REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Dlaczego co czwarte mieszkanie kupuje matka?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Bartosz Turek
Bartosz Turek
analityk
Kobiety częściej niż mężczyźni zamieszkają mieszkanie na lepsze.
Kobiety częściej niż mężczyźni zamieszkają mieszkanie na lepsze.

REKLAMA

REKLAMA

Eksperci zauważyli, że 28% klientów, szukających nowego mieszkania, to matki. Dlaczego decydują się one na transakcję kupna o cztery lata później niż przeciętny nabywca? Prawdopodobnie kobietom zależy na tym, aby zapewnić swoim pociechom dach nad głową w przyszłości.

Kobiety z dziećmi to spora grupa nabywców na rynku nieruchomości. Zgodnie z kwietniowymi badaniami Home Broker stanowią one aż 28% kupujących. Zazwyczaj panie chcą nabyć mieszkania o około 2 m kw. mniejsze niż mężczyźni, ale do negocjacji są lepiej przygotowane.

REKLAMA

Zamiana mieszkania na lepsze

Wdzięczni powinni być im za to ojcowie przy zamianie lokalu na większe. Takie transakcje planuje w najbliższym czasie aż dwie trzecie matek. W ich przypadku zakup pierwszego mieszkania to motyw, odpowiadający za 29% zgłaszanego popytu. Dla porównania, ogółem na rynku pierwsze „M” chce kupić blisko połowa nabywców. Różnica ta jest prosta do wytłumaczenia. Trzeba bowiem zauważyć, że duża część rodzin, decydując się na dziecko, posiada już nieruchomość. Stąd też znacznie częściej przyszłe rodzicielki planują zamianę mieszkania niż zakup pierwszego lokum.

Dowiedz się także: Jak budownictwo mieszkaniowe zmieniło się na wiosnę?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Cztery lata różnicy w wieku kupujących pierwsze mieszkanie

Gdy jednak takich zakupów nie poczyni się zawczasu, nowy członek rodziny wydłuża czas oczekiwania na własny dach nad głową. Kobiety wcześniej niż mężczyźni zaczynają żyć na własny rachunek, ale znacznie dłużej muszą czekać na własne lokum. Zgodnie z badaniami Home Broker matki nabywają swoje pierwsze mieszkanie w wieku 35,7 lat. Dla porównania, ogólnie na rynku nabywca pierwszego „M” ma w Polsce 31,3 lat. Przeszło cztery lata różnicy w wieku kupujących pierwsze mieszkanie mogą być uznane za dysproporcję, która wynika z nierównego traktowania płci. Warto też zauważyć, że zgodnie z ogólnymi statystkami kobiety usamodzielniają się o pół roku wcześniej niż mężczyźni.

Polecamy serwis: Lokaty

Zabezpieczenie dzieci na przyszłość

Na kolejnych etapach życia matki przykładają także dużo uwagi do zabezpieczenia przyszłości swoich pociech. Stąd też, gdy inwestują na rynku nieruchomości, najczęściej robią to z myślą o zakupie lokalu na przyszłość – dla dziecka. Robi tak ponad połowa matek, likujących nadwyżki finansowe na rynku nieruchomości. Blisko dwukrotnie rzadziej kobiety z dzieckiem myślą o osiąganiu zysków ze wzrostu wartości nieruchomości lub dochodach z najmu. Dla porównania, zyski ze wzrostu wartości nieruchomości są podstawowym motywem, skłaniającym przeciętnego Polaka do zakupu nieruchomości w celach inwestycyjnych.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA