REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Gospodarstwo agroturystyczne - Biznes plan

Gospodarstwo agroturystyczne - Biznes plan
Gospodarstwo agroturystyczne - Biznes plan
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Przykładowy biznes plan gospodarstwa agroturystycznego.

REKLAMA

I. Opis przedsięwzięcia

1. Podstawowe cele – założenie własnej działalności, stworzenie nowych miejsc pracy, zaprezentowanie turystom pięknych terenów
2. Możliwości i szanse – Prężnie rozwijający się rynek agroturystyki i duże zainteresowanie, to duża szansa na powodzenie biznesu
3. Zagrożenia – zdobycie klientów związane z brakiem dużych środków na promocje
4. Przewidywane nakłady finansowe to kwota 50 tys. zł (środki własne i inne)

REKLAMA

II. Informacje o przedsiębiorstwie

1. Imię i nazwisko właściciela Anna Nowak
2. Nazwa i siedziba firmy „Anna-Agrobiznes” Błędów 12,
Tel. …………..
e-mail: ……………………..
NIP: 111-222-11-22
REGON: 123123123
3. Status prawny – indywidualne gospodarstwo rolne
4. Przedmiot działalności: usługi agroturystyczne – noclegi, posiłki i inne oraz działalność rolnicza – sprzedaż owoców i wyrobów nabiałowych
5. Zasięg terytorialny: cały kraj
6. Sytuacja finansowa
Wkład własny: 25 tys. zł
Dofinansowanie: 35 tys. zł

Polecamy: Karta podatkowa - poradnik użytkownika

III. Opis rynku

1. Oferta
Budynek przeznaczony do działalności gospodarczej jest piętrowy. Na parterze budynku znajdować się będzie salon, jadalnia, kuchnia i mały pokój do zabawy dla dzieci. Na piętrze znajdują się cztery pokoje dwuosobowe oraz na poddaszu jeden pokój trzyosobowy. Wszystkie pokoje mają łazienki.
W pobliżu budynku mieszkalnego przewidziane jest miejsce na ognisko i grilla, mini plac zabaw dla dzieci, altanę z ławami i stołem oraz teren do gier i zabaw.
Na życzenie klientów przewidziana jest możliwość wypożyczenia rowerów, organizowania przejażdżki bryczką, wypożyczenie sprzętu wędkarskiego.

2. Klienci
Typowy klient gospodarstwa agroturystycznego jest mieszkańcem miasta, spragnionym ciszy i spokoju oraz obcowania z przyrodą z dala od tętniącego hałasem miasta. Interesuje go możliwość odpoczynku na świeżym powietrzu. Osoby te często ten czas chcąc spędzić aktywnie, jednocześnie unikają masowej turystyki. Przeważnie dysponują własnym samochodem i organizują swój wypoczynek samodzielnie. Jeśli więc spędzą urlop w spokoju i oczekiwanej wygodzie, w pełni zadowoleni z oferowanych usług, to jest bardzo prawdopodobne, że powrócą do tego miejsca.

3. Obszar i miejscowość
Wschodnia Polska bogata jest w piękne tereny nadające się do turystyki i rekreacji. Dolina Narwi i Bugu ma bogatą faunę i florę. Ze względu na słabo rozwinięty przemysł jest czyste powietrze, woda i nieskażona żywność.

Piękno regionu …… podkreślają m.in. obiekty architektoniczne i piesze szlaki turystyczne, takie jak:
• ………………………………..,
• ………………………………..,
• ………………………………..,
• ………………………………..,

Ponadto region oferuje zwiedzającym wiele cennych zabytków i obiektów muzealnych:
• ………………………………….,
• …………………………………..,
• …………………………………..,
• ………………………………….. .

4. Rekreacja

Błędów leży na granicy dwóch rezerwatów przyrody charakteryzującymi się bogactwem fauny i flory.
Atrakcyjne walory turystyczne i przyrodnicze tworzą wiele możliwości wypoczynku.
Brak przemysłu powoduje, że środowisko jest czyste i tym samym niezwykle atrakcyjne dla amatorów wypoczynku na łonie natury. Narew jest znakomitym miejscem do uprawiania sportów wodnych.

Polecamy: Jak wybrać formę opodatkowania firmy

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

IV. Analiza konkurencji

W związku z atrakcyjnymi terenami obszar w którym znajdować się będzie gospodarstwo ma dość dużą liczbę podobnych miejsc. Na terenie ok. 20 km2 znajduje się 45 podobnych gospodarstw agroturystycznych, w tym 30 z nich prowadzi działalność przez cały rok.
Pamiętać jednak należy że największa liczba turystów to sezon wiosenno-letni.

