REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak założyć firmę remontowo-budowlaną? - biznesplan

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kioskprawny.pl
Kancelaria prawnicza
W przypadku firmy remontowo-budowlanej miesięczne koszty prowadzenia działalności są bardzo niskie.
W przypadku firmy remontowo-budowlanej miesięczne koszty prowadzenia działalności są bardzo niskie.

REKLAMA

REKLAMA

Firma remontowo - budowlana i dobry biznesplan to podstawa. Jeśli jesteś w trakcie zakładania swojej firmy remontowo – budowlanej lub zamierzasz ją założyć, z pewnością słyszałeś o potrzebie sporządzenia biznesplanu. Słowo to odmieniane jest przez wszystkie przypadki, m.in. w kontekście dotacji z Urzędu Pracy oraz w instytucjach finansowych, które udzielają pożyczek i kredytów przedsiębiorcom, nie tylko początkującym.

Firma remontowo - budowlana i biznesplan

REKLAMA

Biznesplan jest to, mówiąc najprościej, analiza opłacalności biznesu w pewnym okresie czasu. Właśnie dlatego banki żądają od potencjalnych kredytobiorców przekonywującego biznesplanu, którego realizacja uprawdopodobni, że przedsiębiorca będzie w stanie spłacać raty kredytu. Warto również sporządzić biznesplan na etapie planowania przedsięwzięcia gospodarczego, aby naprać przekonania, czy warto angażować w określoną działalność swoje pieniądze.

REKLAMA

Bez względu na cel, w jakim biznesplan zostaje sporządzony, należy pamiętać, że jest to jedynie prognoza, której trafność zależy od wielu czynników, często niemożliwych do przewidzenia. W przypadku firmy remontowo – budowlanej na trafność biznesplanu składać się będzie wiele czynników, m.in. zdolność początkującego przedsiębiorcy do pozyskiwania zleceń, umiejętność kalkulacji kosztów. Teoretycznie dla realizacji założeń ważna jest koniunktura gospodarcza. Kryzys z ostatnich lat doprowadził do znacznego spadku nowych inwestycji i w konsekwencji do wzrostu konkurencyjności w branży.

Polecamy: PPK Pracownicze plany kapitałowe. Obowiązki pracodawcy

Zanim sporządzisz biznesplan

Zanim zaczniesz przelewać na papier swoje symulacje, warto zastanowić się nad celem, w jakim biznesplan ma zostać sporządzony. Jeśli wymaga tego bank lub inna instytucja, warto zorientować się, czy nie stawia on jakichś szczegółowych wymogów lub nie wymaga sporządzenia biznesplanu w przepisanej formie, np. na formularzu.

Dobry biznesplan

Biznesplan jest to prosta symulacja. Powinien więc być napisany jasno, zwięźle i realistycznie. W przypadku pisania biznesplanów, podobnie jak np. piosenek, aktualizuje się maksyma, że sztuka pisania to sztuka skreślania. Skreślać należy wszystkie informacje, które nie są niezbędne dla oceny opłacalności przedsięwzięcia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ocena biznesplanu

To co napisałeś, musi być ze sobą powiązane, spójne i logiczne. Warto w związku z tym przedłożyć taki biznesplan do krytycznej oceny znajomemu, który nie będzie nam kadził, ale wytknie błędy. Wielu początkujących przedsiębiorców nie zdaje sobie sprawy np. Z konieczności współpracy z księgową, uciążliwych obowiązków wobec Urzędu Skarbowego itd. Warto więc, moim zdaniem, przedłożyć biznesplan osobie będącej przedsiębiorcą – praktykiem lub np. Księgowemu.

Realizm

Dla większości nowo powstałych firm, nie tylko remontowo – budowlanych, pierwszych kilka miesięcy działalności to czas, w którym doskonalony jest sposób pozyskiwania zleceń, weryfikowani są dostawcy i podwykonawcy. Nie należy w związku z tym spodziewać się znacznych dochodów.

Polecamy: Poradnik dla firm remontowo-budowlanych: rękojmia

Biznes plan firmy remontowo – budowlanej

REKLAMA

Firma "Jan Kowalski Usługi Remontowo – Budowlane" będzie prowadziła działalność remontowo – budowlaną, a także będzie dokonywała doraźnych napraw. W celu ograniczenia kosztów siedzibą firmy będzie posesja jej właściciela. Ze względu na sezonowy charakter działalności, większość zleceń realizowanych będzie od marca do października.

Usługi można podzielić na:
1. Transport materiałów na plac budowy.
2. Prace murarsko – tynkarskie.
3. Układanie glazury.
4. Prace malarskie.
5. Technologie gipsowe.
6. Prace stolarsko – okładzinowe.

Rynek branżowy

Firma "Jan Kowalski Usługi Remontowo – Budowlane powstaje po to, aby wykorzystać doświadczenie i kontakty branżowe swojego właściciela, który przez wiele lat pracy w innych ekipach wyrobił sobie markę dobrego fachowca. Na lokalnym rynku istnieje wiele firm remontowo - budowlanych, które nie mają problemu z pozyskiwaniem kontraktów. Jan Kowalski z pewnością również nie będzie miał problemów ze znalezieniem chętnych na swoje usługi, ponieważ już teraz jest angażowany w różne przedsięwzięcia.

Nabywcy

Nabywcami usług firmy " Jan Kowalski Usługi Remontowo – Budowlane" są zarówno osoby fizyczne, jak i podmioty gospodarcze, w szczególności małe firmy.

Struktura organizacyjna

Jan Kowalski jest osobą fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą. Firma nie ma w związku z tym zawiłej struktury organizacyjnej.

Zatrudnienie

Jan Kowalski nie zamierza zatrudniać nikogo na umowę o pracę. Będzie jednak korzystał z pomocy synów oraz znajomych fachowców, których zatrudni na umowę o dzieło lub zlecenia.

Planowane koszty początkowe:

używany samochód dostawczy: 20 000 zł.
sprzęt :10 000 zł.
reklama: 1000 zł.
strona internetowa: 1500 zł.

Razem: 32.500 zł.

Koszty miesięczne:

telefon: 100 zł.
księgowa: 250 zł.
ZUS: 700 zł.
Internet: 50 zł
pozycjonowanie strony internetowej: 100 zł.

Razem: 1200 zł.

Reklama i marketing

Firma "Jan Kowalski Usługi Remontowo – Budowlane" będzie się reklamować sporadycznie w lokalnej gazecie ogłoszeniowej. Pozycjonowanie strony internetowej pozwoli na pozyskiwanie zleceń dzięki wyszukiwarce Google. Większość zleceń Jan Kowalski będzie miał z polecenia, ponieważ jest cenionym fachowcem. Jan Kowalski będzie także podwykonawcą dla większych firm budowlanych. Aby pozyskać kontrakty tą drogą, roześle pocztą tradycyjną propozycje współpracy i odnowi relacje towarzyskie ze znajomymi, którzy w takich firmach pracują.

Analiza SWOT

Silne strony

Słabe strony

- doświadczenie i renoma na lokalnym rynku

- pozyskanie zlecenia pozyskane jeszcze przed zarejestrowaniem firmy dzięki renomie

- połączenie doświadczenia właściciela z młodością i energicznością jego synów

- współpraca z producentami materiałów budowlanych dająca dostęp do szkoleń

- uprawnienia budowlane

silna konkurencja, szczególnie ekip niezarejestrowanych, które mają niskie koszty działalności, przez co mogą proponować niższe ceny,

- wielkość firmy uniemożliwia udział w dużych przetargach.

- działalność ma charakter sezonowy

- brak stałego źródła przychodu przy stałych kosztach miesięcznych prowadzenia działalności

Więcej informacji znajdziesz w serwisie MOJA FIRMA

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA