REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Hotele znów otwarte. Te miejskie na razie są omijane są przez gości

Subskrybuj nas na Youtube
Joanna Ostrowska: w przeciwieństwie do hoteli resortowych w miejskich hotelach zainteresowanie jest mniejsze
Joanna Ostrowska: w przeciwieństwie do hoteli resortowych w miejskich hotelach zainteresowanie jest mniejsze

REKLAMA

REKLAMA

Od 8 maja hotele znów mogą przyjmować gości. Jednak w przeciwieństwie do hoteli resortowych w tych miejskich nie widać bardzo dużego zainteresowania.

Hotele otwarte, ale ożywienia nie widać

Od 8 maja branża hotelarska działa. Ale klientów jak na lekarstwo.

REKLAMA

REKLAMA

- Większego ożywienia spodziewamy się z chwilą uruchomienia gastronomii - mówi Joanna Ostrowska, zarządzająca rodzinną siecią Osti-hotele w Krakowie.
- W związku z ponownym otwarciem hoteli obserwujemy sytuację analogiczną do tej, jaka była w ubiegłym roku, kiedy także wznowiliśmy działalność po dłuższej przerwie. W przeciwieństwie do hoteli resortowych w miejskich hotelach zainteresowanie jest mniejsze. Goście rezerwują pobyt z rezerwą, przed samym przyjazdem, a na ostateczną decyzję wpływ ma m.in. pogoda. Mimo wszystko bardzo się cieszymy, że znów będziemy mogli ich przyjąć - dodaje Ostrowska.

Najpierw hotele, potem ogródki

Ponowne otwarcie hoteli dla wszystkich (w maksymalnym obłożeniu 50 proc.) nastąpi 8 maja. Tydzień później ruszą ogródki restauracyjne. Na pełne wznowienie działalności gastronomii poczekamy do 29 maja. I to właśnie wówczas w hotelach miejskich spodziewają się wzrostu obłożenia.

- Większego ożywienia spodziewamy się z chwilą uruchomienia gastronomii. O bezpieczeństwo dbamy w każdej przestrzeni naszego hotelu, dlatego żałujemy, że hotelowa gastronomi, podobnie jak strefy SPA czy baseny, nie mogą działać, ponieważ pełna oferta odpowiadałaby w stu procentach na potrzebę odpoczynku, a którą chyba każdy z nas ma - mówi Joanna Ostrowska.

REKLAMA

Kiedy wrócą eventy?

Wpływ na wielkość obłożenia w hotelach mają nie tylko turyści.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- Mam nadzieję, że ponowne otwarcie hoteli to początek długiej drogi powrotu do nowej normalności. Kolejnym kamieniem milowym będzie wznowienie działalność branży eventowej i konferencyjnej, a co niewątpliwie przełoży się - w przypadku takich hoteli jak Kossak - na wzrost zainteresowania gości. Coraz więcej przedsiębiorców sygnalizuje potrzebę spotkań, konferencji i szkoleń z cateringiem, nawet przy bardzo ograniczonej liczbie osób. Widać, że i w tym obszarze są duże oczekiwania związane ze zmniejszeniem ograniczeń - podsumowuje Ostrowska.

Czego uczy nas pandemia?

Pandemii i związane z tym ograniczenia trwa już ponad rok. Dla branży hotelarskiej jest to wyjątkowo ciężki czas. Czas zdobywania też cennych doświadczeń, które na pewno będą miały na decyzje podejmowane w przyszłości.
Joanna Ostrowska wymienia pięć cennych lekcji, jakie wyniosła z tego czasu:

1. Transparentność w działaniu

Sytuacja związana z pandemią i niepewność, z jaką musimy zmagać się od ponad dwunastu miesięcy, utwierdziła mnie w przekonaniu o tym, jak ważna jest transparentność w relacjach z pracownikami. Bieżące informowanie o tym, jak wygląda nasza sytuacja, a także, jaki mamy krótko i długofalowy plan działania, decyzje (a w ostatnim czasie były to te z kategorii ciężkich) przyjmowane były przez zespół z dużym zrozumieniem i autentyczną chęcią wsparcia.

2. Empatia w relacjach z zespołem

Od zawsze ważne było dla mnie, aby zwracać uwagę na potrzeby pracowników, które związane nie tylko bezpośrednio z wykonywaną przez nich pracą, ale także osobistą sytuacją. Pandemia pokazała, że budowanie relacji poprzez empatię, to bezcenna wartość dla każdej organizacji. Ze strony pracowników mogliśmy na przykład liczyć na zrozumienie w związku z nowymi obowiązkami, jakie zostały na nich nałożone w ostatnim czasie. Jestem przekonana, że takie podejście będzie procentować także w przyszłości.

3. Partnerskie relacje z dostawcami usług

Od samego początku w podejmowanych przeze mnie działaniach zależało mi na budowaniu partnerskich relacji z dostawcami różnych usług do naszych hoteli. Z jednej strony zależało mi, aby oferowane przez nich ceny był, jak najbardziej atrakcyjna dla nas, a z drugiej strony miałam silne przeświadczenie, że ich zadowolenie z zawartej umowy jest równie ważne. Dbanie o relację z każdą grupą zaowocowało zrozumieniem przy renegocjacji lub zawieszeniu umów, co wymusiła pandemiczna rzeczywistość. COVID-19 pokazał dobitnie, że długofalowe relacje można zbudować tylko wówczas, kiedy są one partnerskie.

4. Inwestycje są ważne. Podobnie, jak poduszka finansowa

W naszej strategii rozwoju istotnym elementem zawsze była poduszka finansowa. W połączeniu z pomocą z tarczy antykryzysowej pozwoliło nam to na kontynuowanie działalności biznesowej i zachowanie ciągłości współpracy z najlepszymi pracownikami. Jednocześnie pandemia jeszcze mocniej uświadomiła nam, że równie ważne, jak inwestycje jest gromadzeniem kapitału oszczędnościowego.

5. Czas odkrywania przestrzeni, pozwalających na optymalizację kosztów

Pandemia koronawirusa zmusiła nas do bliższego przyjrzenia się kosztom, jakie ponosimy i ich optymalizacji. Jednocześnie pokazała, że nie jest to równoznaczne z poziomem świadczonych usług i oferty dla gości. To cenna lekcja, która skłoniła nas do ponownego przyjrzenia się inwestycjom.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA