REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Własna firma z funduszy UE - z dziennika początkującej kobiety przedsiębiorczej- cz.II

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kira Radlińska
Ekspert z zakresu oceny oddziaływania inwestycji na środowisko
Fundusze unijne pomagają w prowadzeniu firmy.
Fundusze unijne pomagają w prowadzeniu firmy.
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Zanim zabrałam się za wypełnianie wniosku jeszcze raz dokładnie przeczytałam ze zrozumieniem regulamin. Chciałam się upewnić że się kwalifikuję. Poza tym przeczytanie takiego regulaminu jest istotne, ponieważ skoro nie ma instrukcji wypełnienia wniosku to może w regulaminie są wskazówki. Nie pomyliłam się. Wskazówki są i to bardzo istotne.

Wypełniamy wniosek...

Na stronach internetowych Urzędu Pracy znajduje się regulamin oraz wniosek w wersji PDF oraz Word. Oba dokumenty można ściągnąć na swój komputer albo wydrukować. Regulamin i Wniosek są też dostępne w Urzędzie Pracy w wersji papierowej. Wystarczy tylko zapytać gdzie można te dokumenty otrzymać. Wniosek można wydrukować i ręcznie wypełnić czytelnym pismem ale uważam, że bezpieczniej i wygodniej jest zapisać sobie wersje Word na swoim komputerze i powoli wypełniać.

REKLAMA

REKLAMA

Zanim jednak wypełnimy wniosek przejrzyjmy sam formularz przeczytajmy jakich informacji będziemy musieli udzieli i jeśli są jakieś wątpliwości lub pytania to przecież zawsze można zadzwonić do UP i zapytać albo przyjść osobiście i zapytać. Urzędnicy mają obowiązek udzielenia nam informacji. Ja zauważyłam, że wszystkim zainteresowanym wszelkie wątpliwości były uprzejmie i cierpliwie tłumaczone, więc proszę się nie bać pytać.

Przeglądając wniosek warto sobie też na osobnej kartce papieru wypisać wszystkie załączniki jakie będziemy musieli złożyć wraz z wnioskiem. Są one przy poszczególnych punktach wypisane. Są to dokumenty potwierdzające wykształcenie, dokumenty potwierdzające przebieg pracy zawodowej. Jeśli działalność gospodarczą chcemy zarejestrować w mieszkaniu to trzeba dołączyć kserokopię aktu notarialnego.

Zobacz: Jak finansować nową firmę funduszami pożyczkowymi?

Jeśli jesteśmy współwłaścicielami mieszkania to trzeba przedstawić oświadczenie drugiej osoby lub pozostałych osób mających prawa do lokali które to oświadczenie jest zgodą na zarejestrowanie naszej działalności gospodarczej w danym lokalu. Ważne jest też aby dołączyć potwierdzenie o zameldowaniu na pobyt stały lub czasowy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jeśli już jakieś zaprzyjaźnione firmy wykazują zainteresowanie naszą przyszłą działalnością gospodarczą to warto je poprosić o tzw. listy intencyjne. Są to krótkie pisma w których szef firmy lub osoba decyzyjna piszą, że gdy założymy działalność gospodarczą to rozważą podjęcie współpracy z naszą firmą. Mając już listę załączników warto je zgromadzić i zrobić kserokopie, ponieważ to kserokopie będą dołączane do wniosku.

Z długopisem w dłoni...

Teraz przystępujemy do rzeczywistego wypełniania wniosku . Przypominam, że wypełniamy wniosek dostępny na stronach Urzędu Pracy w Warszawie. Poszczególne wnioski w konkretnych miastach mogą się od siebie różnić.

REKLAMA

Strona pierwsza. W zaznaczonych miejscach wypełniamy swoje dane osobowe. Poniżej wpisujemy PKD (Polska Klasyfikacja Działalności). Proszę Pamiętać, że można podać maksymalnie 5 numerów. Musimy je dostosować do tego czym będzie się zajmowała nasza firma. Pod PKD jest miejsce na wpisanie kwoty. Tą rubrykę wypełniamy na samym końcu ponieważ musi być ona zgodna z tym co napiszemy w tabelce w dalszej części wniosku. Punkt 10 i 12 – warto w nich informacje uporządkować chronologicznie aby uniknąć chaosu. W takich punktach jak pkt. 13, 14, 15 nie wystarczy napisać suche tak lub nie. Trzeba też w kilku zdaniach uzasadnić.

Część druga „Opis planowanego przedsięwzięcia” w tych punktach trzeba w miarę dokładnie opisać działalność jaką zamierzamy prowadzić. Trzeba pamiętać, aby opis był spójny i żeby wszystkie punkty były ze sobą powiązane – aby dotyczyły tego samego przedsięwzięcia. Może to banalne, ale często zdarza się tak, że niektórzy potencjalni beneficjenci opisują swoje przedsięwzięcia w taki dziwny sposób, że czytając te opisy ma się wrażenie że każdy punkt opisuje inny biznes.

W punkcie 5 części drugiej opisujemy miejsce prowadzenia działalności gospodarczej. Proszeni jesteśmy także o załączenie dokumentów potwierdzających. Dokumenty mają potwierdzać prawo do lokalu. W przypadku własnego mieszkania powinno to być ksero aktu notarialnego lub inny dokument równoważny. Ponieważ różne są przepisy na podstawie których można mieć prawa do danego lokalu, to o szczegóły warto dopytać w urzędzie.

Jeśli jesteśmy współwłaścicielami nieruchomości to trzeba dołączyć oświadczenie współwłaściciela o tym, że wyraża zgodę na zarejestrowanie działalności gospodarczej we wspólnym lokalu. Jeśli to będzie lokal dzierżawiony czy wynajmowany to oczywiście trzeba przedstawić odpowiednie umowy lub inne dokumenty potwierdzające prawo do lokalu i zgodę na zarejestrowanie w tym lokalu działalności gospodarczej.

Punkt 7 dotyczy tych firm, które będą zatrudniać pracowników . Jeśli będziemy prowadzić jednoosobową działalność gospodarczą to trzeba to napisać, że podziału nie będzie, bo wszystkim sami się zajmiemy. A jeśli nie wszystko sami będziemy robić to warto napisać, że np. zrobienie strony internetowej i opiekę nad nią zlecimy specjalistycznej firmie lub osobie na umowę o dzieło. Tak samo postępujemy w przypadku outsourcingu (czyli wydzielamy na zewnątrz, czyli poza firmę) usługi księgowe czy jakiekolwiek inne usługi.

Zobacz: Jak pozyskać fundusz podwyższonego ryzyka

W punkcie 8 części II wpisujemy wszystkich dostawców po kolei . Jeśli dużo drukujemy, to będziemy mieć dostawcę tonera i papieru. Korzystanie z Internetu także odbywa się za pomocą dostawcy – operatora. Korzystamy z telefonu stacjonarnego czy komórkowego? To ten komu płacimy rachunek jest dla nas dostawcą danej usługi. W punkcie 10 trzeba opisać co zamierzamy robić w najbliższych latach. Oczywiście zakładamy, że firma przetrwa rok i będzie się dalej rozwijała…

W następnym artykule omówię część III wniosku opisującą stan przygotowania do prowadzenia działalności oraz część IV – analizę SWOT, a także części V i VI – czyli części ekonomiczne oraz część VII – załączniki a także część VIII – oświadczenia.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

Co nowego dla firm biotechnologicznych w Polsce? [WYWIAD]

Na co powinny przygotować się firmy z branży biotechnologicznej? O aktualnych problemach i wyzwaniach związanych z finansowaniem tego sektora mówi Łukasz Kościjańczuk, partner w zespole Biznes i innowacje w CRIDO, prelegent CEBioForum 2025.

Coraz trudniej rozpoznać fałszywe opinie w internecie

40 proc. Polaków napotyka w internecie na fałszywe opinie, wynika z najnowszego badania Trustmate.io. Pomimo, że UOKiK nakłada kary na firmy kupujące fałszywe opinie to proceder kwietnie. W dodatku 25 proc. badanych ma trudności z rozróżnieniem prawdziwych recenzji.

REKLAMA

To nie sztuczna inteligencja odbierze nam pracę, tylko osoby umiejące się nią posługiwać [WYWIAD]

Sztuczna inteligencja stała się jednym z największych wyścigów technologicznych XXI wieku. Polskie firmy też biorą w nim udział, ale ich zaangażowanie w dużej mierze ogranicza się do inwestycji w infrastrukturę, bez realnego przygotowania zespołów do korzystania z nowych narzędzi. To tak, jakby maratończyk zaopatrzył się w najlepsze buty, zegarek sportowy i aplikację do monitorowania wyników, ale zapomniał o samym treningu. O tym, dlaczego edukacja w zakresie AI jest potrzebna na każdym szczeblu kariery, jakie kompetencje są niezbędne, które branże radzą sobie z AI najlepiej oraz czy sztuczna inteligencja doprowadzi do redukcji miejsc pracy, opowiada Radosław Mechło, trener i Head of AI w BUZZcenter.

Lider w oczach pracowników. Dlaczego kadra zarządzająca powinna rozwijać kompetencje miękkie?

Sposób, w jaki firma buduje zespół i rozwija wiedzę oraz umiejętności swoich pracowników, to dzisiaj jeden z najważniejszych czynników decydujących o jej przewadze konkurencyjnej. Konieczna jest tu nie tylko adaptacja do szybkich zmian technologicznych i rynkowych, lecz także nieustanny rozwój kompetencji miękkich, które okazują się kluczowe dla firm i ich liderów.

Dziękuję, które liczy się podwójnie. Jak benefity mogą wspierać ludzi, firmy i planetę?

Coraz więcej firm mówi o zrównoważonym rozwoju – w Polsce aż 72% organizacji zatrudniających powyżej 1000 pracowników deklaruje działania w tym obszarze1. Jednak to nie tylko wielkie strategie kształtują kulturę organizacyjną. Często to codzienne, pozornie mało znaczące decyzje – jak wybór dostawcy benefitów czy sposób ich przekazania pracownikom – mówią najwięcej o tym, czym firma kieruje się naprawdę. To właśnie one pokazują, czy wartości organizacji wykraczają poza hasła w prezentacjach.

Windykacja należności. Na czym powinna opierać się działalność windykacyjna

Chociaż windykacja kojarzy się z negatywnie, to jest ona kluczowa w zapewnieniu stabilności finansowej przedsiębiorstw. Branża ta, często postrzegana jako pozbawiona jakichkolwiek zasad etycznych, w ciągu ostatnich lat przeszła znaczną transformację, stawiając na profesjonalizm, przejrzystość i szacunek wobec klientów.

REKLAMA

Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

REKLAMA