REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak założyć firmę remontowo-budowlaną? - biznesplan

Kioskprawny.pl
Kancelaria prawnicza
W przypadku firmy remontowo-budowlanej miesięczne koszty prowadzenia działalności są bardzo niskie.
W przypadku firmy remontowo-budowlanej miesięczne koszty prowadzenia działalności są bardzo niskie.

REKLAMA

REKLAMA

Firma remontowo - budowlana i dobry biznesplan to podstawa. Jeśli jesteś w trakcie zakładania swojej firmy remontowo – budowlanej lub zamierzasz ją założyć, z pewnością słyszałeś o potrzebie sporządzenia biznesplanu. Słowo to odmieniane jest przez wszystkie przypadki, m.in. w kontekście dotacji z Urzędu Pracy oraz w instytucjach finansowych, które udzielają pożyczek i kredytów przedsiębiorcom, nie tylko początkującym.

Firma remontowo - budowlana i biznesplan

Biznesplan jest to, mówiąc najprościej, analiza opłacalności biznesu w pewnym okresie czasu. Właśnie dlatego banki żądają od potencjalnych kredytobiorców przekonywującego biznesplanu, którego realizacja uprawdopodobni, że przedsiębiorca będzie w stanie spłacać raty kredytu. Warto również sporządzić biznesplan na etapie planowania przedsięwzięcia gospodarczego, aby naprać przekonania, czy warto angażować w określoną działalność swoje pieniądze.

REKLAMA

REKLAMA

Bez względu na cel, w jakim biznesplan zostaje sporządzony, należy pamiętać, że jest to jedynie prognoza, której trafność zależy od wielu czynników, często niemożliwych do przewidzenia. W przypadku firmy remontowo – budowlanej na trafność biznesplanu składać się będzie wiele czynników, m.in. zdolność początkującego przedsiębiorcy do pozyskiwania zleceń, umiejętność kalkulacji kosztów. Teoretycznie dla realizacji założeń ważna jest koniunktura gospodarcza. Kryzys z ostatnich lat doprowadził do znacznego spadku nowych inwestycji i w konsekwencji do wzrostu konkurencyjności w branży.

Polecamy: PPK Pracownicze plany kapitałowe. Obowiązki pracodawcy

Zanim sporządzisz biznesplan

Zanim zaczniesz przelewać na papier swoje symulacje, warto zastanowić się nad celem, w jakim biznesplan ma zostać sporządzony. Jeśli wymaga tego bank lub inna instytucja, warto zorientować się, czy nie stawia on jakichś szczegółowych wymogów lub nie wymaga sporządzenia biznesplanu w przepisanej formie, np. na formularzu.

REKLAMA

Dobry biznesplan

Biznesplan jest to prosta symulacja. Powinien więc być napisany jasno, zwięźle i realistycznie. W przypadku pisania biznesplanów, podobnie jak np. piosenek, aktualizuje się maksyma, że sztuka pisania to sztuka skreślania. Skreślać należy wszystkie informacje, które nie są niezbędne dla oceny opłacalności przedsięwzięcia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ocena biznesplanu

To co napisałeś, musi być ze sobą powiązane, spójne i logiczne. Warto w związku z tym przedłożyć taki biznesplan do krytycznej oceny znajomemu, który nie będzie nam kadził, ale wytknie błędy. Wielu początkujących przedsiębiorców nie zdaje sobie sprawy np. Z konieczności współpracy z księgową, uciążliwych obowiązków wobec Urzędu Skarbowego itd. Warto więc, moim zdaniem, przedłożyć biznesplan osobie będącej przedsiębiorcą – praktykiem lub np. Księgowemu.

Realizm

Dla większości nowo powstałych firm, nie tylko remontowo – budowlanych, pierwszych kilka miesięcy działalności to czas, w którym doskonalony jest sposób pozyskiwania zleceń, weryfikowani są dostawcy i podwykonawcy. Nie należy w związku z tym spodziewać się znacznych dochodów.

Polecamy: Poradnik dla firm remontowo-budowlanych: rękojmia

Biznes plan firmy remontowo – budowlanej

Firma "Jan Kowalski Usługi Remontowo – Budowlane" będzie prowadziła działalność remontowo – budowlaną, a także będzie dokonywała doraźnych napraw. W celu ograniczenia kosztów siedzibą firmy będzie posesja jej właściciela. Ze względu na sezonowy charakter działalności, większość zleceń realizowanych będzie od marca do października.

Usługi można podzielić na:
1. Transport materiałów na plac budowy.
2. Prace murarsko – tynkarskie.
3. Układanie glazury.
4. Prace malarskie.
5. Technologie gipsowe.
6. Prace stolarsko – okładzinowe.

Rynek branżowy

Firma "Jan Kowalski Usługi Remontowo – Budowlane powstaje po to, aby wykorzystać doświadczenie i kontakty branżowe swojego właściciela, który przez wiele lat pracy w innych ekipach wyrobił sobie markę dobrego fachowca. Na lokalnym rynku istnieje wiele firm remontowo - budowlanych, które nie mają problemu z pozyskiwaniem kontraktów. Jan Kowalski z pewnością również nie będzie miał problemów ze znalezieniem chętnych na swoje usługi, ponieważ już teraz jest angażowany w różne przedsięwzięcia.

Nabywcy

Nabywcami usług firmy " Jan Kowalski Usługi Remontowo – Budowlane" są zarówno osoby fizyczne, jak i podmioty gospodarcze, w szczególności małe firmy.

Struktura organizacyjna

Jan Kowalski jest osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą. Firma nie ma w związku z tym zawiłej struktury organizacyjnej.

Zatrudnienie

Jan Kowalski nie zamierza zatrudniać nikogo na umowę o pracę. Będzie jednak korzystał z pomocy synów oraz znajomych fachowców, których zatrudni na umowę o dzieło lub zlecenia.

Planowane koszty początkowe:

używany samochód dostawczy: 20 000 zł.
sprzęt :10 000 zł.
reklama: 1000 zł.
strona internetowa: 1500 zł.

Razem: 32.500 zł.

Koszty miesięczne:

telefon: 100 zł.
księgowa: 250 zł.
ZUS: 700 zł.
Internet: 50 zł
pozycjonowanie strony internetowej: 100 zł.

Razem: 1200 zł.

Reklama i marketing

Firma "Jan Kowalski Usługi Remontowo – Budowlane" będzie się reklamować sporadycznie w lokalnej gazecie ogłoszeniowej. Pozycjonowanie strony internetowej pozwoli na pozyskiwanie zleceń dzięki wyszukiwarce Google. Większość zleceń Jan Kowalski będzie miał z polecenia, ponieważ jest cenionym fachowcem. Jan Kowalski będzie także podwykonawcą dla większych firm budowlanych. Aby pozyskać kontrakty tą drogą, roześle pocztą tradycyjną propozycje współpracy i odnowi relacje towarzyskie ze znajomymi, którzy w takich firmach pracują.

Analiza SWOT

Silne strony

Słabe strony

- doświadczenie i renoma na lokalnym rynku

- pozyskanie zlecenia pozyskane jeszcze przed zarejestrowaniem firmy dzięki renomie

- połączenie doświadczenia właściciela z młodością i energicznością jego synów

- współpraca z producentami materiałów budowlanych dająca dostęp do szkoleń

- uprawnienia budowlane

silna konkurencja, szczególnie ekip niezarejestrowanych, które mają niskie koszty działalności, przez co mogą proponować niższe ceny,

- wielkość firmy uniemożliwia udział w dużych przetargach.

- działalność ma charakter sezonowy

- brak stałego źródła przychodu przy stałych kosztach miesięcznych prowadzenia działalności

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
URE: 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t

Prezes Urzędu Regulacji Energetyki przyznaje 2,92 mld zł rekompensaty dla przedsiębiorstw z sektorów energochłonnych za 2024 r. Cena terminowych uprawnień do emisji wynosiła 406,21 zł/t. Jak uzyskać wsparcie z URE?

Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

REKLAMA

Kobieta i firma: co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią

Blisko co ósma przedsiębiorczyni (13 proc.) deklaruje, że doświadczyła trudności potencjalnie związanych z płcią na etapie pozyskiwania finansowania działalności. Najczęściej trudności te wiązały się z otrzymaniem mniej korzystnych warunków niż inne podmioty znajdujące się w podobnej sytuacji (28 proc.) oraz wymaganiem dodatkowych zabezpieczeń (27 proc.). Respondentki wskazują także odrzucenie wniosku bez jasnego uzasadnienia (24 proc.). Niemal ⅕ przedsiębiorczyń nie potrafi określić czy tego typu trudności ich dotyczyły – deklaruje to 19 proc. badanych. Poniżej szczegółowa analiza badania.

Kto może korzystać z wirtualnych kas fiskalnych po nowelizacji? Niższe koszty dla Twojej firmy

W świecie, gdzie płatności zbliżeniowe, e-faktury i zdalna praca stają się normą, tradycyjne, fizyczne kasy fiskalne mogą wydawać się reliktem przeszłości. Dla wielu przedsiębiorców w Polsce, to właśnie oprogramowanie zastępuje dziś rolę tradycyjnego urządzenia rejestrującego sprzedaż. Mowa o kasach fiskalnych w postaci oprogramowania, zwanych również kasami wirtualnymi lub kasami online w wersji software’owej. Katalog branż mogących z nich korzystać nie jest jednak zbyt szeroki. Na szczęście ostatnio uległ poszerzeniu - sprawdź, czy Twoja branża jest na liście.

Co zrobić, gdy płatność trafiła na rachunek spoza białej listy?

W codziennym prowadzeniu działalności gospodarczej nietrudno o pomyłkę. Jednym z poważniejszych błędów może być dokonanie przelewu na rachunek, który nie znajduje się na tzw. białej liście podatników VAT. Co to oznacza i jakie konsekwencje grożą przedsiębiorcy? Czy można naprawić taki błąd?

Zmiany dla przedsiębiorców: nowa ustawa zmienia dostęp do informacji o VAT i ułatwi prowadzenie biznesu

Polski system informacyjny dla przedsiębiorców przechodzi fundamentalną modernizację. Nowa ustawa wprowadza rozwiązania mające na celu zintegrowanie kluczowych danych o podmiotach gospodarczych w jednym miejscu. Przedsiębiorcy, którzy do tej pory musieli przeglądać kilka systemów i kontaktować się z różnymi urzędami, by zweryfikować status kontrahenta, zyskują narzędzie, które ma szanse znacząco usprawnić ich codzienną działalność. Możliwe będzie uzyskanie informacji, czy dany przedsiębiorca został zarejestrowany i figuruje w wykazie podatników VAT. Ustawa przewiduje współpracę i wymianę informacji pomiędzy systemami PIP i Krajowej Administracji Skarbowej w zakresie niektórych informacji zawartych w wykazie podatników VAT (dane identyfikacyjne oraz informacja o statusie podmiotu).

REKLAMA

Wigilia w firmie? W tym roku to będzie kosztowna pomyłka! Nie popełnij tego błędu

Po 11 listopada, kolejne duże święta wolne od pracy za miesiąc z hakiem. Urlopy na ten czas są właśnie planowane, albo już zaklepane. A jeszcze rok temu w wielu firmach w Wigilię Bożego Narodzenia praca wrzała. Ale czy w tym roku wszystko odbędzie się zgodnie z nowym prawem? Państwowa Inspekcja Pracy rzuca na stół twarde ostrzeżenie, a złamanie przepisów dotyczących pracy w Wigilię to prosta droga do finansowej katastrofy dla pracodawcy. Kary mogą sięgnąć dziesiątek tysięcy złotych, a celem kontrolerów PIP może być w tym roku praca w Wigilię. Sprawdź, czy nie igrasz z ogniem, jeżeli i w tym roku masz na ten dzień zaplanowaną pracę dla swoich podwładnych, albo z roztargnienia zapomniałeś, że od tego roku Wigilia musi być wolna od pracy.

E-rezydencja w Estonii. Już 2,6 tys. Polaków posiada kartę e-Residency. Założenie firmy trwa 5 minut

E-rezydencja w Estonii cieszy się dużą popularnością. Już 2,6 tys. Polaków posiada kartę e-Residency. Firmę zakłada się online i trwa to 5 minut. Następnie wypełnianie dokumentacji i raportowania podatkowego zajmuje około 2-3 minut.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA