REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Kreacja wizerunku szkoleniowca w sieci

Treco Inspiracja do sukcesu
Portal dla szkoleniowców
Kreacja wizerunku szkoleniowca w sieci /fot. Fotolia
Kreacja wizerunku szkoleniowca w sieci /fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Aż 72% Polaków ufa danym pochodzącym z Internetu, co czyni sieć najlepszym miejscem na kreowanie swojego pozytywnego wizerunku. O tym, jak wiele jest możliwości wyrobienia sobie własnej marki w Internecie powinni przekonać się przede wszystkim szkoleniowcy, dla których rozpoznawalność w branży jest warunkiem osiągnięcia zawodowego sukcesu.

Po pierwsze: nie szkodzić

Reklama i promocja wizerunku w Internecie nie są rzeczami zupełnie nowymi. Te sposoby dotarcia do klienta upowszechniły się już na tyle, że internauci, a tym samym kupujący, mają w nich bardzo dobre rozeznanie. Warto więc korzystać z tych form promocji, które cieszą popularnością, jednocześnie unikając tych, do których użytkownicy zdążyli się już uprzedzić. W takim przypadku zrezygnować można z tak nieefektywnej praktyki jaką jest powszechnie stosowana reklama mailingowa. Zamiast budowania pozytywnego wrażenia, szybko kończy swój żywot w spamie albo koszu. Podarować można sobie także promowanie siebie w anonimowych komentarzach na forach tematycznych, które to działania nie cieszą się zbyt wielkim zaufaniem internautów. Innym, dość częstym błędem jest przeznaczanie dużych środków na stworzenie strony internetowej, której potem zapomina się aktualizować. Ta sama, niezmienna od początku grafika, nieaktualne treści i brak nowości ofertowych pozwala sądzić, że reklamujący się na niej szkoleniowiec raczej nie śledzi bieżących trendów.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz: Wybór firmy szkoleniowej?

Internetowa socjalizacja może Ci pomóc

Jedną ze skutecznych i dostępnych form kreacji wizerunku w sieci są portale społecznościowe. Pozwalają one na prowadzanie nieco bardziej wysublimowanych działań promocyjnych niż w przypadku tradycyjnej reklamy i zapewniają bardzo duży krąg odbiorców. Największym portalem pozwalającym na promowanie własnej działalności trenerskiej jest bez wątpienia Facebook, który w jednym miejscu umożliwia stosowanie wielu narzędzi promocyjnych. Ograniczeniem jest tu właściwie jedynie własna pomysłowość i czas. Do dyspozycji jest bowiem możliwość tworzenia własnych aplikacji, quizów, pisanie artykułów, publikowanie filmików, zdjęć, komentarzy,  konkursów czy nowości w ofercie. Oryginalny i często aktualizowany profil na Facebooku z powodzeniem zastąpić może nawet własną stronę internetową, której koszt tworzenia jest przecież nieporównywalnie większy. Z drugiej strony ogólnodostępność Facebooka może się dla nas uczynić bardzo zgubna. Informacje i zdjęcia umieszczane na prywatnym koncie mogą wpływać na nasz wizerunek biznesowy, jeśli nie zabezpieczymy odpowiednio tych danych, lub nie zadbamy o selekcję treści. Dlatego lepiej jest pójść o krok wyżej i poszukać dla siebie miejsca w branżowych portalach społecznościowych, gdzie nasze działania są skierowane do ściśle określonej grupy odbiorców.

Zobacz: Szkolić, nie szkolić - oto jest pytanie

REKLAMA

Daj się odnaleźć w branży

Aktywna obecność szkoleniowca (a zwłaszcza freelancera) w sieci wymaga stałej troski o kontakt z internetowymi mediami branżowymi. To właśnie portale branżowe koncentrują w jednym miejscu nowe trendy w szkoleniach, aktualną wiedzę z tej dziedziny oraz kontakty do osób liczących się w środowisku. Ich zaletami są na ogół: życzliwe podejście do rejestrujących się użytkowników, duża aktualność publikowanych treści oraz duży krąg ściśle dedykowanych odbiorców. Ten potencjał można wykorzystać na wiele sposobów. Przede wszystkim warto jest umieścić na nim swoje aktualne CV i w taki sposób dać się odnaleźć przyszłym zleceniodawcom. Dobrze jest także udzielać się na ogólnym forum, zwłaszcza w sprawach budzących kontrowersje w środowisku, pamiętając oczywiście o tych wszystkich zasadach, jakie stosuje się przy tworzeniu publikacji firmowych. Cennym pomysłem może okazać się również informowanie takiego portalu o organizowanych przez siebie konferencjach czy nowych formach szkolenia. Im częstszy i bardziej aktywny udział w internetowej społeczności branżowej, tym większa szansa na podniesienie prestiżu własnej działalności trenerskiej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zadbaj o swoją stronę (więcej niż jeden raz)

