REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Tarcza PFR i tarcza branżowa. Jakie są różnice?

Tarcza antykryzysowa to pakiet wielu instrumentów pomocy finansowej dla pracowników i pracodawców
Tarcza antykryzysowa to pakiet wielu instrumentów pomocy finansowej dla pracowników i pracodawców

REKLAMA

REKLAMA

Tarcza PFR i tarcza branżowa to rozwiązania MRPiT. W ten sposób do polskich przedsiębiorców i pracowników ma trafić ponad 300 mld zł. Czym różnią się te tarcze i kto może z nich skorzystać?

Co to jest tarcza finansowa PFR?

Tarcza finansowa PFR dla firm i pracowników to program wsparcia o wartości 100 mld zł skierowany do mikrofirm (zatrudniających co najmniej 1 pracownika) oraz małych, średnich i dużych przedsiębiorstw. Program skierowany jest do około 670 tys. polskich przedsiębiorców. Ma pomóc w ochronie miejsca pracy, zapewnić firmom płynność finansową oraz pomóc im powrócić na ścieżkę wzrostu po zniesieniu obostrzeń niezbędnych obecnie do walki z koronawirusem.

REKLAMA

Z tarczy finansowej skorzystało do tej pory ponad 340 tys. mikro, małych i średnich przedsiębiorców, którzy otrzymali pomoc w wysokości ponad 60 mld zł.

REKLAMA

15 stycznia 2021 r. wystartowała tarcza finansowa PFR 2.0. Zawiera rozwiązania adresowane do: pracowników z mikro, małych, średnich i dużych firm oraz dla samych przedsiębiorców, którzy prowadzą działalność gospodarczą w ramach 45 kodów PKD. Łączna wartość pomocy to ponad 35 mld zł. Według szacunków PFR do końca marca 2021 r. z finansowania będzie mogło skorzystać ponad 70 tys. firm.

W puli tarczy 2.0 przeznaczono 13 mld zł pomocy dla mikro, małych i średnich firm oraz 7 mld zł na umorzenia do 100 proc. subwencji z tarczy finansowej 1.0. Dla dużych firm przeznaczono z kolei 25 mld zł z tarczy 2.0.

Polecamy: Ulgi na rozwój i innowacje w PIT i CIT. Zmiany 2021

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kto może skorzystać z tarczy PFR 2.0?

Ze wsparcia mogą skorzystać m.in. firmy z:

• branży eventowej,

• związanej z organizacją targów, wystaw i kongresów,

• prowadzące handel detaliczny,

• prowadzące hotele,

• prowadzące działalność turystyczną,

• prowadzące placówki gastronomiczne,

• branży fitness,

• prowadzące działalność związaną z wystawianiem przedstawień artystycznych oraz działalność wspomagającą w tym zakresie.

Co to jest tarcza branżowa?

Tarcza branżowa to wsparcie dla firm z ok. 40 branż, które zostały najbardziej dotknięte obostrzeniami podczas drugiej, jesiennej fali pandemii koronawirusa.

Do 15 stycznia 2021 roku już 66,7 tys. przedsiębiorców złożyło wnioski o dotację do 5 tys. zł na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej. Wysokość pomocy to 332,3 mln zł. Powiatowe urzędy pracy zajmują się ich rozpatrywaniem, dotychczas rozpatrzono pozytywnie 33,3 tys. wniosków na kwotę 166,1 mln zł. i 13,15 tys. przedsiębiorców złożyło wnioski o dopłaty do wynagrodzeń w wysokości 2 tys. zł.

Tarcza branżowa ma objąć pomocą ok. 270 tys. firm a wartość wsparcia to około 4,5 mld zł miesięcznie.

Kto może otrzymać wsparcie w ramach tarczy branżowej?

W ramach tarczy branżowej o wsparcie mogą ubiegać się firmy reprezentujące następujące branże: gastronomiczną, kulturalno-rozrywkową (estradową, targową, fotograficzną, filmową, muzealną), sportową (fitness, siłownie, rekreacja, uzdrowiska), sprzedaży detalicznej (targowiska, bazary), turystyczną, transportową, edukacyjną, cateringową, usług pralniczych.

Pomoc z tarczy branżowej to:

zwolnienie ze składek ZUS za listopad,

• jednorazowe dodatkowe świadczenie postojowe w wysokości 2080 zł,

• dopłaty w wysokości 2 tys. zł do wynagrodzenia pracownika zatrudnionego w pełnym wymiarze czasu (dotyczy też umów zleceń), przez okres 3 miesięcy,

• dotacja w wysokości do 5 tys. zł.

Dodatkowo przedsiębiorcy prowadzący handel na targowiskach i bazarach są zwolnieni z opłaty targowej w 2021 r.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

REKLAMA

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

REKLAMA

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

Jak założyć spółkę z o.o. przez S24?

Rejestracja spółki z o.o. przez system S24 w wielu przypadkach jest najlepszą metodą zakładania spółki, ze względu na ograniczenie kosztów, szybkość (np. nie ma konieczności umawiania spotkań z notariuszem) i możliwość działania zdalnego w wielu sytuacjach. Mimo tego, że funkcjonowanie systemu s24 wydaje się niezbyt skomplikowane, to jednak zakładanie spółki wymaga posiadania pewnej wiedzy prawnej.

REKLAMA