REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Bon na cyfryzację - PARP 2021

Magdalena Jarco
Bon na cyfryzację z PARP w 2021 r. - kiedy wniosek? Kto może składać? Jakie warunki?
Bon na cyfryzację z PARP w 2021 r. - kiedy wniosek? Kto może składać? Jakie warunki?
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Bon na cyfryzację z PARP w 2021 r. może wynieść maksymalnie 255 tys. zł. Kto może złożyć wniosek? Jakie warunki trzeba spełnić?

Bon na cyfryzację 2021

PARP informuje, że w 2021 r. bon na cyfryzację dla firm może wynieść do 255 tys. zł. "Wsparcie MŚP w obszarze cyfryzacji – Bony na cyfryzację" ma na celu zwiększenie wykorzystania technologii cyfrowych w polskich przedsiębiorstwach - przekazała PARP we wtorkowej informacji. Dodano, że przedsiębiorca ubiegający się o dofinansowanie może liczyć na 51-255 tys. zł.

REKLAMA

Bon na cyfryzację - kto może złożyć wniosek?

Mikro, małe i średnie firmy, które chcą kupić lub licencjonować oprogramowanie oraz usługi do wdrożenia innowacji procesowych, mogą ubiegać się o nawet 255 tys. zł w ramach konkursu "Wsparcie MŚP w obszarze cyfryzacji – Bony na cyfryzację" - podała Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości.

Konkurs jest skierowany do mikro, małych i średnich przedsiębiorstw prowadzących działalność na terytorium Polski. "Łączna kwota przeznaczona na dofinansowanie projektów wynosi 110 mln zł" - czytamy.

Dofinansowanie na środki trwałe

REKLAMA

"Nowy konkurs, organizowany przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, ma na celu przede wszystkim zapewnienie wsparcia finansowego przedsiębiorcom, którzy planują kupić lub licencjonować oprogramowania oraz usługi niezbędne do wdrożenia innowacji procesowych na bazie rozwiązań cyfrowych" - wskazała cytowana w informacji wiceminister funduszy i polityki regionalnej Małgorzata Jarosińska-Jedynak. Dodała, że przedsiębiorcy otrzymają też dofinansowanie na środki trwałe, "niezbędne do wdrożenia innowacji procesowych w oparciu o cyfryzację i dostosowanie modelu działalności w wyniku pandemii koronawirusa".

P.o. prezesa PARP Mikołaj Różycki stwierdził, że pandemia nie pozostawia złudzeń co to roli cyfryzacji w zapewnieniu stabilności działania biznesu. "W najtrudniejszych miesiącach najlepiej poradziły sobie firmy, które były w stanie sprawnie wykorzystać rozwiązania cyfrowe" - powiedział. Według niego cyfryzacja to też szansa na większą wydajność procesów i konkurencyjność firm.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Bon na cyfryzację - jakie warunki?

Jak poinformowano, o dofinansowanie w ramach konkursu będą mogły się ubiegać projekty polegające na wprowadzeniu przez MŚP innowacji procesowej poprzez wykorzystanie technologii cyfrowych. Projekt powinien znacząco wpływać na zmianę procesów oraz sposób funkcjonowania przedsiębiorstwa w warunkach epidemii. "Realizacja projektu może stanowić uzupełnienie dla toczących się już procesów, spowodować zmianę modelu biznesowego przedsiębiorstwa lub jego strategii" - przekazano.

REKLAMA

Dodano, że projekt może polegać na wdrożeniu innowacji produktowej powiązanej z wdrażaną innowacją procesową. "Wprowadzony na rynek produkt musi być zatem nowy lub znacząco ulepszony w stosunku do dotychczasowych produktów danego przedsiębiorcy" - zaznaczono.

"Jednym z głównych kryteriów wzięcia udziału w konkursie jest wykazanie, jak projekt przyczyni się do rozwoju firmy, jaki ma związek z jej planami rozwojowymi, jak zwiększy jej konkurencyjność oraz usprawni lub zmieni jej procesy, które mają prowadzić do wyższej efektywności wewnątrz organizacji" - wyjaśniła dyrektor departamentu usług proinnowacyjnych w PARP Anna Forin. Dodała, że przedsiębiorcy powinni wykazać też m.in., jak poprawią współpracę z dostawcami i klientami; czy i jak projekt wpłynie na stworzenie możliwości poszerzenia rynków zbytu.

Bon na cyfryzację 2021 - kiedy wnioski?

Nabór wniosków w ramach konkursu "Wsparcie MŚP w obszarze cyfryzacji – Bony na cyfryzację" rozpocznie się 20 września i potrwa maksymalnie do 20 października 2021 r. Konkurs jest finansowany x Programu Inteligentny Rozwój.

Szczegóły >>>

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Człowiek ponad algorytmy. Czyli rola umiejętności miękkich w świecie automatyzacji

W miarę jak automatyzacja i sztuczna inteligencja zmieniają całe branże, firmy i miejsca pracy – umiejętności miękkie postrzegane jako jedyna rzecz, której maszyny nie mogą zastąpić, stają się absolutnie niezbędne. Które zatem z kompetencji będą szczególnie cenione przez pracodawców i mogą zadecydować o przewadze konkurencyjnej w 2025 r.?

ZUS: Zmiany w składce zdrowotnej. Jak skorzystają przedsiębiorcy?

Od nowego roku zmieniły się zasady obliczania składki na ubezpieczenie zdrowotne dla przedsiębiorców. Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, kto skorzysta z nowych przepisów i kiedy pierwsze płatności według nowych zasad.

Piękny umysł. Wiedza o mózgu w analizie preferencji zachowań i postaw człowieka

W dzisiejszym świecie, w którym wiedza neuronaukowa jest coraz bardziej dostępna, a tematyczne publikacje wychodzą poza ramę dyskursu naukowego i pisane są przystępnym językiem, wiedza o mózgu staje się niebywale wartościowym obszarem do codziennego wykorzystania. Warto, aby sięgali po nią również ci, którzy wspierają wzrost ludzi w biznesie i rozwoju indywidualnym.

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP)

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP). Wnioski można składać do 10 marca 2025 r. Gdzie złożyć wniosek? Kto może ubiegać się o dofinansowanie? Co podlega dofinansowaniu?

REKLAMA

Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

REKLAMA

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

REKLAMA