Kategorie

Wniosek

Projekt uchwały ws. Tarczy Finansowej PFR dla dużych firm ukazał się w wykazie prac legislacyjnych rządu. Co przewiduje projekt? Kto będzie mógł skorzystać z pożyczki?
Jak szybko i sprawnie przeprowadzić proces upadłości firmy? Polecamy poradnik, który składa się z następujących 5. kroków: wniosek o ogłoszenie upadłości, sposób przeprowadzenia upadłości, zabezpieczenie majątku dłużnika, zgromadzenie wierzycieli, decyzja o upadłości.
W drugim kwartale br. złożono mniej wniosków o ogłoszenie upadłości firm niż we wcześniejszych trzech miesiącach. Tak było w zdecydowanej większości sądów rejonowych, które zajmują się tymi kwestiami. Eksperci jednak przekonują, że wysyp wniosków nastąpi dopiero pod koniec roku.
Podmiot, który otrzymał wsparcie na ochronę miejsc pracy z FGŚP, musi rozliczyć pobrane na ten cel środki w wojewódzkim urzędzie pracy, w którym składał wniosek o ten rodzaj dofinansowania. Rozliczenia należy dokonać w terminie 30 dni od dnia, w którym zakończono udzielanie wsparcia, korzystając z elektronicznego formularza, który należy złożyć przez konto na praca.gov.pl.
Dotacje na kapitał obrotowy przysługują średnim przedsiębiorcom. Wysokość wsparcia uzależniona jest od skali zatrudnienia w przedsiębiorstwie. Jakie warunki trzeba spełnić? Jak złożyć wniosek?
Wnioski dot. tzw. tarczy antykryzysowej, w tym o świadczenie postojowe, zwolnienie z obowiązku opłacania składek oraz o dodatek solidarnościowy, można teraz składać do ZUS wyłącznie drogą elektroniczną.
ZUS opublikował wniosek o świadczenie postojowe w związku z przeciwdziałaniem skutkom wywołanym COVID-19 dla osób prowadzących działalność gospodarczą. Poniżej pobierz wzór wniosku.
ZUS udostępnił wzór wniosku o świadczenie postojowe w związku z przeciwdziałaniem skutkom wywołanym COVID-19 dla osób prowadzących działalność gospodarczą. Zobacz jakie warunki należy spełnić, aby otrzymać świadczenie i pobierz wniosek
Jest już uproszczony wniosek o odroczenie płatności ZUS na 3 miesiące. Teraz przedsiębiorcy, którzy wnioskują o ulgi z ZUS ze względu na straty związane z pandemią koronawirusa, będą musieli wypełnić tylko jedną stronę.
Prowadzone są prace nad uproszczeniem formularzy umożliwiających wsparcie przedsiębiorcy przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych. Wniosek ma zostać ograniczony do jednej strony.
Od 31 lipca start-upy będą mogły składać wnioski o dofinansowanie swojego rozwoju. Jakie przedsięwzięcia będą podlegać wsparciu?
Wnioski do Krajowego Rejestru Sądowego to codzienność każdej spółki kapitałowej w Polsce. KRS daje możliwość uzyskania informacji o każdym przedsiębiorcy podlegającemu obowiązkowi wpisu do tego rejestru. Do właściwego wydziału KRS składa się zarówno wniosek o rejestrację podmiotu jak i wnioski o zmianę danych. Na pozór podpisanie takich dokumentów wydaje się proste, ale w praktyce przysparza wiele problemów.
Do 5 listopada trwa nabór wniosków o przyznanie "Pożyczki na rozwój". To niskooprocentowany kapitał na inwestycje od Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP).
Od 2018 r. wszystkie wnioski o przyznanie płatności bezpośrednich i płatności obszarowych z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich muszą być złożone za pośrednictwem formularza udostępnionego na stronie internetowej Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.
W Polsce nadal obowiązuje obowiązek meldunkowy, który dotyczy zarówno pobytu stałego jak i czasowego. Od 1 stycznia 2018 r. można zameldować się przez Internet.
W jakich przypadkach można ogłosić upadłość? W jaki sposób napisać wniosek o ogłoszenie upadłości?
Każdy podatnik może złożyć wniosek o wydanie indywidualnej interpretacji prawa podatkowego. Musi jednak wykazać interes prawnopodatkowy i może dotyczyć stanu zaistniałego lub przyszłego. Jakie informacje należy zawrzeć we wniosku? Ile kosztuje jego wydanie?
Rada Ministrów przyjęła projekt zmian w kodeksie postępowania cywilnego oraz niektórych ustaw. Zmiany obejmują m.in. dołączanie dokumentów do wniosku o wpis do księgi wieczystej wyłącznie w formie papierowej.
Istnieje możliwość spłaty mandatu w ratach. Ważne jest jednak przygotowanie odpowiedniego wniosku. Oto wskazówki jak go napisać.
Aby móc przystąpić do użytkowania obiektu budowlanego należy uzyskać ostateczną decyzję o pozwoleniu na użytkowanie. Do wniosku o udzielenie pozwolenia na użytkowanie dołącza się istotne informacje na temat danych technicznych tj. powierzchnia całkowita, zabudowy, użytkowa.
Jesteś posiadaczem nieruchomości od 30 lat na podstawie pisemnej umowy z właścicielem nieruchomości – bez zachowania wymaganej formy szczególnej aktu notarialnego. Czy na tej podstawie możesz złożyć wniosek o stwierdzenie zasiedzenia nieruchomości?
Jeżeli osoba prawna posiada siedzibę za granicą, zaś dokonuje czynności prawnej w zakresie swojego przedsiębiorstwa to zdolność jej podlega prawu państwa, w którym znajduje się siedziba przedsiębiorstwa. Fakt nabycia nieruchomości oznacza nabycie prawa własności nieruchomości albo prawa użytkowania wieczystego.
Osobę fizyczną można uznać za cudzoziemca, jeżeli nie posiada ona polskiego obywatelstwa. Fakt nabycia nieruchomości w Polsce przez cudzoziemca wymaga zezwolenia, które zostaje wydane przez ministra właściwego do spraw wewnętrznych w drodze decyzji administracyjnej.
Sporządzenie samego wniosku o pozwolenie na rozbiórkę jest stosunkowo proste. Jednakże w przypadku rozbiórki czasochłonne jest zdobycie licznych dokumentów, które wnioskodawca musi dołączyć do wniosku.
Procedura ubiegania się o przyznanie renty strukturalnej nie jest skomplikowana. Wystarczy pobrać ze strony internetowej formularz wniosku, wypełnić go, a następnie przekazać do biura powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.