REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Innowacyjność polskich przedsiębiorstw

Dorota Smoleńska
Dziennikarka, redaktor
Innowacyjność polskich przedsiębiorstw / Fot. Fotolia
Innowacyjność polskich przedsiębiorstw / Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

W kolejnych latach samorządy, instytuty badawcze i firmy będą wprowadzać politykę innowacyjności. Projekty tego typu są wsparte na finansowaniu unijnych i wsparciu prawnym. Celem tej polityki jest zbudowanie trwałej i istotnej współpracy między firmami i instytutami badawczymi i technicznymi oraz uczelniami.

Innowacyjność przedsiębiorstw

REKLAMA

Najważniejsze jest wsparcie poprzez innowacje techniki, technologii i produktu czy materiału. Ważne jest prowadzenie badań sprawdzających i klasyfikacyjnych jako oceny jakości i cech produktu, materiału i technologii. Kolejnym projektem dla innowacji jest wprowadzanie unowocześnień dla uzyskania certyfikatów i zezwoleń w skali kraju i w skali międzynarodowej (UE, Europa, Świat). Projekty te są planem długookresowym, mają na celu wzmocnić konkurencyjność polskich firm i polskich produktów. Celem jest popularyzacja polskich firm,  produktów oraz wejście na nowe rynki.

REKLAMA

Rozbudowa współpracy dotyczy zarówno polskich ośrodków badawczych jak unijnych i europejskich. Celem jest integracja krajów oraz rozpowszechnienie nowości i innowacji korzystnych dla krajów europejskich. Budowanie szerokiej współpracy pozwala uzyskać wyższe finansowanie, szersze zaplecze badawcze oraz pracowników różnego szczebla i specjalizacji. Korzyści z innowacji muszą dotyczyć szerokiego rynku dla materiału i produktu. W przypadku innowacji technologicznych ważna jest cena, koszt korzystania, sprawność i łatwość obsługi.

Porozmawiaj na naszym FORUM!

REKLAMA

Dla UE i dla polski ważna jest współpraca wschodnia współpraca z Europą Południową. Rozwój sieci wymiany i współpracy trwa od wielu lat. Wprowadzano politykę wymiany wiedzy i informacji, prezencji i wizerunku, współpracy w projektach międzynarodowych m.in. sportowych, handlu, budowania polityki zagranicznej Europy oraz sieć porozumień celowych. Kraje wschodnie chętnie się angażują w projekty międzynarodowe, szczególnie UE. Obecnie planowana jest rozbudowa rynku wiedzy, informacji i badań. Pozwala to Ukrainie i Białorusi na budowanie wizerunku w UE, Europie oraz wejście na rynek międzynarodowy. Dla polityki zagranicznej Polski ważna jest współpraca z krajami Europy Południowej. Za trudność ocenia się zbyt niską stabilność tych krajów w zakresie handlu, usług i współpracy.

Polityka zagraniczna polski jest oparta o współprace z instytutami badawczymi na temat rynku polskiego i zagranicznego oraz badania ekspertów i think tanków. Ważnym elementem polityki zagranicznej jest budowanie wiedzy i rynku informacji wśród ekspertów i dla instytutów badawczych w zakresie polityki zagranicznej Polski. Finansowane są projekty informacyjne w całej Europie. Polityka zagraniczna dotyczy szerokiej współpracy i wymiany oraz integracji UE i Europy. Ważne są badania zagranicznych ekspertów i instytutów badawczych w zakresie firm, gospodarowania, handlu,  budowania wizerunku i wymiany. Dla polskiej polityki zagranicznej ważne jest budowanie wspólnej Europy i UE poprzez integracje, wymianę i współpracę w zakresie gospodarki, gospodarowania i przedsiębiorczości oraz firm.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Gwarancje de minimis dla przedsiębiorców

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Posiadanie własnej firmy to plan na przyszłość ponad 80 proc. młodych w wieku 8-14 lat

    Młode pokolenie już zarabia. Ma też sprecyzowane plany dotyczące tego, co chce robić w przyszłości. I tak, 81 proc. osób z Polski w wieku 8-14 lat chce posiadać przedsiębiorstwo, prowadzić małą firmę albo mieć poboczny biznes. Pracę dla kogoś innego wybrałoby natomiast 11 proc. badanych.

    Szef OPZZ: dodatkowe niedziele handlowe w grudniu zaskoczeniem dla pracowników

    Wprowadzenie dodatkowych niedziel handlowych jest zaskoczeniem dla pracowników, którzy niemal w ostatniej chwili dowiadują się, że muszą stawić się do pracy 10 i 17 grudnia - powiedział PAP przewodniczący Ogólnopolskiego Porozumienia Związków Zawodowych Piotr Ostrowski.

    Nawet 130 - z tylu różnych aplikacji SaaS korzystały firmy w 2022 r.

    Rosnący poziom cyfryzacji i powszechny model pracy rozproszonej niesie duże wyzwania związane z ochroną danych poufnych i wrażliwych. W 2022 r. firmy korzystały przeciętnie nawet ze 130 różnych aplikacji SaaS. Jak zapewnić ochronę danych poufnych w tak rozbudowanym środowisku?

    Jak karty podarunkowe mogą uchronić przed poświątecznym spadkiem sprzedaży

    Karta podarunkowa jako narzędzie generowania przychodów? Jak najbardziej. Specjaliści od marketingu nie mają wątpliwości, że nowoczesne technologie wykorzystywane w kartach mogą być kluczem do zwiększania lojalności klientów i zapewniania stałego źródła dochodów. 

    REKLAMA

    Zaskakujący rok na giełdzie. Czego spodziewać się na ostatniej prostej 2023 r.?

    To był zaskakujący rok dla rynków, wyjątkowo pomyślny. Zwłaszcza biorąc pod uwagę widmo recesji, które groziło nam jeszcze na jego początku. Czy ostatnie tygodnie roku znów są obiecujące dla giełdy?

    Branża gastronomiczna chętnie korzysta z nowych technologii. Kody QR zamiast tradycyjnego menu będą już standardem?

    Nowe technologie napędzają branżę gastronomiczną. Usprawniają pracę, zmniejszają marnowanie produktów, ułatwiają kontakt z klientem. Rozwój będzie postępował i digitalizacja to jeden z najważniejszych kierunków w rozwoju tego biznesu.

    Firmy nie są zainteresowane ulgą B+R? A może nie wiedzą, że mogą skorzystać

    Ulga B+R. Dane dotyczące wybranych ulg z rozliczenia PIT za 2022 rok są zaskakujące. W porównaniu z rokiem wcześniejszym, skorzystano z ponad 36% mniej odliczeń zmniejszających podstawę opodatkowania z tytułu kosztów uzyskania przychodów, poniesionych na działalność badawczo-rozwojową. Jak komentują to eksperci?

    Wzrost płacy minimalnej: pracodawcy będą ciąć koszty a pracownicy stracą zapał do pracy?

    Wzrost płacy minimalnej w 2024 r. będzie wyzwaniem dla przedsiębiorców. Niektórzy eksperci prognozują, że paradoksalnie może wpłynąć negatywnie na nastroje pracowników i spowodować kolejne podwyżki. 

    REKLAMA

    Akcje, obligacje, giełda, rynek kapitałowy – komentarz rynkowy - listopad 2023 r. Jak rynek zareagował na wynik wyborów?

    W listopadowym komentarzu rynkowym eksperciVIG/C-QUADRAT TFI sprawdzają jak zachowują się obligacje korporacyjne oraz skarbowe w aktualnym otoczeniu makroekonomicznym; zastanawiają się, czy rynki akcji mogą kontynuować wzrosty z początku listopada. A także analizują jak wynik wyborów przełożył się na krajowy rynek akcji. 

    Złota jesień dla branży reklamowej. Politycy dali zarobić. Nowe trendy w bilboardach

    Politycy zapewnili polskiej branży reklamowej w 2023 roku owocne jesienne zbiory. W przypadku reklamy outdoor przychody wzrosły o 25% w porównaniu z anabolicznym okresem minionego roku. To dla tego segmentu rynku dobry znak, choćby dlatego, że niebawem czekają nas dwie kampanie wyborcze. Jednak najważniejsze dla branży reklamy jest to, że nie musi ona “wisieć” na pasku polityków. Nadal tę formę reklamy najczęściej wybierają firmy z sektora handlowego. To on stoi za najbardziej kreatywnymi rozwiązaniami i inwestycjami w cyfrową część reklamy zewnętrznej. 

    REKLAMA