„Zasady prowadzenia Podatkowej Księgi Przychodów i Rozchodów” wydawane są regularnie już od 20 lat. Pierwsze wydanie tej publikacji ukazało się w 1990 roku i od tego czasu sprzedano łącznie 200.000 egzemplarzy. Świadczy to o nieustającej przydatności tej pozycji książkowej, która cieszy się ogromnym powodzeniem wśród rzeszy przedsiębiorców ale nie tylko, bo także pośród doradców podatkowych i księgowych, w całej Polsce. Coroczna aktualizacja „Zasad…”, uwzględniająca zmiany w przepisach podatkowych sprawia, że książka ta zawsze stanowi pomocne narzędzie w prowadzeniu działalności gospodarczej opodatkowanej na zasadach ogólnych. Jej walorem jest też praktyczne ujęcie problemów, które obrazowane są dodatkowo przykładami. Jej wartość użytkową i merytoryczną oraz funkcjonalny charakter potwierdza popularność niniejszej publikacji.
Jeśli jesteś handlowcem lub szefem sprzedaży, to walczysz na linii
frontu: przełożeni uważnie Cię obserwują, a współpracownicy nieustannie
podnoszą poprzeczkę rywalizacji. Twoim zadaniem jest dopilnowanie
wszystkiego: musisz realizować plany sprzedaży, radzić sobie z klientami
i kolegami, a czasami także zarządzać zespołem. Nie możesz dać się
zaskoczyć: sytuacja zmienia się szybko, a wygrywa ten, kto potrafi
przetrwać.
Dzięki pracy mamy pieniądze na życie, rachunki i przyjemności. Dlatego każda zmiana pracy wywołuje w nas stan podenerwowania – bo nie wiemy czy nowa praca będzie „lepsza” od starej, czy sobie poradzimy, czy nowi koledzy przyjmą nas serdecznie. Chcemy mieć poczucie, że poświęciliśmy tej decyzji sporo uwagi, że nie postępujemy nieodpowiedzialnie. Gdy zastosujesz zawarty w książce model czterech prostych wskaźników kariery, podejmiesz decyzję spokojnie, z pełną ufnością co do swojego wyboru.
Książka - w formie przewodnika - adresowana jest do osób planujących rozpocząć działalność gospodarczą na własny rachunek. W sposób przystępny, praktyczny i kompleksowy wskazuje: jaką formę prawną wybrać, jakie płacić podatki, jak wywiązać się z obowiązków wobec ZUS i innych instytucji. To tylko niektóre wątpliwości, z jakimi musi zmierzyć się początkujący przedsiębiorca.Publikacja systematyzuje prawa i obowiązki związane z prowadzeniem działalności gospodarczej rozproszone w wielu aktach prawnych. Wskazuje te, w jaki sposób można skorzystać z nowej możliwości zawieszenia działalności gospodarczej.W książce skupiono się na przedsiębiorstwach niewielkich rozmiarów z uwagi na ich popularność wśród przyszłych przedsiębiorców oraz proste zasady i niewielkie koszty funkcjonowania. Opracowanie zawiera wskaźniki i stawki aktualne na 2011 r.
Przedsiębiorca musi radzić sobie ze schizofreniczną naturą swojej działalności. Sam widzi siebie bowiem jako nosiciela postępu i rozwoju w zatęchłym środowisku gospodarczym. Ale inni ludzie, pracownicy którzy nie podejmują przedsiębiorczego ryzyka, uważają zwykle przedsiębiorców za wyzyskiwaczy, kombinatorów i próżniaków (zgodnie z biblijnym „chcą zbierać, gdzie nie posiali”). Żeby sobie z tym poradzić, wystarczy poznać skąd się biorą obie strony medalu.
"Początkujący menedżer. Wydanie V" to poradnik opisujący zagadnienia
przydatne każdemu, kto stoi u progu kariery menedżerskiej. Przedstawia
zasady zarządzania personelem, dzięki którym można zyskać poważanie bez
konieczności uciekania się do stosowania argumentów siłowych. Czytając
tę książkę, dowiesz się, jak bezboleśnie wdrożyć się w nowe obowiązki i
wypracować sobie własny styl zarządzania. Nauczysz się rozmawiać z
personelem, motywować pracowników i postępować z osobami zachowującymi
się nieodpowiednio. Poznasz sposoby oceniania pracy swoich podwładnych i
ustalania wynagrodzeń. Przeczytasz także o metodach radzenia sobie ze
stresem, który nierozerwalnie wiąże się z pracą menedżera.
W każdej firmie realizuje się wiele projektów, więc i tobie przypadnie ten zaszczyt. Na początku będziesz brać udział w czyimś projekcie. Zrealizujesz zadanie o X, zdobędziesz informacje o Y, skoczysz po chrupiące bułeczki na stację benzynową podczas nocnego maratonu zszywania kopii raportu. Wreszcie przyjdzie ten moment, gdy samodzielnie zaczniesz składać swój projekt. Ta książka pomoże ci wtedy ogarnąć finansową stronę projektu tak, aby sprawnie uzyskać na niego fundusze i zgodę na start.
Autorzy tej książki łączą klasyczne podejście do zarządzania oparte na czterech głównych działaniach (planowanie, organizowanie, motywowanie, kontrola) z nowoczesnymi koncepcjami zarządzania wiedzą, budowania relacji i odkrywaniem potrzeb klienta. Ich zdaniem, w obecnych czasach tylko taki sposób postępowania może przynieść sukces – klasyczne sposoby nie działają, ponieważ klienci chcą otrzymywać więcej niż dotychczas. Dobry jakościowo produkt po dobrej cenie już nie wystarczy.
Tytuł książki jest nieco zagmatwany, dotyczy jednak czegoś prostego. Otóż człowiek w miejscu pracy odczuwa wiele różnych nacisków na swoje życie wewnętrzne (tożsamość, postawy, przekonania, samoocenę). Brak świadomości o istnieniu, kierunku i sile tych nacisków oznacza poddawanie się im lub przypadkową obronę, co na dłuższą metę kończy się nieprzyjemnie dla pracownika. Nie jest to poradnik, raczej książka do refleksji i odkrycia wagi pewnych rzeczy, które zwykle zbywa się „to nieistotne”.
Wyobraź sobie, że znajdujesz się w wielkim gmachu pełnym ludzi.
Wyraźnie słyszysz każdy szept: możesz podsłuchiwać, kogo zechcesz.
Możesz otworzyć usta i powiedzieć coś w taki sposób, żeby każdy adresat
usłyszał to jako głos kierowany wyłącznie do niego. Taką halą jest cały
internet, a uchem, które pozwala Ci wychwytywać głosy, jest Twój blog
internetowy. Załóż własny blog. Dowiedz się, co myślą klienci. Nawiąż z
nimi bezpośredni kontakt i rozpowszechniaj pocztą pantoflową plotki o
swojej ofercie.
Blog to dziennik internetowy. Zawiera wpisy zwane postami,
poukładane chronologicznie. Każdy może je czytać. Każdy może dodać swój
post i wyrazić w nim własną opinię. Więcej: z łatwością można założyć
swój własny dziennik internetowy. To bardzo proste: jeśli potrafisz
wysłać e-mail, potrafisz też założyć blog. Przekonaj się, dlaczego świat
oszalał na punkcie tego medium.
BUSINESSEUROPE, Konfederacja Europejskiego Biznesu reprezentująca ponad 20 milionów małych, średnich i dużych przedsiębiorstw przewiduje, że w 2010 roku wzrost realnego PKB w UE wyniesie 1,2 proc., po spadku o 4 proc. w 2009 roku. Mimo to sytuację w dalszym ciągu należy ocenić jako niestabilną i niepewną.
Umowa leasingu, chociaż znana w praktyce obrotu gospodarczego, przez długi czas była tzw. umową nienazwaną, dla której podstawy prawnej należało poszukiwać w treści art. 3531 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku Kodeks cywilny (Dz. U. z 1964 r., nr 16, poz. 93 ze zmianami, dalej zwanej: „k.c.”), a więc w jak najbardziej ogólnym przepisie prawa cywilnego statuującym tzw. zasadę swobody umów. Nastręczało to wielu problemów praktycznych, interpretacyjnych.
E-faktury to rozwiązanie, które ma za zadanie unowocześnić system księgowania oraz rozliczania dokumentów. E-faktury to dokument w formie elektronicznej jest zawsze dostarczony na czas, nigdy nie ginie, wiadomo kto go odczytał i kiedy. Nie ma więc wymówek, że zaginął, że nie dotarł, a w efekcie trzeba go uregulować na czas.
Podmiot prowadzący działalność gospodarczą, bez względu na to czy jest to osoba fizyczna, osoba prawna czy też jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej może – w zależności od podejmowanych decyzji biznesowych – albo zoptymalizować swoje rozliczenia podatkowe, albo wprost przeciwnie. Na tym właśnie gruncie niezwykle aktualnym, w każdym czasie, tematem jest kwestia związana z użytkowaniem samochodu w prowadzonej działalności.