O bezpieczeństwo podróżnych zadba policja kolejowa
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Projekt opracowany w MSWiA przewiduje likwidację Straży Ochrony Kolei iutworzenie w ramach Policji specjalnej formacji kolejowej (policjikolejowej). W tym celu liczba etatów policyjnych zostanie zwiększona o tysiąca.
O przyjęcie do służby po zaliczeniu postępowania kwalifikacyjnegobędą mogli również starać się dotychczasowi funkcjonariuszeSOK-u.Okresy pracy w Służbie Ochrony Kolei i Straży Ochrony Koleizostaną wliczone do służby w Policji.
REKLAMA
Były funkcjonariusz SOK-u nieuzyska jednak automatycznie uprawnień do emerytury policyjnej.StrażnicySOK-u, którzy nie przejdą do policji kolejowej będą mogli otrzymaćlicencję pracownika ochrony fizycznej I lub II stopnia napreferencyjnych zasadach (po obowiązkowych badaniach, ale bezkonieczności odbywania szkoleń i zdawania egzaminu).
Aby policjakolejowa mogła skutecznie dbać o bezpieczeństwo i porządek publicznyspółka PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. użyczy m.in. pomieszczeń dlaosób zatrzymanych. Koszty bieżącej eksploatacji tych lokali lubpomieszczeń ponosić będzie już Policja.Dodatkowo na zarządców obszarówkolejowych i przewoźników kolejowych zostanie nałożony obowiązekochrony tych obiektów, urządzeń lub transportów, które są ważne zpunktu widzenia interesu gospodarczego państwa.
Znowelizowane przepisyprzewidują też bezpłatne przejazdy kolejowe dla umundurowanych inieumundurowanych funkcjonariuszy Policji w czasie pełnienia służby. Dotej pory ze zniżek mogli korzystać jedynie policjanci w mundurach.
Od2001 roku Straż Ochrony Kolei jest częścią PKP Polskich LiniiKolejowych, która zarządza infrastrukturą kolejową. Obecnie wSOK-u pełni służbę ok. 3 tys. funkcjonariuszy.
MSWiA/IN
Zobacz także: Podróże.wieszjak.pl
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.