REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Osoby ubezpieczone będące m.in. pracownikami czy zleceniobiorcami odbywające obowiązkową kwarantannę mogą za zgodą podmiotów je zatrudniających wykonywać w tym okresie pracę w trybie zdalnym. Wówczas za ten czas mają prawo do wynagrodzenia za pracę. W przeciwnym wypadku, jeżeli objęte są ubezpieczeniem chorobowym, otrzymają świadczenie chorobowe. Pracy nie mogą świadczyć, nawet za zgodą zatrudniającego, osoby objęte izolacją, w tym w warunkach domowych. Dotychczasowe przepisy nie regulowały wprost możliwości wykonywania pracy zdalnej podczas kwarantanny. Została ona wprowadzona ustawą z 28 października 2020 r. zmieniającą ustawę covidową, która obecnie na publikację w Dzienniku Ustaw. Zmiany w tym zakresie wejdą w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia nowelizacji.
Praca zdalna pracowników urzędów wywołuje wiele problemów praktycznych w zakresie form jej zlecania, ewidencji czasu pracy, użytego sprzętu czy form komunikacji. Przepisy tarczy antykryzysowej 4.0 doprecyzowują przepisy dotyczące warunków wykonywania pracy zdalnej, rozwiewając niektóre z tych wątpliwości.
REKLAMA