REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Wymiana walut online – dla kogo?

Popularność serwisów internetowych z walutami do kupienia rośnie. Fot. Fotolia
Popularność serwisów internetowych z walutami do kupienia rośnie. Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Za pośrednictwem Internetu można kupić walutę tańszą nawet o 20 gr. Waluta w sieci cieszy się największym zainteresowaniem wśród osób prywatnych, mieszkańców dużych miast. W gronie firm najwięcej transakcji walutowych dokonują przedsiębiorcy z województw podkarpackiego i świętokrzyskiego.

Serwisy wymiany walut w dużych miastach

W ostatnich miesiącach coraz większą popularność zyskują internetowe platformy do wymiany walut. Kilkadziesiąt tysięcy osób korzysta już z takiego rozwiązania. Największą grupę wymieniających (90%) stanowią osoby prywatne, głównie kredytobiorcy, zadłużeni w obcej walucie.

REKLAMA

REKLAMA

Najchętniej waluty wymieniają osoby prywatne, pochodzące z największych miast Polski. Już co piąty wymieniający pochodzi województwa mazowieckiego, głównie z Warszawy. Na drugim miejscu uplasowały się Śląsk, Dolny Śląsk i Wielkopolska, z których pochodzi łącznie 10 tys. wymieniających. Natomiast mieszkańcy Małopolski dokonują transakcji o największych wartościach. Każdy korzystający z internetowej platformy wymiany walut w tym regionie, wymienia średnio rocznie ponad 70 tys. zł.

Zaskakująco dobre wyniki zanotowano w województwie zachodniopomorskim, w którym wymieniono ponad 83 mln zł. Jest to kwota porównywalna do tych, które wymieniają mieszkańcy największych województw. Najmniej użytkowników odnotowano w Podlaskiem, Opolskiem, Świętokrzyskiem. Jednak są to regiony o mniejszej populacji w porównaniu do pozostałych województw.

Dowiedz się także: Co zrobić, żeby nie tracić na zmianach kursów walutowych?

 –  Wzrost zainteresowania wymianą złotówek na obcą walutę to efekt ustawy antyspreadowej, która daje możliwość spłacania kredytu w walucie, w jakiej został on zaciągnięty. Zadłużeni we frankach lub euro to mieszkańcy największych miast Polski -  to głownie oni szukają najniższych kursów i najczęściej wybierają internetowe rozwiązania. Kluczową przewagą jest tutaj cena oraz dostępność takich serwisów przez całą dobę. Patrząc na statystyki, w  sieci można kupić franka szwajcarskiego nawet o 20 groszy taniej  niż w banku –  mówi Adrian Łaźniewski – rzecznik prasowy serwisu Walutomat.pl.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Popularność transakcji on-line w sektorze MSP

Kolejną grupę użytkowników, dokonujących wymiany walut w sieci, stanowią firmy. Co dziesiąta internetowa transakcja zawierana jest przez przedsiębiorstwa z sektora MSP. Ponad 20% firm, korzystających z wymiany walut w internecie, zarejestrowano w Warszawie. Drugie pod tym względem jest województwo wielkopolskie, a co dziesiąta transakcja zostaje zawarta na Śląsku.

Polecamy serwis: Budżet domowy

REKLAMA

Natomiast przedsiębiorstwa z województwa podkarpackiego dokonują operacji internetowych o największych wartościach. Firmy z tego regionu wymieniły łącznie ponad 90 mln. zł. Jest to kwota wyższa od obrotów, jakie uzyskują przedsiębiorstwa, zlokalizowane na Mazowszu czy w Wielkopolsce. Najmniej firm, wymieniających waluty online, pochodzi z województwa świętokrzyskiego, zaś łączna wartość zawieranych transakcji  w tym regionie jest zbliżona do tych, zawieranych na Pomorzu.

–  W dużych miastach za pośrednictwem Internetu wymieniają głównie kredytobiorcy, natomiast w mniejszych regionach największych transakcji dokonują małe i średnie firmy. Przedsiębiorcy, korzystający z platform online, ponoszą mniejsze koszty operacji, niż gdyby dokonywali tych operacji w sposób tradycyjny. Użytkownicy internetowych platform wymiany waluty sami ustalają satysfakcjonujący dla obu stron kurs waluty, który nie jest obarczony spreadem, jak ma to miejsce w przypadku banków czy kantorów –  komentuje  Adrian Łaźniewski.

Raport powstał na podstawie analizy zachowań 35 tysięcy użytkowników serwisu walutowego Walutomat.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA