REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ryzyko zakupu domen w promocji

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kru.pl
Najwyższej jakości usługi rejestracji domen, hosting, certyfikaty SSL oraz bezpieczna poczta korporacyjna.
Ryzyko zakupu domen w promocji /shutterstock.com
Ryzyko zakupu domen w promocji /shutterstock.com
www.shutterstock.com

REKLAMA

REKLAMA

Jeżeli zdecydowaliście się na stworzenie własnej strony www, to niezależnie od jej profilu – czy będzie to blog, strona firmowa, portal społecznościowy czy turystyczny – staniecie przed koniecznością zakupu i rejestracji domeny. Naturalnym odruchem będzie poszukiwanie oferty jak najtańszej. Uważajcie jednak, aby nie wpaść w pułapkę taniej rejestracji, jaką zastawiają niektóre firmy handlujące domenami na niedoświadczonych internautów...

Wierzchołek góry lodowej

W poszukiwaniu jak najtańszej oferty możecie w pewnym momencie natrafić na firmę, która zaoferuje kupno i rejestrację domeny za symboliczne, śmieszne wręcz pieniądze w kwotach 1,99zł, 0,99zł, a nawet... za darmo! Wydać by się mogło - „nic tylko brać”! Toż to świetna okazja!

REKLAMA

No nie do końca niestety... Sprzedaż domen to nie działalność charytatywna; ktoś musi na niej zarobić.

Przede wszystkim pamiętaj, że opłaty za domenę dzielą się na dwie kategorie:

  • Pierwsza to cena za rejestrację. Jest ona dokonywana jednorazowo, i często jest niewielka, po to właśnie, aby zachęcić potencjalnych klientów.
  • Druga natomiast, o wiele ważniejsza, to opłata za przedłużenie domeny, która uiszczana jest corocznie. Niestety, zdarza się, że ktoś zachęcony niską lub żadną ceną rejestracji domeny, z konsternacją orientuje się później, że za przedłużenie będzie musiał zapłacić kilkadziesiąt, a nawet kilkaset zł na rok.

Ważne jest więc, abyś zorientował się przede wszystkim ile zapłacisz za rzeczone przedłużenie, a nie rejestrację, abyś nie znalazł się w sytuacji karpia, który zobaczył robaczka, ale nie zauważył haczyka.

Coś za coś

Ogromna różnica między ceną rejestracji a przedłużenia, to nie jedyna pułapka, jaka zastawiają na Was handlarze domenami. Kolejna sztuczka polega na tym, że owszem, dostaniecie domenę za 0,99zł lub za darmo, pod warunkiem jednak, że wykupicie ich kilka! Powiedzmy że 5. A po co Ci tyle, jeżeli prowadzisz bloga albo portal hobbystyczny? Tym bardziej, że będziesz musiał potem płacić za przedłużenie wszystkich pięciu (odnośnie pułapek cenowych: patrz wyżej). Za rok cena domeny wyniesie 100 zł, pomnóż razy pięć i już wiesz na czym zarobi rejestrator.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Czas ma znaczenie

REKLAMA

Inny trick, dosyć często stosowany przez podmioty handlujący domenami, odnosi się do czasu współpracy. Wygląda to tak: proszę bardzo, masz domenę za 0 zł (czy jakąkolwiek inną symboliczna kwotę), pod warunkiem, że będziesz współpracował z nami nie przez 12, a 24 albo 36 miesięcy. Czyli opłaty za przedłużenie poniesiesz dwu lub trzykrotnie wyższe.

A teraz wyobraź sobie że wpadłeś w podwójną pułapkę: otrzymałeś pięć domen za 0 zł. Myślisz sobie: „trudno, jedna czy pięć, to i tak za darmo. Wezmę”. Pamiętaj jednak o ich przedłużeniu. Już w tym momencie ponosisz koszt pięciokrotnie wyższy.

Potem jeszcze dostawca domeny podpisuje z Tobą umowę na 36 miesięcy – to kolejny warunek umożliwiający darmową rejestrację. Zgadzasz się, po czym dociera do Ciebie co właśnie zrobiłeś. Masz 5 domen zamiast jednej, i to na trzy lata zamiast na rok! Oznacza to piętnastokrotnie wyższe nakłady na domeny, niż te, które planowałeś początkowo ponieść! Już nawet Zabłocki na mydle lepiej wyszedł...

A zaczęło się tak obiecująco: domena za 0 zł.

Czy w ogóle warto rejestrować nową domenę?

I jaki ma to związek z ryzykiem zakupu domeny za niską kwotę?

Już tłumaczę. Kupując domenę na symboliczną kwotę, najczęściej dokonujesz jej pierwszej rejestracji, co oznacza, że Twoja domena (strona www) dopiero w tym momencie zaczyna funkcjonowanie w sieci, zaczyna być widoczna. Jeżeli prowadzisz - dajmy na to bloga - nie jest to jeszcze duży problem, ale w przypadku strony firmowej, służącej po prostu do zarabiania pieniędzy, sprawa ma się nieco inaczej. W tym bowiem przypadku, ważna jest ilość wejść na taką stronę, przekładająca się na ilość różnego rodzaju konwersji, w tym dokonywanych zakupów. Dobrze jest więc, odkupić już istniejąca domenę, która jest w internecie znana, rozpoznawalna i dobrze wypozycjonowana. Ciesząca się do tego dużą liczbą odwiedzin. Zakup takiej domeny jest oczywiście dużo droższy, ale oszczędza czas, jaki należałoby przeznaczyć na promocję nowozarejestrowanej domeny, nawet tej najtańszej.

Polecamy: Prenumerata elektroniczna Dziennika Gazety Prawnej

Krótko mówiąc – domena za 0,99 oznacza że jest ona całkiem nowa, i trzeba będzie poświęcić sporo czasu i pracy, aby stała się szeroko rozpoznawalna.

Nie wszystko złoto co się świeci

REKLAMA

To popularne przysłowie idealnie obrazuje ryzyko związane z zakupem i rejestracja śmiesznie tanich domen. Zdarza się niestety, że osoba zachwycona „doskonałą” okazją rejestracji domeny za darmo, poniewczasie orientuje się jak wysokie kwoty musi uiszczać w postaci wielokrotnych opłat za przedłużanie, podczas gdy jej strona jest w sieci prawie niewidoczna i nikt jej nie odwiedza. W efekcie, tania domena tak naprawdę generuje o wiele wyższe koszta niż przewidywano, przynosząc o wiele niższe zyski.

Poza tym, wybór odpowiedniej domeny to wbrew pozorom nie jest tak łatwy jak mogłoby się wydawać; należy brać pod uwagę sporą liczbę czynników (ale to temat na inną opowieść). Dlatego też sugerowanie się tylko ceną, zwłaszcza podejrzanie niską, może okazać się fatalnym błędem. Pamiętaj: w handlu nie ma nic za darmo!

B.Fuchs - KRU.PL

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

REKLAMA

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

REKLAMA

Branża wydawnicza. Czy na wydawaniu i sprzedaży książek da się wciąż zarobić

Tylko czterech na dziesięciu Polaków przeczytało w ubiegłym roku przynajmniej jedną książkę. Choć wynik ten jest nieco niższy niż rok wcześniej, wciąż należy do najlepszych w ostatniej dekadzie. Co to oznacza dla branży wydawniczej, czy na wydawaniu i sprzedaży książek daje się wciąż zarobić?

Pijemy mniej piwa, przez co browary nie płacą na czas swoim dostawcom

Na kondycję branży piwowarskiej, poza spadającym w wyniku zmian kulturowych popytem, najmocniej wpływają dziś rosnące koszty operacyjne oraz zmiany w podatku akcyzowym. Polacy piją mniej piwa, browary mają coraz większe kłopoty.

REKLAMA