REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Branża incentive travel nie może skorzystać z tarczy 2.0 i 6.0

Branża incentive travel nie może skorzystać z tarczy 2.0 i 6.0
Branża incentive travel nie może skorzystać z tarczy 2.0 i 6.0
embuk-importer

REKLAMA

REKLAMA

Tarcza finansowa PFR 2.0 nie obejmie większości naszych firm członkowskich - alarmuje Stowarzyszenie Organizatorów Incentive Travel (SOIT). Co jest przeszkodą w składaniu wniosków?

Co to jest tarcza PFR 2.0?

Tarcza PFR 2.0 w zamierzeniu miała być drugim etapem pomocy i być przeznaczona na „pokrycie kosztów wynagrodzeń pracowników, kosztów zakupu towarów i materiałów, kosztów usług obcych, bieżących kosztów obsługi finansowania zewnętrznego, kosztów najmu (lub umów o podobnym charakterze) nieruchomości użytkowanej na cele prowadzenia działalności gospodarczej, (kosztów wszelkich należności publicznoprawnych, kosztów zakupu sprzętu i innych środków trwałych niezbędnych do prowadzenia działalności gospodarczej)”.

REKLAMA

Jakich firm nie obejmuje tarcza PFR 2.0?

REKLAMA

Tarcza finansowa PFR 2.0 nie obejmie większości organizatorów turystyki. Ponadto organizatorzy turystyki nie zostali uwzględnieni w tarczy 6.0. Oznacza to, że większość agencji incentive travel (turystyki motywacyjnej) pozostanie bez jakiejkolwiek pomocy.

Te niepokojące wnioski to efekt pierwszych praktycznych przymiarek do uzyskania pomocy z tarczy finansowej 2.0. Mimo udokumentowanego spadku obrotów (od 60 do 90 proc. w 2020 roku), spełnienia kryterium PKD, niezalegania z regulacją należności publiczno-prawnych, a także zatrudniania pracowników na umowę o pracę, agencje incentive travel wyczekiwanej od dawna pomocy nie otrzymają. Przeszkodą jest ograniczenie łącznego wsparcia z tarczy PFR 1.0 i PFR 2.0 do kwoty 144 tys. zł na jednego pracownika .

Polecamy: Ulgi na rozwój i innowacje w PIT i CIT. Zmiany 2021

Dlaczego agencje incentive travel nie mogą skorzystać z tarczy 2.0?

REKLAMA

Jak uważa SOIT, zestawianie wykorzystanych kwot w ramach tarczy 1.0, kosztów pracowniczych agencji incentive travel, wydajności oraz charakterystyki zatrudnienia, czasu trwania obostrzeń oraz innych kosztów stałych z jednej strony, a z drugiej strony - limitu 144 tys. zł w odniesieniu do obu tarcz powoduje, że firmy, dla których program PFR 2.0 został stworzony, nie będą mogły z niego skorzystać.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- W naszej opinii wyłącznie umorzenie w ramach tarczy PFR 1.0 łącznie z pokryciem z tarczy PFR 2.0 70 proc. kosztów stałych firm jest jedyną szansą na przetrwanie turystyki biznesowej w Polsce i utrzymanie konkurencyjności polskich firm na arenie europejskiej i światowej – napisała w liście do premiera Mateusza Morawieckiego Olga Krzemińska-Zasadzka, Prezes Zarządu SOIT i członkini działającej przy Pracodawcach RP Rady Spotkań i Wydarzeń .

Jakie pomocy oczekuje branża incentive travel?

Zdaniem Olgi Krzemińskiej-Zasadzkiej, obecny stan prawny sprawia, że realna pomoc dla sektora incentive travel zakończyła się w wakacje 2020 roku. Tymczasem od jesieni obowiązują nowe, drakońskie obostrzenia.

- Apelujemy o zniesienie limitu 144 tys. zł na jednego pracownika w finansowaniu PFR 1.0 i PFR 2.0 lub zmienioną definicję z pracownika w limicie na personel (osoby, które na stałe są w kosztach stałych firmy), obliczanie limitu według tego wskaźnika oraz umożliwienie przedsiębiorcom z zamkniętej od 10 miesięcy branży turystyki biznesowej i incentive travel utrzymania firm, które tworzyli i rozwijali przez dziesięciolecia – podsumowuje ekspertka.

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Źródło: Pracodawcy RP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

REKLAMA

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

REKLAMA

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

Jak założyć spółkę z o.o. przez S24?

Rejestracja spółki z o.o. przez system S24 w wielu przypadkach jest najlepszą metodą zakładania spółki, ze względu na ograniczenie kosztów, szybkość (np. nie ma konieczności umawiania spotkań z notariuszem) i możliwość działania zdalnego w wielu sytuacjach. Mimo tego, że funkcjonowanie systemu s24 wydaje się niezbyt skomplikowane, to jednak zakładanie spółki wymaga posiadania pewnej wiedzy prawnej.

REKLAMA