REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak wybrać firmę doradczą przy kredycie hipotecznym?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Michał  Wójtowicz
Ekspert Kredytowy Salomon Finance
 Salomon Finance
doradztwo kredytowe
Nie zawsze mamy do czynienia z godną zaufania firmą doradczą.
Nie zawsze mamy do czynienia z godną zaufania firmą doradczą.

REKLAMA

REKLAMA

Kolorowe reklamy, młodzi, dobrze ubrani ludzie, poważne twarze i mnogość liczb na plakatach – tak prezentuje się znaczna część firm, zajmująca się doradztwem finansowym w Polsce. Jednak marketing w firmie to nie wszystko. Dobra firma doradcza powinna inwestować w wykwalifikowanych pracowników.

W doradztwie finansowym, jak każdej innej branży, firmy można podzielić na lepsze i gorsze. Ponieważ firm, świadczących tego typu usługi, występuje na rynku bardzo dużo, trudno jest ocenić jakość doradztwa bez dogłębnej analizy i porównania. Niemniej jednak istnieją wskaźniki, które w szybki i łatwy sposób umożliwią nam odsianie dobrych doradców od tych złych.

REKLAMA

Niezależność…

REKLAMA

Niezależność jest podstawową tak naprawdę cechą, która powinna być wyznacznikiem przy wyborze usługodawcy. W Polsce większość firm zrobiła z tego zwrotu niejako swoje hasło przewodnie,  jednak w praktyce można wyróżnić dwa typy niezależności - kapitałową (właścicielem firmy nie jest bank, ani inna instytucja finansowa) i produktową (firma posiada w ofercie własne produkty).  

Ocena niezależności może wydawać się utrudniona, jednak jeżeli wyraźnie widać, że doradca próbuje usilnie faworyzować jeden z produktów czy banków, niezależność takiej osoby można wykluczyć.

Dowiedz się także:  Jak podnieść zdolność kredytową?

Doświadczenie i profesjonalizm…

Podobnie jak niezależność, również profesjonalizm bywa wysoko cenioną cechą firmy. Ponieważ w Polsce zawód doradcy finansowego nie został objęty żadnymi licencjami czy egzaminami, często zdarza się, że firmy rekrutują pracowników prosto z ulicy. Znacząca ich większość nie w związku z tym merytorycznego przygotowania, jak i nie posiada doświadczenia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Doradca finansowy, prezentujący godną zaufania firmę, powinien posiadać określoną wiedzę.
Firmy, szczególnie sieciowe, dużo większy nacisk kładą na szkolenia typowo sprzedażowe niż na solidny fundament merytoryczny doradcy. Aby uniknąć współpracy z taką firmą, nie należy bać się zadawać pytań.

Dobrze przygotowany merytorycznie doradca nie będzie miał problemu z odpowiedzią na większość  poruszonych problemów i nie będzie próbował sprowadzić rozmowy na inne, nie merytoryczne tory. Także przedstawienie ewentualnych przeszkód czy problemów w danym banku i kroki wyprzedzające, mające na celu zapobiegnięcie im, świadczą o dużym doświadczeniu danego doradcy, czy też dobrym systemie szkoleń w danej firmie.

Polecamy serwis: Budżet domowy

Zaangażowanie i partnerstwo

Jeżeli firma faktycznie jest niezależna, warto również zwrócić uwagę na to, w jakim stopniu jej pracownicy angażują się w nasze problemy. Często zdarza się,  że doradca po złożeniu wniosku jest trudno dostępny i niechętnie udziela informacji na temat bieżącej sytuacji. Tym częściej z sytuacją taką mamy do czynienia po podpisaniu umowy kredytowej (wówczas doradca otrzymuje swoje wynagrodzenie).

Brak pomocy, udzielonej klientowi po całym procesie, jest jednym z głównych grzechów firm doradczych. A przecież uruchomienie kredytu nie stanowi ostatniej fazy zakupu nieruchomości.
Etyka i transparentność

Usługi doradztwa finansowego są bezpłatne, a wynagrodzenie doradcy zapewniają banki, które finalizują daną transakcję. Ponieważ w takich przypadkach może zachodzić podejrzenie o stronniczość i sugerowanie wyboru banku, warto dokładnie przyjrzeć się kosztom, oferowanych przez doradcę kredytów.

Etyczne firmy przejrzyście zaprezentują wszelkie koszty i nie będą starały się w żaden inny sposób niż ten poprawny merytorycznie przedstawić najlepszą ofertę banku. Nie pozwolą doradcy również narzucić banku, ponieważ etyczne doradztwo, bez względu na swój zysk, daje pełną swobodę w wyborze banku klientowi.

Wymienione powyżej cechy są najważniejszymi elementami, jakimi warto sugerować się przy wyborze instytucji doradzającej przy zaciągnięciu kredytu. Pomocne w takich sytuacjach jest również kierowanie się opiniami znajomych. Rekomendacja firmy jest bowiem najlepszą formą reklamy w obecnych czasach – tylko w taki sposób można jeszcze przed skorzystaniem z usługi sprawdzić , czy faktycznie „po owocach ich poznacie”.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

REKLAMA

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

Branża wydawnicza. Czy na wydawaniu i sprzedaży książek da się wciąż zarobić

Tylko czterech na dziesięciu Polaków przeczytało w ubiegłym roku przynajmniej jedną książkę. Choć wynik ten jest nieco niższy niż rok wcześniej, wciąż należy do najlepszych w ostatniej dekadzie. Co to oznacza dla branży wydawniczej, czy na wydawaniu i sprzedaży książek daje się wciąż zarobić?

Pijemy mniej piwa, przez co browary nie płacą na czas swoim dostawcom

Na kondycję branży piwowarskiej, poza spadającym w wyniku zmian kulturowych popytem, najmocniej wpływają dziś rosnące koszty operacyjne oraz zmiany w podatku akcyzowym. Polacy piją mniej piwa, browary mają coraz większe kłopoty.

REKLAMA

Świadczenia pozapłacowe są dziś standardem w sektorze MŚP

Blisko połowa firm z sektora MŚP przy wyborze benefitów kieruje się przede wszystkim ceną, a niemal tyle samo uwzględnia potrzeby i oczekiwania pracowników – wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jakie inne czynniki wpływają na decyzje pracodawców w tym zakresie?

Hotele mocno podniosły ceny usług, ale i tak muszą ciąć koszty i redukować długi. Czy pomoże im lepszy niż zwykle sezon turystyczny

Hotele i inne firmy świadczące usługi noclegowe wchodzą w sezon majówkowy 2025 z wysoką niepewnością i rosnącym obciążeniem finansowym. Choć dane dotyczące aktywności turystycznej Polaków pozwalały dotąd patrzeć na przyszłość z umiarkowanym optymizmem, rzeczywistość finansowa branży rysuje się znacznie mniej korzystnie.

REKLAMA