REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Start-up i pierwsze konto bankowe dla firmy

Subskrybuj nas na Youtube
Konta bankowe dla start-upów nie są drogie.
Konta bankowe dla start-upów nie są drogie.
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Zanim dowiemy się czegoś więcej o koncie bankowym dla firmy, powinniśmy przemyśleć to, do czego rachunek będzie wykorzystywany. Eksperci finansowi przyjrzeli się kontom bankowym dla początkujących przedsiębiorców. Oferta kont bankowych dla start-upów jest bogata.

Z pewnością każda osoba, zakładająca działalność gospodarczą, dokonuje wyboru banku według innego „klucza”: zakłada rachunek firmowy w instytucji, prowadzącej jej konto osobiste, korzysta z podpowiedzi znajomych, mających własne firmy, czy wreszcie idzie tam, skąd przysłano jej ofertę pocztą. Decyzję o wyborze rachunku podejmuje ten, kto ma już REGON i wpis do ewidencji podmiotów gospodarczych.

REKLAMA

Poszukajmy najtańszego konta dla tzw. start-upu, czyli przedsiębiorcy, który dopiero rozpoczyna działalność i nie chce niepotrzebnie mnożyć kosztów (co zresztą jest cnotą w całym okresie prowadzenia własnej działalności gospodarczej).

Założenia, na podstawie których analitycy finansowi dokonali wyboru, były następujące: klient to przedsiębiorca, który właśnie rozpoczyna działalność, wysokość salda na jego rachunku wynosi 5 000 zł. Korzystając z bankowości internetowej, wykonuje miesięcznie 3 przelewy do ZUS, 2 do Urzędu Skarbowego i 10 przelewów zewnętrznych. Nasz klient korzysta też z bankomatów – zarówno tych, należących do sieci „swojego” banku (2 wypłaty miesięcznie po 1 000 zł każda), jak i urządzeń „obcych” (4 wypłaty miesięcznie w łącznej wysokości 1 000 zł). Zobaczmy, która z ofert bankowych będzie dla niego najkorzystniejsza!

Sprawdź oferty kredytów gotówkowych i wybierz najlepszy!

Które banki kuszą tanimi ofertami?

Nie powinno chyba nikogo dziwić, że na pierwszym miejscu ex eaquo znalazły się banki, kojarzone z obsługą małych i średnich firm: Meritum Bank i Idea Bank.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Nasz przedsiębiorca, decydując się na Meritum Bank, mógłby skorzystać z Pakietu Meritum Bez Granic, który zawiera m.in. rachunek bieżący w PLN, rachunki pomocnicze (ich liczba może być dowolna) w złotych lub w walutach wymienialnych, karty debetowe do rachunku, system bankowości elektronicznej czy bezpłatne wypłaty ze wszystkich bankomatów na terenie Polski.

Korzystanie z tego pakietu jest bezpłatne pod warunkiem, że nasz przedsiębiorca dokona w ciągu miesiąca transakcji bezgotówkowych kartą na kwotę min. 200 zł. W przeciwnym razie miesięczna opłata za kartę płatniczą wyniesie 2 zł. Warunek ten nie jest jednak trudny do spełnienia – przy obecnych cenach paliwa koszt jednego tankowania „do pełna” przekracza zaproponowaną kwotę.

Idea Bank z kolei proponuje „młodym” przedsiębiorcom konto Firma to ja. Korzystanie z niego jest absolutnie bezpłatne. Dodatkowo do końca stycznia, w ramach rachunku można było założyć 3-miesięczną lokatę, oprocentowaną w wysokości aż 12% w skali roku!

REKLAMA

Na drugim miejscu znalazł się Bank Millennium i jego Konto Biznes Start. Propozycja ta stanowi przykład oferty bankowej, w ramach której klient przez określony okres (w tym przypadku 18 miesięcy) zwolniony jest z opłat za: prowadzenie rachunku (15 zł), przelewy krajowe (1 zł), wydanie karty płatniczej (15 zł) oraz korzystanie z niej (2,99 zł miesięcznie). Roczny koszt prowadzenia Konta Biznes Start wynosi 48 zł. Wynika on z tego, że bank pobiera prowizję za wypłaty z „obcych” bankomatów.

Zaznaczyć trzeba, że dla potrzeb niniejszego zestawienia przyjęto niższą – wynoszącą 1 zł – prowizję, pobieraną za wypłaty z bankomatów, należących do sieci BZ WBK i Cash 4 You. Korzystanie z urządzeń należących o do innych sieci łączy się z prowizją w wysokości 5 zł (co sprawiłoby, że roczny koszt prowadzenia rachunku wzrósłby do 240 zł).

Trzecie miejsce przypadło Kontu z Lwem Direct, oferowanemu przez ING Bank Śląski. Instytucja nie pobiera opłat za prowadzenie rachunku, przelewy do ZUS i Urzędu Skarbowego, za wypłaty ze wszystkich bankomatów w Polsce oraz za korzystanie z karty płatniczej.

Kosztów korzystania z karty płatniczej klient nie ponosi pod warunkiem dokonania w ciągu miesiąca transakcji bezgotówkowych kartą na kwotę min. 300 zł. W przeciwnym razie opłata za kartę płatniczą wyniesie 7 zł miesięcznie. Klient ING Banku Śląskiego płaci tylko za przelewy krajowe (0,9 zł za przelew). Roczny koszt prowadzenia Konta z Lwem Direct wynosi 108 zł (przy założeniu nie pobierania przez bank opłaty za korzystanie z karty płatniczej.

Sprawdź promocyjne oferty dla biznesu!

Tuż za podium znalazła się trzecia instytucja, specjalizująca się w obsłudze przedsiębiorstw – FM Bank i jego Konto na 5-tkę (rachunek rozliczeniowy, oprocentowany 5,5% z kapitalizacją miesięczną). FM Bank również nie pobiera opłat za prowadzenie rachunku, przelewy (darmowych jest 300 przelewów w miesiącu), wydanie trzech kart płatniczych do rachunku i użytkowanie ich.

Roczny koszt korzystania z Konta na 5-tkę (120 zł) wynika z prowizji za wypłaty z „obcych” bankomatów (2,5 zł). Dodać tu jeszcze trzeba, że prowadzenie konta będzie bezpłatne, jeżeli klient założy rachunek z dostępem do bankowości internetowej i z kartą debetową, a średniomiesięczny obrót na koncie przekroczy 3000 zł. W przeciwnym wypadku pobrana zostanie opłata w wysokości 20 zł miesięcznie.

Na końcu zestawienia znalazł się Bank Pekao. W jego przypadku roczny koszt korzystania z Pakietu Mój Biznes Net wynosi 743,88 zł. Dużą zaletą tego pakietu są jego darmowość oraz bezpłatne korzystanie z bankomatów Pekao, krajowej i europejskiej sieci urządzeń grupy UCI oraz bankomatów sieci Euronet. Pekao pobiera jednak opłaty za przelewy, korzystanie z karty płatniczej i wypłaty z niewymienionych powyżej sieci bankomatów.

Wybór pierwszego konta firmowego

Rozpoczynający działalność przedsiębiorca nie powinien mieć problemów ze znalezieniem banku, w którym założy rachunek. Placówek bankowych na ulicach naszych miast jest dużo, usługi dla małych firm oferują też banki internetowe (mBank czy Inteligo). Niektóre instytucje wysyłają do nowo zarejestrowanych firm propozycje skorzystania z ich usług. Nie pozostaje więc nic innego, jak tylko podjąć decyzję i założyć rachunek.

Dokonując wyboru, warto mieć na względzie koszty prowadzenia rachunku i inne opłaty z nim związane. Przedsiębiorca na początku działalności ponosi głównie koszty, związane z rozkręceniem biznesu. Na niektóre z nich (np. składki ZUS) nie mamy niestety wpływu. Warto więc zadbać o to, by jak najmniej płacić za prowadzenie konta bankowego.

Eksperci TotalMoney.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

REKLAMA

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

Branża wydawnicza. Czy na wydawaniu i sprzedaży książek da się wciąż zarobić

Tylko czterech na dziesięciu Polaków przeczytało w ubiegłym roku przynajmniej jedną książkę. Choć wynik ten jest nieco niższy niż rok wcześniej, wciąż należy do najlepszych w ostatniej dekadzie. Co to oznacza dla branży wydawniczej, czy na wydawaniu i sprzedaży książek daje się wciąż zarobić?

Pijemy mniej piwa, przez co browary nie płacą na czas swoim dostawcom

Na kondycję branży piwowarskiej, poza spadającym w wyniku zmian kulturowych popytem, najmocniej wpływają dziś rosnące koszty operacyjne oraz zmiany w podatku akcyzowym. Polacy piją mniej piwa, browary mają coraz większe kłopoty.

REKLAMA

Świadczenia pozapłacowe są dziś standardem w sektorze MŚP

Blisko połowa firm z sektora MŚP przy wyborze benefitów kieruje się przede wszystkim ceną, a niemal tyle samo uwzględnia potrzeby i oczekiwania pracowników – wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jakie inne czynniki wpływają na decyzje pracodawców w tym zakresie?

Hotele mocno podniosły ceny usług, ale i tak muszą ciąć koszty i redukować długi. Czy pomoże im lepszy niż zwykle sezon turystyczny

Hotele i inne firmy świadczące usługi noclegowe wchodzą w sezon majówkowy 2025 z wysoką niepewnością i rosnącym obciążeniem finansowym. Choć dane dotyczące aktywności turystycznej Polaków pozwalały dotąd patrzeć na przyszłość z umiarkowanym optymizmem, rzeczywistość finansowa branży rysuje się znacznie mniej korzystnie.

REKLAMA