Własna strona internetowa może stać się świetną wizytówką naszej działalności trenerskiej, o ile zadba się o atrakcyjną szatę graficzną i aktualizację. Na ogół to właśnie na stronie internetowej klienci i partnerzy poszukują dodatkowych informacji o nas i naszej ofercie. Jest to bardzo istotne, zwłaszcza jeśli ogłaszaliśmy się wcześniej na portalach społecznościowych czy forach tematycznych. Z uwagi na to, konieczne jest wprowadzanie na stronę nowych treści, w tym newsów branżowych, artykułów szkoleniowych, czy choćby opinii klientów. Innym, kluczowym działaniem, jakie należy podjąć jest pozycjonowanie strony. Dzięki SEO, przy odrobinie wysiłku można zwiększyć widoczność strony w wyszukiwarkach bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Jeśli jednak dysponujemy wolnymi środkami to warto zainwestować je w SEM, bo nawet najlepiej przygotowana strona nie spełnia swej roli, jeśli trudno ją znaleźć.

Zobacz: Jak wygląda przykładowy program e-szkolenia?

Monitoruj fora w poszukiwaniu opinii o sobie

Marketing szeptany wciąż pozostaje jedną ze skutecznych dróg promocji własnego wizerunku. Dobrze regularnie przeglądać fora internetowe w poszukiwaniu opinii użytkowników o swoich usługach. Pozwoli to na szybką reakcję wobec pojawiających się negatywnych komentarzy, które nie zawsze pochodzą od klientów, a często są antyreklamą z ramienia konkurencji. Biorąc pod uwagę fakt, że aż 80% Polaków wiedzę o firmie czerpie z Internetu, warto do tych opinii podejść bardzo poważnie i wystosować na nie odpowiedź. W dobrym guście jest także wyjście z propozycją kontaktu w celu rozwiania wątpliwości klientów, czy też dzielenie się wiedzą i radami. Ważne, by swoją wypowiedź podpisać imieniem i nazwiskiem, co sprawia wrażenie, że nie mamy nic do ukrycia i nie boimy się odpowiadać na niewygodne pytania.

Blogging for business

Nie sposób pominąć wkładu blogów w tworzenie pozytywnego wizerunku w sieci. Wielu trenerów zaczyna swoją działalność od prowadzenia bloga o tematyce szkoleniowej. Ta forma promocji jest przez użytkowników bardzo lubiana, bo daje większą swobodę w komentowaniu treści i zadawaniu pytań. Blog jest też dla klientów dużym źródłem informacji o nas, jakie są nasze poglądy, czym się zajmujemy, jak reagujemy na krytykę. Aby spełniał on swoją rolę, musi być w miarę aktualny i nastawiony na interakcję z użytkownikiem. Powinien zachęcać do pozostawiania komentarzy, przy czym jednak konieczny jest ciągły monitoring i moderacja treści. Wpisy obraźliwe lub gorszące powinny być jak najszybciej usuwane. Warto też mieć dystans do siebie i nie dać się sprowokować zaczepnym komentarzem. Szkoda dawać komuś satysfakcję z tego, że niszczy nasz wizerunek. Pamiętajmy jednak, że wszystkie narzędzia promocji w Internecie są tylko dodatkiem do wiedzy i doświadczenia, jakie mamy. Wspaniała strona i setki wpisów na portalu branżowym nie uczyni z nas świetnego szkoleniowca, ale może pomóc nas odnaleźć przyszłym klientom.

Zobacz: Co zrobić żeby szkolenia były skuteczne?

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zmiany w ubezpieczeniach obowiązkowych w 2026 r. UFG będzie zbierał od firm więcej danych

Prezydent Karol Nawrocki podpisał ustawę o ubezpieczeniach obowiązkowych Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych - poinformowała 15 grudnia 2025 r. Kancelaria Prezydenta RP. Przepisy zezwalają ubezpieczycielom zbierać więcej danych o przedsiębiorcach.

