Na czym polega usługa „assistance”?
REKLAMA
REKLAMA
„Cieknący kran? Zadzwoń do swojego banku! Załatwimy to za Ciebie” – w taki sposób banki starają się reklamować usługi, których faktycznym świadczeniodawcą są towarzystwa ubezpieczeniowe. Klientom proponuje się je „dla zapewnienia komfortu i poczucia bezpieczeństwa w różnych sytuacjach życiowych”. Któż z nas nie chciałby żyć wygodnie i czuć się bezpiecznie, ilekroć wybierze się w podróż lub opuści własne mieszkanie? Dla takich osób stworzono usługę assistance.
REKLAMA
Assistance – co to znaczy?
Assistance to usługa ubezpieczeniowa, umożliwiająca skorzystanie z pomocy medycznej albo wsparcia fachowców, naprawiających urządzenia domowe czy samochód. Niektóre banki proponują także ochronę dla Twojego domu. Oferty banków w tym zakresie mogą być kuszące, ale zapoznając się z nimi, zawsze trzeba się mieć na baczności. Warto dokładnie zorientować się, jaka jest cena takiego pakietu. Jeśli posiadasz bezpłatne konto, koszt polisy waha się z reguły od 5 zł wzwyż (jeśli chodzi o assistance domowe). Są banki, które przez pierwsze kilka miesięcy nie pobierają opłat za usługę. Inaczej jest, gdy korzystasz z konta płatnego – wówczas często polisa zostaje wliczona w koszty konta.
Dowiedz się także: Czy opłaca się budować ekologiczne mieszkania?
Usługa tylko dla dobrze poinformowanych
Wiele osób, korzystających z bezpłatnych pakietów, nie jest świadomych, jakie dokładnie usługi są im oferowane i w jakim kształcie. Efekt jest taki, że z nich nie korzystają. Jeśli już zaczynasz myśleć o skorzystaniu z assistance, dowiedz się, co ono wnosi. Ogólnie rzecz ujmując, ubezpieczenie medyczne umożliwia wezwanie do domu lekarza czy pielęgniarki. Assistance domowe często daje także możliwość skorzystania z usług ślusarza, elektryka czy hydraulika. Czasami w ramach polisy możliwe jest naprawienie drobnej usterki w samochodzie. Jednak, w zależności od banku, zakres tych usług może znacznie odbiegać od tego, opisanego powyżej. Niekiedy domowy pakiet bywa wykorzystywany jedynie w przypadku napraw, dokonywanych w mieszkaniu, które jest Twoją własnością lub też, które wynajmujesz na podstawie legalnej umowy.
Polecamy serwis: Inwestycje
Ograniczenia pakietu assistance
Dodatkowo polisy na ogół mają limity. Oznacza to, że z usług danego fachowca można skorzystać w ciągu roku np. do 3 razy. Często też jest podany górny limit wydatków, które pokryje bank. Przykładowo, w BNP Paribas w ciągu roku można 2 razy wezwać specjalistę od naprawy AGD – jego wizyta jest darmowa, jeśli koszty naprawy nie przekraczają 300 PLN. Jeżeli okażą się wyższe, klient dopłaca różnicę z własnej kieszeni.
Warto dodać, że banki, a raczej ubezpieczeniodawcy, nie pozostawiają całkowitej dowolności – trzeba korzystać z usług specjalistów, których wskazuje bank. Co więcej, należy zorientować się, czy polisa obejmuje jedynie wizytę specjalisty, czy też pokrywa np. koszty części i robocizny. Powinno się bardzo uważnie czytać umowę, jaką podpisujemy z „bankowym” ubezpieczycielem – może się bowiem okazać, że usterka, np. instalacji elektrycznej, jest naprawiana przez fachowca tylko wówczas, gdy powstała w wyniku naturalnych wyładowań atmosferycznych.
Paweł Puchalski
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA