REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Dlaczego co czwarte mieszkanie kupuje matka?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Bartosz Turek
Bartosz Turek
analityk
Kobiety częściej niż mężczyźni zamieszkają mieszkanie na lepsze.
Kobiety częściej niż mężczyźni zamieszkają mieszkanie na lepsze.

REKLAMA

REKLAMA

Eksperci zauważyli, że 28% klientów, szukających nowego mieszkania, to matki. Dlaczego decydują się one na transakcję kupna o cztery lata później niż przeciętny nabywca? Prawdopodobnie kobietom zależy na tym, aby zapewnić swoim pociechom dach nad głową w przyszłości.

Kobiety z dziećmi to spora grupa nabywców na rynku nieruchomości. Zgodnie z kwietniowymi badaniami Home Broker stanowią one aż 28% kupujących. Zazwyczaj panie chcą nabyć mieszkania o około 2 m kw. mniejsze niż mężczyźni, ale do negocjacji są lepiej przygotowane.

REKLAMA

Zamiana mieszkania na lepsze

Wdzięczni powinni być im za to ojcowie przy zamianie lokalu na większe. Takie transakcje planuje w najbliższym czasie aż dwie trzecie matek. W ich przypadku zakup pierwszego mieszkania to motyw, odpowiadający za 29% zgłaszanego popytu. Dla porównania, ogółem na rynku pierwsze „M” chce kupić blisko połowa nabywców. Różnica ta jest prosta do wytłumaczenia. Trzeba bowiem zauważyć, że duża część rodzin, decydując się na dziecko, posiada już nieruchomość. Stąd też znacznie częściej przyszłe rodzicielki planują zamianę mieszkania niż zakup pierwszego lokum.

Dowiedz się także: Jak budownictwo mieszkaniowe zmieniło się na wiosnę?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Cztery lata różnicy w wieku kupujących pierwsze mieszkanie

Gdy jednak takich zakupów nie poczyni się zawczasu, nowy członek rodziny wydłuża czas oczekiwania na własny dach nad głową. Kobiety wcześniej niż mężczyźni zaczynają żyć na własny rachunek, ale znacznie dłużej muszą czekać na własne lokum. Zgodnie z badaniami Home Broker matki nabywają swoje pierwsze mieszkanie w wieku 35,7 lat. Dla porównania, ogólnie na rynku nabywca pierwszego „M” ma w Polsce 31,3 lat. Przeszło cztery lata różnicy w wieku kupujących pierwsze mieszkanie mogą być uznane za dysproporcję, która wynika z nierównego traktowania płci. Warto też zauważyć, że zgodnie z ogólnymi statystkami kobiety usamodzielniają się o pół roku wcześniej niż mężczyźni.

Polecamy serwis: Lokaty

Zabezpieczenie dzieci na przyszłość

Na kolejnych etapach życia matki przykładają także dużo uwagi do zabezpieczenia przyszłości swoich pociech. Stąd też, gdy inwestują na rynku nieruchomości, najczęściej robią to z myślą o zakupie lokalu na przyszłość – dla dziecka. Robi tak ponad połowa matek, likujących nadwyżki finansowe na rynku nieruchomości. Blisko dwukrotnie rzadziej kobiety z dzieckiem myślą o osiąganiu zysków ze wzrostu wartości nieruchomości lub dochodach z najmu. Dla porównania, zyski ze wzrostu wartości nieruchomości są podstawowym motywem, skłaniającym przeciętnego Polaka do zakupu nieruchomości w celach inwestycyjnych.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

REKLAMA

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

REKLAMA

Branża wydawnicza. Czy na wydawaniu i sprzedaży książek da się wciąż zarobić

Tylko czterech na dziesięciu Polaków przeczytało w ubiegłym roku przynajmniej jedną książkę. Choć wynik ten jest nieco niższy niż rok wcześniej, wciąż należy do najlepszych w ostatniej dekadzie. Co to oznacza dla branży wydawniczej, czy na wydawaniu i sprzedaży książek daje się wciąż zarobić?

Pijemy mniej piwa, przez co browary nie płacą na czas swoim dostawcom

Na kondycję branży piwowarskiej, poza spadającym w wyniku zmian kulturowych popytem, najmocniej wpływają dziś rosnące koszty operacyjne oraz zmiany w podatku akcyzowym. Polacy piją mniej piwa, browary mają coraz większe kłopoty.

REKLAMA