REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Które banki uległy modzie na zakupy grupowe?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Michał Sadrak
Coraz więcej osób przekonuje się do zakupów grupowych.
Coraz więcej osób przekonuje się do zakupów grupowych.

REKLAMA

REKLAMA

W maju 2011 r. pierwszy bank w Polsce udostępnił kupony dla osób, interesujących się zakupami grupowymi. Od tamtej pory już pięć instytucji finansowych przygotowało promocyjne oferty na portalach pośredniczących w zakupach grupowych. Zakup grupowy umożliwia zwrot części wydatków, założenie konta z dopłatą lub prezent na karcie.

REKLAMA

Już pięć działających w Polsce banków ma za sobą sprzedaż produktów, finansowych na wciąż popularnych portalach zakupów grupowych. Konsumenci nabyli tą drogą prawie 12,6 tys. kuponów, które uprawniają do założenia rachunku osobistego lub karty kredytowej na promocyjnych warunkach. Sprzedawane w ten sposób produkty zwykle upoważniają do skorzystania z premii pieniężnej od 100 do 300 zł, co ma zachęcić klientów do skorzystania z oferty.

REKLAMA

Nowy trend rozpoczął w maju 2011 roku Alior Bank, który sprzedając kupony o wartości 5 zł, dawał premię w wysokości 100 zł za założenie konta, zasilenie go wpływem w wysokości 1 tys. zł i wykonanie jednej transakcji bezgotówkowej kartą, wydaną do rachunku. Debiut Aliora zakończył się sprzedażą 889 kuponów na portalu Groupon.
Bank powtórzył promocję we wrześniu 2011 roku i w styczniu br., obniżając cenę kuponu do zera. Łącznie w trzech odsłonach Alior Bank sprzedał 7627 kuponów, które uprawniały do założenia konta z nagrodą pieniężną.

Pomysł podchwyciły kolejne instytucje. W październiku 2011 roku Meritum Bank sprzedawał za 5 zł na Grouponie bony, które uprawniały do założenia rachunku osobistego ze zwrotem 100 zł za paliwo. Wystarczyło założyć konto, przelać do banku 1,5 tys. zł i zapłacić kartą co najmniej 100 zł za paliwo. Oferta przyciągnęła łącznie 1068 amatorów zakupów grupowych.

Dowiedz się również: Jak wypłacać gotówkę z usługą Cash Back?

REKLAMA

Nowa moda zainteresowała również mBank, który w listopadzie ur. sprzedawał po 5 zł kupony na założenie konta ze zwrotem 10 proc. (maksymalnie 300 zł) za zakupy, opłacone kartą debetową w dwóch kolejnych miesiącach. Bank sprzedał 964 kupony, a ponawiając ofertę miesiąc później przyciągnął jeszcze 1060 osób.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Z kolei oferta ING Banku Śląskiego, która wystartowała pod koniec stycznia br. na portalu Gruper, zainteresowała dotychczas ponad 860 użytkowników. Internauci zdecydowali się nabyć darmowy kupon na założenie konta osobistego. Po spełnieniu warunków (aktywowanie bankowości internetowej oraz wykonanie jednej transakcji bezgotówkowej kartą debetową) klient w nagrodę otrzymuje 120 zł. Środki nie trafiają jednak na nowo założony ROR, a na konto w serwisie Gruper – będą więc one mogły posłużyć wyłącznie do kolejnych zakupów grupowych.

Łowcy mniej lub bardziej atrakcyjnych promocji mogą znaleźć na zakupach grupowych również karty kredytowe. Po raz pierwszy Citi Handlowy oferował je w listopadzie 2011 roku. Za 5 zł użytkownicy Groupona dostawali prawo do skorzystania z karty kredytowej Citibank World MasterCard z premią 100 zł, przelewaną na rachunek karty. Chętnych nie było zbyt wielu, bo z oferty skorzystało raptem 148 osób.

Znacznie lepiej wypada trwająca obecnie promocja karty Citibank Wizz Air. Bank sprzedał dotychczas ponad 900 kuponów po 5 zł każdy. Ich nabywcy mogą ubiegać się o kartę kredytową na korzystnych warunkach (200 zł nagrody pieniężnej, przelewane na rachunek karty).

Łącznie z trwającą jeszcze ofertą Banku ING i Citi Handlowego instytucje finansowe sprzedały dotychczas prawie 11,6 tys. kuponów, uprawniających do założenia rachunku osobistego i niewiele ponad tysiąc kuponów na karty kredytowe. Lecz tanie lub zupełnie darmowe bony mogą powodować, iż nie każdy z potencjalnych klientów zdecyduje się na skorzystanie z promocyjnej oferty.

Z jednej strony klienci mogą mieć opór przed płaceniem za samo założenie konta, a z drugiej strony darmowe kupony oznaczają dla banków niską konwersję sprzedanych bonów na liczbę nowych klientów.

Polecamy serwis: Kursy walut

Co prawda liczba dotychczas pozyskanych za pośrednictwem portali zakupów grupowych klientów dużego wrażenia nie robi, ale należałoby uwzględnić fakt, iż promocyjne oferty z tego obszaru trwają zwykle nie dłużej niż kilka dni, a sam sposób sprzedaży jest dość niekonwencjonalny.

Nie jest to jednak metoda, która pozwoli bankom na duży rozwój bazy klientów. Na tle organizowanych z rozmachem, czasem kilkumiesięcznych kampanii, zakupy grupowe jawią się wyłącznie jako skromny eksperyment instytucji finansowych. I to o wymiarze bardziej wizerunkowym niż biznesowym.

Niewykluczone, że kolejne instytucje sięgną po pomysł, sprawdzony przez przedstawione wyżej pięć banków. A może nawet pójdą o krok dalej, biorąc za przykład chociażby Bank of America, który testuje własny serwis zakupów grupowych. Oferty mają być w nim dostosowane do nawyków klienta na podstawie analizy transakcji, wykonanych kartą debetową. Lecz równie dobrze zainteresowanie zakupami grupowymi może zmaleć, a w ramach kolejnych doświadczeń konta bankowe zamiast na Grouponie będą zakładane na Facebooku.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

REKLAMA

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

REKLAMA

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

Kryzys się skończył, inflacja wyhamowała, a mimo to kradzieży sklepowych jest coraz więcej

Kradzieże w sklepach wciąż są dla branży handlowej wielkim problemem. Choć kryzys się skończył, inflacja wygasa, złodzieje nie rezygnują. Kradną nie tylko kosmetyki czy alkohole - na handel, ale nadal na dużą skalę przedmiotem kradzieży są artykuły spożywcze.

REKLAMA