REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Które banki uległy modzie na zakupy grupowe?

Michał Sadrak
Coraz więcej osób przekonuje się do zakupów grupowych.
Coraz więcej osób przekonuje się do zakupów grupowych.

REKLAMA

REKLAMA

W maju 2011 r. pierwszy bank w Polsce udostępnił kupony dla osób, interesujących się zakupami grupowymi. Od tamtej pory już pięć instytucji finansowych przygotowało promocyjne oferty na portalach pośredniczących w zakupach grupowych. Zakup grupowy umożliwia zwrot części wydatków, założenie konta z dopłatą lub prezent na karcie.

REKLAMA

Już pięć działających w Polsce banków ma za sobą sprzedaż produktów, finansowych na wciąż popularnych portalach zakupów grupowych. Konsumenci nabyli tą drogą prawie 12,6 tys. kuponów, które uprawniają do założenia rachunku osobistego lub karty kredytowej na promocyjnych warunkach. Sprzedawane w ten sposób produkty zwykle upoważniają do skorzystania z premii pieniężnej od 100 do 300 zł, co ma zachęcić klientów do skorzystania z oferty.

REKLAMA

Nowy trend rozpoczął w maju 2011 roku Alior Bank, który sprzedając kupony o wartości 5 zł, dawał premię w wysokości 100 zł za założenie konta, zasilenie go wpływem w wysokości 1 tys. zł i wykonanie jednej transakcji bezgotówkowej kartą, wydaną do rachunku. Debiut Aliora zakończył się sprzedażą 889 kuponów na portalu Groupon.
Bank powtórzył promocję we wrześniu 2011 roku i w styczniu br., obniżając cenę kuponu do zera. Łącznie w trzech odsłonach Alior Bank sprzedał 7627 kuponów, które uprawniały do założenia konta z nagrodą pieniężną.

Pomysł podchwyciły kolejne instytucje. W październiku 2011 roku Meritum Bank sprzedawał za 5 zł na Grouponie bony, które uprawniały do założenia rachunku osobistego ze zwrotem 100 zł za paliwo. Wystarczyło założyć konto, przelać do banku 1,5 tys. zł i zapłacić kartą co najmniej 100 zł za paliwo. Oferta przyciągnęła łącznie 1068 amatorów zakupów grupowych.

Dowiedz się również: Jak wypłacać gotówkę z usługą Cash Back?

REKLAMA

Nowa moda zainteresowała również mBank, który w listopadzie ur. sprzedawał po 5 zł kupony na założenie konta ze zwrotem 10 proc. (maksymalnie 300 zł) za zakupy, opłacone kartą debetową w dwóch kolejnych miesiącach. Bank sprzedał 964 kupony, a ponawiając ofertę miesiąc później przyciągnął jeszcze 1060 osób.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Z kolei oferta ING Banku Śląskiego, która wystartowała pod koniec stycznia br. na portalu Gruper, zainteresowała dotychczas ponad 860 użytkowników. Internauci zdecydowali się nabyć darmowy kupon na założenie konta osobistego. Po spełnieniu warunków (aktywowanie bankowości internetowej oraz wykonanie jednej transakcji bezgotówkowej kartą debetową) klient w nagrodę otrzymuje 120 zł. Środki nie trafiają jednak na nowo założony ROR, a na konto w serwisie Gruper – będą więc one mogły posłużyć wyłącznie do kolejnych zakupów grupowych.

Łowcy mniej lub bardziej atrakcyjnych promocji mogą znaleźć na zakupach grupowych również karty kredytowe. Po raz pierwszy Citi Handlowy oferował je w listopadzie 2011 roku. Za 5 zł użytkownicy Groupona dostawali prawo do skorzystania z karty kredytowej Citibank World MasterCard z premią 100 zł, przelewaną na rachunek karty. Chętnych nie było zbyt wielu, bo z oferty skorzystało raptem 148 osób.

Znacznie lepiej wypada trwająca obecnie promocja karty Citibank Wizz Air. Bank sprzedał dotychczas ponad 900 kuponów po 5 zł każdy. Ich nabywcy mogą ubiegać się o kartę kredytową na korzystnych warunkach (200 zł nagrody pieniężnej, przelewane na rachunek karty).

Łącznie z trwającą jeszcze ofertą Banku ING i Citi Handlowego instytucje finansowe sprzedały dotychczas prawie 11,6 tys. kuponów, uprawniających do założenia rachunku osobistego i niewiele ponad tysiąc kuponów na karty kredytowe. Lecz tanie lub zupełnie darmowe bony mogą powodować, iż nie każdy z potencjalnych klientów zdecyduje się na skorzystanie z promocyjnej oferty.

Z jednej strony klienci mogą mieć opór przed płaceniem za samo założenie konta, a z drugiej strony darmowe kupony oznaczają dla banków niską konwersję sprzedanych bonów na liczbę nowych klientów.

Polecamy serwis: Kursy walut

Co prawda liczba dotychczas pozyskanych za pośrednictwem portali zakupów grupowych klientów dużego wrażenia nie robi, ale należałoby uwzględnić fakt, iż promocyjne oferty z tego obszaru trwają zwykle nie dłużej niż kilka dni, a sam sposób sprzedaży jest dość niekonwencjonalny.

Nie jest to jednak metoda, która pozwoli bankom na duży rozwój bazy klientów. Na tle organizowanych z rozmachem, czasem kilkumiesięcznych kampanii, zakupy grupowe jawią się wyłącznie jako skromny eksperyment instytucji finansowych. I to o wymiarze bardziej wizerunkowym niż biznesowym.

Niewykluczone, że kolejne instytucje sięgną po pomysł, sprawdzony przez przedstawione wyżej pięć banków. A może nawet pójdą o krok dalej, biorąc za przykład chociażby Bank of America, który testuje własny serwis zakupów grupowych. Oferty mają być w nim dostosowane do nawyków klienta na podstawie analizy transakcji, wykonanych kartą debetową. Lecz równie dobrze zainteresowanie zakupami grupowymi może zmaleć, a w ramach kolejnych doświadczeń konta bankowe zamiast na Grouponie będą zakładane na Facebooku.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA