REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Przepływ informacji w firmie

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Zielona Linia
Centrum Informacyjno-Konsultacyjne Służb Zatrudnienia
Przepływ informacji w firmie/for.Fotolia
Przepływ informacji w firmie/for.Fotolia
inforCMS

REKLAMA

REKLAMA

Zarówno pracodawcom, jak i pracownikom zależy, aby każdy członek załogi wiedział, co i jak ma robić w pracy. Od jakości i skuteczności przepływu informacji zależy poprawne funkcjonowanie każdej firmy.

Niemal każdy ze swojego doświadczenia, może podać choć jeden przykład sytuacji, w której przekazywanie informacji w firmie zawiodło.

REKLAMA

REKLAMA

Często zdarza się, że pewne informacje docierają do zainteresowanych osób już po fakcie, i to z bardzo dużym opóźnieniem. Równie często zdarza się, że informacje w ogóle nie docierają do adresata.

Takie sytuacje powodują, że zaangażowanie pracowników może się zmniejszyć. Do tego będą oni stawiać opór wobec zmian. Dzieje się to głównie wówczas, gdy pracownicy są informowani o istotnych kwestiach w ostatniej chwili albo nawet po fakcie, gdy wszystkie decyzje zostały już podjęte.

Frustrujący może być więc nie tylko brak informacji. Równie irytujące jest kilkakrotne informowanie o tym samym fakcie przez kilka osób, np. drogą mailową. W efekcie skrzynka jest zaśmiecona, a pracownicy w tym natłoku wiadomości mogą nie zauważyć tej naprawdę istotnej. We wszystkim więc należy zachować umiar.

REKLAMA

Nieustanny przepływ informacji pomiędzy poszczególnymi działami w firmie jest głównym elementem jej działalności. Często zdarza się, iż informacja z jednego działu jest bardzo potrzebna do tego, by podjąć decyzję w innym.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Warto więc zadbać o to, by skrócić czas przepływu takich informacji. Obecnie nie ma już konieczności utrwalania i przekazywania wszystkich informacji na papierze.

Nowoczesne systemy informatyczne pozwalają na to, by szybko przekazywać sobie wszelkie informacje, np. raporty, zestawienia, ale i krótkie informacje o zebraniu itp.

Zobacz: Różnorodność ról organizacyjnych w pracy

Wewnętrzny przepływ informacji to jeden z najistotniejszych elementów, jaki powinien zostać przemyślany w trakcie organizowania się firmy. Niestety, w wielu firmach nadal pokutuje przekonanie, że tylko informacja przekazana na wydruku jest istotna i ważna.

W wielu przedsiębiorstwach więc zamiast archiwizować i przekazywać dokumenty w formie elektronicznej, zapisuje się wszystko na kartkach papieru.

Trzeba pamiętać także o tym, że w procesie przekazywania informacji mogą wystąpić pewne zakłócenia. Może się okazać, że ze wszystkich informacji przekazywanych z ust do ust albo pocztą elektroniczną niekiedy trudno jest wyłuskać to, co jest naprawdę ważne w danym momencie.

Znaczącą rolę w procesie przekazywania informacji pełnią osoby zatrudnione na stanowiskach kierowniczych. To od nich wypływa większość informacji decyzyjnych.

Powinni oni więc dołożyć wszelkich starań, by samemu przekazywać ważne dla firmy informacje. Nie powinno się doprowadzać do sytuacji, w których pewne informacje wyciekają i docierają do pracowników wcześniej.

Jeżeli pracodawca do tego dopuści, musi liczyć się z negatywnymi konsekwencjami.

Zobacz: Czy potrafisz zarządzić swoim czasem w pracy?

Wiadomo, że takie informacje mogą rozprzestrzenić się w firmie bardzo szybko i wywołać spore zamieszanie.

Dbajmy zatem o skuteczny i efektywny proces przepływu informacji – to się opłaca każdemu przedsiębiorcy.

Agnieszka Banasik

19524 - infolinia urzędu pracy
www.zielonalinia.gov.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Niezwykli ludzie. Jak wzbogacać kulturę organizacji dzięki talentom osób z niepełnosprawnością?

Najważniejszym kapitałem każdej organizacji są ludzie – to oni kształtują kulturę, rozwój i pozycję firmy na rynku. Dobrze dobrany zespół udźwignie ogromne wymagania, często przewyższając pokładane w nich oczekiwania, natomiast niewłaściwie dobrany lub źle zarządzany – może osłabić firmę i jej relacje z klientami. Integralnym elementem dojrzałej kultury organizacyjnej staje się dziś świadome włączanie różnorodności, w tym także osób z niepełnosprawnością.

Ogólne warunki umowy często nie są wiążące. Mimo że są dostępne

Wiele firm – także dużych – zakłada, że sam fakt opublikowania wzorca umownego oznacza, iż automatycznie obowiązuje on drugą stronę. To założenie jest błędne. Może być nie tylko rozczarowujące, ale i kosztowne.

Firma w Czechach w 2026 roku – dlaczego warto?

Czechy od lat należą do najatrakcyjniejszych krajów w Europie dla przedsiębiorców z Polski, którzy szukają stabilnego, przejrzystego i przyjaznego środowiska do prowadzenia biznesu. W 2025 roku to zainteresowanie nie tylko nie słabnie, ale wręcz rośnie. Coraz więcej osób rozważa przeniesienie działalności gospodarczej za południową granicę – nie z powodu chęci ucieczki przed obowiązkami, lecz po to, by zyskać normalne warunki do pracy i rozwoju firmy.

Faktoring bije rekordy w Polsce. Ponad 31 tysięcy firm finansuje się bez kredytu

Coraz więcej polskich przedsiębiorców wybiera faktoring jako sposób na poprawę płynności finansowej. Z danych Polskiego Związku Faktorów wynika, że po trzech kwartałach 2025 roku firmy zrzeszone w organizacji sfinansowały faktury o łącznej wartości 376,7 mld to o 9,3 proc. więcej niż rok wcześniej. Z usług faktorów korzysta już ponad 31 tysięcy przedsiębiorstw.

REKLAMA

PKO Leasing nadal na czele, rynek z wolniejszym wzrostem – leasing w 2025 roku [Gość Infor.pl]

Polski rynek leasingu po trzech kwartałach 2025 roku wyraźnie zwalnia. Po latach dwucyfrowych wzrostów branża wchodzi w fazę dojrzewania – prognozowany roczny wynik to zaledwie jednocyfrowy przyrost. Mimo spowolnienia, lider rynku – PKO Leasing – utrzymuje pozycję z bezpieczną przewagą nad konkurencją.

Bardzo dobra wiadomość dla firm transportowych: rząd uruchamia dopłaty do tachografów. Oto na jakich nowych zasadach skorzystają z dotacji przewoźnicy

Rząd uruchamia dopłaty do tachografów – na jakich nowych zasadach będzie przyznawane wsparcie dla przewoźników?Ministerstwo Infrastruktury 14 października 2025 opublikowało rozporządzenie w zakresie dofinansowania do wymiany tachografów.

Program GO4funds wspiera firmy zainteresowane funduszami UE

Jak znaleźć optymalne unijne finansowanie dla własnej firmy? Jak nie przeoczyć ważnego i atrakcyjnego konkursu? Warto skorzystać z programu GO4funds prowadzonego przez Bank BNP Paribas.

Fundacja rodzinna w organizacji: czy może sprzedać udziały i inwestować w akcje? Kluczowe zasady i skutki podatkowe

Fundacja rodzinna w organizacji, choć nie posiada jeszcze osobowości prawnej, może w pewnych sytuacjach zarządzać przekazanym jej majątkiem, w tym sprzedać udziały. Warto jednak wiedzieć, jakie warunki muszą zostać spełnione, by uniknąć konsekwencji podatkowych oraz jak prawidłowo inwestować środki fundacji w papiery wartościowe.

REKLAMA

Trudne czasy tworzą silne firmy – pod warunkiem, że wiedzą, jak się przygotować

W obliczu rosnącej niestabilności geopolitycznej aż 68% Polaków obawia się o bezpieczeństwo finansowe swoich firm, jednak większość organizacji wciąż nie podejmuje wystarczających działań. Tradycyjne szkolenia nie przygotowują pracowników na realny kryzys – rozwiązaniem może być VR, który pozwala budować odporność zespołów poprzez symulacje stresujących sytuacji.

Czy ochrona konsumenta poszła za daleko? TSUE stawia sprawę jasno: prawo nie może być narzędziem niesprawiedliwości

Nowa opinia Rzecznika Generalnego TSUE Andrei Biondiego może wstrząsnąć unijnym prawem konsumenckim. Po raz pierwszy tak wyraźnie uznano, że konsument nie może wykorzystywać przepisów dla własnej korzyści kosztem przedsiębiorcy. To sygnał, że era bezwzględnej ochrony konsumenta dobiega końca – a firmy zyskują szansę na bardziej sprawiedliwe traktowanie.

REKLAMA