nasz biznes zagospodaruje jakąś niszę, a tym samym będzie przyciągać wielu klientów i generować duży zysk. Jeżeli mamy już pomysł na produkt, to tak naprawdę połowa sukcesu jest za nami. Wówczas możemy przystąpić do tworzenia samego sklepu.

Zobacz: Jaką firmę założyć? – najlepsze pomysły na własny biznes

KROK 2: Wygląd i UX sklepu

Wygląd sklepu to jeden z najważniejszych czynników wpływających na sprzedaż w e-commerce. Jeżeli strona naszego biznesu nie wygląda zachęcająco i profesjonalnie, nikt nie dokona w nim zakupu. Design jest szczególnie ważny, jeżeli sami sprzedajemy produkty, które wyróżniają się estetyką – np. ubrania, akcesoria czy artykuły wyposażenia domowego. W takiej sytuacji, nasz asortyment musi być zaprezentowany na pięknej stronie – w innym wypadku cały jego urok zostanie przyćmiony przez nieciekawe otoczenie. Na Shoplo.com, dla wszystkich, którzy chcą otworzyć sklep internetowy udostępnione są gotowe szablony, dzięki którym jednym kliknięciem mogą stworzyć własny sklep. Wyróżnikiem szablonów jest ich przyciągający uwagę wygląd. Z badania przeprowadzonego wśród użytkowników platformy wynikło, że to właśnie „ładne szablony” (obok „prostoty obsługi”) są najczęstszymi powodami wyboru Shoplo. 

Kolejny element sklepu internetowego, który w dużej mierze warunkuje jego poziom sprzedaży jest UX (User Experience), czyli wrażenie, jakie odnosi konsument w momencie korzystania ze strony e-biznesu. Jeżeli chcemy sprzedawać dużo, musimy maksymalnie uprościć proces zakupowy w naszym sklepie oraz ułatwić wyszukiwanie produktów. Stąd, kluczowe jest zbudowanie prostego procesu składania zamówienia – im mniej danych będzie musiał wprowadzić klient, tym lepiej. Długie formularze skutecznie zniechęcają użytkowników i sprawiają, że porzucają koszyk bez dokonania zakupu. Warto pomyśleć także o tym, aby udostępnić klientom możliwość kupowania poprzez konto Facebook. W tym wypadku złożenie zamówienia będzie maksymalnie proste i wygodne. Ze statystyk Shoplo.com wynika, że aż 20% zamówień składanych jest właśnie przez konto na Facebooku.

Jak wypełnić druk prokury? - WZÓR

KROK 3: Konfiguracja płatności i dostawy

Ten etap najbardziej przeraża osoby, które chcą otworzyć własny e-biznes. Wydaje się, że dodanie metod płatności i sposobów dostawy do sklepu jest nie tylko trudne, ale także kosztowne, bowiem wymaga specjalnych integracji przygotowanych przez programistów. Tak rzeczywiście jest w przypadku dedykowanych sklepów, jednak decydując się na korzystanie z oprogramowania sklepowego w modelu SaaS, otrzymujemy od ręki gotowe wtyczki do płatności internetowych oraz integracje do wysyłki zamówień. Ich konfiguracja jest banalnie prosta – przykładowo, na Shoplo.com można zrobić to w mniej niż minutę. Każdy sam decyduje, które metody płatności i dostawy chce udostępnić w swoim sklepie, mając do wyboru całą gamę możliwości.

Dla osób, które zaczynają swoją przygodę z e-commerce, poza samą konfiguracją metod dostawy, problemem jest także cała obsługa logistyczna sklepu – nie każdy ma magazyn, w którym może przechowywać produkty, czas, aby pakować i wysyłać zamówienia czy wiedzę, aby wybrać najlepszą ofertę od kurierów. Początkującym przedsiębiorcom wydaje się, że jednym rozwiązaniem tej kwestii jest wynajęcie powierzchni i zatrudnienie do wysyłki paczek dedykowanych osób. Istnieje jednak dla tego alternatywa, która pozwala oszczędzić zarówno czas, jak i pieniądze – jest nią fulfillment. W jego ramach, z właściciela sklepu zdjęte są wszystkie kwestie związane z logistyką – a więc magazynowanie produktów, ich pakowanie oraz wysyłka. Oznacza to, że zajmuje się on tylko przygotowaniem oferty produktowej i marketingiem, a cała obsługa zamówień jest realizowana w ramach fulfillmentu. To świetne rozwiązanie zwłaszcza dla początkujących, którym często brak wiedzy, kapitału oraz czasu.

Zobacz: Jak założyć własną firmę?


KROK 4: Mobile commerce i wielokanałowość

Chociaż tak naprawdę zaprezentowane wyżej kroki wystarczą, aby zacząć sprzedawać online, w dzisiejszych czasach dobrze od razu przenieść swój sklep także na kanał mobilny. Ostatnie dane pokazują, że m-commerce (mobile commerce) systematycznie rośnie w siłę – jeszcze w 2013r. zakupy przez urządzenia mobilne stanowiły 15% zakupów online, a przewiduje się, że w 2018r. będzie to już 30%. Dlatego dostosowanie sklepu do smartfonów i tabletów staje się koniecznością dla osób sprzedających w sieci – bez tego nie tylko pomijamy istotny segment osób kupujących wyłącznie mobilnie, ale także zniechęcamy klientów, którzy odwiedzili naszą stronę na smartfonie, aby przejrzeć ofertę (nie mogli tego zrobić ze względu na źle wyświetlające się treści). Szczęśliwie dla e-przedsiębiorców stworzenie wersji mobilnej sklepu nie musi być jednak kosztowane ani skomplikowane, ponieważ wiele platform e-commerce swoim klientom oferuje w cenie wersję mobilną sklepu.

Kolejny kluczowy aspekt w e-commerce to sprzedaż wielokanałowa. Wystawienie produktów w wielu kanałach daje nam szanse pozyskania znacznie szerszego grona klientów niż przy sprzedaży wyłącznie przez stronę. Na Shoplo.com udostępnione są liczne integracje, pozwalające za pomocą kilku kliknięć sprzedawać w wielu miejscach jednocześnie, zarządzając wszystkim w ramach jednego panelu. Ze statystyk wynika, że wśród najczęściej wybieranych kanałów sprzedaży poza sklepem na stronie są: Facebook, Allegro, eBay, Google Shopping, blogi i widgety na stronach partnerów.

Zobacz: Zmiana umowy spółki jawnej

KROK 5: Pierwsze zamówienie

Po przejściu przez powyższe kroki, nasz sklep jest już w pełni gotowy, żeby zacząć sprzedawać. Teraz czas skupić się na marketingu, aby dobrze go wypromować i jak najszybciej pozyskać klientów. Kiedy w naszym sklepie pojawi się zamówienie, będziemy wiedzieli, że pierwszy sukces już za nami. Wtedy pozostaje już tylko czekać na kolejne, w postaci np. przekroczenia stu sprzedanych produktów.

Autor: Patryk Pawlikowski, CEO, Shoplo.com

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Cesja umowy leasingu samochodu osobowego – ujęcie podatkowe po stronie "przejmującego" leasing

W praktyce gospodarczej często zdarza się, że leasingobiorca korzystający z samochodu osobowego na podstawie umowy leasingu operacyjnego decyduje się przenieść swoje prawa i obowiązki na inny podmiot. Taka transakcja nazywana jest cesją umowy leasingu.

Startupy, AI i biznes: Polska coraz mocniej w grze o rynek USA [Gość Infor.pl]

Współpraca polsko-amerykańska to temat, który od lat przyciąga uwagę — nie tylko polityków, ale też przedsiębiorców, naukowców i ludzi kultury. Fundacja Kościuszkowska, działająca już od stu lat, jest jednym z filarów tej relacji. W rozmowie z Szymonem Glonkiem w programie Gość Infor.pl, Wojciech Voytek Jackowski — powiernik Fundacji i prawnik pracujący w Nowym Jorku — opowiedział o tym, jak dziś wyglądają kontakty gospodarcze między Polską a Stanami Zjednoczonymi, jak rozwijają się polskie startupy za oceanem i jakie szanse przynosi era sztucznej inteligencji.

Gdy motywacja spada. Sprawdzone sposoby na odzyskanie chęci do działania

Zaangażowanie pracowników to nie tylko wskaźnik nastrojów w zespołach, lecz realny czynnik decydujący o efektywności i kondycji finansowej organizacji. Jak pokazuje raport Gallupa „State of the Global Workplace 2025”, firmy z wysokim poziomem zaangażowania osiągają o 23 proc. wyższą rentowność i o 18 proc. lepszą produktywność niż konkurencja. Jednocześnie dane z tego samego badania są alarmujące – globalny poziom zaangażowania spadł z 23 do 21 proc., co oznacza, że aż czterech na pięciu pracowników nie czuje silnej więzi z miejscem pracy. Jak odwrócić ten trend?

Niezwykli ludzie. Jak wzbogacać kulturę organizacji dzięki talentom osób z niepełnosprawnością?

Najważniejszym kapitałem każdej organizacji są ludzie – to oni kształtują kulturę, rozwój i pozycję firmy na rynku. Dobrze dobrany zespół udźwignie ogromne wymagania, często przewyższając pokładane w nich oczekiwania, natomiast niewłaściwie dobrany lub źle zarządzany – może osłabić firmę i jej relacje z klientami. Integralnym elementem dojrzałej kultury organizacyjnej staje się dziś świadome włączanie różnorodności, w tym także osób z niepełnosprawnością.

REKLAMA

Ogólne warunki umowy często nie są wiążące. Mimo że są dostępne

Wiele firm – także dużych – zakłada, że sam fakt opublikowania wzorca umownego oznacza, iż automatycznie obowiązuje on drugą stronę. To założenie jest błędne. Może być nie tylko rozczarowujące, ale i kosztowne.

Wakacje od ZUS 2025: pół miliona przedsiębiorców wciąż może z nich skorzystać w tym roku. Czy planują zrobić to w listopadzie i grudniu

Na 0,5 mln przedsiębiorców jeszcze w tym roku czekają wakacje, w kieszeni zostanie im z tego powodu 360 mln zł. Zwolnienia ze składki na własne ubezpieczenia społeczne, tzw. wakacje od ZUS-u, w tym roku uzyskało 885,5 tys. podmiotów. Te pół miliona przedsiębiorców, prawdopodobnie zaplanowało wakacje od ZUS-u na końcowe miesiące roku.

Firma w Czechach w 2026 roku – dlaczego warto?

Czechy od lat należą do najatrakcyjniejszych krajów w Europie dla przedsiębiorców z Polski, którzy szukają stabilnego, przejrzystego i przyjaznego środowiska do prowadzenia biznesu. W 2025 roku to zainteresowanie nie tylko nie słabnie, ale wręcz rośnie. Coraz więcej osób rozważa przeniesienie działalności gospodarczej za południową granicę – nie z powodu chęci ucieczki przed obowiązkami, lecz po to, by zyskać normalne warunki do pracy i rozwoju firmy.

Faktoring bije rekordy w Polsce. Ponad 31 tysięcy firm finansuje się bez kredytu

Coraz więcej polskich przedsiębiorców wybiera faktoring jako sposób na poprawę płynności finansowej. Z danych Polskiego Związku Faktorów wynika, że po trzech kwartałach 2025 roku firmy zrzeszone w organizacji sfinansowały faktury o łącznej wartości 376,7 mld to o 9,3 proc. więcej niż rok wcześniej. Z usług faktorów korzysta już ponad 31 tysięcy przedsiębiorstw.

REKLAMA

PKO Leasing nadal na czele, rynek z wolniejszym wzrostem – leasing w 2025 roku [Gość Infor.pl]

Polski rynek leasingu po trzech kwartałach 2025 roku wyraźnie zwalnia. Po latach dwucyfrowych wzrostów branża wchodzi w fazę dojrzewania – prognozowany roczny wynik to zaledwie jednocyfrowy przyrost. Mimo spowolnienia, lider rynku – PKO Leasing – utrzymuje pozycję z bezpieczną przewagą nad konkurencją.

Bardzo dobra wiadomość dla firm transportowych: rząd uruchamia dopłaty do tachografów. Oto na jakich nowych zasadach skorzystają z dotacji przewoźnicy

Rząd uruchamia dopłaty do tachografów – na jakich nowych zasadach będzie przyznawane wsparcie dla przewoźników?Ministerstwo Infrastruktury 14 października 2025 opublikowało rozporządzenie w zakresie dofinansowania do wymiany tachografów.

REKLAMA