Konkurencyjne gospodarstwa są dobrze przystosowane do przyjmowania gości, mają odpowiedni sprzęt domowy, sportowy i wyposażenie sanitarno-higieniczne. Zmieniające się preferencje klientów są powodem dla którego podejmowane są nieustanie działania zmierzające do podniesienia standardu usług.

To jednak daje duże szanse nowemu gospodarstwu pojawiającemu się na rynku, które od samego początku będzie miało w ofercie wysoki standard oferowanych usług (wyższy poziom zróżnicowanych usług zwracając uwagę na najdrobniejsze szczegóły, które mogę mieć ogromny wpływ na klientów).

Współpracujemy z Dyrekcją ……..Parku Narodowego, która udzieliła nam pozwolenia na sprzedaż:
- kart wstępu do parku,
- kart wstępu na wyznaczone szlaki…..,
- licencji wędkarskich na łowisko specjalne.

V. Plan marketingowy

1. Strategia cenowa

Dobre wyniki w agroturystyce w dużym stopniu zależą od prawidłowego określenia cen wynajmowanych kwater. To właśnie one decydują o popycie na ten typ usług i o zysku całego przedsięwzięcia. Zbyt wysokie ceny mogą zniechęcić, niskie zaś mogą doprowadzić do strat właścicieli.

Ustalona cena powinna przede wszystkim zapewnić pokrycie kosztów własnych oraz rentowność przedsięwzięcia.

Ustalone ceny będą skonfrontowane z cenami usług świadczonych przez gospodarstwa agroturystyczne położone w najbliższej okolicy i stanowiące bezpośrednią konkurencję. W związku z tym że wchodzimy na rynek, na którym już funkcjonują podobne gospodarstwa nasze ceny będą porównywalne i dostosowane do cen ustalanych przez konkurentów.

Stosowanie różnych rodzajów cen:

1. Cena podstawowa, stanowiąca punkt orientacyjny została ustalona w wysokości 40 zł.

2. Ceny zróżnicowane według:
a) Kryterium czasu:
• Cena w sezonie, ta cena odpowiada cenie podstawowej z ewentualnie uwzględnionymi rabatami,
• Cena po sezonie, to cena podstawowa pomniejszona o 10% rabatu.
b) Kryterium klienta, stosując to kryterium postanowiliśmy stosować następujące ceny:
• Dzieci do lat 4 – gratis,
• Dzieci powyżej 4 lat do 12 lat – rabat 20%,
• Członkowie towarzystw i klubów turystycznych – cena podstawowa minus 10% rabatu,
• Grupy zorganizowane – 10% rabatu
c) Kryterium pobytu – 5% rabatu dla osób przebywających w gospodarstwie więcej niż 7 dni.

3. Promocja
Celem naszych działań promocyjnych jest dostarczenie informacji o gospodarstwie i jego ofercie, zachęcanie klientów do ponownego przyjazdu, poszukiwanie nowych klientów i maksymalne wydłużanie pobytu turystów w ciągu roku – niwelowanie sezonowości, wskazanie na możliwości pobytu całorocznego.
Wykorzystywane środki promocyjne:
• reklama – zamierzamy założyć własną stronę internetową, zamieszczać ogłoszenia w prasie, a ponadto wydrukować ulotki;
• Prezentacja naszej oferty na różnego rodzaju targach i giełdach turystycznych;
W przypadku naszego gospodarstwa niezbędna będzie pomoc specjalisty przy tworzeniu i zamieszczeniu strony internetowej, jeśli zaś chodzi o ulotki, informatory o gospodarstwie raczej wystarczą znajomość edytora tekstu i obsługa komputera.

V. Plan zatrudnienia pracowników

Opisywane gospodarstwo agroturystyczne prowadzone będzie przez właścicielkę z mężem. Przewidujemy ponadto w sezonie wiosenno-letnim zatrudnianie pracowników sezonowych: pomoc kuchenna, inne prace domowe, prace polowe).

VI. Plan techniczny przedsięwzięcia

Posiadamy prawo własności gruntu, na którym zlokalizowane będzie gospodarstwo. Budynek przeznaczony na ten cel wymaga jedynie remontu.
• Złożenie wniosku o dofinansowanie działalności z środków unijnych
• Przeprowadzenie prac remontowych budynku
• Przystosowanie terenu wokół budynku
• Złożenie wniosku o przyjęcie do Stowarzyszenia Gospodarstw Agroturystycznych
• Zlecenie przygotowania strony internetowej

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Piękny umysł. Jakie możliwości poznania preferencji zachowań człowieka daje PRISM Brain Mapping?

Od wielu lat neuronauka znajduje zastosowanie nie tylko w medycynie, lecz także w pracy rozwojowej – indywidualnej i zespołowej. Doskonałym przykładem narzędzia diagnostycznego, którego metodologia jest zbudowana na wiedzy o mózgu, jest PRISM Brain Mapping. Uniwersalność i dokładność tego narzędzia pozwala na jego szerokie wykorzystanie w obszarze HR.

Prawdziwa rewolucja w prawie i ulga dla przedsiębiorców: Maksymalnie 6 dni w roku na kontrole w firmach

To ma być prawdziwa rewolucja w prawie gospodarczym, ale nie tylko. Deregulacja obejmująca uproszczenie działalności gospodarczej i prowadzenie firmy w Polsce ma objąć całe otoczenie prawne biznesu. Na początek zmiany w kontrolach, które w obecnym kształcie dezorganizują funkcjonowanie firm, pochłaniają czas i koszty a dodatkowo stresują właścicieli i pracowników.

Przedsiębiorczość kobiet w praktyce. Parytety i reprezentacja kobiet w biznesie, luka płacowa i jawność wynagrodzeń [Wywiad]

O problemach polskich przedsiębiorców, w tym kobiet prowadzących własną firmę, o parytetach i reprezentacji kobiet w biznesie, luce płacowej i nowych przepisach w tym zakresie – rozmawiamy z Dominiką Reich, przedsiębiorczynią, członkinią Izby Przemysłowo-Handlowej w Białymstoku oraz jedyną przedstawicielką województwa podlaskiego w Stowarzyszeniu Sommelierów Polskich.

Lokalnych biznesów nie znajdziesz w sieci [Raport]

Tylko 25% firm lokalnych posiada strony internetowe, mimo że 68% Polaków szuka w internecie opinii o firmach przed dokonaniem zakupu. 27% użytkowników internetu regularnie czyta recenzje, a 41% robi to często. Najwięcej recenzji przeglądają mieszkańcy województw lubuskiego, pomorskiego, warmińsko-mazurskiego i zachodniopomorskiego, a także osoby z niższym wykształceniem i dochodami.

REKLAMA

W jaki sposób założyć spółkę z o.o. – przez S24 czy z udziałem notariusza?

Rejestracja nowej spółki z ograniczoną odpowiedzialnością może zostać dokonana na dwa sposoby: poprzez system S24 lub przy udziale notariusza z umową w formie aktu notarialnego. W obu tych przypadkach wniosek o rejestrację spółki składany jest przez Internet, odpowiednio w S24 lub przez Portal Rejestrów Sądowych. Każda z tych metod ma swoje wady i zalety.

Można mieć własną działalność gospodarczą nie płacąc składek ZUS, jak to zrobić w 2025 roku

Wysokie koszty już na wstępie, zanim jeszcze zarobi się pierwsze pieniądze, to główny hamulec przed założeniem własnej firmy. Daninę dla ZUS trzeba płacić, niezależnie od tego czy z działalności gospodarczej jest zysk czy straty. Ale nie wszyscy wiedzą, że można prowadzić własny biznes nie płacąc do ZUS nawet złotówki. Warto więc zacząć, choćby na próbę. To łatwe i nic nie kosztuje.

Jak zamknąć rok w spółce z o.o.?

Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością po zakończeniu każdego roku obrotowego powinna – co do zasady – sporządzić sprawozdanie finansowe, sprawozdanie z działalności (jeśli nie jest zwolniona z obowiązku jego sporządzenia), przeprowadzić zwyczajne zgromadzenie wspólników, a także złożyć odpowiednie dokumenty do KRS.

Webinar. ESG compliance. Jak wdrożyć w Twojej firmie?

Webinar adresowany jest do przedsiębiorców, członków kadry zarządzającej, specjalistów ds. compliance, audytorów wewnętrznych oraz osób odpowiedzialnych za wdrażanie strategii ESG w organizacji.

REKLAMA

Będzie trudniej i drożej. Obostrzenia w Wielkiej Brytanii

Brytyjskie plany budżetowe na kolejne lata przynoszą zmiany również dla branży transportowej. Wzrosną opłaty dla posiadaczy pojazdów ciężarowych poruszających się po kraju, a także obostrzenia dotyczące możliwości wjazdu do Wielkiej Brytanii dla kierowców pochodzących z Polski.

Family Business Future Summit 2025

W dniach 24-25 kwietnia Olsztyn stanie się centrum spotkań przedsiębiorców, liderów oraz wizjonerów, którzy na co dzień rozwijają firmy rodzinne w Polsce. Obędzie się w nim druga edycja Family Business Future Summit - wyjątkowe wydarzenie poświęconym firmom rodzinnym. W tym roku rozbudowana została formuła konferencji! Przez dwa dni uczestnicy będą mieli okazję do inspirujących rozmów z ekspertami rynkowymi oraz przedstawicielami największych polskich biznesów rodzinnych.

REKLAMA