Aktualizacja kodów PKD w przepisach o akcyzie. Prezydent podpisał ustawę

Prezydent Karol Nawrocki podpisał nowelizację ustawy o podatku akcyzowym, której celem jest dostosowanie przepisów do nowej Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD). Ustawa ma charakter techniczny i jest neutralna dla przedsiębiorców.

Zamknięcie 2025 r. i przygotowanie na 2026 r. - co muszą zrobić firmy [checklista] Obowiązki finansowo-księgowe

Końcówka roku obrotowego dla wielu firm oznacza czas intensywnych przeglądów finansów, porządkowania dokumentacji i podejmowania kluczowych decyzji podatkowych. To jednak również moment, w którym przedsiębiorcy wypracowują strategie na kolejne miesiące, analizują swoje modele biznesowe i zastanawiają się, jak zbudować przewagę konkurencyjną w nadchodzącym roku. W obliczu cyfryzacji, obowiązków związanych z KSeF i rosnącej presji kosztowej, końcowe tygodnie roku stają się kluczowe nie tylko dla poprawnego zamknięcia finansów, lecz także dla przyszłej kondycji i stabilności firmy - pisze Jacek Goliszewski, prezes BCC (Business Centre Club).

Przedsiębiorcy nie będą musieli dołączać wydruków z KRS i zaświadczeń o wpisie do CEIDG do wniosków składanych do urzędów [projekt ustawy]

Przedsiębiorcy nie będą musieli już dołączać oświadczeń lub wypisów, dotyczących wpisu do CEiDG lub rejestru przedsiębiorców prowadzonego w Krajowym Rejestrze Sądowym, do wniosków składanych do urzędów – wynika z opublikowanego 12 grudnia 2025 r. projektu ustawy.

REKLAMA

Masz swoją tożsamość cyfrową. Pytanie brzmi: czy potrafisz ją chronić? [Gość Infor.pl]

Żyjemy w świecie, w którym coraz więcej spraw załatwiamy przez telefon lub komputer. Logujemy się do banku, zamawiamy jedzenie, podpisujemy umowy, składamy wnioski w urzędach. To wygodne. Ale ta wygoda ma swoją cenę – musimy umieć potwierdzić, że jesteśmy tymi, za których się podajemy. I musimy robić to bezpiecznie.

Przedsiębiorca był pewien, że wygrał z urzędem. Wystarczyło milczenie organu administracyjnego. Ale ten wyrok NSA zmienił zasady - Prawo przedsiębiorców nie działa

Spółka złożyła wniosek o interpretację indywidualną i czekała na odpowiedź. Gdy organ nie wydał decyzji w ustawowym terminie 30 dni, przedsiębiorca uznał, że sprawa załatwiła się sama – na jego korzyść. Wystąpił o zaświadczenie potwierdzające milczące załatwienie sprawy. Naczelny Sąd Administracyjny wydał jednak wyrok, który może zaskoczyć wielu przedsiębiorców liczących na bezczynność urzędników.

Robią to od lat, nie wiedząc, że ma to nazwę. Nowe badanie odsłania prawdę o polskich firmach

Niemal 60 proc. mikro, małych i średnich przedsiębiorstw deklaruje znajomość pojęcia ESG. Jednocześnie znaczna część z nich od lat realizuje działania wpisujące się w zrównoważony rozwój – często nie zdając sobie z tego sprawy. Najnowsze badanie Instytutu Keralla Research pokazuje, jak wygląda rzeczywistość polskiego sektora MŚP w kontekście odpowiedzialnego zarządzania.

Większość cyberataków zaczyna się od pracownika. Oto 6 dobrych praktyk dla pracowników i pracodawców

Ponad połowa cyberataków spowodowana jest błędami pracowników. Przekazujemy 6 dobrych praktyk dla pracownika i pracodawcy z zakresu cyberbezpieczeństwa. Każda organizacja powinna się z nimi zapoznać.

REKLAMA

Rolnictwo precyzyjne jako element rolnictwa 4.0 - co to jest i od czego zacząć?

Rolnictwo precyzyjne elementem rolnictwa 4.0 - co to jest i jak zacząć? Wejście w świat rolnictwa precyzyjnego nie musi być gwałtowną rewolucją na zasadzie „wszystko albo nic”. Co wynika z najnowszego raportu John Deere?

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego dotyczy: kosztów podatkowych, limitu amortyzacji dla samochodów o wysokiej emisji CO₂, remanentu, warunków i limitów małego podatnika, rozrachunków, systemów księgowych i rozliczenia podatku.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA