REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Samochód poleasingowy dla firmy – vademecum

Samochód poleasingowy dla firmy to rozwiązanie zdecydowanie tańsze niż auto nowe.
Samochód poleasingowy dla firmy to rozwiązanie zdecydowanie tańsze niż auto nowe.

REKLAMA

REKLAMA

Samochód poleasingowy dla firmy to rozwiązanie zdecydowanie tańsze niż auto nowe. O czym należy pamiętać decydując się na dołączenie do firmy auta poleasingowego?

Samochody poleasingowe pojawiają się na rynku jako auta używane we flotach firmowych na podstawie umowy leasingu lub na zasadach wynajmu długoterminowego.

REKLAMA

Pierwsza grupa - pojazdy leasingowane – są wykorzystywane w firmach najczęściej w okresie od trzech do pięciu lat. Serwisowanie takich aut ciąży na leasingobiorcy.

Druga grupa to samochody pochodzące z wynajmu długoterminowego. Firma korzystająca z wynajmu używa samochodów i spłaca raty czynszowe uwzględniające utratę wartości związaną z czasem i przebiegiem aut. Zwykle to trwa przynajmniej 2 lata. Czynsz za wynajem uwzględnia także koszty obsługi samochodu (serwisowanie, wymianę opon, ubezpieczenie, koszty napraw wynikające ze zużycia).

Polecamy: Samochód poleasingowy alternatywą dla małej firmy

Samochody z firm, których przedmiotem działalności jest zawieranie umów leasingowych, są często autami określanymi mianem powindykacyjnych. W typowym leasingu występującym w polskim obrocie gospodarczym leasingobiorca wykupuje samochód po zakończeniu okresu trwania umowy. Sytuacja, w której firma leasingowa posiada danych samochód w ofercie sprzedaży pomimo zakończenia umowy oznacza, że w trakcie jej trwania nastąpiły problemy z utrzymaniem leasingu. Auta te oceniane są na rynku wtórnym jako bardziej nieprzewidywalne i przedstawiające niższą wartość. Przyczyną tego zjawiska jest ogólne przekonanie o istnieniu po stronie podmiotu zagrożonego popadnięciem w trudną sytuację finansową mniejszej chęci do działań rodzących koszty, takich jak np. serwis, robienie przeglądów, dbanie o samochód.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Nabycie samochodu poleasingowego

Firmy zajmujące się sprzedażą aut, który stanowiły przedmiot umowy leasingu skupiają się najczęściej na trzech podstawowymi kanałach sprzedażowych. Należą do nich:
1. strony internetowe firm poleasingowych;
2. aukcje internetowe;
3. oferty dla komisów samochodowych lub autoryzowanych dealerów.

W przypadku stron internetowych oferty sprzedażowe układane są z reguły w formie tablicy ogłoszeniowej umieszczonej na jednej z podstron serwisu prowadzonego przez firmę. Liczba ofert oscyluje w granicach od kilkudziesięciu do kilkuset aut, ze wskazaniem ich podstawowych danych dotyczących takich informacji jak: roku produkcji, przebiegu, marki, koloru nadwozia, wyposażenia, krótkiej historii auta itp.

Aukcje samochodów poleasingowych

Twoje podejrzenia co do wiarygodności oferty powinny wzbudzić następujące elementy:

  • wyjątkowo atrakcyjna cena,
  • zdjęcia samochodu z zasłoniętymi tablicami bądź z galerii google,
  • darmowy transport na terenie Unii Europejskiej,
  • e-mail sprzedającego na darmowym serwerze typu Gmail, Yahoo, Hotmail,
  • sprzedający nie chce zgodzić się na zapłatę i odbiór osobisty samochodu,
  • sprzedający wymaga zaliczki bądź zapłaty i dostawy samochodu w systemie Escrow,
  • ogłoszenie wystawione w polskim serwisie przez firmę leasingującą auta na terenie Europy, a zarejestrowaną np. w Anglii.

