REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Innowacyjność polskich przedsiębiorstw

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Dorota Smoleńska
Dziennikarka, redaktor
Innowacyjność polskich przedsiębiorstw / Fot. Fotolia
Innowacyjność polskich przedsiębiorstw / Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

W kolejnych latach samorządy, instytuty badawcze i firmy będą wprowadzać politykę innowacyjności. Projekty tego typu są wsparte na finansowaniu unijnych i wsparciu prawnym. Celem tej polityki jest zbudowanie trwałej i istotnej współpracy między firmami i instytutami badawczymi i technicznymi oraz uczelniami.

Innowacyjność przedsiębiorstw

REKLAMA

Najważniejsze jest wsparcie poprzez innowacje techniki, technologii i produktu czy materiału. Ważne jest prowadzenie badań sprawdzających i klasyfikacyjnych jako oceny jakości i cech produktu, materiału i technologii. Kolejnym projektem dla innowacji jest wprowadzanie unowocześnień dla uzyskania certyfikatów i zezwoleń w skali kraju i w skali międzynarodowej (UE, Europa, Świat). Projekty te są planem długookresowym, mają na celu wzmocnić konkurencyjność polskich firm i polskich produktów. Celem jest popularyzacja polskich firm,  produktów oraz wejście na nowe rynki.

REKLAMA

Rozbudowa współpracy dotyczy zarówno polskich ośrodków badawczych jak unijnych i europejskich. Celem jest integracja krajów oraz rozpowszechnienie nowości i innowacji korzystnych dla krajów europejskich. Budowanie szerokiej współpracy pozwala uzyskać wyższe finansowanie, szersze zaplecze badawcze oraz pracowników różnego szczebla i specjalizacji. Korzyści z innowacji muszą dotyczyć szerokiego rynku dla materiału i produktu. W przypadku innowacji technologicznych ważna jest cena, koszt korzystania, sprawność i łatwość obsługi.

Porozmawiaj na naszym FORUM!

REKLAMA

Dla UE i dla polski ważna jest współpraca wschodnia współpraca z Europą Południową. Rozwój sieci wymiany i współpracy trwa od wielu lat. Wprowadzano politykę wymiany wiedzy i informacji, prezencji i wizerunku, współpracy w projektach międzynarodowych m.in. sportowych, handlu, budowania polityki zagranicznej Europy oraz sieć porozumień celowych. Kraje wschodnie chętnie się angażują w projekty międzynarodowe, szczególnie UE. Obecnie planowana jest rozbudowa rynku wiedzy, informacji i badań. Pozwala to Ukrainie i Białorusi na budowanie wizerunku w UE, Europie oraz wejście na rynek międzynarodowy. Dla polityki zagranicznej Polski ważna jest współpraca z krajami Europy Południowej. Za trudność ocenia się zbyt niską stabilność tych krajów w zakresie handlu, usług i współpracy.

Polityka zagraniczna polski jest oparta o współprace z instytutami badawczymi na temat rynku polskiego i zagranicznego oraz badania ekspertów i think tanków. Ważnym elementem polityki zagranicznej jest budowanie wiedzy i rynku informacji wśród ekspertów i dla instytutów badawczych w zakresie polityki zagranicznej Polski. Finansowane są projekty informacyjne w całej Europie. Polityka zagraniczna dotyczy szerokiej współpracy i wymiany oraz integracji UE i Europy. Ważne są badania zagranicznych ekspertów i instytutów badawczych w zakresie firm, gospodarowania, handlu,  budowania wizerunku i wymiany. Dla polskiej polityki zagranicznej ważne jest budowanie wspólnej Europy i UE poprzez integracje, wymianę i współpracę w zakresie gospodarki, gospodarowania i przedsiębiorczości oraz firm.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Gwarancje de minimis dla przedsiębiorców

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

REKLAMA

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

REKLAMA

Branża wydawnicza. Czy na wydawaniu i sprzedaży książek da się wciąż zarobić

Tylko czterech na dziesięciu Polaków przeczytało w ubiegłym roku przynajmniej jedną książkę. Choć wynik ten jest nieco niższy niż rok wcześniej, wciąż należy do najlepszych w ostatniej dekadzie. Co to oznacza dla branży wydawniczej, czy na wydawaniu i sprzedaży książek daje się wciąż zarobić?

Pijemy mniej piwa, przez co browary nie płacą na czas swoim dostawcom

Na kondycję branży piwowarskiej, poza spadającym w wyniku zmian kulturowych popytem, najmocniej wpływają dziś rosnące koszty operacyjne oraz zmiany w podatku akcyzowym. Polacy piją mniej piwa, browary mają coraz większe kłopoty.

REKLAMA