REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Strona internetowa kancelarii prawnej - jak powinna wyglądać?

Subskrybuj nas na Youtube
Strona internetowa kancelarii prawnej - jak powinna wyglądać? / fot. Fotolia
Strona internetowa kancelarii prawnej - jak powinna wyglądać? / fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Stworzenie strony www kancelarii prawnej może mieć kluczowe znaczenie w pozyskiwaniu klientów. Jak powinna wyglądać strona internetowa kancelarii prawnej?

Strona www kancelarii prawnej

Kancelarie prawne walczą nie tylko na sali rozpraw. Część klientów wybiera usługi prawne przez pryzmat strony internetowej. Strona kancelarii to pierwsza wizytówka, która zapada w pamięci potencjalnego klienta. Użytkownicy zwracają uwagę nie tylko na kwestie estetyczne, ale przede wszystkim na funkcjonalność i wygodę w wyszukiwaniu najistotniejszych informacji, tzw. web usability. Przedstawiamy 6 najważniejszych cech dobrze zaprojektowanej i skutecznej strony internetowej kancelarii prawnej.

REKLAMA

Nowoczesność

Prześledziliśmy strony największych kancelarii prawnych na świecie. Nikt lepiej od rynkowych liderów nie zna najnowszych trendów projektowania witryn reklamujących usługi prawne. Gdyby zakryć loga kancelarii, trudno odróżnić ich strony od stron najpopularniejszych firm consultingowych – oba rodzaje podmiotów jasno określają misję, wizję, wartości i zasady, które przyświecają ich działalności, wykorzystując popularne korporacyjne slogany. Treściowo serwisy największych kancelarii przypominają portale pokroju The Economist – podobnie jak one stawiają na newsy i analizy najważniejszych wydarzeń ze świata (np. konsekwencje Brexitu okiem prawników danej kancelarii). Ponadto wzrok przyciągają żywe kolory, duże ikony i sugestywne zdjęcia. W przeciwieństwie do monotonnych serwisów polskich kancelarii, zagraniczne starają się być jak najbliżej swojego klienta – użytkownika internetu. Wykorzystują najnowsze rozwiązania w dziedzinie projektowania stron, przełamując tym samym konserwatywny wizerunek prawnika.

Dopasowanie do klienta

REKLAMA

Kancelarie prawne można podzielić na te świadczące usługi dla biznesu oraz te działające na zlecenie osób prywatnych. Kancelarie B2B identyfikują się z branżą, dla której pracują. Na stronach internetowych znajdziemy nie tylko opis ich usług w podziale na branże, ale także bieżący dokładny wgląd w sytuację na danym rynku, osiągnięcia kancelarii w tej dziedzinie, a także wyszukiwarki prawników uwzględniające sektor, obszar działalności oraz lokalizację. Korzystając z najnowszych technologii, kancelarie oferują także aplikacje i narzędzia dopasowane do branży, np. osobne serwisy zawierające analizy prawne trendów na danym rynku.

Kancelarie B2C w centrum stawiają jednostkę i jej potrzeby, odwołując się jednocześnie do emocji potencjalnego klienta. Ważnym elementem każdej strony internetowej kancelarii B2C są, często bardzo osobiste, opinie poszczególnych klientów, a także blog. Zainteresowani kancelarią prawną specjalizującą się w prawie cywilnym znajdą tam porady dotyczące tego, o co zapytać swojego adwokata przed rozwodem, a także informacje o tym, co wpływa na koszt usługi prawnej.

Intuicyjność

By zaprojektować efektywną stronę internetową należy wczuć się w rolę jej użytkownika. Im mniej kliknięć i przekierowań, tym lepiej. Internauta, przyzwyczajony do klasycznej struktury informacji
– strona główna, o nas, oferta i kontakt, powinien w mgnieniu oka orientować się, gdzie znajdzie to, czego potrzebuje. Od pomocy w uzyskaniu odszkodowania, poprzez załatwienie formalności rozwodowych, aż po reprezentowanie w sprawach karnych. Mile widziane są wszelkie usprawnienia, które przyspieszą proces kontaktu z kancelarią. W rubryce kontakt zamiast suchego adresu e-mail, warto zastosować formularz kontaktowy. To pole do popisu dla projektanta strony. Witryna kontaktowa powinna informować internautę o błędach w wypełnianiu formularza, a także o polach obowiązkowych. Najnowszym trendem w zakresie obsługi klienta jest usługa wirtualnego asystenta, który czuwa m.in. nad umawianiem spotkań.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wiarygodność

Wybierając kancelarię prawną, klienci zwracają uwagę na jej wiarygodność. Doświadczeniem i profesjonalizmem chwali się każda kancelaria, ale nie każda wie, jak uwiarygodnić swoje mocne strony. Fotografie stockowe zastąp profesjonalną sesją zdjęciową zespołu i jego poszczególnych członków – klient chce wiedzieć, kto będzie dla niego pracował. Na stronie powinny znaleźć się krótkie biogramy każdego z prawników z zaznaczeniem jego specjalności. Zlecając wykonanie strony, nie zapomnij o wymienieniu wszelkich sukcesów kancelarii i podkreśleniu jej pozycji na rynku. W widocznym miejscu zaprezentuj zdobyte nagrody, zadbaj także o wyświetlanie opinii klientów, którzy są najlepszą reklamą kancelarii.  

Responsywność

Potencjalni klienci wyszukują informacji o kancelarii w dowolnym miejscu i czasie na różnych rodzajach urządzeń. Strona internetowa Twojej kancelarii powinna być stworzona w oparciu o technikę Responsive Web Design. Umożliwia ona prezentowanie treści automatycznie dopasowanych do rozmiaru danego wyświetlacza. Niezależnie od tego, czy użytkownik korzysta właśnie ze smartfona, laptopa czy tableta. Prezentacja oferowanych usług na każdym z tych urządzeń będzie atrakcyjna.

Szybkość

REKLAMA

Test szybkości ładowania strony możesz przeprowadzić w ciągu kilku chwil. Według analityków ponad połowa klientów opuszcza stronę, jeżeli ta ładuje się dłużej niż 3 sekundy. Krótki czas otwierania witryny wpływa na jej użyteczność oraz dostępność, przekładając się tym samym na wyższy współczynnik konwersji.

By zweryfikować, czy strona internetowa kancelarii prawnej zaprojektowana jest w oparciu o najnowsze trendy digital marketingu, czy spełnia oczekiwania jej użytkownika, a tym samym potencjalnego klienta, warto przeprowadzić jej audyt. Specjaliści digital marketingu dobiorą najlepsze rozwiązania, które ułatwią użytkownikowi poruszanie się po stronie, podniosą prestiż kancelarii, a w efekcie przełożą się na zwiększenie grona jej klientów – komentuje Rafał Tomczuk, ekspert Procontent Digital.

Źródło: Procontent Communication

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Relaks nie jest dla słabych. Dlaczego liderom tak trudno jest odpoczywać?

Wyobraź sobie, że siedzisz z kubkiem ulubionej herbaty, czujesz bryzę morską, przymykasz oczy, czując promienie słońca na twarzy i… nie masz wyrzutów sumienia. W twojej głowie nie pędzi pendolino tematów, kamieni milowych i zadań, które czekają w kolejce do pilnej realizacji, telefon służbowy milczy. Brzmi jak science fiction? W świecie liderów odpoczynek to często temat tabu, a relaks – luksus, na który prawdziwy przywódca nie może sobie pozwolić. Uważam, że to już najwyższy czas, abyśmy przestali się oszukiwać i zaczęli zadawać niewygodne pytania dotyczące relaksu – przede wszystkim sobie - powiedziała Dyrektorka zarządzająca, dyrektorka Departamentu Zasobów Ludzkich i Organizacji w KIR Dorota Dublanka.

Polscy wykonawcy działający na rynku niemieckim powinni znać VOB/B

VOB/B nadal jest w Niemczech często stosowanym narzędziem prawnym. Jak w pełni wykorzystać zalety tego sprawdzonego zbioru przepisów, minimalizując jednocześnie ryzyko?

BCC ostrzega: firmy muszą przyspieszyć wdrażanie KSeF. Ustawa już po pierwszym czytaniu w Sejmie

Prace legislacyjne nad ustawą wdrażającą Krajowy System e-Faktur (KSeF) wchodzą w końcową fazę. Sejm skierował projekt nowelizacji VAT do komisji finansów publicznych, która pozytywnie go zaopiniowała wraz z poprawkami.

Zakupy w sklepie stacjonarnym a reklamacja. Co może konsument?

Od wielu lat obowiązuje ustawa o prawach konsumenta. W wyniku implementowania do polskiego systemu prawa regulacji unijnej, od 1 stycznia 2023 r. wprowadzono do tej ustawy bardzo ważne, korzystne dla konsumentów rozwiązania.

REKLAMA

Ponad 650 tys. firm skorzystało z wakacji składkowych w pierwszym półroczu

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w pierwszym półroczu 2025 r. z wakacji składkowych skorzystało 657,5 tys. przedsiębiorców. Gdzie można znaleźć informacje o uldze?

Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści będą zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

Nie uczą się i nie pracują. Polscy NEET często są niewidzialni dla systemu

Jak pokazuje najnowszy raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, około 10% młodych Polaków nie uczy się ani nie pracuje. Kim są polscy NEET i dlaczego jest to realny problem społeczny?

REKLAMA

Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

REKLAMA