REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Samochód poleasingowy dla firmy – vademecum

Samochód poleasingowy dla firmy to rozwiązanie zdecydowanie tańsze niż auto nowe.
Samochód poleasingowy dla firmy to rozwiązanie zdecydowanie tańsze niż auto nowe.

REKLAMA

REKLAMA

Samochód poleasingowy dla firmy to rozwiązanie zdecydowanie tańsze niż auto nowe. O czym należy pamiętać decydując się na dołączenie do firmy auta poleasingowego?

Samochody poleasingowe pojawiają się na rynku jako auta używane we flotach firmowych na podstawie umowy leasingu lub na zasadach wynajmu długoterminowego.

REKLAMA

Pierwsza grupa - pojazdy leasingowane – są wykorzystywane w firmach najczęściej w okresie od trzech do pięciu lat. Serwisowanie takich aut ciąży na leasingobiorcy.

Druga grupa to samochody pochodzące z wynajmu długoterminowego. Firma korzystająca z wynajmu używa samochodów i spłaca raty czynszowe uwzględniające utratę wartości związaną z czasem i przebiegiem aut. Zwykle to trwa przynajmniej 2 lata. Czynsz za wynajem uwzględnia także koszty obsługi samochodu (serwisowanie, wymianę opon, ubezpieczenie, koszty napraw wynikające ze zużycia).

Polecamy: Samochód poleasingowy alternatywą dla małej firmy

Samochody z firm, których przedmiotem działalności jest zawieranie umów leasingowych, są często autami określanymi mianem powindykacyjnych. W typowym leasingu występującym w polskim obrocie gospodarczym leasingobiorca wykupuje samochód po zakończeniu okresu trwania umowy. Sytuacja, w której firma leasingowa posiada danych samochód w ofercie sprzedaży pomimo zakończenia umowy oznacza, że w trakcie jej trwania nastąpiły problemy z utrzymaniem leasingu. Auta te oceniane są na rynku wtórnym jako bardziej nieprzewidywalne i przedstawiające niższą wartość. Przyczyną tego zjawiska jest ogólne przekonanie o istnieniu po stronie podmiotu zagrożonego popadnięciem w trudną sytuację finansową mniejszej chęci do działań rodzących koszty, takich jak np. serwis, robienie przeglądów, dbanie o samochód.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Polecamy: Nabycie samochodu poleasingowego

Firmy zajmujące się sprzedażą aut, który stanowiły przedmiot umowy leasingu skupiają się najczęściej na trzech podstawowymi kanałach sprzedażowych. Należą do nich:
1. strony internetowe firm poleasingowych;
2. aukcje internetowe;
3. oferty dla komisów samochodowych lub autoryzowanych dealerów.

W przypadku stron internetowych oferty sprzedażowe układane są z reguły w formie tablicy ogłoszeniowej umieszczonej na jednej z podstron serwisu prowadzonego przez firmę. Liczba ofert oscyluje w granicach od kilkudziesięciu do kilkuset aut, ze wskazaniem ich podstawowych danych dotyczących takich informacji jak: roku produkcji, przebiegu, marki, koloru nadwozia, wyposażenia, krótkiej historii auta itp.

Aukcje samochodów poleasingowych

Twoje podejrzenia co do wiarygodności oferty powinny wzbudzić następujące elementy:

  • wyjątkowo atrakcyjna cena,
  • zdjęcia samochodu z zasłoniętymi tablicami bądź z galerii google,
  • darmowy transport na terenie Unii Europejskiej,
  • e-mail sprzedającego na darmowym serwerze typu Gmail, Yahoo, Hotmail,
  • sprzedający nie chce zgodzić się na zapłatę i odbiór osobisty samochodu,
  • sprzedający wymaga zaliczki bądź zapłaty i dostawy samochodu w systemie Escrow,
  • ogłoszenie wystawione w polskim serwisie przez firmę leasingującą auta na terenie Europy, a zarejestrowaną np. w Anglii.

Polecamy: Aukcje samochodów poleasingowych

Polecamy: Jak nie dać się oszukać sprzedawcy aut poleasingowych

Redakcja: Marcin Milewski

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA