REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Siedem mitów dotyczących landing page

Subskrybuj nas na Youtube
landing page
landing page
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

W świecie marketingu internetowego istnieje wiele mitów związanych z mediami społecznościowymi, pozycjonowaniem w wyszukiwarkach, testami A/B, e-mail marketingiem oraz blogowaniem. Wydaje się również, że landing pages (specjalnie przygotowane strony, służące do pozyskiwania informacji kontaktowych od potencjalnych klientów) również należą do tej kategorii.

Czytaj dalej i nie przegap informacji, które pomogą w lepszym wykorzystaniu przydatnego narzędzia, jakim jest landing page. Dowiedz się, jakie są najpopularniejsze mity związane z tymi stronami i wykorzystaj nową wiedzę do poprawy obecnie stosowanej strategii.

REKLAMA

REKLAMA

Mit nr 1: Potrzebuję tylko jednej lub dwóch landing pages

Wielu ludzi uważa, że dysponowanie więcej niż jedną lub dwiema landing pages jest nieefektywne. Część marketerów twierdzi, że posiadanie strony z demonstracją oferty oraz „Kontakt” w zupełności wystarcza do skutecznego budowania bazy potencjalnych klientów. Okazuje się, że jest to błędne myślenie. Jeśli masz zaledwie kilka landing pages, tracisz sporo potencjalnych kontaktów i przyszłych transakcji – niemal wszystkie badania na ten temat potwierdzają ścisłą korelację pomiędzy ich obecnością, a liczbą nowo pozyskanych adresów e-mail.

Każdy kolejny landing page to nowa szansa na zaistnienie w wynikach wyszukiwania i mediach społecznościowych – a to w prostej linii oznacza więcej możliwości w zakresie skutecznego marketingu.

REKLAMA

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Mit nr 2: Krótkie strony są lepsze od długich

Żadna forma landing page nie jest „najlepsza” – wszystko zależy od tego, co chcesz dzięki niej osiągnąć. Jeśli pragniesz pozyskać wielu potencjalnych klientów, postaraj się utrzymać krótką formę. Jeśli chcesz zdobyć wysoko kwalifikowane kontakty, spraw, aby postać landing page była nieco dłuższa. Jedna forma nie jest lepsza od drugiej – każda z nich służy innemu celowi. Aby znaleźć najlepsze rozwiązanie, przeprowadź testy A/B i dostosuj podejście do wyników uzyskanych z badania.

Mit nr 3: Jeśli skopiuję skuteczną formę landing page, moje wskaźniki konwersji ulegną podwyższeniu

Gotowe formy to świetny sposób na rozpoczęcie działań związanych z landing page. Nie spodziewaj się jednak, że wprowadzenie lekkich zmian w metodzie wykorzystanej przez kogoś innego, od razu przyniesie spektakularne rezultaty. Na skuteczność landing page składa się wiele różnych elementów – treść wykorzystana na stronie, design oraz rodzaj odbiorców, którzy mają z nią do czynienia.

Jeśli zamierzasz skopiować wygląd landing page, upewnij się, że jest ona jak najlepiej dostosowana do Twojej grupy docelowej!

Obowiązki informacyjne e-przedsiębiorcy

Mit nr 4: Jeśli zmienię przycisk zapisu z zielonego na czerwony, z pewnością zwiększę wskaźnik konwersji

W niektórych przypadkach, zmiana barwy przycisku z jednej na drugą może pozytywnie wpłynąć na współczynnik konwersji. Nie oznacza to jednak, że czerwony kolor zawsze jest lepszy od zielonego (chociaż badania wykazały, że w wielu przypadkach jest to prawda). Uzyskanie takiego rezultatu może zaistnieć, np. wyłącznie wobec jednego typu odbiorców. Jeśli przeprowadzisz taki sam test na swojej stronie, być może uzyskasz odwrotne efekty. Nie istnieje jeden magiczny kolor, który zagwarantuje pełen sukces. Przeprowadź testy i zobacz, który z nich okaże się najskuteczniejszy.

Depozycjonowanie – internetowy „korektor”

Mit nr 5: Należy zwracać uwagę wyłącznie na wskaźnik konwersji

Landing page to bardzo ważny element strategii marketingowej. Nie chodzi jednak wyłącznie o zachęcenie użytkownika do wypełnienia formularza kontaktowego. W gruncie rzeczy, liczysz na to, że pozyskany kontakt, w przyszłości zostanie lojalnym klientem firmy.

Jeśli pragniesz uzyskać najwięcej korzyści z landing page, nie patrz wyłącznie na to, jaki odsetek odwiedzających wypełnił formularz. Spójrz również na kwestię, co dzieje się później. Jaki odsetek subskrybentów staje się w ostateczności klientami? Przeglądając statystyki, możesz odkryć, że landing page o niskim wskaźniku konwersji przynosi znaczną liczbę nowych odbiorców i vice versa.

5 zasad bezpieczeństwa informatycznego dla małych firm


Mit nr 6: Na landing page należy umieścić jak najwięcej elementów, które potencjalnie doprowadzą do konwersji

Landing page nie jest ostatnią deską ratunku, służącą do pozyskania jakichkolwiek informacji od użytkowników. Jej głównym i jedynym celem jest zachęcenie do wypełnienia formularza. Właśnie dlatego, nie należy dawać odbiorcom zbyt wielu opcji do wyboru (np. poprzez prezentowanie większej liczby formularzy, zbędnych grafik, wideo itp.). Może to rozproszyć ich uwagę i obniżyć współczynnik konwersji. Na landing page prostota i minimalizm to podstawa sukcesu!

5 zasad bezpieczeństwa informatycznego dla małych firm

Mit nr 7: Po wprowadzeniu, landing page nie wymaga już uwagi z mojej strony

W niniejszym artykule już wiele razy pojawiła się jedna, niezwykle istotna kwestia. Chodzi o nieustanne testowanie stosowanych metod działania. W końcu zawsze istnieje jeszcze jeden sposób, który pomoże w uzyskaniu lepszych rezultatów z posiadanych obecnie landing pages. Jeśli zamieścisz na serwerze świetnie przygotowaną stronę, lecz pozostawisz ją bez zmian, nadal możesz tracić wielu potencjalnych klientów. Landing page często stanowi podstawę internetowej strategii marketingowej – upewnij się, że uzyskujesz z niej tyle korzyści, ile to tylko możliwe.

Co adres e-mail mówi o Twojej firmie?

Czy znasz jakieś inne mity związane z landing page? Podziel się nimi w sekcji komentarzy!

Autor: Grupa Tense

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatny ebook: Wydanie specjalne personel & zarządzanie - kiedy życie boli...

10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego – to dobry moment, by przypomnieć, że dobrostan psychiczny pracowników nie jest już tematem pobocznym, lecz jednym z kluczowych filarów strategii odpowiedzialnego przywództwa i zrównoważonego rozwoju organizacji.

ESG w MŚP. Czy wyzwania przewyższają korzyści?

Około 60% przedsiębiorców z sektora MŚP zna pojęcie ESG, wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jednak 90% z nich dostrzega poważne bariery we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. Eksperci wskazują, że choć korzyści ESG są postrzegane jako atrakcyjne, są na razie zbyt niewyraźne, by zachęcić większą liczbę firm do działania.

Zarząd sukcesyjny: Klucz do przetrwania firm rodzinnych w Polsce

W Polsce funkcjonuje ponad 800 tysięcy firm rodzinnych, które stanowią kręgosłup krajowej gospodarki. Jednakże zaledwie 30% z nich przetrwa przejście do drugiego pokolenia, a tylko 12% dotrwa do trzeciego. Te alarmujące statystyki nie wynikają z braku rentowności czy problemów rynkowych – największym zagrożeniem dla ciągłości działania przedsiębiorstw rodzinnych jest brak odpowiedniego planowania sukcesji. Wprowadzony w 2018 roku instytut zarządu sukcesyjnego stanowi odpowiedź na te wyzwania, oferując prawne narzędzie umożliwiające sprawne przekazanie firmy następnemu pokoleniu.

Ukryte zasoby rynku pracy. Dlaczego warto korzystać z ich potencjału?

Chociaż dla rynku pracy pozostają niewidoczni, to tkwi w nich znaczny potencjał. Kto pozostaje w cieniu? Dlaczego firmy nie sięgają po tzw. niewidzialnych pracowników?

REKLAMA

Firmy będą zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec roku. Jest duża szansa na podniesienie obrotu

Dlaczego firmy planują zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec 2025 roku? Chodzi o gorący okres zakończenia roku - od Halloween, przez Black Friday i Mikołajki, aż po kulminację w postaci Świąt Bożego Narodzenia. Najwięcej pracowników będą zatrudniały firmy branży produkcyjnej. Ratunkiem dla nich są pracownicy tymczasowi. To duża szansa na zwiększenie obrotu.

Monitoring wizyjny w firmach w Polsce – prawo a praktyka

Monitoring wizyjny, zwany również CCTV (Closed-Circuit Television), to system kamer rejestrujących obraz w określonym miejscu. W Polsce jest powszechnie stosowany przez przedsiębiorców, instytucje publiczne oraz osoby prywatne w celu zwiększenia bezpieczeństwa i ochrony mienia. Na kanwie głośnych decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przyjrzyjmy się przepisom prawa, które regulują przedmiotową materię.

Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

REKLAMA

Coraz więcej firm ma rezerwę finansową, choć zazwyczaj wystarczy ona na krótkotrwałe problemy

Więcej firm niż jeszcze dwa lata temu jest przygotowanych na wypadek nieprzewidzianych sytuacji, czyli ma tzw. poduszkę finansową. Jednak oszczędności nie starczy na długo. 1 na 3 firmy wskazuje, że dysponuje rezerwą na pół roku działalności, kolejne 29 proc. ma zabezpieczenie na 2–3 miesiące.

Na koniec roku małe i średnie firmy oceniają swoją sytuację najlepiej od czterech lat. Jednak niewiele jest skłonnych ryzykować z inwestycjami

Koniec roku przynosi poprawę nastrojów w małych i średnich firmach. Najlepiej swoją sytuację oceniają mikrofirmy - najlepiej od czterech lat. Jednak ten optymizm nie przekłada się na chęć ryzykowania z inwestycjami.

REKLAMA