REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak założyć firmę remontowo-budowlaną? - biznesplan

Kioskprawny.pl
Kancelaria prawnicza
W przypadku firmy remontowo-budowlanej miesięczne koszty prowadzenia działalności są bardzo niskie.
W przypadku firmy remontowo-budowlanej miesięczne koszty prowadzenia działalności są bardzo niskie.

REKLAMA

REKLAMA

Firma remontowo - budowlana i dobry biznesplan to podstawa. Jeśli jesteś w trakcie zakładania swojej firmy remontowo – budowlanej lub zamierzasz ją założyć, z pewnością słyszałeś o potrzebie sporządzenia biznesplanu. Słowo to odmieniane jest przez wszystkie przypadki, m.in. w kontekście dotacji z Urzędu Pracy oraz w instytucjach finansowych, które udzielają pożyczek i kredytów przedsiębiorcom, nie tylko początkującym.

Firma remontowo - budowlana i biznesplan

REKLAMA

Biznesplan jest to, mówiąc najprościej, analiza opłacalności biznesu w pewnym okresie czasu. Właśnie dlatego banki żądają od potencjalnych kredytobiorców przekonywującego biznesplanu, którego realizacja uprawdopodobni, że przedsiębiorca będzie w stanie spłacać raty kredytu. Warto również sporządzić biznesplan na etapie planowania przedsięwzięcia gospodarczego, aby naprać przekonania, czy warto angażować w określoną działalność swoje pieniądze.

REKLAMA

Bez względu na cel, w jakim biznesplan zostaje sporządzony, należy pamiętać, że jest to jedynie prognoza, której trafność zależy od wielu czynników, często niemożliwych do przewidzenia. W przypadku firmy remontowo – budowlanej na trafność biznesplanu składać się będzie wiele czynników, m.in. zdolność początkującego przedsiębiorcy do pozyskiwania zleceń, umiejętność kalkulacji kosztów. Teoretycznie dla realizacji założeń ważna jest koniunktura gospodarcza. Kryzys z ostatnich lat doprowadził do znacznego spadku nowych inwestycji i w konsekwencji do wzrostu konkurencyjności w branży.

Polecamy: PPK Pracownicze plany kapitałowe. Obowiązki pracodawcy

Zanim sporządzisz biznesplan

Zanim zaczniesz przelewać na papier swoje symulacje, warto zastanowić się nad celem, w jakim biznesplan ma zostać sporządzony. Jeśli wymaga tego bank lub inna instytucja, warto zorientować się, czy nie stawia on jakichś szczegółowych wymogów lub nie wymaga sporządzenia biznesplanu w przepisanej formie, np. na formularzu.

Dobry biznesplan

Biznesplan jest to prosta symulacja. Powinien więc być napisany jasno, zwięźle i realistycznie. W przypadku pisania biznesplanów, podobnie jak np. piosenek, aktualizuje się maksyma, że sztuka pisania to sztuka skreślania. Skreślać należy wszystkie informacje, które nie są niezbędne dla oceny opłacalności przedsięwzięcia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ocena biznesplanu

To co napisałeś, musi być ze sobą powiązane, spójne i logiczne. Warto w związku z tym przedłożyć taki biznesplan do krytycznej oceny znajomemu, który nie będzie nam kadził, ale wytknie błędy. Wielu początkujących przedsiębiorców nie zdaje sobie sprawy np. Z konieczności współpracy z księgową, uciążliwych obowiązków wobec Urzędu Skarbowego itd. Warto więc, moim zdaniem, przedłożyć biznesplan osobie będącej przedsiębiorcą – praktykiem lub np. Księgowemu.

Realizm

Dla większości nowo powstałych firm, nie tylko remontowo – budowlanych, pierwszych kilka miesięcy działalności to czas, w którym doskonalony jest sposób pozyskiwania zleceń, weryfikowani są dostawcy i podwykonawcy. Nie należy w związku z tym spodziewać się znacznych dochodów.

Polecamy: Poradnik dla firm remontowo-budowlanych: rękojmia

Biznes plan firmy remontowo – budowlanej

REKLAMA

Firma "Jan Kowalski Usługi Remontowo – Budowlane" będzie prowadziła działalność remontowo – budowlaną, a także będzie dokonywała doraźnych napraw. W celu ograniczenia kosztów siedzibą firmy będzie posesja jej właściciela. Ze względu na sezonowy charakter działalności, większość zleceń realizowanych będzie od marca do października.

Usługi można podzielić na:
1. Transport materiałów na plac budowy.
2. Prace murarsko – tynkarskie.
3. Układanie glazury.
4. Prace malarskie.
5. Technologie gipsowe.
6. Prace stolarsko – okładzinowe.

Rynek branżowy

Firma "Jan Kowalski Usługi Remontowo – Budowlane powstaje po to, aby wykorzystać doświadczenie i kontakty branżowe swojego właściciela, który przez wiele lat pracy w innych ekipach wyrobił sobie markę dobrego fachowca. Na lokalnym rynku istnieje wiele firm remontowo - budowlanych, które nie mają problemu z pozyskiwaniem kontraktów. Jan Kowalski z pewnością również nie będzie miał problemów ze znalezieniem chętnych na swoje usługi, ponieważ już teraz jest angażowany w różne przedsięwzięcia.

Nabywcy

Nabywcami usług firmy " Jan Kowalski Usługi Remontowo – Budowlane" są zarówno osoby fizyczne, jak i podmioty gospodarcze, w szczególności małe firmy.

Struktura organizacyjna

Jan Kowalski jest osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą. Firma nie ma w związku z tym zawiłej struktury organizacyjnej.

Zatrudnienie

Jan Kowalski nie zamierza zatrudniać nikogo na umowę o pracę. Będzie jednak korzystał z pomocy synów oraz znajomych fachowców, których zatrudni na umowę o dzieło lub zlecenia.

Planowane koszty początkowe:

używany samochód dostawczy: 20 000 zł.
sprzęt :10 000 zł.
reklama: 1000 zł.
strona internetowa: 1500 zł.

Razem: 32.500 zł.

Koszty miesięczne:

telefon: 100 zł.
księgowa: 250 zł.
ZUS: 700 zł.
Internet: 50 zł
pozycjonowanie strony internetowej: 100 zł.

Razem: 1200 zł.

Reklama i marketing

Firma "Jan Kowalski Usługi Remontowo – Budowlane" będzie się reklamować sporadycznie w lokalnej gazecie ogłoszeniowej. Pozycjonowanie strony internetowej pozwoli na pozyskiwanie zleceń dzięki wyszukiwarce Google. Większość zleceń Jan Kowalski będzie miał z polecenia, ponieważ jest cenionym fachowcem. Jan Kowalski będzie także podwykonawcą dla większych firm budowlanych. Aby pozyskać kontrakty tą drogą, roześle pocztą tradycyjną propozycje współpracy i odnowi relacje towarzyskie ze znajomymi, którzy w takich firmach pracują.

Analiza SWOT

Silne strony

Słabe strony

- doświadczenie i renoma na lokalnym rynku

- pozyskanie zlecenia pozyskane jeszcze przed zarejestrowaniem firmy dzięki renomie

- połączenie doświadczenia właściciela z młodością i energicznością jego synów

- współpraca z producentami materiałów budowlanych dająca dostęp do szkoleń

- uprawnienia budowlane

silna konkurencja, szczególnie ekip niezarejestrowanych, które mają niskie koszty działalności, przez co mogą proponować niższe ceny,

- wielkość firmy uniemożliwia udział w dużych przetargach.

- działalność ma charakter sezonowy

- brak stałego źródła przychodu przy stałych kosztach miesięcznych prowadzenia działalności

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA