REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Hotele znów otwarte. Te miejskie na razie są omijane są przez gości

Subskrybuj nas na Youtube
Joanna Ostrowska: w przeciwieństwie do hoteli resortowych w miejskich hotelach zainteresowanie jest mniejsze
Joanna Ostrowska: w przeciwieństwie do hoteli resortowych w miejskich hotelach zainteresowanie jest mniejsze

REKLAMA

REKLAMA

Od 8 maja hotele znów mogą przyjmować gości. Jednak w przeciwieństwie do hoteli resortowych w tych miejskich nie widać bardzo dużego zainteresowania.

Hotele otwarte, ale ożywienia nie widać

Od 8 maja branża hotelarska działa. Ale klientów jak na lekarstwo.

REKLAMA

- Większego ożywienia spodziewamy się z chwilą uruchomienia gastronomii - mówi Joanna Ostrowska, zarządzająca rodzinną siecią Osti-hotele w Krakowie.
- W związku z ponownym otwarciem hoteli obserwujemy sytuację analogiczną do tej, jaka była w ubiegłym roku, kiedy także wznowiliśmy działalność po dłuższej przerwie. W przeciwieństwie do hoteli resortowych w miejskich hotelach zainteresowanie jest mniejsze. Goście rezerwują pobyt z rezerwą, przed samym przyjazdem, a na ostateczną decyzję wpływ ma m.in. pogoda. Mimo wszystko bardzo się cieszymy, że znów będziemy mogli ich przyjąć - dodaje Ostrowska.

Najpierw hotele, potem ogródki

REKLAMA

Ponowne otwarcie hoteli dla wszystkich (w maksymalnym obłożeniu 50 proc.) nastąpi 8 maja. Tydzień później ruszą ogródki restauracyjne. Na pełne wznowienie działalności gastronomii poczekamy do 29 maja. I to właśnie wówczas w hotelach miejskich spodziewają się wzrostu obłożenia.

- Większego ożywienia spodziewamy się z chwilą uruchomienia gastronomii. O bezpieczeństwo dbamy w każdej przestrzeni naszego hotelu, dlatego żałujemy, że hotelowa gastronomi, podobnie jak strefy SPA czy baseny, nie mogą działać, ponieważ pełna oferta odpowiadałaby w stu procentach na potrzebę odpoczynku, a którą chyba każdy z nas ma - mówi Joanna Ostrowska.

Kiedy wrócą eventy?

Wpływ na wielkość obłożenia w hotelach mają nie tylko turyści.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- Mam nadzieję, że ponowne otwarcie hoteli to początek długiej drogi powrotu do nowej normalności. Kolejnym kamieniem milowym będzie wznowienie działalność branży eventowej i konferencyjnej, a co niewątpliwie przełoży się - w przypadku takich hoteli jak Kossak - na wzrost zainteresowania gości. Coraz więcej przedsiębiorców sygnalizuje potrzebę spotkań, konferencji i szkoleń z cateringiem, nawet przy bardzo ograniczonej liczbie osób. Widać, że i w tym obszarze są duże oczekiwania związane ze zmniejszeniem ograniczeń - podsumowuje Ostrowska.

Czego uczy nas pandemia?

Pandemii i związane z tym ograniczenia trwa już ponad rok. Dla branży hotelarskiej jest to wyjątkowo ciężki czas. Czas zdobywania też cennych doświadczeń, które na pewno będą miały na decyzje podejmowane w przyszłości.
Joanna Ostrowska wymienia pięć cennych lekcji, jakie wyniosła z tego czasu:

1. Transparentność w działaniu

Sytuacja związana z pandemią i niepewność, z jaką musimy zmagać się od ponad dwunastu miesięcy, utwierdziła mnie w przekonaniu o tym, jak ważna jest transparentność w relacjach z pracownikami. Bieżące informowanie o tym, jak wygląda nasza sytuacja, a także, jaki mamy krótko i długofalowy plan działania, decyzje (a w ostatnim czasie były to te z kategorii ciężkich) przyjmowane były przez zespół z dużym zrozumieniem i autentyczną chęcią wsparcia.

2. Empatia w relacjach z zespołem

Od zawsze ważne było dla mnie, aby zwracać uwagę na potrzeby pracowników, które związane nie tylko bezpośrednio z wykonywaną przez nich pracą, ale także osobistą sytuacją. Pandemia pokazała, że budowanie relacji poprzez empatię, to bezcenna wartość dla każdej organizacji. Ze strony pracowników mogliśmy na przykład liczyć na zrozumienie w związku z nowymi obowiązkami, jakie zostały na nich nałożone w ostatnim czasie. Jestem przekonana, że takie podejście będzie procentować także w przyszłości.

3. Partnerskie relacje z dostawcami usług

Od samego początku w podejmowanych przeze mnie działaniach zależało mi na budowaniu partnerskich relacji z dostawcami różnych usług do naszych hoteli. Z jednej strony zależało mi, aby oferowane przez nich ceny był, jak najbardziej atrakcyjna dla nas, a z drugiej strony miałam silne przeświadczenie, że ich zadowolenie z zawartej umowy jest równie ważne. Dbanie o relację z każdą grupą zaowocowało zrozumieniem przy renegocjacji lub zawieszeniu umów, co wymusiła pandemiczna rzeczywistość. COVID-19 pokazał dobitnie, że długofalowe relacje można zbudować tylko wówczas, kiedy są one partnerskie.

4. Inwestycje są ważne. Podobnie, jak poduszka finansowa

W naszej strategii rozwoju istotnym elementem zawsze była poduszka finansowa. W połączeniu z pomocą z tarczy antykryzysowej pozwoliło nam to na kontynuowanie działalności biznesowej i zachowanie ciągłości współpracy z najlepszymi pracownikami. Jednocześnie pandemia jeszcze mocniej uświadomiła nam, że równie ważne, jak inwestycje jest gromadzeniem kapitału oszczędnościowego.

5. Czas odkrywania przestrzeni, pozwalających na optymalizację kosztów

Pandemia koronawirusa zmusiła nas do bliższego przyjrzenia się kosztom, jakie ponosimy i ich optymalizacji. Jednocześnie pokazała, że nie jest to równoznaczne z poziomem świadczonych usług i oferty dla gości. To cenna lekcja, która skłoniła nas do ponownego przyjrzenia się inwestycjom.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

Kryzys się skończył, inflacja wyhamowała, a mimo to kradzieży sklepowych jest coraz więcej

Kradzieże w sklepach wciąż są dla branży handlowej wielkim problemem. Choć kryzys się skończył, inflacja wygasa, złodzieje nie rezygnują. Kradną nie tylko kosmetyki czy alkohole - na handel, ale nadal na dużą skalę przedmiotem kradzieży są artykuły spożywcze.

REKLAMA

Branża budowlana: mimo działań prewencyjnych liczba wypadków przy pracy nie chce spadać

Brokerzy ubezpieczeniowi alarmują> Firmy budowlane nieraz bagatelizują skalę oraz prawdopodobieństwo wypadków i zawierają ubezpieczenia OC działalności z niskimi sumami gwarancyjnymi i limitami. Tymczasem rośnie liczba wypadków ze skutkiem śmiertelnym.

Rząd opóźnia obowiązek raportowania ESG. Raportowanie dopiero od 2028 i 2029 r. [projekt ustawy przyjęty przez Radę Ministrów]

Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy odraczający o dwa lata obowiązek raportowania ESG dla firm. Nowe przepisy mają ograniczyć biurokratyczne obciążenia i dać przedsiębiorcom więcej czasu na dostosowanie się do unijnych regulacji.

Jak założyć klub fitness lub siłownię? [Poradnik eksperta]

Obecnie w Polsce działa ponad trzy tysiące siłowni i klubów fitness, z czego przeważająca większość funkcjonuje w ramach większych sieci. Dbanie o zdrowie i kondycję fizyczną stało się globalnym i nieprzemijającym trendem, co można zawdzięczać m.in. influencerom z branży fitness (trenerom i instruktorom).

Dlaczego Polacy nie ufają zagranicznym sklepom online? [Raport]

Zagraniczne firmy napotykają na poważną barierę na polskim rynku e-commerce – brak zaufania. Aż 2/3 Polaków unika zakupów w zagranicznych e-sklepach z obawy o zwroty, reklamacje i autentyczność produktów. Kluczową rolę w decyzjach zakupowych odgrywają opinie innych klientów. Pokonanie tej nieufności to klucz do sukcesu w polskim e-handlu.

REKLAMA

Rząd podwyższy w 2026 r. płacę minimalną tylko o wskaźnik inflacji - przedsiębiorcy chwalą takie rozwiązanie, dlaczego

Płaca minimalna w 2026 roku wzrośnie o 140 złotych brutto do kwoty 4806 złotych. To mniejszy wzrost niż w minionych latach, ale przedsiębiorcy przyznają, że jest to kompromis pomiędzy możliwościami przedsiębiorców, a oczekiwaniami pracowników.

Szczęście i spełnienie może iść w parze

Rozmowa z dr Mary E. Anderson, autorką książki „Radość osiągania” – o tym, jak być szczęśliwym wysoko efektywnym człowiekiem.

REKLAMA