REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak wybrać firmę doradczą przy kredycie hipotecznym?

Michał  Wójtowicz
Ekspert Kredytowy Salomon Finance
 Salomon Finance
doradztwo kredytowe
Nie zawsze mamy do czynienia z godną zaufania firmą doradczą.
Nie zawsze mamy do czynienia z godną zaufania firmą doradczą.

REKLAMA

REKLAMA

Kolorowe reklamy, młodzi, dobrze ubrani ludzie, poważne twarze i mnogość liczb na plakatach – tak prezentuje się znaczna część firm, zajmująca się doradztwem finansowym w Polsce. Jednak marketing w firmie to nie wszystko. Dobra firma doradcza powinna inwestować w wykwalifikowanych pracowników.

W doradztwie finansowym, jak każdej innej branży, firmy można podzielić na lepsze i gorsze. Ponieważ firm, świadczących tego typu usługi, występuje na rynku bardzo dużo, trudno jest ocenić jakość doradztwa bez dogłębnej analizy i porównania. Niemniej jednak istnieją wskaźniki, które w szybki i łatwy sposób umożliwią nam odsianie dobrych doradców od tych złych.

REKLAMA

Niezależność…

REKLAMA

Niezależność jest podstawową tak naprawdę cechą, która powinna być wyznacznikiem przy wyborze usługodawcy. W Polsce większość firm zrobiła z tego zwrotu niejako swoje hasło przewodnie,  jednak w praktyce można wyróżnić dwa typy niezależności - kapitałową (właścicielem firmy nie jest bank, ani inna instytucja finansowa) i produktową (firma posiada w ofercie własne produkty).  

Ocena niezależności może wydawać się utrudniona, jednak jeżeli wyraźnie widać, że doradca próbuje usilnie faworyzować jeden z produktów czy banków, niezależność takiej osoby można wykluczyć.

Dowiedz się także:  Jak podnieść zdolność kredytową?

Doświadczenie i profesjonalizm…

Podobnie jak niezależność, również profesjonalizm bywa wysoko cenioną cechą firmy. Ponieważ w Polsce zawód doradcy finansowego nie został objęty żadnymi licencjami czy egzaminami, często zdarza się, że firmy rekrutują pracowników prosto z ulicy. Znacząca ich większość nie w związku z tym merytorycznego przygotowania, jak i nie posiada doświadczenia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Doradca finansowy, prezentujący godną zaufania firmę, powinien posiadać określoną wiedzę.
Firmy, szczególnie sieciowe, dużo większy nacisk kładą na szkolenia typowo sprzedażowe niż na solidny fundament merytoryczny doradcy. Aby uniknąć współpracy z taką firmą, nie należy bać się zadawać pytań.

Dobrze przygotowany merytorycznie doradca nie będzie miał problemu z odpowiedzią na większość  poruszonych problemów i nie będzie próbował sprowadzić rozmowy na inne, nie merytoryczne tory. Także przedstawienie ewentualnych przeszkód czy problemów w danym banku i kroki wyprzedzające, mające na celu zapobiegnięcie im, świadczą o dużym doświadczeniu danego doradcy, czy też dobrym systemie szkoleń w danej firmie.

Polecamy serwis: Budżet domowy

Zaangażowanie i partnerstwo

Jeżeli firma faktycznie jest niezależna, warto również zwrócić uwagę na to, w jakim stopniu jej pracownicy angażują się w nasze problemy. Często zdarza się,  że doradca po złożeniu wniosku jest trudno dostępny i niechętnie udziela informacji na temat bieżącej sytuacji. Tym częściej z sytuacją taką mamy do czynienia po podpisaniu umowy kredytowej (wówczas doradca otrzymuje swoje wynagrodzenie).

Brak pomocy, udzielonej klientowi po całym procesie, jest jednym z głównych grzechów firm doradczych. A przecież uruchomienie kredytu nie stanowi ostatniej fazy zakupu nieruchomości.
Etyka i transparentność

Usługi doradztwa finansowego są bezpłatne, a wynagrodzenie doradcy zapewniają banki, które finalizują daną transakcję. Ponieważ w takich przypadkach może zachodzić podejrzenie o stronniczość i sugerowanie wyboru banku, warto dokładnie przyjrzeć się kosztom, oferowanych przez doradcę kredytów.

Etyczne firmy przejrzyście zaprezentują wszelkie koszty i nie będą starały się w żaden inny sposób niż ten poprawny merytorycznie przedstawić najlepszą ofertę banku. Nie pozwolą doradcy również narzucić banku, ponieważ etyczne doradztwo, bez względu na swój zysk, daje pełną swobodę w wyborze banku klientowi.

Wymienione powyżej cechy są najważniejszymi elementami, jakimi warto sugerować się przy wyborze instytucji doradzającej przy zaciągnięciu kredytu. Pomocne w takich sytuacjach jest również kierowanie się opiniami znajomych. Rekomendacja firmy jest bowiem najlepszą formą reklamy w obecnych czasach – tylko w taki sposób można jeszcze przed skorzystaniem z usługi sprawdzić , czy faktycznie „po owocach ich poznacie”.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dzień Matki. Jak wygląda rynek pracy kobiet?

W ciągu ostatnich kilku lat sytuacja kobiet na rynku pracy mocno ewoluowała. Pomimo podejmowania przez firmy działań na rzecz równouprawnienia płci panie bywają niejednokrotnie w nieco gorszej sytuacji zawodowej niż panowie. Jak wygląda rynek pracy kobiet? Czy pracodawcy oferują dodatkowe benefity dla rodziców? Co jest dla nich ważne u pracodawcy?

Pablo Escobar jako znak towarowy? Sąd odmawia

Sąd UE odmówił rejestracji oznaczenia słownego „Pablo Escobar” pod unijnym znakiem towarowym. Sąd uznał je za sprzeczne z porządkiem publicznym i dobrymi obyczajami. Za bardzo kojarzy się z handlem narkotykami i zbrodnią.

Ogromne grzywny za niewdrożenie dyrektywy NIS2. Do kiedy trzeba to zrobić?

Dyrektywa Unii Europejskiej w sprawie środków na rzecz wysokiego wspólnego poziomu cyberbezpieczeństwa na terytorium Unii (NIS2) ma duże znaczenie dla poprawy cyberbezpieczeństwa UE. Jej wejście w życie nastąpiło w styczniu 2023 r. - z terminem na dostosowanie niezbędnych do wykonania niniejszej dyrektywy przepisów krajowych do 18 października 2024 r. Kto powinien przygotować się do działania w zgodzie z NIS2-  analizuje Michał Borowiecki, dyrektor Netskope na Polskę i Europę Wschodnią.

Nowa usługa dla indywidualnych przedsiębiorców w aplikacji mObywatel 2.0

W aplikacji mObywatel 2.0 pojawiła się usługa "Firma" skierowana do osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą. Jak z niej skorzystać?

REKLAMA

Onboarding w hybrydowym modelu pracy

Czym jest onboarding? Jak wygląda w pracy hybrydowej? 

Efekt Marywilskiej i fali pożarów: przedsiębiorcy pytają o ubezpieczenia i podatki pod względem strat

Tragedia tysięcy kupców, którzy prowadzili swoje biznesy często poniżej poziomu ryzyka skłania wielu przedsiębiorców do refleksji nad warunkami w jakich oni sami prowadzą swoją działalność. Efekt Marywilskiej i fali pożarów w ogóle: dwie ważne kwestie, w których doradzają eksperci to rozliczanie strat i inne aspekty podatkowe nieszczęścia oraz skuteczność polis jako zabezpieczenia przed skutkami nieszczęść.

Jak zbudować dobre „candidate experience”

Czym jest candidate experience? Na co wpływa? Jak zmierzyć candidate experience i jak zbudować dobre?

31 maja 2024 r. upływa ważny termin dla rolników-przedsiębiorców

Do 31 maja 2024 r. należy złożyć zaświadczenie/oświadczenie o nieprzekroczeniu rocznej kwoty granicznej należnego podatku dochodowego za 2023 rok od przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej.

REKLAMA

Twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych dostaną tantiemy za udostępnianie ich dzieł w Internecie. Czy coś się zmieni dla osób korzystających z internetu?

Rada Ministrów 14 maja 2024 r. przyjęła projekt nowelizacji ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Na mocy tych przepisów twórcy i wykonawcy utworów audiowizualnych oraz wykonawcy utworów muzycznych (i słowno-muzycznych) będą mieli prawo do tantiem z tytułu eksploatacji ich dzieł w internecie.

Firma prosi klienta o dane by spersonalizować ofertę, jak reaguje polski konsument

Firmy chcą wiedzieć coraz więcej o swoich klientach po to by łatwiej konkurować z innymi, dostarczając na rynek produkty lepiej dostosowane do oczekiwań i potrzeb nabywców. Konsumenci z kolei są gotowi przekazać więcej danych o sobie, ale nie za darmo – wiedzą już, że takie dane to towar, który ma swoją cenę oczekują więc w zamian dla siebie korzyści. Jakich?

REKLAMA