REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Ochrona praw autorskich, Znak towarowy

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Ochrona danych osobowych przekazywanych przez rzecznika

Rola rzecznika prasowego i kwestia jego dostępu do zawartych w aktach danych osobowych lub informacji stanowiących prawnie chronioną tajemnicę bądź ochronę prawa prywatności nie jest do końca prawnie określona.

Sprostowanie – kto jest odpowiedzialny ze jego publikację?

Prawo do żądania publikacji sprostowania służy wyłącznie przeciwko redaktorowi naczelnemu. Ustawa prawo prasowe (dalej pr. pr.) nie zajmuje się przy tym szczegółowo kwestiami dotyczącymi struktury wewnętrznej redakcji, niemniej jednak precyzuje kto jest, czy może być redaktorem naczelnym.

Odmowa publikacji sprostowania – warunki formalno-prawne

Przesłanki odmowy opublikowania sprostowania możemy podzielić na obligatoryjne i fakultatywne wymienione w art. 33 prawa prasowego (dalej pr. pr.).

Podmioty zobowiązane do udzielania informacji publicznej

Zgodnie z treścią art. 4 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej (dalej u.d.i.p). można wymienić katalog podmiotów obowiązanych do udostępniania obywatelom informacji publicznej.

REKLAMA

AdWords-y zgodne z prawem UE

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej (dawniej ETS) uznał w wyroku z 23 marca 2010 r. (w sprawach połączonych od C 236/08 do C 238/08), że Gogle świadcząc usługę AdWords nie narusza prawa znaków towarowych, umożliwiając reklamodawcom nabywanie słów kluczowych odpowiadających znakom towarowym ich konkurentów. Jednak zdaniem Sądu reklamodawcy nie mogą za pomocą takich słów zlecać Google zamieszczania reklam, które nie pozwalają internautom łatwo domyślić się, z jakiego przedsiębiorstwa pochodzą reklamowane towary lub usługi.

System INTRASTAT - czyli nie ma ceł ale trzeba informować o obrocie towarowym między krajami UE

Przedsiębiorcy dokonujący importu i eksportu towarów z krajami UE mają obowiązki informacyjne związane z funkcjonowaniem systemu INTRASTAT.

Zapożyczanie (kradzież tekstów) w Internecie

W społecznym ujęciu Internet wydaje się "ziemią niczyją" gdzie ochrona prawna jest mocno iluzoryczna. Stąd masowość kradzieży intelektualnej do niedawna pozostającej na dobrą sprawę bez echa. Ostatnio (zwłaszcza w zakresie dziennikarstwa internetowego) twórcy coraz częściej sięgają do instrumentów ochrony prawnej broniąc własnej własności intelektualnej.

Linkowanie a prawo autorskie

Problematyka tzw. linkowania jest problematyką, z którą coraz częściej mamy do czynienia. Czy prawo autorskie zakazuje linkowania, czy też na nie zezwala?

REKLAMA

Kod źródłowy a prawo autorskie

Problematyka kodów źródłowych coraz częściej pojawia się w kontekście prawa autorskiego. Czy tworząc na zamówienie np. System Zarządzania Treścią winno się również przekazać kod źródłowy jeśli nie wynika to z umowy? Aby przedstawić kwestie związane z kodem źródłowym należy przede wszystkich pokrótce scharakteryzować kod źródłowy.

Prosta informacja prasowa a prawo autorskie

Prosta informacja prasowa, jako jeden z typów utworów nie korzystających z ochrony praw autorskich wymyka się jednoznacznym definicjom. Posiłkować należy się w tym wypadku orzecznictwem sądów i zwyczajem.

Slogan reklamowy jako utwór – problematyka ochrony hasła reklamowego

To, co najczęściej kojarzy się z promocją czy reklamą danego produktu, to krótkie, acz treściwe i wpadające w pamięć hasło całej kampanii czy też pojedyncze hasło promocyjne. Właściwe hasło może przybliżyć dany produkt, spowodować iż produkt będziemy lepiej kojarzyć itp.Wymyślenie hasła promocyjnego, które będzie charakteryzowało całą kampanię czy też pojedynczą działalność promocyjną, to niezwykle trudne zadanie.

Znak towarowy

Znak towarowy - każde oznaczenie, które można przedstawić w sposób graficzny, odróżniające towary jednego przedsiębiorstwa od towarów innego

Wizja firmy jako część planowania strategicznego

Wizja firmy często odzwierciedla marzenie jej właściciela. Jednocześnie podnosi stopień ambicji w planowaniu strategicznym i ułatwia ocenę relacji między celami firmy, a jej bieżącą wydajnością.

Jak chronić dobra osobiste?

Problem ochrony dóbr osobistych dotyczy zarówno osób fizycznych jak i osób prawnych. Przedsiębiorcy (zarówno indywidualni jak i spółki) powinni szczególnie znać zasady tej ochrony, bo brak reakcji na naruszanie tych dóbr może doprowadzić do utraty renomy niezbędnej dla funkcjonowania na każdym rynku.

REKLAMA