REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak obniżyć rachunki za prąd w firmie?

Na rynku dostępnych jest wiele ofert sprzedaży energii elektrycznej dla firm.
Na rynku dostępnych jest wiele ofert sprzedaży energii elektrycznej dla firm.

REKLAMA

REKLAMA

Każda firma, zarówno duży zakład produkcyjny, jak i małe biuro, boryka się z tym samym problemem: wysokimi kosztami zużycia energii elektrycznej. Na szczęście można w prosty sposób obniżyć rachunki. Specjaliści radzą, jak zaoszczędzić na prądzie.

Sposób 1

REKLAMA

Wybór odpowiedniej taryfy – sprawdź, która taryfa, np. C11 lub C12, będzie najodpowiedniejsza dla Twojej firmy.

REKLAMA

Małe i średnie przedsiębiorstwa usługowo-handlowe oraz biura mają do dyspozycji taryfę C11 albo C12. Różnica między nimi polega na tym, iż w taryfie C11 obowiązuje jedna, dobowa stawka za energię, zaś w C12 prąd jest tańszy poza godzinami szczytu oraz w nocy.

Warto również zwrócić uwagę, iż firmy, korzystające z taryf C11 i C12, nie płacą kar za przekroczenie mocy umownej, ponieważ zwykle nawet nie są w stanie zużyć więcej prądu niż wynosi ustalony limit 40 kW. Wobec powyższego warto sprawdzić, wartość rzeczywistego zapotrzebowania na energię w Twojej firmie. Jeśli okaże się, że jest znacznie niższe od maksymalnego poziomu mocy umownej, określonego w umowie dystrybucyjnej, oszczędności może przynieść ustalenie z dostawcą energii niższego limitu, adekwatnego do Twoich potrzeb. Zwłaszcza że za każdy niewykorzystany 1 kW płacisz od kilkudziesięciu groszy do kilku złotych, co w skali roku może stanowić nawet kilkaset niepotrzebnie straconych złotówek.

Tańsza energia za prąd. Obniż rachunki za prąd. Sprawdź nas!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Tym szczególniej rzeczywistemu zapotrzebowaniu na prąd powinni przyjrzeć się przedsiębiorcy, którzy wynajmując lokal pod swoją działalność, nie dokonali zmiany umowy z dystrybutorem energii. Jeżeli bowiem wcześniej działała w tym miejscu firma o zupełnie innym rodzaju działalności niż Twoja (np. biuro, wykorzystujące liczne urządzenia elektryczne, podczas gdy Ty płacisz głównie za oświetlenie), jest wielce prawdopodobne, że nieświadomie przepłacasz za prąd.

Sposób 2

Uważaj na limit mocy umownej. Przeanalizuj faktury z ostatniego roku i dowiedz się, ile faktycznie wynosi moc pobrana w Twoim przedsiębiorstwie.

REKLAMA

Jeśli faktyczne zużycie prądu w Twojej firmie przez większą lub znaczną część roku jest większe od wartości zapotrzebowania, zadeklarowanej w umowie, zmuszony jesteś zapłacić rachunek za energię, powiększony o dodatkową opłatę w wysokości aż 10-krotnej stałej opłaty dystrybucyjnej za każdy 1 kW przekroczonej mocy!

Jeżeli zatem, po analizie faktur z ubiegłego roku, zorientujesz się, iż przekroczenie limitu mocy umownej zdarza się w Twojej firmie regularnie, powinieneś wystąpić o zwiększenie maksymalnej ilości energii do zużycia. W tym celu należy złożyć wniosek do lokalnego operatora systemu dystrybucji.

Zwiększenie limitu mocy umownej w oczywisty sposób przyczyni się do oszczędności, ponieważ unikniesz niepotrzebnego płacenia kar. Zwłaszcza że są one o wiele wyższe, w porównaniu z rachunkiem, jaki zapłacisz po zwiększeniu limitów mocy umownej.

Godne odnotowania jest to, iż niektóre spółki dystrybucyjne oferują klientom biznesowym możliwość zamówienia zróżnicowanego limitu mocy w określonych miesiącach. Jeśli więc zwiększone zapotrzebowanie na energię w Twojej firmie występuje jedynie okresowo, warto dowiedzieć się, czy takie rozwiązanie jest dostępne w regionie, w którym prowadzisz swoją działalność.

Zmień dostawcę energii! Możesz zaoszczędzić nawet do 20%! Sprawdź teraz!

Sposób 3

Złóż wniosek o zmianę sprzedawcy prądu – to skuteczny sposób na płacenie niższych rachunków.

Na wysokość faktury wpływ będzie mieć nie tylko wysokość ceny energii, ale także okres jej obowiązywania. Dynamika zmian stawek sprzedaży jest dość duża. Częste zmiany w ofercie (w wielu wypadkach co 2-3 miesiące) nie zawsze dają możliwość obniżenia rachunków. Odpowiedzią na cenowe fluktuacje może być oferta z tzw. gwarancją ceny, w której sprzedawca zobowiązuje się utrzymać koszt energii w określonym czasie na niezmienionym poziomie. Dla przykładu, w promocji „Gwarancja stałej ceny” TAURON Polska Energia oferuje klientom stałą cenę prądu do 30 września 2012. Należy jednak pamiętać, że gwarancja ceny dotyczy tylko sprzedaży energii. Ceny dystrybucji mogą w tym czasie ulec zmianie.

Opłacalność takiego rozwiązania potwierdzają eksperci, którzy obliczyli, iż dzięki zmianie sprzedawcy energii duże przedsiębiorstwa już po dwunastu miesiącach mogą zaoszczędzić co najmniej kilkadziesiąt tysięcy złotych. Korzyści będą zauważalne nawet w przypadku małej firmy, która po zmianie zaoszczędzi w skali roku średnio kilkaset złotych, a więc kwotę, odpowiadającą przynajmniej jednemu rachunkowi za prąd u dotychczasowego sprzedawcy.

Inna sprawa, że do obniżenia rachunków za energię elektryczną w Twojej firmie może przyczynić się nie tylko zmiana sprzedawcy, ale już sam wniosek o jego zmianę, który złożysz do operatora sieci przesyłowej. Zaniepokojony możliwością utraty klienta dotychczasowy sprzedawca może bowiem zaproponować Ci nowe, korzystniejsze warunki.

Rozważając zmianę sprzedawcy prądu, warto również przyjrzeć się dostępnym na rynku ofertom promocyjnym. Niezwykle atrakcyjne dla Twojej firmy mogą okazać się chociażby tzw. produkty zielone, którymi szczyci się m.in. Vattenfall lub TAURON Polska Energia. Na przykład w proponowanej ostatnio przez TAURON Sprzedaż sp. z o. o. promocji pod hasłem „Energia tańsza z natury” (skierowanej do firm z grup taryfowych: C11, C12a, C12b, C21, C22a, C22b), oferowano prąd tańszy o co najmniej 10 procent, z gwarancją ceny aż do końca 2012 roku.

Sprzedaż prądu nawet małym i średnim firmom jest dla sprzedawców energii znacznie bardziej opłacalna niż w przypadku indywidualnego odbiorcy. To zaś oznacza, że potencjalny, nowy sprzedawca przedstawi Twojej firmie ofertę jeśli nie tańszą, to z pewnością atrakcyjniejszą od dotychczasowej.

Sposób 4

Audyt elektroenergetyczny – to dobre rozwiązanie dla przedsiębiorstw, które potrzebują modernizacji obiektów produkcyjnych.

W przypadku większych firm produkcyjnych, skutecznym sposobem oszczędności energii może okazać się modernizacja zakładowej hali. Zastosowanie termoizolacyjnej warstwy elewacyjnej ścian, stropów, uszczelnienie okien i drzwi, instalacja automatycznych zamknięć czy obniżenie stropu w ogrzewanych pomieszczeniach często pozwalają na znaczne ograniczenie wydatków.

Zanim jednak zdecydujesz się na takie działanie, warto poszukać firmy audytorskiej i zlecić jej przeprowadzenie audytu energetycznego, dzięki któremu zaplanowane przez Ciebie prace modernizacyjne faktycznie przyczynią się do obniżenia kosztów zużycia energii elektrycznej w Twoim zakładzie.

Głównym celem audytu jest bowiem określenie sposobów obniżenia zużycia energii, ocena kosztów ich zastosowania oraz propozycja rozwiązań, które przyniosą firmie największe korzyści. Audyt energetyczny to nic innego jak profesjonalny raport, określający parametry techniczne i ekonomiczne optymalnego przedsięwzięcia naprawczego.

Sposób 5

Chcesz obniżyć rachunki w firmie? Zacznij od eliminacji złych nawyków.

Tradycyjne żarówki wymień na energooszczędne świetlówki lub oświetlenie LED. Zadbaj o czyste okna w obiektach biurowych, dzięki czemu efektywniej wykorzystasz naturalne światło słoneczne. Uczul pracowników na racjonalne korzystanie z klimatyzacji i urządzeń grzewczych. A także na to, aby opuszczając stanowisko pracy, nie zapominali o zgaszeniu światła oraz wyłączaniu urządzeń biurowych. Pozostawione przez całą noc w stanie czuwania komputery, ekrany, drukarki czy urządzenia sieciowe niepotrzebnie zużywają prąd. Wystarczy zatem zmienić nawyki i zastosować pozornie nieistotne rozwiązania, aby już za dwanaście miesięcy cieszyć się oszczędnościami w kwocie przynajmniej jednego miesięcznego rachunku za energię.

Eksperci TotalMoney.pl

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zespół marketingu w organizacji czy outsourcing usług – które rozwiązanie jest lepsze?

Lepiej inwestować w wewnętrzny zespół marketingowy czy może bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest outsourcing usług marketingowych? Marketing odgrywa kluczową rolę w sukcesie każdej organizacji. W dobie cyfryzacji i rosnącej konkurencji firmy muszą stale dbać o swoją obecność na rynku, budować markę oraz skutecznie docierać do klientów.

Rekompensata dla rolnika za brak zapłaty za sprzedane produkty rolne. Wnioski tylko do 31 marca 2025 r.

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi przypomina, że od 1 lutego do 31 marca 2025 r. producent rolny lub grupa może złożyć do oddziału terenowego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa (KOWR) wniosek o przyznanie rekompensaty z tytułu nieotrzymania zapłaty za sprzedane produkty rolne od podmiotu prowadzącego skup, przechowywanie, obróbkę lub przetwórstwo produktów rolnych, który stał się niewypłacalny w 2023 lub 2024 r. - w rozumieniu ustawy o Funduszu Ochrony Rolnictwa (FOR).

Zintegrowane raportowanie ESG zaczyna już być standardem. Czy w Polsce też?

96% czołowych firm na świecie raportuje zrównoważony rozwój, a 82% włącza dane ESG do raportów rocznych. W Polsce 89% dużych firm publikuje takie raporty, ale tylko 22% działa zgodnie ze standardami ESRS, co stanowi wyzwanie dla konkurencyjności na rynku UE.

Czy polskie firmy są gotowe na ESG?

Współczesny świat biznesu zakręcił się wokół kwestii związanych z ESG. Ta koncepcja, będąca wskaźnikiem zrównoważonego rozwoju, wpływa nie tylko na wielkie korporacje, ale coraz częściej obejmuje także małe i średnie przedsiębiorstwa. W dobie rosnących wymagań związanych ze zrównoważonością społeczną i środowiskową, ESG jest nie tylko wyzwaniem, ale również szansą na budowanie przewagi konkurencyjnej.

REKLAMA

ESG u dostawców czyli jak krok po kroku wdrożyć raportowanie ESG [Mini poradnik]

Wdrażanie raportowania ESG (środowiskowego, społecznego i zarządczego) to niełatwe zadanie, zwłaszcza dla dostawców, w tym działających dla większych firm. Choć na pierwszy rzut oka może się wydawać, że wystarczy powołać koordynatora i zebrać dane, to tak naprawdę proces ten wymaga zaangażowania całej organizacji. Jakie są pierwsze kroki do skutecznego raportowania ESG? Na co zwrócić szczególną uwagę?

ESG to zielona miara ryzyka, która potrzebuje strategii zmian [Rekomendacje]

Żeby utrzymać się na rynku, sprostać konkurencji, a nawet ją wyprzedzić, warto stosować się do zasad, które już obowiązują dużych graczy. Najprostszym i najbardziej efektywnym sposobem będzie przygotowanie się, a więc stworzenie mapy działania – czyli strategii ESG – i wdrożenie jej w swojej firmie. Artykuł zawiera rekomendacje dla firm, które dopiero rozpoczynają podróż z ESG.

Ratingi ESG: katalizator zmian czy iluzja postępu?

Współczesny świat biznesu coraz silniej akcentuje znaczenie ESG jako wyznacznika zrównoważonego rozwoju. W tym kontekście ratingi ESG odgrywają kluczową rolę w ocenie działań firm na polu odpowiedzialności środowiskowe, społecznej i zarządzania. Ale czy są one rzeczywistym impulsem do zmian, czy raczej efektowną fasadą bez głębszego wpływu na biznesową rzeczywistość? Przyjrzyjmy się temu bliżej.

Zrównoważony biznes czyli jak strategie ESG zmienią reguły gry?

ESG to dziś megatrend, który dotyczy coraz więcej firm i organizacji. Zaciera powoli granicę między sukcesem a odpowiedzialnością biznesu. Mimo, iż wymaga od przedsiębiorców wiele wysiłku, ESG dostarcza m.in. nieocenione narzędzie, które może nie tylko przekształcić biznes, ale również pomóc budować lepszą przyszłość. To strategia ESG zmienia sposób działania firm na zrównoważony i odpowiedzialny.

REKLAMA

Podatek od nieruchomości może być niższy. Samorządy ustalają najwyższe możliwe stawki

Podatek od nieruchomości może być niższy. To samorządy ustalają najwyższe możliwe stawki, korzystając z widełek ustawowych. Przedsiębiorcy apelują do samorządów o obniżenie podatku. Niektóre firmy płacą go nawet setki tysięcy w skali roku.

Jakie recenzje online liczą się bardziej niż te pozytywne?

Podejmując decyzje zakupowe online, klienci kierują się kilkoma ważnymi kryteriami, z których opinie odgrywają kluczową rolę. Oczekują przy tym, że recenzje będą nie tylko pozytywne, ale również aktualne. Potwierdzają to wyniki najnowszego badania TRUSTMATE.io, z którego wynika, że aż 73% Polaków zwraca uwagę na aktualność opinii. Zaledwie 1,18% respondentów nie uważa tego za istotne.

REKLAMA