REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak przyciągnąć czytelników na blog firmowy? - 5 popularnych sposobów

Subskrybuj nas na Youtube
jak przyciągnąć czytelników na bloga?
jak przyciągnąć czytelników na bloga?
Media

REKLAMA

REKLAMA

Czy użytkownicy są w stanie w łatwy sposób odszukać treści, które publikujesz na blogu? Czy chcesz wypromować swoje artykuły pośród szerszej grupy odbiorców? Warto zadbać o to, aby treści obecne na blogu firmowym były dostępne dla jak największej liczby osób. W tym artykule, zapoznasz się z pięcioma sposobami na to jak przyciągnąć większą liczbę czytelników na blog.

1. Daj się znaleźć w wyszukiwarce dzięki optymalizacji treści pod SEO

Jeśli chcesz przyciągnąć nowych odwiedzających na stronę, musisz się upewnić, że Twoje artykuły będzie można w łatwy sposób znaleźć za pomocą wyszukiwarki. Większość ruchu na stronach (szczególnie firmowych) nadal pochodzi z tzw. organicznego wyszukiwania. Właśnie dlatego, warto zoptymalizować content pod SEO.

REKLAMA

Wprawdzie istnieje wiele poradników na ten temat, lecz jedną z najważniejszych zasad jest utrzymywanie zbliżonej tematyki artykułów publikowanych na blogu. Najlepiej, aby wszystkie wpisy odnosiły się do tej samej branży, kategorii tematycznej lub rodzaju biznesu. Określ słowa kluczowe które najlepiej opisują to czym się zajmujesz i staraj się jak najczęściej zawierać je w tytułach publikowanych treści (przyciągając przy tym uwagę czytelników).

Jak uodpornić się na utratę pozycji w rankingach Google?

Upewnij się również, że zanim opublikujesz artykuł, zoptymalizujesz następujące elementy. Przede wszystkim:

  • Stwórz opis meta
  • Upewnij się, że stosujesz właściwe słowa kluczowe
  • Dodaj alternatywny tekst do grafik
  • Dodaj linki prowadzące do powiązanych części Twojej strony

Zapisz się na nasz Newsletter!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

2. Opublikuj treści w mediach społecznościowych

REKLAMA

Jednym z najlepszych sposobów na przyciągnięcie nowych użytkowników na stronę jest publikacja streści w social media. W ten sposób, Twoi obecni fani zostaną czytelnikami bloga, jak również podzielą się jego treścią z osobistymi kręgami odbiorców. Treści publikowane w social media często zyskują znaczącą popularność. Właśnie dlatego warto zadbać o to, aby Twoje artykuły blogowe znalazły się na jak największej liczbie platform.

Tytuł wpisu w social media nie powinien pokrywać się z tytułem artykułu. Przed zamieszczeniem linka do poszczególnych treści, należy stworzyć tzw. "lead", który zaciekawi czytelników i zachęci ich do kliknięcia na link do Twojej strony.

Artykuły, które zostały już opublikowane, można promować przez wiele dni ustalając wcześniej odpowiedni grafik działań marketingowych. Dla przykładu, raz stworzony artykuł można promować na Tweeterze w momencie publikacji, kilka godzin później, tydzień później i miesiąc później (cały czas zmieniając bazowy komunikat, aby uniknąć powtórzeń). Dzięki takiemu podejściu, możesz czerpać wiele korzyści dzięki raz wykonanej pracy.

Dlaczego warto dzielić się treściami na Twitterze?

5 zasad bezpieczeństwa informatycznego dla małych firm


3. Wzbudź zainteresowanie przy pomocy tytułów

REKLAMA

Jako ludzie, oceniamy książki po okładce, szczególnie teraz, kiedy tak wiele podmiotów walczy o naszą uwagę. Ta sama zasada odnosi się do tytułów artykułów na blogu. Warto poświęcić trochę czasu i zastanowić się jaki nagłówek będzie najskuteczniejszy.

Kiedy zaczynasz pisać artykuł, tytuł roboczy w zupełności wystarczy. Na samym początku dobrze jest ogólnie określić tematykę wpisu i napisać większą część treści. Zanim jednak artykuł zostanie opublikowany, powróć do tytułu i zastanów się jak go ulepszyć, aby maksymalnie zaintrygować czytelnika.

Istnieje wiele sprawdzonych sposobów na przygotowanie dobrego tytułu. Niektóre z nich zawierają liczby, np. "Sześć najlepszych sposobów na odchudzanie”, jasno komunikując czego możemy się spodziewać. Są też takie, które starają się przyciągnąć uwagę czytelników poprzez wzbudzenie ciekawości lub powiązanie z aktualnymi newsami.

Jak sprawić, by czytelnicy wracali po więcej? - budowanie wartościowego bloga

Poniżej znajduje się kilka elementów które pozwolą na stworzenie lepszych tytułów:

  • Użyj numeracji w nagłówku – "Pięć sposobów na ..."
  • Jeśli Twój artykuł zawiera konkretne dane, warto je zaprezentować już w tytule - specyfika przyciąga uwagę.
  • Postaraj się wzbudzić zaciekawienie nawiązując do specyficznej części artykułu, która z pewnością przypadnie do gustu czytelnikom.
  • Przejrzyj listę najlepszych nagłówków wszech czasów i dopasuj je do własnych potrzeb.

Jak być bezpiecznym w sieci - najczęściej popełniane błędy

4. Zaprezentuj nową perspektywę, wykorzystując treści pochodzące od gościnnych blogerów

Różnorodność treści jest ważna dla każdego bloga. Posiadanie wielu autorów blogowych, którzy widzą ten sam biznes z innej perspektywy, również jest bardzo ważne. Gościnne treści zapewniają dwie główne korzyści. Po pierwsze, otrzymujesz je za darmo (wystarczy, że zamieścisz link do strony gościnnego blogera). Po drugie, autor wpisu z pewnością podzieli się swoim dziełem za pomocą social media co daje Ci dostęp również do jego kręgów odbiorców (szczególnie jeśli działa również na Google+). Jak widać, jest to sytuacja „win-win”.

Jeśli treści na Twojej stronie stają się zbyt powtarzalne, zaproś gościnnych autorów, którzy rzucili nowe światło na dany temat. Artykuły gościnne mogą w pozytywny sposób wpłynąć na jakość Twojego bloga, a zaprzyjaźnieni autorzy umożliwią dotarcie do szerszej grupy czytelników.

Jak zarobić na rejestracji domen internetowych?


5. Spraw, aby dzielenie się treścią było łatwe

Jeśli pragniesz, aby ktoś podzielił się treścią ze swoimi znajomymi, należy maksymalnie uprościć cały proces. Ten cel można osiągnąć poprzez dodanie do bloga specjalnych przycisków umożliwiających "sharing" w mgnieniu oka. Zastanów się, które platformy social media są dla Ciebie najważniejsze. Następnie wyeksponuj odpowiednie przyciski na stronie i zachęć czytelników do dzielenia się treścią.

Dzięki zastosowaniu tej taktyki z pewnością zyskasz większą liczbę czytelników. Pamiętaj jednak, że użytkownicy podzielą się wyłącznie profesjonalną treścią o wysokiej jakości (szczególnie taką, która zawiera elementy wizualne i wysoki poziom interaktywności).

Facebook w marketingu business-to-business

Podsumowanie

Publikowanie treści na blogu wymaga zainwestowania sporej ilości czasu i wysiłku. Upewnij się, że Twoje działania nie idą na marne i spraw, aby artykuły dotarły do jak największej liczby ludzi.

Zastosuj w praktyce wskazówki wymienione w tym artykule, aby zoptymalizować, publikować i dzielić się treścią, a z pewnością przyciągniesz na swoją stronę jeszcze więcej odbiorców.

Jak komunikować adres firmowej strony www?

Co o tym myślisz? Czy znasz inne sposoby na zwiększenie popularności wpisów publikowanych na blogu? Podziel się opinią poniżej.

Autor: Grupa Tense

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA