REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Które banki uległy modzie na zakupy grupowe?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Michał Sadrak
Coraz więcej osób przekonuje się do zakupów grupowych.
Coraz więcej osób przekonuje się do zakupów grupowych.

REKLAMA

REKLAMA

W maju 2011 r. pierwszy bank w Polsce udostępnił kupony dla osób, interesujących się zakupami grupowymi. Od tamtej pory już pięć instytucji finansowych przygotowało promocyjne oferty na portalach pośredniczących w zakupach grupowych. Zakup grupowy umożliwia zwrot części wydatków, założenie konta z dopłatą lub prezent na karcie.

REKLAMA

Już pięć działających w Polsce banków ma za sobą sprzedaż produktów, finansowych na wciąż popularnych portalach zakupów grupowych. Konsumenci nabyli tą drogą prawie 12,6 tys. kuponów, które uprawniają do założenia rachunku osobistego lub karty kredytowej na promocyjnych warunkach. Sprzedawane w ten sposób produkty zwykle upoważniają do skorzystania z premii pieniężnej od 100 do 300 zł, co ma zachęcić klientów do skorzystania z oferty.

REKLAMA

Nowy trend rozpoczął w maju 2011 roku Alior Bank, który sprzedając kupony o wartości 5 zł, dawał premię w wysokości 100 zł za założenie konta, zasilenie go wpływem w wysokości 1 tys. zł i wykonanie jednej transakcji bezgotówkowej kartą, wydaną do rachunku. Debiut Aliora zakończył się sprzedażą 889 kuponów na portalu Groupon.
Bank powtórzył promocję we wrześniu 2011 roku i w styczniu br., obniżając cenę kuponu do zera. Łącznie w trzech odsłonach Alior Bank sprzedał 7627 kuponów, które uprawniały do założenia konta z nagrodą pieniężną.

Pomysł podchwyciły kolejne instytucje. W październiku 2011 roku Meritum Bank sprzedawał za 5 zł na Grouponie bony, które uprawniały do założenia rachunku osobistego ze zwrotem 100 zł za paliwo. Wystarczyło założyć konto, przelać do banku 1,5 tys. zł i zapłacić kartą co najmniej 100 zł za paliwo. Oferta przyciągnęła łącznie 1068 amatorów zakupów grupowych.

Dowiedz się również: Jak wypłacać gotówkę z usługą Cash Back?

REKLAMA

Nowa moda zainteresowała również mBank, który w listopadzie ur. sprzedawał po 5 zł kupony na założenie konta ze zwrotem 10 proc. (maksymalnie 300 zł) za zakupy, opłacone kartą debetową w dwóch kolejnych miesiącach. Bank sprzedał 964 kupony, a ponawiając ofertę miesiąc później przyciągnął jeszcze 1060 osób.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Z kolei oferta ING Banku Śląskiego, która wystartowała pod koniec stycznia br. na portalu Gruper, zainteresowała dotychczas ponad 860 użytkowników. Internauci zdecydowali się nabyć darmowy kupon na założenie konta osobistego. Po spełnieniu warunków (aktywowanie bankowości internetowej oraz wykonanie jednej transakcji bezgotówkowej kartą debetową) klient w nagrodę otrzymuje 120 zł. Środki nie trafiają jednak na nowo założony ROR, a na konto w serwisie Gruper – będą więc one mogły posłużyć wyłącznie do kolejnych zakupów grupowych.

Łowcy mniej lub bardziej atrakcyjnych promocji mogą znaleźć na zakupach grupowych również karty kredytowe. Po raz pierwszy Citi Handlowy oferował je w listopadzie 2011 roku. Za 5 zł użytkownicy Groupona dostawali prawo do skorzystania z karty kredytowej Citibank World MasterCard z premią 100 zł, przelewaną na rachunek karty. Chętnych nie było zbyt wielu, bo z oferty skorzystało raptem 148 osób.

Znacznie lepiej wypada trwająca obecnie promocja karty Citibank Wizz Air. Bank sprzedał dotychczas ponad 900 kuponów po 5 zł każdy. Ich nabywcy mogą ubiegać się o kartę kredytową na korzystnych warunkach (200 zł nagrody pieniężnej, przelewane na rachunek karty).

Łącznie z trwającą jeszcze ofertą Banku ING i Citi Handlowego instytucje finansowe sprzedały dotychczas prawie 11,6 tys. kuponów, uprawniających do założenia rachunku osobistego i niewiele ponad tysiąc kuponów na karty kredytowe. Lecz tanie lub zupełnie darmowe bony mogą powodować, iż nie każdy z potencjalnych klientów zdecyduje się na skorzystanie z promocyjnej oferty.

Z jednej strony klienci mogą mieć opór przed płaceniem za samo założenie konta, a z drugiej strony darmowe kupony oznaczają dla banków niską konwersję sprzedanych bonów na liczbę nowych klientów.

Polecamy serwis: Kursy walut

Co prawda liczba dotychczas pozyskanych za pośrednictwem portali zakupów grupowych klientów dużego wrażenia nie robi, ale należałoby uwzględnić fakt, iż promocyjne oferty z tego obszaru trwają zwykle nie dłużej niż kilka dni, a sam sposób sprzedaży jest dość niekonwencjonalny.

Nie jest to jednak metoda, która pozwoli bankom na duży rozwój bazy klientów. Na tle organizowanych z rozmachem, czasem kilkumiesięcznych kampanii, zakupy grupowe jawią się wyłącznie jako skromny eksperyment instytucji finansowych. I to o wymiarze bardziej wizerunkowym niż biznesowym.

Niewykluczone, że kolejne instytucje sięgną po pomysł, sprawdzony przez przedstawione wyżej pięć banków. A może nawet pójdą o krok dalej, biorąc za przykład chociażby Bank of America, który testuje własny serwis zakupów grupowych. Oferty mają być w nim dostosowane do nawyków klienta na podstawie analizy transakcji, wykonanych kartą debetową. Lecz równie dobrze zainteresowanie zakupami grupowymi może zmaleć, a w ramach kolejnych doświadczeń konta bankowe zamiast na Grouponie będą zakładane na Facebooku.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zakupy w sklepie stacjonarnym a reklamacja. Co może konsument?

Od wielu lat obowiązuje ustawa o prawach konsumenta. W wyniku implementowania do polskiego systemu prawa regulacji unijnej, od 1 stycznia 2023 r. wprowadzono do tej ustawy bardzo ważne, korzystne dla konsumentów rozwiązania.

Ponad 650 tys. firm skorzystało z wakacji składkowych w pierwszym półroczu

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w pierwszym półroczu 2025 r. z wakacji składkowych skorzystało 657,5 tys. przedsiębiorców. Gdzie można znaleźć informacje o uldze?

Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści będą zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

REKLAMA

Nie uczą się i nie pracują. Polscy NEET często są niewidzialni dla systemu

Jak pokazuje najnowszy raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, około 10% młodych Polaków nie uczy się ani nie pracuje. Kim są polscy NEET i dlaczego jest to realny problem społeczny?

Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

REKLAMA

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

REKLAMA