REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Polacy o wprowadzeniu euro

Polacy o wprowadzeniu euro
Polacy o wprowadzeniu euro
PAP

REKLAMA

REKLAMA

Polacy są podzieleni w kwestii przyjęcia euro. Coraz mniej Polaków uznaje, że wprowadzenie euro okaże się korzystne dla gospodarki oraz gospodarstw domowych - tak wynika z przygotowanego raportu TNS Polska.

Według wyników czerwcowego badania TNS Polska "Przyjęcie wspólnej waluty euro. Czerwiec 2015”, odsetek Polaków, którzy uważają, że wprowadzenie euro korzystnie wpłynie na polską gospodarkę spadł o 5 pkt. proc. Stanowią oni dziś prawie jedną piątą badanych (19 proc.). Oceniający euro przeciwnie stanowią ponad połowę (51 proc.) badanych, a 11 proc. uważa, że wejście Polski do strefy euro nie będzie miało wpływu na stan polskiej gospodarki. Jedna piąta (19 proc.) ankietowanych nie potrafi wypowiedzieć się w tej kwestii jednoznacznie.

REKLAMA

Zobacz: Czy Polska straci 1 mld euro dotacji z UE na szybki Internet?

Zaszkodzi gospodarstwom domowym

REKLAMA

O 4 pkt. proc. spadł tymczasem odsetek uważających, że wpływ zmiany waluty okaże się korzystny dla ich gospodarstw domowych i obecnie stanowią 10 proc. ankietowanych. Natomiast aż 68 proc. uważa, że wprowadzenie euro da w tej dziedzinie negatywny skutek. 11 proc. badanych uważa, że przyjęcie euro nie będzie miało wpływu na sytuację ich gospodarstwa domowego i tyle samo nie ma sprecyzowanej opinii na ten temat.

Z opracowania wynika także, że ponad połowa (54 proc.) Polaków uważa, że wprowadzenie w Polsce euro będzie czymś złym, 13 proc. badanych sądzi, że okaże się to dobre, a niemal jedna czwarta (23 proc.) - że zamiana złotówki na euro nie będzie ani czymś dobrym, ani złym.

Zobacz: Jak założyć kantor wymiany walut?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Niekorzystne dla tożsamości narodowej

Z opublikowanego we wtorek raportu wynika, że prawie połowa Polaków (49 proc.) jest przekonana o niekorzystnym wpływie przystąpienia do strefy euro na ich tożsamość narodową. Prawie co czwarty Polak (24 proc.) uważa, że przyjęcie waluty euro nie będzie miało wpływu na poczucie tożsamości narodowej, a 12 proc. - że będzie to wpływ korzystny. 15 proc. nie ma zdania. Wyniki z czerwca tego roku nie różnią się od tych z poprzedniego pomiaru z marca br.

Zobacz też: Przeliczanie faktur w walutach obcych dla celów VAT 2014

Polska w kwestii euro podzielona na pół

REKLAMA

Niemal tyle samo Polaków opowiada się za przyjęciem euro, ilu jest przeciwników tego rozwiązania. Zwolenników wprowadzenia waluty euro jest jednak o 5 punktów procentowych więcej. Mimo zobowiązań traktatowych 41 proc. badanych jest zdania, że Polska nigdy nie powinna wchodzić do strefy euro. Za wejściem do strefy opowiedziała się niemal połowa (46 proc.).

Prawie jedna piąta (17 proc.) respondentów uważa, że przyjęcie nowej waluty powinno nastąpić nie wcześniej niż za 10 lat, 14 proc.- że za około 6-10 lat, a niewiele mniej, bo 10 proc. - że w najbliższych pięciu latach. Natomiast 13 proc. nie ma na ten temat zdania. Badacze zwracają uwagę, że liczba zwolenników i przeciwników nie zmieniła się od czasu poprzedniego badania.

Badanie przeprowadzono w terminie 12-17 czerwca, na ogólnopolskiej, reprezentatywnej próbie 1015 mieszkańców Polski w wieku 15 i więcej lat, techniką wywiadów bezpośrednich wspomaganych komputerowo (CAPI).

Zobacz: Ustalenie wartości początkowej środka trwałego - waluta obca

Źródło: euractiv.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA