Jak założyć firmę remontowo-budowlaną? - pomysł
REKLAMA
REKLAMA
Poszukując pomysłu na biznes warto w pierwszej kolejności rozważyć te, które charakteryzują się wysoką marżą i niskimi kosztami rozpoczęcia działalności. Idealny biznes cechuje się również tym, że przynosi dochody od pierwszych dni działalności. Jeśli spróbujemy sił w takim biznesie, nawet w razie fiaska naszego przedsięwzięcia nie zostaniemy na lodzie z długami, ale będziemy mogli szukać szczęścia przy realizacji innych inicjatyw. Założenie firmy remontowo – budowlanej wydaje się być dobrym pomysłem, szczególnie dla mężczyzn mających zdolności manualne, tzw. złotych rączek.
REKLAMA
Zobacz: Jak założyć własną firmę?
Za założeniem firmy remontowo – budowlanej przemawiają w szczególności:
- Bardzo małe nakłady na początku działalności. Można je dodatkowo zmniejszyć korzystając w początkowym etapie z wypożyczalni drobnego sprzętu budowlanego.
- Możliwość płacenia obniżonego ZUS dla osób pierwszy raz prowadzących działalność gospodarczą.
- Nie ma potrzeby wynajmowania lokalu, co znacznie obniża koszty w stosunku do innych pomysłów na działalność gospodarczą. Twoje biuro może się mieścić w salonie, natomiast sprzęt możesz magazynować w przydomowym garażu.
W związku z powyższym miesięczne koszty prowadzenia działalności są bardzo niskie i naprawdę mało zaryzykujesz, jeśli spróbujesz swoich sił w tym biznesie. Są jednak rzeczy, na których nie powinieneś oszczędzać, a mianowicie:
- Obsługa księgowa. Teoretycznie możesz samemu prowadzić księgowość, w praktyce jednak dobrze jest powierzyć tą trudną i odpowiedzialną pracę specjalistom. Zaoszczędzi Ci to wiele stresu. Cena usług księgowych dla osób prowadzących działalność gospodarczą jednoosobowo rozpoczyna się od 200 zł.
- Ubezpieczenie OC.
Firmy remontowo – budowlane zakładane są przez absolwentów budowlanych szkół średnich oraz politechnik, jednakże do wykonywania wielu opłacalnych prac nie są potrzebne żadne specjalne kwalifikacje ani uprawnienia budowlane. W praktyce zdarza się, że takie usługi świadczą osoby nie mające żadnego wykształcenia, ale również doktoranci, którzy doceniają możliwość osiągnięcia w tej branży wysokich zarobków.
Wybór formy opodatkowania dochodów
Badanie rynku, konkurencja
REKLAMA
W tym przypadku badanie rynku nie wiąże się z koniecznością zlecenia przeprowadzenia badań wyspecjalizowanej instytucji badawczej. Po prostu powinieneś sprawdzić, czy na rynku, na którym zamierzasz działać, jest jeszcze miejsce na nowy podmiot. Zorientuj się, czy firmy, z którymi masz zamiar konkurować, mają wolne terminy.
Jeżeli remont mieszkania trzeba zamawiać na kilka tygodni do przodu, a właściciele firm nie chcą słyszeć o negocjowaniu cen robocizny, to dobra prognoza, że na Twoje usługi znajdą się chętni. Jeśli natomiast firmy ostro rywalizują o zlecenia i są gotowe do znacznej obniżki cen, może to znaczyć, że rynek jest już nasycony. Jeszcze przed dokonaniem pierwszych nakładów możesz zamieścić w lokalnej gazecie ogłoszenie, w którym opiszesz zakres wykonywanych prac. W zależności od tego, jaki będzie odzew, możesz ocenić swoje szansę na zdobycie pierwszych zamówień.
Sposób pozyskiwania zleceń
Truizmem jest pisanie, że najlepszą reklamą jest poczta pantoflowa. Na rekomendacje zadowolonych klientów mogą liczyć firmy obecne już na rynku. Z tego powodu w tym miejscu przybliżę inne metody pozyskiwania zleceń.
- Gazety ogłoszeniowe
W wielu miastach popularne są gazety ogłoszeniowe, kupowane przez osoby zainteresowane określonymi produktami lub usługami. W Radomiu i Lublinie bardzo dobrą opinią wśród przedsiębiorców cieszy się gazeta Anonse. Ogłoszenia w gazetach są dobrą i dość tanią metodą pozyskiwania zleceń. Musisz jednak liczyć się z wieloma telefonami od osób, które nie mają w tej chwili zamiaru korzystać z Twoich usług, ale sondują rynek.
- Kartki i kolor
Tanią i skuteczną reklamą są ogłoszenia z wyrywanymi karteczkami. Ogłoszenia nie muszą być kolorowe, możesz więc wydrukować je na domowej drukarce i ponacinać nożykiem introligatorskim lub nożyczkami. Ważne jest miejsce, w którym Twoje ogłoszenie zostanie umieszczone. Z pewnością warto zaistnieć z taką reklamą w nowo zasiedlanych budynkach, w których mieszkania sprzedawane są w stanie deweloperskim.
- Współpraca z architektem
Wiele ekip remontowo – budowlanych ceni sobie współpracę z architektami wnętrz oraz pośrednikami w obrocie nieruchomościami. Osoby te są często pytane o zaufanych fachowców.
- Strona internetowa
O tym, że doskonałym narzędziem marketingowym jest strona internetowa, nie trzeba nikogo przekonywać. Aby jednak spełniała prawidłowo swoją funkcję, musisz pamiętać o kilku prostych rzeczach.
Po pierwsze, na stronie powinien być zamieszczony formularz. Twoi klienci znacznie chętniej napiszą do Ciebie, jeśli nie będą musieli wchodzić na swoją pocztę lub uruchamiać programu pocztowego. Po drugie, warto zadbać o zamieszczenie na stronie internetowej odpowiedniego zdjęcia, pod którym będzie napisane kilka zdań o Tobie i Twojej specjalizacji. To ważne, ponieważ Twoi klienci znacznie chętniej zaproszą do mieszkania fachowca, który nie jest dla nich anonimowy. Dobrze jest zlecić wykonanie strony internetowej firmie, która ma za sobą już kilka udanych realizacji.
Polecamy: Poradnik dla firm remontowo-budowlanych: prawa i obowiązki stron umowy o dzieło
- Zostań ekspertem
Dobrym pomysłem może okazać się także blog, na którym będziesz udzielał porad dotyczących remontów. Twoi czytelnicy będą postrzegać Cię jako eksperta. Prowadzenie takiego bloga jest czasochłonne, ale renomy nie można nigdzie kupić. Kiedy już będziesz miał stronę internetową, pamiętaj o jej pozycjonowaniu, abyś zawsze był pierwszy, kiedy Twój potencjalny klient wpiszę w google frazę np. "Hrubieszów usługi budowlane"
- Reklama kontekstowa
Doskonałą, ale niestety drogą formą reklamy jest reklama kontekstowa w wyszukiwarce Google, tzw. Google Adwords. Dzięki częstym promocją możesz jednak zapoznać się z właściwościami tej formy reklamy za darmo i dzięki temu pozyskać pierwsze zlecenia. Google Adwords charakteryzuje się tym, że reklamodawca nie płaci za emisję reklamy, ale za kliknięcia na link, który kieruje osobę zainteresowaną produktem lub usługą na stronę reklamodawcy. Jeśli na takiej stronie jest formularz kontaktowy, możesz liczyć na maile z pytaniami o szczegóły oferty.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.