REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Dlaczego warto szukać mieszkania w Internecie?

W dzisiejszych czasach trudno wyobrazić sobie poszukiwanie mieszkania bez przeglądania ofert w Internecie.
W dzisiejszych czasach trudno wyobrazić sobie poszukiwanie mieszkania bez przeglądania ofert w Internecie.

REKLAMA

REKLAMA

Coraz więcej osób zaczyna poszukiwanie mieszkania od przejrzenia ofert w Internecie. Eksperci z otoDom.pl przekonują, że serwisy z ogłoszeniami w sieci stały się głównym źródłem informacji na temat nieruchomości, wystawionych na sprzedaż lub do wynajęcia. Jak wirtualny rynek mieszkaniowy będzie wyglądać w przyszłości?

Bieżące informacje na temat dostępnych ofert

REKLAMA

REKLAMA

Wyspecjalizowane serwisy ogłoszeniowe oferują osobom, poszukującym nieruchomości, dostęp do stale rosnącej liczby ofert – co istotne – zgrupowanych w jednym miejscu. – Oszczędność czasu i wygoda, jakie gwarantuje stosowanie internetowych narzędzi, są ogromne – ocenia Przemysław Kotwicki, dyrektor serwisu otoDom.pl. – Użytkownicy mogą przeglądać ogłoszenia według użytecznych kryteriów, a funkcjonalna wyszukiwarka pozwala na dokładną selekcję ofert i wyeliminowanie tych nie spełniających wymagań. Dodatkowo baza jest stale aktualizowana. Oferta może zostać wycofana przez sprzedawcę w kilka minut po dokonaniu transakcji, co skutecznie minimalizuje ryzyko pojawienia się na liście wyników wyszukiwania nieaktualnych ogłoszeń.

Wyszukiwarka ofert jest dużym udogodnieniem dla osób, które mają skonkretyzowane wymagania co do poszukiwanej nieruchomości. Jednym kliknięciem użytkownik może wyeliminować z listy wyników ogłoszenia nie zawierające zdjęć bądź ograniczyć wyniki wyłącznie do ofert bezpośrednich lub pochodzących tylko z rynku wtórnego. Szczegółowe i funkcjonalne kryteria wyszukiwania – dotyczące m.in. wielkości lokalu, ilości pokoi, ceny, lokalizacji, itp. – pozwalają na wyświetlanie ofert ściśle odpowiadających na potrzeby potencjalnego nabywcy. Im więcej kryteriów zdefiniuje poszukujący, tym wyniki wyszukiwania będą bardziej trafne.

Planując zakup mieszkania lub domu, trzeba na bieżąco śledzić ofertę rynkową, by nie przeoczyć żadnej ciekawej propozycji. Dlatego warto korzystać z opcji powiadomień o pojawiających się, nowych ofertach, spełniających określone kryteria. – Użytkownicy coraz bardziej doceniają to narzędzie, bowiem pozwala ono na bieżąco śledzić podaż, bez wizyty w serwisie i zwiększa tym samym szanse na znalezienie prawdziwej okazji – podpowiada Przemysław Kotwicki. – Pracujemy także nad opcją powiadomień mobilnych, ponieważ coraz więcej osób korzysta z Internetu poprzez telefony komórkowe.

Dowiedz się także: Ile wynosiły ceny transakcyjne mieszkań w styczniu 2011?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W sieci zwiedzisz okolicę i zobaczysz widok z okna

REKLAMA

Oferowane funkcjonalności internetowych serwisów wykraczają daleko poza tradycyjny model ogłoszeń prasowych. Niekwestionowaną przewagą ich istnienia jest dużo większa ilość informacji, jakie poszukujący nieruchomości może zdobyć już na wstępnym etapie poznawania oferty.

Ogłoszenia wirtualne nie są ograniczone ilością miejsca w szpalcie, dlatego zawierają bardziej szczegółowe opisy nieruchomości, a także wzbogacane są zdjęciami lub nawet filmami i wizualizacjami przestrzennymi. Dzięki fotografiom, oprócz podstawowych elementów wnętrza, potencjalny nabywca może zobaczyć budynek i okolicę, widok z okna, rozkład mieszkania czy plan zagospodarowania przestrzennego w przypadku domu. Podanie dokładnego adresu lub współrzędnych geograficznych umożliwi nawet obejrzenie okolicy na zdjęciach satelitarnych. – Dostęp do większej ilości informacji na temat nieruchomości umożliwia lepszą selekcję ogłoszeń. Czasem jeden rzut oka na zdjęcie wystarczy aby przekonać się, że nie warto poświęcać czasu na osobistą wizytę w danym lokalu – dodaje Przemysław Kotwicki.

Polecamy serwis: Inwestycje

Serwisy z ogłoszeniami w przyszłości

Twórcy internetowych serwisów pośrednictwa w sprzedaży i wynajmie nieruchomości nie chcą ograniczać się do tworzenia wyłącznie wirtualnych tablic ogłoszeniowych. Docelowo pragną udostępniać internautom specjalistyczne platformy, które będą kompleksowo zaspokajać potrzeby osób, poszukujących nieruchomości lub planujących budowę domu. Dlatego dodatkowe funkcje i usługi stają się tak samo ważne jak ilość i jakość ofert.

Już dziś osoby planujące zakup mieszkania mogą korzystać m.in. z kalkulatorów cenowych, które pozwalają szybko zorientować się, jak kształtują się ceny w wybranych lokalizacjach. W ich ręce oddawane są także narzędzia, umożliwiające porównanie większości dostępnych na rynku ofert kredytów i ubezpieczeń. Specjalistyczny mechanizm kalkulacyjny pomaga wyliczyć orientacyjną ratę kredytu oraz koszty całkowite, związane z zakupem nieruchomości.

Chcemy odpowiadać na potrzeby naszych użytkowników, dlatego dzielimy się z nimi naszą wiedzą w zakresie zakupu nieruchomości, a także staramy się służyć pomocą prawników oraz ekspertów finansowych i budowlanych – mówi Przemysław Kotwicki z serwisu otoDom.pl. – Osoba poszukująca działki budowlanej może skorzystać z bogatej bazy projektów architektonicznych oraz przydatnych porad fachowców. Użytkownikom poszukującym mieszkania podpowiadamy na co powinni zwrócić szczególną uwagę, przeglądając bazę i czym kierować się w podejmowaniu decyzji. Na bieżąco informujemy również o nowych inwestycjach oraz ogólnej sytuacji na krajowym rynku obrotu nieruchomościami – wylicza Kotwicki.

Kolejnym krokiem w rozwoju serwisów ogłoszeniowych będzie budowanie narzędzi, pozwalającą lepiej ocenić atrakcyjność nieruchomości. – W tym celu potrzebne będzie stworzenie mechanizmów umożliwiających m.in. sprawdzenie lokalizacji pod kątem dostępności infrastruktury usługowo-handlowej, bliskości szkół i przedszkoli, dostępnych środków komunikacji miejskiej czy oszacowanie realnego czasu dotarcia do pracy lub do centrum miasta – mówi Przemysław Kotwicki. – Cennym dodatkiem będzie również platforma wymiany opinii mieszkańców na temat zalet i wad życia w danym miejscu.

Źródło: otoDom.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA