Netbook, produkt ery kryzysu ekonomicznego okazał się ratunkiem dla firm produkujących sprzęt komputerowy. Niewielki, tani, prosty - to czynniki które uwarunkowały jego sukces podczas gdy sprzedaż komputerów stacjonarnych i notebooków spadała. Nie wszyscy prowadzący własny biznes potrzebują przecież niesamowitej wydajności, grono przedsiębiorców potrzebuje komputera tylko dla internetu (przelewy ZUS-owskie, kontakt mailowy z klientami, edycja stron www).
Notebooki, zwane przenośnymi komputerami jeszcze kilka lat temu stanowiły synonim luksusu, korzystali z nich głównie biznesmani, którzy potrzebowali tego narzędzia w każdym miejscu pobytu. Obecnie ich ceny spadły na tyle, że prawie każdy może pozwolić sobie na postawienie na swoim biurku popularnego laptopa. Wiodący producenci prześcigają się w coraz to bardziej wydajnych, mniejszych i efektowniejszych konstrukcjach. Przed zakupem warto jednak wiedzieć, na co zwracać uwagę przy wyborze konkretnego modelu.