Polecamy: Aukcje samochodów poleasingowych

Polecamy: Jak nie dać się oszukać sprzedawcy aut poleasingowych

Redakcja: Marcin Milewski

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Skuteczne zarządzanie zespołem: relacje i współpraca

W dzisiejszym, dynamicznie zmieniającym się środowisku biznesowym, skuteczne zarządzanie zespołem jest kluczowym czynnikiem sukcesu każdej organizacji. Budowanie relacji, współpraca oraz efektywna komunikacja stanowią fundamenty, na których opiera się sprawne funkcjonowanie zespołu.

Wniosek o zwrot nadpłaty składki zdrowotnej warto złożyć do 3 czerwca 2024 r.

Przedsiębiorcy do 3 czerwca 2024 r. mają czas na złożenie wniosku o zwrot nadpłaty składki zdrowotnej. Co, jeśli przedsiębiorca nie złoży wniosku o zwrot nadpłaty?

Walka o przetrwanie. W ciągu dekady zniknie większość sklepów internetowych

Na rynku e-commerce, który jest niezwykle konkurencyjny, już w pierwszym roku działalności zanika 5% firm. Po upływie dziesięciu lat nadal funkcjonuje jedynie 37% z nich - informuje wtorkowe wydanie "Rzeczpospolitej".

Handel w dwie niedziele w każdym miesiącu - jest wniosek o odrzucenia projektu nowelizacji

Polska Izba Handlu wnioskuje o odrzucenie w całości poselskiego projektu przywracającego handel w 2 niedziele w miesiącu - wynika z opinii PIH złożonego w trakcie procesu legislacyjnego.

REKLAMA

Dzień Matki. Jak wygląda rynek pracy kobiet?

W ciągu ostatnich kilku lat sytuacja kobiet na rynku pracy mocno ewoluowała. Pomimo podejmowania przez firmy działań na rzecz równouprawnienia płci panie bywają niejednokrotnie w nieco gorszej sytuacji zawodowej niż panowie. Jak wygląda rynek pracy kobiet? Czy pracodawcy oferują dodatkowe benefity dla rodziców? Co jest dla nich ważne u pracodawcy?

Pablo Escobar jako znak towarowy? Sąd odmawia

Sąd UE odmówił rejestracji oznaczenia słownego „Pablo Escobar” pod unijnym znakiem towarowym. Sąd uznał je za sprzeczne z porządkiem publicznym i dobrymi obyczajami. Za bardzo kojarzy się z handlem narkotykami i zbrodnią.

Ogromne grzywny za niewdrożenie dyrektywy NIS2. Do kiedy trzeba to zrobić?

Dyrektywa Unii Europejskiej w sprawie środków na rzecz wysokiego wspólnego poziomu cyberbezpieczeństwa na terytorium Unii (NIS2) ma duże znaczenie dla poprawy cyberbezpieczeństwa UE. Jej wejście w życie nastąpiło w styczniu 2023 r. - z terminem na dostosowanie niezbędnych do wykonania niniejszej dyrektywy przepisów krajowych do 18 października 2024 r. Kto powinien przygotować się do działania w zgodzie z NIS2-  analizuje Michał Borowiecki, dyrektor Netskope na Polskę i Europę Wschodnią.

Nowa usługa dla indywidualnych przedsiębiorców w aplikacji mObywatel 2.0

W aplikacji mObywatel 2.0 pojawiła się usługa "Firma" skierowana do osób prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą. Jak z niej skorzystać?

REKLAMA

Onboarding w hybrydowym modelu pracy

Czym jest onboarding? Jak wygląda w pracy hybrydowej? 

Efekt Marywilskiej i fali pożarów: przedsiębiorcy pytają o ubezpieczenia i podatki pod względem strat

Tragedia tysięcy kupców, którzy prowadzili swoje biznesy często poniżej poziomu ryzyka skłania wielu przedsiębiorców do refleksji nad warunkami w jakich oni sami prowadzą swoją działalność. Efekt Marywilskiej i fali pożarów w ogóle: dwie ważne kwestie, w których doradzają eksperci to rozliczanie strat i inne aspekty podatkowe nieszczęścia oraz skuteczność polis jako zabezpieczenia przed skutkami nieszczęść.

REKLAMA