REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Gospodarstwo agroturystyczne - Biznes plan

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Gospodarstwo agroturystyczne - Biznes plan
Gospodarstwo agroturystyczne - Biznes plan
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Przykładowy biznes plan gospodarstwa agroturystycznego.

I. Opis przedsięwzięcia

1. Podstawowe cele – założenie własnej działalności, stworzenie nowych miejsc pracy, zaprezentowanie turystom pięknych terenów
2. Możliwości i szanse – Prężnie rozwijający się rynek agroturystyki i duże zainteresowanie, to duża szansa na powodzenie biznesu
3. Zagrożenia – zdobycie klientów związane z brakiem dużych środków na promocje
4. Przewidywane nakłady finansowe to kwota 50 tys. zł (środki własne i inne)

REKLAMA

REKLAMA

II. Informacje o przedsiębiorstwie

1. Imię i nazwisko właściciela Anna Nowak
2. Nazwa i siedziba firmy „Anna-Agrobiznes” Błędów 12,
Tel. …………..
e-mail: ……………………..
NIP: 111-222-11-22
REGON: 123123123
3. Status prawny – indywidualne gospodarstwo rolne
4. Przedmiot działalności: usługi agroturystyczne – noclegi, posiłki i inne oraz działalność rolnicza – sprzedaż owoców i wyrobów nabiałowych
5. Zasięg terytorialny: cały kraj
6. Sytuacja finansowa
Wkład własny: 25 tys. zł
Dofinansowanie: 35 tys. zł

Polecamy: Karta podatkowa - poradnik użytkownika

III. Opis rynku

1. Oferta
Budynek przeznaczony do działalności gospodarczej jest piętrowy. Na parterze budynku znajdować się będzie salon, jadalnia, kuchnia i mały pokój do zabawy dla dzieci. Na piętrze znajdują się cztery pokoje dwuosobowe oraz na poddaszu jeden pokój trzyosobowy. Wszystkie pokoje mają łazienki.
W pobliżu budynku mieszkalnego przewidziane jest miejsce na ognisko i grilla, mini plac zabaw dla dzieci, altanę z ławami i stołem oraz teren do gier i zabaw.
Na życzenie klientów przewidziana jest możliwość wypożyczenia rowerów, organizowania przejażdżki bryczką, wypożyczenie sprzętu wędkarskiego.

2. Klienci
Typowy klient gospodarstwa agroturystycznego jest mieszkańcem miasta, spragnionym ciszy i spokoju oraz obcowania z przyrodą z dala od tętniącego hałasem miasta. Interesuje go możliwość odpoczynku na świeżym powietrzu. Osoby te często ten czas chcąc spędzić aktywnie, jednocześnie unikają masowej turystyki. Przeważnie dysponują własnym samochodem i organizują swój wypoczynek samodzielnie. Jeśli więc spędzą urlop w spokoju i oczekiwanej wygodzie, w pełni zadowoleni z oferowanych usług, to jest bardzo prawdopodobne, że powrócą do tego miejsca.

3. Obszar i miejscowość
Wschodnia Polska bogata jest w piękne tereny nadające się do turystyki i rekreacji. Dolina Narwi i Bugu ma bogatą faunę i florę. Ze względu na słabo rozwinięty przemysł jest czyste powietrze, woda i nieskażona żywność.

Piękno regionu …… podkreślają m.in. obiekty architektoniczne i piesze szlaki turystyczne, takie jak:
• ………………………………..,
• ………………………………..,
• ………………………………..,
• ………………………………..,

Ponadto region oferuje zwiedzającym wiele cennych zabytków i obiektów muzealnych:
• ………………………………….,
• …………………………………..,
• …………………………………..,
• ………………………………….. .

4. Rekreacja

Błędów leży na granicy dwóch rezerwatów przyrody charakteryzującymi się bogactwem fauny i flory.
Atrakcyjne walory turystyczne i przyrodnicze tworzą wiele możliwości wypoczynku.
Brak przemysłu powoduje, że środowisko jest czyste i tym samym niezwykle atrakcyjne dla amatorów wypoczynku na łonie natury. Narew jest znakomitym miejscem do uprawiania sportów wodnych.

REKLAMA

Polecamy: Jak wybrać formę opodatkowania firmy

Dalszy ciąg materiału pod wideo

IV. Analiza konkurencji

W związku z atrakcyjnymi terenami obszar w którym znajdować się będzie gospodarstwo ma dość dużą liczbę podobnych miejsc. Na terenie ok. 20 km2 znajduje się 45 podobnych gospodarstw agroturystycznych, w tym 30 z nich prowadzi działalność przez cały rok.
Pamiętać jednak należy że największa liczba turystów to sezon wiosenno-letni.

Konkurencyjne gospodarstwa są dobrze przystosowane do przyjmowania gości, mają odpowiedni sprzęt domowy, sportowy i wyposażenie sanitarno-higieniczne. Zmieniające się preferencje klientów są powodem dla którego podejmowane są nieustanie działania zmierzające do podniesienia standardu usług.

To jednak daje duże szanse nowemu gospodarstwu pojawiającemu się na rynku, które od samego początku będzie miało w ofercie wysoki standard oferowanych usług (wyższy poziom zróżnicowanych usług zwracając uwagę na najdrobniejsze szczegóły, które mogę mieć ogromny wpływ na klientów).

Współpracujemy z Dyrekcją ……..Parku Narodowego, która udzieliła nam pozwolenia na sprzedaż:
- kart wstępu do parku,
- kart wstępu na wyznaczone szlaki…..,
- licencji wędkarskich na łowisko specjalne.

V. Plan marketingowy

1. Strategia cenowa

Dobre wyniki w agroturystyce w dużym stopniu zależą od prawidłowego określenia cen wynajmowanych kwater. To właśnie one decydują o popycie na ten typ usług i o zysku całego przedsięwzięcia. Zbyt wysokie ceny mogą zniechęcić, niskie zaś mogą doprowadzić do strat właścicieli.

Ustalona cena powinna przede wszystkim zapewnić pokrycie kosztów własnych oraz rentowność przedsięwzięcia.

Ustalone ceny będą skonfrontowane z cenami usług świadczonych przez gospodarstwa agroturystyczne położone w najbliższej okolicy i stanowiące bezpośrednią konkurencję. W związku z tym że wchodzimy na rynek, na którym już funkcjonują podobne gospodarstwa nasze ceny będą porównywalne i dostosowane do cen ustalanych przez konkurentów.

Stosowanie różnych rodzajów cen:

1. Cena podstawowa, stanowiąca punkt orientacyjny została ustalona w wysokości 40 zł.

2. Ceny zróżnicowane według:
a) Kryterium czasu:
• Cena w sezonie, ta cena odpowiada cenie podstawowej z ewentualnie uwzględnionymi rabatami,
• Cena po sezonie, to cena podstawowa pomniejszona o 10% rabatu.
b) Kryterium klienta, stosując to kryterium postanowiliśmy stosować następujące ceny:
• Dzieci do lat 4 – gratis,
• Dzieci powyżej 4 lat do 12 lat – rabat 20%,
• Członkowie towarzystw i klubów turystycznych – cena podstawowa minus 10% rabatu,
• Grupy zorganizowane – 10% rabatu
c) Kryterium pobytu – 5% rabatu dla osób przebywających w gospodarstwie więcej niż 7 dni.

3. Promocja
Celem naszych działań promocyjnych jest dostarczenie informacji o gospodarstwie i jego ofercie, zachęcanie klientów do ponownego przyjazdu, poszukiwanie nowych klientów i maksymalne wydłużanie pobytu turystów w ciągu roku – niwelowanie sezonowości, wskazanie na możliwości pobytu całorocznego.
Wykorzystywane środki promocyjne:
• reklama – zamierzamy założyć własną stronę internetową, zamieszczać ogłoszenia w prasie, a ponadto wydrukować ulotki;
• Prezentacja naszej oferty na różnego rodzaju targach i giełdach turystycznych;
W przypadku naszego gospodarstwa niezbędna będzie pomoc specjalisty przy tworzeniu i zamieszczeniu strony internetowej, jeśli zaś chodzi o ulotki, informatory o gospodarstwie raczej wystarczą znajomość edytora tekstu i obsługa komputera.

V. Plan zatrudnienia pracowników

Opisywane gospodarstwo agroturystyczne prowadzone będzie przez właścicielkę z mężem. Przewidujemy ponadto w sezonie wiosenno-letnim zatrudnianie pracowników sezonowych: pomoc kuchenna, inne prace domowe, prace polowe).

VI. Plan techniczny przedsięwzięcia

Posiadamy prawo własności gruntu, na którym zlokalizowane będzie gospodarstwo. Budynek przeznaczony na ten cel wymaga jedynie remontu.
• Złożenie wniosku o dofinansowanie działalności z środków unijnych
• Przeprowadzenie prac remontowych budynku
• Przystosowanie terenu wokół budynku
• Złożenie wniosku o przyjęcie do Stowarzyszenia Gospodarstw Agroturystycznych
• Zlecenie przygotowania strony internetowej

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA