REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Gospodarstwo agroturystyczne - Biznes plan

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Gospodarstwo agroturystyczne - Biznes plan
Gospodarstwo agroturystyczne - Biznes plan
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Przykładowy biznes plan gospodarstwa agroturystycznego.

REKLAMA

I. Opis przedsięwzięcia

1. Podstawowe cele – założenie własnej działalności, stworzenie nowych miejsc pracy, zaprezentowanie turystom pięknych terenów
2. Możliwości i szanse – Prężnie rozwijający się rynek agroturystyki i duże zainteresowanie, to duża szansa na powodzenie biznesu
3. Zagrożenia – zdobycie klientów związane z brakiem dużych środków na promocje
4. Przewidywane nakłady finansowe to kwota 50 tys. zł (środki własne i inne)

REKLAMA

II. Informacje o przedsiębiorstwie

1. Imię i nazwisko właściciela Anna Nowak
2. Nazwa i siedziba firmy „Anna-Agrobiznes” Błędów 12,
Tel. …………..
e-mail: ……………………..
NIP: 111-222-11-22
REGON: 123123123
3. Status prawny – indywidualne gospodarstwo rolne
4. Przedmiot działalności: usługi agroturystyczne – noclegi, posiłki i inne oraz działalność rolnicza – sprzedaż owoców i wyrobów nabiałowych
5. Zasięg terytorialny: cały kraj
6. Sytuacja finansowa
Wkład własny: 25 tys. zł
Dofinansowanie: 35 tys. zł

Polecamy: Karta podatkowa - poradnik użytkownika

III. Opis rynku

1. Oferta
Budynek przeznaczony do działalności gospodarczej jest piętrowy. Na parterze budynku znajdować się będzie salon, jadalnia, kuchnia i mały pokój do zabawy dla dzieci. Na piętrze znajdują się cztery pokoje dwuosobowe oraz na poddaszu jeden pokój trzyosobowy. Wszystkie pokoje mają łazienki.
W pobliżu budynku mieszkalnego przewidziane jest miejsce na ognisko i grilla, mini plac zabaw dla dzieci, altanę z ławami i stołem oraz teren do gier i zabaw.
Na życzenie klientów przewidziana jest możliwość wypożyczenia rowerów, organizowania przejażdżki bryczką, wypożyczenie sprzętu wędkarskiego.

2. Klienci
Typowy klient gospodarstwa agroturystycznego jest mieszkańcem miasta, spragnionym ciszy i spokoju oraz obcowania z przyrodą z dala od tętniącego hałasem miasta. Interesuje go możliwość odpoczynku na świeżym powietrzu. Osoby te często ten czas chcąc spędzić aktywnie, jednocześnie unikają masowej turystyki. Przeważnie dysponują własnym samochodem i organizują swój wypoczynek samodzielnie. Jeśli więc spędzą urlop w spokoju i oczekiwanej wygodzie, w pełni zadowoleni z oferowanych usług, to jest bardzo prawdopodobne, że powrócą do tego miejsca.

3. Obszar i miejscowość
Wschodnia Polska bogata jest w piękne tereny nadające się do turystyki i rekreacji. Dolina Narwi i Bugu ma bogatą faunę i florę. Ze względu na słabo rozwinięty przemysł jest czyste powietrze, woda i nieskażona żywność.

Piękno regionu …… podkreślają m.in. obiekty architektoniczne i piesze szlaki turystyczne, takie jak:
• ………………………………..,
• ………………………………..,
• ………………………………..,
• ………………………………..,

Ponadto region oferuje zwiedzającym wiele cennych zabytków i obiektów muzealnych:
• ………………………………….,
• …………………………………..,
• …………………………………..,
• ………………………………….. .

4. Rekreacja

Błędów leży na granicy dwóch rezerwatów przyrody charakteryzującymi się bogactwem fauny i flory.
Atrakcyjne walory turystyczne i przyrodnicze tworzą wiele możliwości wypoczynku.
Brak przemysłu powoduje, że środowisko jest czyste i tym samym niezwykle atrakcyjne dla amatorów wypoczynku na łonie natury. Narew jest znakomitym miejscem do uprawiania sportów wodnych.

Polecamy: Jak wybrać formę opodatkowania firmy

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

IV. Analiza konkurencji

W związku z atrakcyjnymi terenami obszar w którym znajdować się będzie gospodarstwo ma dość dużą liczbę podobnych miejsc. Na terenie ok. 20 km2 znajduje się 45 podobnych gospodarstw agroturystycznych, w tym 30 z nich prowadzi działalność przez cały rok.
Pamiętać jednak należy że największa liczba turystów to sezon wiosenno-letni.

Konkurencyjne gospodarstwa są dobrze przystosowane do przyjmowania gości, mają odpowiedni sprzęt domowy, sportowy i wyposażenie sanitarno-higieniczne. Zmieniające się preferencje klientów są powodem dla którego podejmowane są nieustanie działania zmierzające do podniesienia standardu usług.

To jednak daje duże szanse nowemu gospodarstwu pojawiającemu się na rynku, które od samego początku będzie miało w ofercie wysoki standard oferowanych usług (wyższy poziom zróżnicowanych usług zwracając uwagę na najdrobniejsze szczegóły, które mogę mieć ogromny wpływ na klientów).

Współpracujemy z Dyrekcją ……..Parku Narodowego, która udzieliła nam pozwolenia na sprzedaż:
- kart wstępu do parku,
- kart wstępu na wyznaczone szlaki…..,
- licencji wędkarskich na łowisko specjalne.

V. Plan marketingowy

1. Strategia cenowa

Dobre wyniki w agroturystyce w dużym stopniu zależą od prawidłowego określenia cen wynajmowanych kwater. To właśnie one decydują o popycie na ten typ usług i o zysku całego przedsięwzięcia. Zbyt wysokie ceny mogą zniechęcić, niskie zaś mogą doprowadzić do strat właścicieli.

Ustalona cena powinna przede wszystkim zapewnić pokrycie kosztów własnych oraz rentowność przedsięwzięcia.

Ustalone ceny będą skonfrontowane z cenami usług świadczonych przez gospodarstwa agroturystyczne położone w najbliższej okolicy i stanowiące bezpośrednią konkurencję. W związku z tym że wchodzimy na rynek, na którym już funkcjonują podobne gospodarstwa nasze ceny będą porównywalne i dostosowane do cen ustalanych przez konkurentów.

Stosowanie różnych rodzajów cen:

1. Cena podstawowa, stanowiąca punkt orientacyjny została ustalona w wysokości 40 zł.

2. Ceny zróżnicowane według:
a) Kryterium czasu:
• Cena w sezonie, ta cena odpowiada cenie podstawowej z ewentualnie uwzględnionymi rabatami,
• Cena po sezonie, to cena podstawowa pomniejszona o 10% rabatu.
b) Kryterium klienta, stosując to kryterium postanowiliśmy stosować następujące ceny:
• Dzieci do lat 4 – gratis,
• Dzieci powyżej 4 lat do 12 lat – rabat 20%,
• Członkowie towarzystw i klubów turystycznych – cena podstawowa minus 10% rabatu,
• Grupy zorganizowane – 10% rabatu
c) Kryterium pobytu – 5% rabatu dla osób przebywających w gospodarstwie więcej niż 7 dni.

3. Promocja
Celem naszych działań promocyjnych jest dostarczenie informacji o gospodarstwie i jego ofercie, zachęcanie klientów do ponownego przyjazdu, poszukiwanie nowych klientów i maksymalne wydłużanie pobytu turystów w ciągu roku – niwelowanie sezonowości, wskazanie na możliwości pobytu całorocznego.
Wykorzystywane środki promocyjne:
• reklama – zamierzamy założyć własną stronę internetową, zamieszczać ogłoszenia w prasie, a ponadto wydrukować ulotki;
• Prezentacja naszej oferty na różnego rodzaju targach i giełdach turystycznych;
W przypadku naszego gospodarstwa niezbędna będzie pomoc specjalisty przy tworzeniu i zamieszczeniu strony internetowej, jeśli zaś chodzi o ulotki, informatory o gospodarstwie raczej wystarczą znajomość edytora tekstu i obsługa komputera.

V. Plan zatrudnienia pracowników

Opisywane gospodarstwo agroturystyczne prowadzone będzie przez właścicielkę z mężem. Przewidujemy ponadto w sezonie wiosenno-letnim zatrudnianie pracowników sezonowych: pomoc kuchenna, inne prace domowe, prace polowe).

VI. Plan techniczny przedsięwzięcia

Posiadamy prawo własności gruntu, na którym zlokalizowane będzie gospodarstwo. Budynek przeznaczony na ten cel wymaga jedynie remontu.
• Złożenie wniosku o dofinansowanie działalności z środków unijnych
• Przeprowadzenie prac remontowych budynku
• Przystosowanie terenu wokół budynku
• Złożenie wniosku o przyjęcie do Stowarzyszenia Gospodarstw Agroturystycznych
• Zlecenie przygotowania strony internetowej

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

REKLAMA

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

REKLAMA

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

REKLAMA