REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak obniżyć rachunki za prąd w firmie?

Na rynku dostępnych jest wiele ofert sprzedaży energii elektrycznej dla firm.
Na rynku dostępnych jest wiele ofert sprzedaży energii elektrycznej dla firm.

REKLAMA

REKLAMA

Każda firma, zarówno duży zakład produkcyjny, jak i małe biuro, boryka się z tym samym problemem: wysokimi kosztami zużycia energii elektrycznej. Na szczęście można w prosty sposób obniżyć rachunki. Specjaliści radzą, jak zaoszczędzić na prądzie.

Sposób 1

REKLAMA

Wybór odpowiedniej taryfy – sprawdź, która taryfa, np. C11 lub C12, będzie najodpowiedniejsza dla Twojej firmy.

REKLAMA

Małe i średnie przedsiębiorstwa usługowo-handlowe oraz biura mają do dyspozycji taryfę C11 albo C12. Różnica między nimi polega na tym, iż w taryfie C11 obowiązuje jedna, dobowa stawka za energię, zaś w C12 prąd jest tańszy poza godzinami szczytu oraz w nocy.

Warto również zwrócić uwagę, iż firmy, korzystające z taryf C11 i C12, nie płacą kar za przekroczenie mocy umownej, ponieważ zwykle nawet nie są w stanie zużyć więcej prądu niż wynosi ustalony limit 40 kW. Wobec powyższego warto sprawdzić, wartość rzeczywistego zapotrzebowania na energię w Twojej firmie. Jeśli okaże się, że jest znacznie niższe od maksymalnego poziomu mocy umownej, określonego w umowie dystrybucyjnej, oszczędności może przynieść ustalenie z dostawcą energii niższego limitu, adekwatnego do Twoich potrzeb. Zwłaszcza że za każdy niewykorzystany 1 kW płacisz od kilkudziesięciu groszy do kilku złotych, co w skali roku może stanowić nawet kilkaset niepotrzebnie straconych złotówek.

Tańsza energia za prąd. Obniż rachunki za prąd. Sprawdź nas!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Tym szczególniej rzeczywistemu zapotrzebowaniu na prąd powinni przyjrzeć się przedsiębiorcy, którzy wynajmując lokal pod swoją działalność, nie dokonali zmiany umowy z dystrybutorem energii. Jeżeli bowiem wcześniej działała w tym miejscu firma o zupełnie innym rodzaju działalności niż Twoja (np. biuro, wykorzystujące liczne urządzenia elektryczne, podczas gdy Ty płacisz głównie za oświetlenie), jest wielce prawdopodobne, że nieświadomie przepłacasz za prąd.

Sposób 2

Uważaj na limit mocy umownej. Przeanalizuj faktury z ostatniego roku i dowiedz się, ile faktycznie wynosi moc pobrana w Twoim przedsiębiorstwie.

REKLAMA

Jeśli faktyczne zużycie prądu w Twojej firmie przez większą lub znaczną część roku jest większe od wartości zapotrzebowania, zadeklarowanej w umowie, zmuszony jesteś zapłacić rachunek za energię, powiększony o dodatkową opłatę w wysokości aż 10-krotnej stałej opłaty dystrybucyjnej za każdy 1 kW przekroczonej mocy!

Jeżeli zatem, po analizie faktur z ubiegłego roku, zorientujesz się, iż przekroczenie limitu mocy umownej zdarza się w Twojej firmie regularnie, powinieneś wystąpić o zwiększenie maksymalnej ilości energii do zużycia. W tym celu należy złożyć wniosek do lokalnego operatora systemu dystrybucji.

Zwiększenie limitu mocy umownej w oczywisty sposób przyczyni się do oszczędności, ponieważ unikniesz niepotrzebnego płacenia kar. Zwłaszcza że są one o wiele wyższe, w porównaniu z rachunkiem, jaki zapłacisz po zwiększeniu limitów mocy umownej.

Godne odnotowania jest to, iż niektóre spółki dystrybucyjne oferują klientom biznesowym możliwość zamówienia zróżnicowanego limitu mocy w określonych miesiącach. Jeśli więc zwiększone zapotrzebowanie na energię w Twojej firmie występuje jedynie okresowo, warto dowiedzieć się, czy takie rozwiązanie jest dostępne w regionie, w którym prowadzisz swoją działalność.

Zmień dostawcę energii! Możesz zaoszczędzić nawet do 20%! Sprawdź teraz!

Sposób 3

Złóż wniosek o zmianę sprzedawcy prądu – to skuteczny sposób na płacenie niższych rachunków.

Na wysokość faktury wpływ będzie mieć nie tylko wysokość ceny energii, ale także okres jej obowiązywania. Dynamika zmian stawek sprzedaży jest dość duża. Częste zmiany w ofercie (w wielu wypadkach co 2-3 miesiące) nie zawsze dają możliwość obniżenia rachunków. Odpowiedzią na cenowe fluktuacje może być oferta z tzw. gwarancją ceny, w której sprzedawca zobowiązuje się utrzymać koszt energii w określonym czasie na niezmienionym poziomie. Dla przykładu, w promocji „Gwarancja stałej ceny” TAURON Polska Energia oferuje klientom stałą cenę prądu do 30 września 2012. Należy jednak pamiętać, że gwarancja ceny dotyczy tylko sprzedaży energii. Ceny dystrybucji mogą w tym czasie ulec zmianie.

Opłacalność takiego rozwiązania potwierdzają eksperci, którzy obliczyli, iż dzięki zmianie sprzedawcy energii duże przedsiębiorstwa już po dwunastu miesiącach mogą zaoszczędzić co najmniej kilkadziesiąt tysięcy złotych. Korzyści będą zauważalne nawet w przypadku małej firmy, która po zmianie zaoszczędzi w skali roku średnio kilkaset złotych, a więc kwotę, odpowiadającą przynajmniej jednemu rachunkowi za prąd u dotychczasowego sprzedawcy.

Inna sprawa, że do obniżenia rachunków za energię elektryczną w Twojej firmie może przyczynić się nie tylko zmiana sprzedawcy, ale już sam wniosek o jego zmianę, który złożysz do operatora sieci przesyłowej. Zaniepokojony możliwością utraty klienta dotychczasowy sprzedawca może bowiem zaproponować Ci nowe, korzystniejsze warunki.

Rozważając zmianę sprzedawcy prądu, warto również przyjrzeć się dostępnym na rynku ofertom promocyjnym. Niezwykle atrakcyjne dla Twojej firmy mogą okazać się chociażby tzw. produkty zielone, którymi szczyci się m.in. Vattenfall lub TAURON Polska Energia. Na przykład w proponowanej ostatnio przez TAURON Sprzedaż sp. z o. o. promocji pod hasłem „Energia tańsza z natury” (skierowanej do firm z grup taryfowych: C11, C12a, C12b, C21, C22a, C22b), oferowano prąd tańszy o co najmniej 10 procent, z gwarancją ceny aż do końca 2012 roku.

Sprzedaż prądu nawet małym i średnim firmom jest dla sprzedawców energii znacznie bardziej opłacalna niż w przypadku indywidualnego odbiorcy. To zaś oznacza, że potencjalny, nowy sprzedawca przedstawi Twojej firmie ofertę jeśli nie tańszą, to z pewnością atrakcyjniejszą od dotychczasowej.

Sposób 4

Audyt elektroenergetyczny – to dobre rozwiązanie dla przedsiębiorstw, które potrzebują modernizacji obiektów produkcyjnych.

W przypadku większych firm produkcyjnych, skutecznym sposobem oszczędności energii może okazać się modernizacja zakładowej hali. Zastosowanie termoizolacyjnej warstwy elewacyjnej ścian, stropów, uszczelnienie okien i drzwi, instalacja automatycznych zamknięć czy obniżenie stropu w ogrzewanych pomieszczeniach często pozwalają na znaczne ograniczenie wydatków.

Zanim jednak zdecydujesz się na takie działanie, warto poszukać firmy audytorskiej i zlecić jej przeprowadzenie audytu energetycznego, dzięki któremu zaplanowane przez Ciebie prace modernizacyjne faktycznie przyczynią się do obniżenia kosztów zużycia energii elektrycznej w Twoim zakładzie.

Głównym celem audytu jest bowiem określenie sposobów obniżenia zużycia energii, ocena kosztów ich zastosowania oraz propozycja rozwiązań, które przyniosą firmie największe korzyści. Audyt energetyczny to nic innego jak profesjonalny raport, określający parametry techniczne i ekonomiczne optymalnego przedsięwzięcia naprawczego.

Sposób 5

Chcesz obniżyć rachunki w firmie? Zacznij od eliminacji złych nawyków.

Tradycyjne żarówki wymień na energooszczędne świetlówki lub oświetlenie LED. Zadbaj o czyste okna w obiektach biurowych, dzięki czemu efektywniej wykorzystasz naturalne światło słoneczne. Uczul pracowników na racjonalne korzystanie z klimatyzacji i urządzeń grzewczych. A także na to, aby opuszczając stanowisko pracy, nie zapominali o zgaszeniu światła oraz wyłączaniu urządzeń biurowych. Pozostawione przez całą noc w stanie czuwania komputery, ekrany, drukarki czy urządzenia sieciowe niepotrzebnie zużywają prąd. Wystarczy zatem zmienić nawyki i zastosować pozornie nieistotne rozwiązania, aby już za dwanaście miesięcy cieszyć się oszczędnościami w kwocie przynajmniej jednego miesięcznego rachunku za energię.

Eksperci TotalMoney.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA