REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak wypłacać gotówkę z usługą Cash Back?

Michał Sadrak
Organizacjom płatniczym zależy na naszej gotówce.
Organizacjom płatniczym zależy na naszej gotówce.

REKLAMA

REKLAMA

Pod koniec III kwartału 2011 r. w Polsce istniało 17 057 bankomatów, z których pochodziła prawie cała nasza gotówka. Nie każdy jednak wie, że niewielkie kwoty gotówkowe można również wypłacić przy kasie. Pobieranie gotówki w trakcie zakupów jest możliwe dzięki usłudze Cash Back.

Usługa Cash Back pozwala na wypłatę pieniędzy z konta osobistego podczas płatności kartą debetową za codzienne zakupy. Niezależnie od tego, czy klient kupuje paczkę gum do żucia w supermarkecie, czy pełny zbiornik paliwa na stacji benzynowej, może wypłacić do 200 zł w gotówce. Co prawda to niemal o połowę mniej niż wynosi średnia wartość wypłaty z bankomatu (394,6 zł), ale liczba takich transakcji jest dowolna – ograniczenie może stanowić wyłącznie indywidualnie ustalony dzienny limit dla transakcji kartowych danego klienta. I oczywiście zawartość kasy w danym punkcie handlowo-usługowym, który umożliwia wypłaty.

REKLAMA

Według szacunków Narodowego Banku Polskiego we wrześniu 2011 r. z usługi Cash Back można było skorzystać w ok. 25 tys. miejsc, wobec 23 tys. rok wcześniej. Zatem co ósmy punkt, przyjmujący płatności plastikowym pieniądzem, pozwala wypłacić gotówkę z ROR-u.

Dowiedz się także: Jakie są konsekwencje niespłacania kredytu?

REKLAMA

Od momentu wprowadzenia Cash Back na polski rynek w 2006 r., stale rośnie nie tylko liczba punktów, udostępniających usługę, ale również wartość i liczba transakcji. Jednak wciąż ich udział stanowi mikroskopijną część wszystkich wypłat gotówkowych. Liczba operacji Cash Back stanowiła na koniec września br. 0,23 proc. wszystkich transakcji gotówkowych. W ujęciu wartościowym usługa wypada jeszcze gorzej, bo stanowi zaledwie 0,07 proc. wszystkich wypłat gotówki.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Głównym powodem niskiej popularności Cash Back jest znikoma świadomość istnienia usługi wśród konsumentów. Ta z kolei wynika z braku promocji, zarówno ze strony banków, jak i organizacji płatniczych. Na pewno nie pomaga również nieznajomość Cash Back nawet wśród personelu, obsługującego punkty handlowo-usługowe. Dochodzi więc do sytuacji, w których klient, chcąc wypłacić gotówkę w sklepowej kasie, musi odejść z kwitkiem i zdać się na najbliższy bankomat.

Polecamy serwis: Kredyty

Nie bez znaczenia dla rozwoju usługi Cash Back jest również oferta instytucji finansowych. Blisko co drugi bank nie daje klientom dostępu do wypłaty gotówki podczas zakupów. Na liście nieobecnych można znaleźć m.in.: Deutsche Bank, Getin Bank, Kredyt Bank czy Polbank. Wprowadzenie usługi Cash Back zapowiada Nordea Bank.

W instytucjach, które już ją oferują, zwykle jest to operacja bezpłatna lub kosztująca nie więcej niż 0,5 zł. Podsumowując, ciekawa alternatywa dla bankomatów istnieje, i to od dawna. Tylko jej wykorzystanie jest nikłe, ponieważ klienci dostali powszechny dostęp do darmowych bankomatów, a organizacje płatnicze stawiają sobie inne (bardziej dochodowe) cele, związane z naszą gotówką.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA