REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak wypłacać gotówkę z usługą Cash Back?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Michał Sadrak
Organizacjom płatniczym zależy na naszej gotówce.
Organizacjom płatniczym zależy na naszej gotówce.

REKLAMA

REKLAMA

Pod koniec III kwartału 2011 r. w Polsce istniało 17 057 bankomatów, z których pochodziła prawie cała nasza gotówka. Nie każdy jednak wie, że niewielkie kwoty gotówkowe można również wypłacić przy kasie. Pobieranie gotówki w trakcie zakupów jest możliwe dzięki usłudze Cash Back.

Usługa Cash Back pozwala na wypłatę pieniędzy z konta osobistego podczas płatności kartą debetową za codzienne zakupy. Niezależnie od tego, czy klient kupuje paczkę gum do żucia w supermarkecie, czy pełny zbiornik paliwa na stacji benzynowej, może wypłacić do 200 zł w gotówce. Co prawda to niemal o połowę mniej niż wynosi średnia wartość wypłaty z bankomatu (394,6 zł), ale liczba takich transakcji jest dowolna – ograniczenie może stanowić wyłącznie indywidualnie ustalony dzienny limit dla transakcji kartowych danego klienta. I oczywiście zawartość kasy w danym punkcie handlowo-usługowym, który umożliwia wypłaty.

REKLAMA

Według szacunków Narodowego Banku Polskiego we wrześniu 2011 r. z usługi Cash Back można było skorzystać w ok. 25 tys. miejsc, wobec 23 tys. rok wcześniej. Zatem co ósmy punkt, przyjmujący płatności plastikowym pieniądzem, pozwala wypłacić gotówkę z ROR-u.

Dowiedz się także: Jakie są konsekwencje niespłacania kredytu?

REKLAMA

Od momentu wprowadzenia Cash Back na polski rynek w 2006 r., stale rośnie nie tylko liczba punktów, udostępniających usługę, ale również wartość i liczba transakcji. Jednak wciąż ich udział stanowi mikroskopijną część wszystkich wypłat gotówkowych. Liczba operacji Cash Back stanowiła na koniec września br. 0,23 proc. wszystkich transakcji gotówkowych. W ujęciu wartościowym usługa wypada jeszcze gorzej, bo stanowi zaledwie 0,07 proc. wszystkich wypłat gotówki.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Głównym powodem niskiej popularności Cash Back jest znikoma świadomość istnienia usługi wśród konsumentów. Ta z kolei wynika z braku promocji, zarówno ze strony banków, jak i organizacji płatniczych. Na pewno nie pomaga również nieznajomość Cash Back nawet wśród personelu, obsługującego punkty handlowo-usługowe. Dochodzi więc do sytuacji, w których klient, chcąc wypłacić gotówkę w sklepowej kasie, musi odejść z kwitkiem i zdać się na najbliższy bankomat.

Polecamy serwis: Kredyty

Nie bez znaczenia dla rozwoju usługi Cash Back jest również oferta instytucji finansowych. Blisko co drugi bank nie daje klientom dostępu do wypłaty gotówki podczas zakupów. Na liście nieobecnych można znaleźć m.in.: Deutsche Bank, Getin Bank, Kredyt Bank czy Polbank. Wprowadzenie usługi Cash Back zapowiada Nordea Bank.

W instytucjach, które już ją oferują, zwykle jest to operacja bezpłatna lub kosztująca nie więcej niż 0,5 zł. Podsumowując, ciekawa alternatywa dla bankomatów istnieje, i to od dawna. Tylko jej wykorzystanie jest nikłe, ponieważ klienci dostali powszechny dostęp do darmowych bankomatów, a organizacje płatnicze stawiają sobie inne (bardziej dochodowe) cele, związane z naszą gotówką.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

REKLAMA

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

REKLAMA

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

Kryzys się skończył, inflacja wyhamowała, a mimo to kradzieży sklepowych jest coraz więcej

Kradzieże w sklepach wciąż są dla branży handlowej wielkim problemem. Choć kryzys się skończył, inflacja wygasa, złodzieje nie rezygnują. Kradną nie tylko kosmetyki czy alkohole - na handel, ale nadal na dużą skalę przedmiotem kradzieży są artykuły spożywcze.

REKLAMA