REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Samochód poleasingowy dla firmy – vademecum

Samochód poleasingowy dla firmy to rozwiązanie zdecydowanie tańsze niż auto nowe.
Samochód poleasingowy dla firmy to rozwiązanie zdecydowanie tańsze niż auto nowe.

REKLAMA

REKLAMA

Samochód poleasingowy dla firmy to rozwiązanie zdecydowanie tańsze niż auto nowe. O czym należy pamiętać decydując się na dołączenie do firmy auta poleasingowego?

Samochody poleasingowe pojawiają się na rynku jako auta używane we flotach firmowych na podstawie umowy leasingu lub na zasadach wynajmu długoterminowego.

REKLAMA

REKLAMA

Pierwsza grupa - pojazdy leasingowane – są wykorzystywane w firmach najczęściej w okresie od trzech do pięciu lat. Serwisowanie takich aut ciąży na leasingobiorcy.

Druga grupa to samochody pochodzące z wynajmu długoterminowego. Firma korzystająca z wynajmu używa samochodów i spłaca raty czynszowe uwzględniające utratę wartości związaną z czasem i przebiegiem aut. Zwykle to trwa przynajmniej 2 lata. Czynsz za wynajem uwzględnia także koszty obsługi samochodu (serwisowanie, wymianę opon, ubezpieczenie, koszty napraw wynikające ze zużycia).

Polecamy: Samochód poleasingowy alternatywą dla małej firmy

REKLAMA

Samochody z firm, których przedmiotem działalności jest zawieranie umów leasingowych, są często autami określanymi mianem powindykacyjnych. W typowym leasingu występującym w polskim obrocie gospodarczym leasingobiorca wykupuje samochód po zakończeniu okresu trwania umowy. Sytuacja, w której firma leasingowa posiada danych samochód w ofercie sprzedaży pomimo zakończenia umowy oznacza, że w trakcie jej trwania nastąpiły problemy z utrzymaniem leasingu. Auta te oceniane są na rynku wtórnym jako bardziej nieprzewidywalne i przedstawiające niższą wartość. Przyczyną tego zjawiska jest ogólne przekonanie o istnieniu po stronie podmiotu zagrożonego popadnięciem w trudną sytuację finansową mniejszej chęci do działań rodzących koszty, takich jak np. serwis, robienie przeglądów, dbanie o samochód.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Nabycie samochodu poleasingowego

Firmy zajmujące się sprzedażą aut, który stanowiły przedmiot umowy leasingu skupiają się najczęściej na trzech podstawowymi kanałach sprzedażowych. Należą do nich:
1. strony internetowe firm poleasingowych;
2. aukcje internetowe;
3. oferty dla komisów samochodowych lub autoryzowanych dealerów.

W przypadku stron internetowych oferty sprzedażowe układane są z reguły w formie tablicy ogłoszeniowej umieszczonej na jednej z podstron serwisu prowadzonego przez firmę. Liczba ofert oscyluje w granicach od kilkudziesięciu do kilkuset aut, ze wskazaniem ich podstawowych danych dotyczących takich informacji jak: roku produkcji, przebiegu, marki, koloru nadwozia, wyposażenia, krótkiej historii auta itp.

Aukcje samochodów poleasingowych

Twoje podejrzenia co do wiarygodności oferty powinny wzbudzić następujące elementy:

  • wyjątkowo atrakcyjna cena,
  • zdjęcia samochodu z zasłoniętymi tablicami bądź z galerii google,
  • darmowy transport na terenie Unii Europejskiej,
  • e-mail sprzedającego na darmowym serwerze typu Gmail, Yahoo, Hotmail,
  • sprzedający nie chce zgodzić się na zapłatę i odbiór osobisty samochodu,
  • sprzedający wymaga zaliczki bądź zapłaty i dostawy samochodu w systemie Escrow,
  • ogłoszenie wystawione w polskim serwisie przez firmę leasingującą auta na terenie Europy, a zarejestrowaną np. w Anglii.

Polecamy: Aukcje samochodów poleasingowych

Polecamy: Jak nie dać się oszukać sprzedawcy aut poleasingowych

Redakcja: Marcin Milewski

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Rynek zamówień publicznych czeka na firmy. Minerva chce go otworzyć dla każdego [Gość Infor.pl]

W 2024 roku wartość rynku zamówień publicznych w Polsce wyniosła 587 miliardów złotych. To ogromna pula pieniędzy, która co roku trafia do przedsiębiorców. W skali Unii Europejskiej znaczenie tego segmentu gospodarki jest jeszcze większe, bo zamówienia publiczne odpowiadają za około 20 procent unijnego PKB. Mimo to wśród 33 milionów firm w UE tylko 3,5 miliona w ogóle próbuje swoich sił w przetargach. Reszta stoi z boku, choć mogłaby zyskać nowe źródła przychodów i stabilne kontrakty.

Za negocjowanie w złej wierze też można odpowiadać

Negocjacje poprzedzają zazwyczaj zawarcie bardziej skomplikowanych umów, w których do uzgodnienia pozostaje wiele elementów, często wymagających specjalistycznej wiedzy, wnikliwej oceny oraz refleksji. Negocjacje stanowią uporządkowany albo niezorganizowany przez strony ciąg wielu innych wzajemnie się uzupełniających albo wykluczających, w całości lub w części, oświadczeń, twierdzeń i zachowań, który dopiero na końcu ma doprowadzić do związania stron umową [1].

"Najtańsza energia to ta, którą zaoszczędziliśmy". Jaka jest kondycja polskiej branży AGD? [WYWIAD]

Polska pozostaje największym producentem AGD w Unii Europejskiej, ale stoi dziś przed kumulacją wyzwań: spadkiem popytu w kraju i na kluczowych rynkach europejskich, rosnącą konkurencją z Chin i Turcji oraz narastającymi kosztami wynikającymi z unijnych regulacji. Choć fabryki wciąż pracują stabilnie, producenci podkreślają, że bez wsparcia w zakresie innowacji, rynku pracy i energii trudno będzie utrzymać dotychczasową przewagę konkurencyjną. Z Wojciechem Koneckim, prezesem APPLiA – Polskiego Związku Producentów AGD rozmawiamy o kondycji i przyszłości polskiej branży AGD.

Kobieta i firma: co 8. polska przedsiębiorczyni przy pozyskiwaniu finansowania doświadczyła trudności związanych z płcią

Blisko co ósma przedsiębiorczyni (13 proc.) deklaruje, że doświadczyła trudności potencjalnie związanych z płcią na etapie pozyskiwania finansowania działalności. Najczęściej trudności te wiązały się z otrzymaniem mniej korzystnych warunków niż inne podmioty znajdujące się w podobnej sytuacji (28 proc.) oraz wymaganiem dodatkowych zabezpieczeń (27 proc.). Respondentki wskazują także odrzucenie wniosku bez jasnego uzasadnienia (24 proc.). Niemal ⅕ przedsiębiorczyń nie potrafi określić czy tego typu trudności ich dotyczyły – deklaruje to 19 proc. badanych. Poniżej szczegółowa analiza badania.

REKLAMA

Kto może korzystać z wirtualnych kas fiskalnych po nowelizacji? Niższe koszty dla Twojej firmy

W świecie, gdzie płatności zbliżeniowe, e-faktury i zdalna praca stają się normą, tradycyjne, fizyczne kasy fiskalne mogą wydawać się reliktem przeszłości. Dla wielu przedsiębiorców w Polsce, to właśnie oprogramowanie zastępuje dziś rolę tradycyjnego urządzenia rejestrującego sprzedaż. Mowa o kasach fiskalnych w postaci oprogramowania, zwanych również kasami wirtualnymi lub kasami online w wersji software’owej. Katalog branż mogących z nich korzystać nie jest jednak zbyt szeroki. Na szczęście ostatnio uległ poszerzeniu - sprawdź, czy Twoja branża jest na liście.

Co zrobić, gdy płatność trafiła na rachunek spoza białej listy?

W codziennym prowadzeniu działalności gospodarczej nietrudno o pomyłkę. Jednym z poważniejszych błędów może być dokonanie przelewu na rachunek, który nie znajduje się na tzw. białej liście podatników VAT. Co to oznacza i jakie konsekwencje grożą przedsiębiorcy? Czy można naprawić taki błąd?

Zmiany dla przedsiębiorców: nowa ustawa zmienia dostęp do informacji o VAT i ułatwi prowadzenie biznesu

Polski system informacyjny dla przedsiębiorców przechodzi fundamentalną modernizację. Nowa ustawa wprowadza rozwiązania mające na celu zintegrowanie kluczowych danych o podmiotach gospodarczych w jednym miejscu. Przedsiębiorcy, którzy do tej pory musieli przeglądać kilka systemów i kontaktować się z różnymi urzędami, by zweryfikować status kontrahenta, zyskują narzędzie, które ma szanse znacząco usprawnić ich codzienną działalność. Możliwe będzie uzyskanie informacji, czy dany przedsiębiorca został zarejestrowany i figuruje w wykazie podatników VAT. Ustawa przewiduje współpracę i wymianę informacji pomiędzy systemami PIP i Krajowej Administracji Skarbowej w zakresie niektórych informacji zawartych w wykazie podatników VAT (dane identyfikacyjne oraz informacja o statusie podmiotu).

Wigilia w firmie? W tym roku to będzie kosztowna pomyłka! Nie popełnij tego błędu

Po 11 listopada, kolejne duże święta wolne od pracy za miesiąc z hakiem. Urlopy na ten czas są właśnie planowane, albo już zaklepane. A jeszcze rok temu w wielu firmach w Wigilię Bożego Narodzenia praca wrzała. Ale czy w tym roku wszystko odbędzie się zgodnie z nowym prawem? Państwowa Inspekcja Pracy rzuca na stół twarde ostrzeżenie, a złamanie przepisów dotyczących pracy w Wigilię to prosta droga do finansowej katastrofy dla pracodawcy. Kary mogą sięgnąć dziesiątek tysięcy złotych, a celem kontrolerów PIP może być w tym roku praca w Wigilię. Sprawdź, czy nie igrasz z ogniem, jeżeli i w tym roku masz na ten dzień zaplanowaną pracę dla swoich podwładnych, albo z roztargnienia zapomniałeś, że od tego roku Wigilia musi być wolna od pracy.

REKLAMA

E-rezydencja w Estonii. Już 2,6 tys. Polaków posiada kartę e-Residency. Założenie firmy trwa 5 minut

E-rezydencja w Estonii cieszy się dużą popularnością. Już 2,6 tys. Polaków posiada kartę e-Residency. Firmę zakłada się online i trwa to 5 minut. Następnie wypełnianie dokumentacji i raportowania podatkowego zajmuje około 2-3 minut.

Warszawa tworzy nowy model pomocy społecznej! [Gość Infor.pl]

Jak Warszawa łączy biznes, NGO-sy i samorząd w imię dobra społecznego? W świecie, w którym biznes liczy zyski, organizacje społeczne liczą każdą złotówkę, a samorządy mierzą się z ograniczonymi budżetami, pojawia się pomysł, który może realnie zmienić zasady gry. To Synergia RIKX – projekt Warszawskiego Laboratorium Innowacji Społecznych Synergia To MY, który pokazuje, że wspólne działanie trzech sektorów: biznesu, organizacji pozarządowych i samorządu, może przynieść nie tylko społeczne, ale też wymierne ekonomicznie korzyści.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA