REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak wybrać firmę doradczą przy kredycie hipotecznym?

Michał  Wójtowicz
Ekspert Kredytowy Salomon Finance
 Salomon Finance
doradztwo kredytowe
Nie zawsze mamy do czynienia z godną zaufania firmą doradczą.
Nie zawsze mamy do czynienia z godną zaufania firmą doradczą.

REKLAMA

REKLAMA

Kolorowe reklamy, młodzi, dobrze ubrani ludzie, poważne twarze i mnogość liczb na plakatach – tak prezentuje się znaczna część firm, zajmująca się doradztwem finansowym w Polsce. Jednak marketing w firmie to nie wszystko. Dobra firma doradcza powinna inwestować w wykwalifikowanych pracowników.

W doradztwie finansowym, jak każdej innej branży, firmy można podzielić na lepsze i gorsze. Ponieważ firm, świadczących tego typu usługi, występuje na rynku bardzo dużo, trudno jest ocenić jakość doradztwa bez dogłębnej analizy i porównania. Niemniej jednak istnieją wskaźniki, które w szybki i łatwy sposób umożliwią nam odsianie dobrych doradców od tych złych.

REKLAMA

Niezależność…

REKLAMA

Niezależność jest podstawową tak naprawdę cechą, która powinna być wyznacznikiem przy wyborze usługodawcy. W Polsce większość firm zrobiła z tego zwrotu niejako swoje hasło przewodnie,  jednak w praktyce można wyróżnić dwa typy niezależności - kapitałową (właścicielem firmy nie jest bank, ani inna instytucja finansowa) i produktową (firma posiada w ofercie własne produkty).  

Ocena niezależności może wydawać się utrudniona, jednak jeżeli wyraźnie widać, że doradca próbuje usilnie faworyzować jeden z produktów czy banków, niezależność takiej osoby można wykluczyć.

Dowiedz się także:  Jak podnieść zdolność kredytową?

Doświadczenie i profesjonalizm…

Podobnie jak niezależność, również profesjonalizm bywa wysoko cenioną cechą firmy. Ponieważ w Polsce zawód doradcy finansowego nie został objęty żadnymi licencjami czy egzaminami, często zdarza się, że firmy rekrutują pracowników prosto z ulicy. Znacząca ich większość nie w związku z tym merytorycznego przygotowania, jak i nie posiada doświadczenia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Doradca finansowy, prezentujący godną zaufania firmę, powinien posiadać określoną wiedzę.
Firmy, szczególnie sieciowe, dużo większy nacisk kładą na szkolenia typowo sprzedażowe niż na solidny fundament merytoryczny doradcy. Aby uniknąć współpracy z taką firmą, nie należy bać się zadawać pytań.

Dobrze przygotowany merytorycznie doradca nie będzie miał problemu z odpowiedzią na większość  poruszonych problemów i nie będzie próbował sprowadzić rozmowy na inne, nie merytoryczne tory. Także przedstawienie ewentualnych przeszkód czy problemów w danym banku i kroki wyprzedzające, mające na celu zapobiegnięcie im, świadczą o dużym doświadczeniu danego doradcy, czy też dobrym systemie szkoleń w danej firmie.

Polecamy serwis: Budżet domowy

Zaangażowanie i partnerstwo

Jeżeli firma faktycznie jest niezależna, warto również zwrócić uwagę na to, w jakim stopniu jej pracownicy angażują się w nasze problemy. Często zdarza się,  że doradca po złożeniu wniosku jest trudno dostępny i niechętnie udziela informacji na temat bieżącej sytuacji. Tym częściej z sytuacją taką mamy do czynienia po podpisaniu umowy kredytowej (wówczas doradca otrzymuje swoje wynagrodzenie).

Brak pomocy, udzielonej klientowi po całym procesie, jest jednym z głównych grzechów firm doradczych. A przecież uruchomienie kredytu nie stanowi ostatniej fazy zakupu nieruchomości.
Etyka i transparentność

Usługi doradztwa finansowego są bezpłatne, a wynagrodzenie doradcy zapewniają banki, które finalizują daną transakcję. Ponieważ w takich przypadkach może zachodzić podejrzenie o stronniczość i sugerowanie wyboru banku, warto dokładnie przyjrzeć się kosztom, oferowanych przez doradcę kredytów.

Etyczne firmy przejrzyście zaprezentują wszelkie koszty i nie będą starały się w żaden inny sposób niż ten poprawny merytorycznie przedstawić najlepszą ofertę banku. Nie pozwolą doradcy również narzucić banku, ponieważ etyczne doradztwo, bez względu na swój zysk, daje pełną swobodę w wyborze banku klientowi.

Wymienione powyżej cechy są najważniejszymi elementami, jakimi warto sugerować się przy wyborze instytucji doradzającej przy zaciągnięciu kredytu. Pomocne w takich sytuacjach jest również kierowanie się opiniami znajomych. Rekomendacja firmy jest bowiem najlepszą formą reklamy w obecnych czasach – tylko w taki sposób można jeszcze przed skorzystaniem z usługi sprawdzić , czy faktycznie „po owocach ich poznacie”.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

REKLAMA

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

Wygrywamy dzięki pracownikom [WYWIAD]

Rozmowa z Beatą Rosłan, dyrektorką HR w Jacobs Douwe Egberts, o tym, jak skuteczna polityka personalna wspiera budowanie pozycji lidera w branży.

Zespół marketingu w organizacji czy outsourcing usług – które rozwiązanie jest lepsze?

Lepiej inwestować w wewnętrzny zespół marketingowy czy może bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest outsourcing usług marketingowych? Marketing odgrywa kluczową rolę w sukcesie każdej organizacji. W dobie cyfryzacji i rosnącej konkurencji firmy muszą stale dbać o swoją obecność na rynku, budować markę oraz skutecznie docierać do klientów.

REKLAMA

Rekompensata dla rolnika za brak zapłaty za sprzedane produkty rolne. Wnioski tylko do 31 marca 2025 r.

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi przypomina, że od 1 lutego do 31 marca 2025 r. producent rolny lub grupa może złożyć do oddziału terenowego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa (KOWR) wniosek o przyznanie rekompensaty z tytułu nieotrzymania zapłaty za sprzedane produkty rolne od podmiotu prowadzącego skup, przechowywanie, obróbkę lub przetwórstwo produktów rolnych, który stał się niewypłacalny w 2023 lub 2024 r. - w rozumieniu ustawy o Funduszu Ochrony Rolnictwa (FOR).

Zintegrowane raportowanie ESG zaczyna już być standardem. Czy w Polsce też?

96% czołowych firm na świecie raportuje zrównoważony rozwój, a 82% włącza dane ESG do raportów rocznych. W Polsce 89% dużych firm publikuje takie raporty, ale tylko 22% działa zgodnie ze standardami ESRS, co stanowi wyzwanie dla konkurencyjności na rynku UE.

REKLAMA