REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Dlaczego warto szukać mieszkania w Internecie?

Subskrybuj nas na Youtube
W dzisiejszych czasach trudno wyobrazić sobie poszukiwanie mieszkania bez przeglądania ofert w Internecie.
W dzisiejszych czasach trudno wyobrazić sobie poszukiwanie mieszkania bez przeglądania ofert w Internecie.

REKLAMA

REKLAMA

Coraz więcej osób zaczyna poszukiwanie mieszkania od przejrzenia ofert w Internecie. Eksperci z otoDom.pl przekonują, że serwisy z ogłoszeniami w sieci stały się głównym źródłem informacji na temat nieruchomości, wystawionych na sprzedaż lub do wynajęcia. Jak wirtualny rynek mieszkaniowy będzie wyglądać w przyszłości?

Bieżące informacje na temat dostępnych ofert

REKLAMA

REKLAMA

Wyspecjalizowane serwisy ogłoszeniowe oferują osobom, poszukującym nieruchomości, dostęp do stale rosnącej liczby ofert – co istotne – zgrupowanych w jednym miejscu. – Oszczędność czasu i wygoda, jakie gwarantuje stosowanie internetowych narzędzi, są ogromne – ocenia Przemysław Kotwicki, dyrektor serwisu otoDom.pl. – Użytkownicy mogą przeglądać ogłoszenia według użytecznych kryteriów, a funkcjonalna wyszukiwarka pozwala na dokładną selekcję ofert i wyeliminowanie tych nie spełniających wymagań. Dodatkowo baza jest stale aktualizowana. Oferta może zostać wycofana przez sprzedawcę w kilka minut po dokonaniu transakcji, co skutecznie minimalizuje ryzyko pojawienia się na liście wyników wyszukiwania nieaktualnych ogłoszeń.

Wyszukiwarka ofert jest dużym udogodnieniem dla osób, które mają skonkretyzowane wymagania co do poszukiwanej nieruchomości. Jednym kliknięciem użytkownik może wyeliminować z listy wyników ogłoszenia nie zawierające zdjęć bądź ograniczyć wyniki wyłącznie do ofert bezpośrednich lub pochodzących tylko z rynku wtórnego. Szczegółowe i funkcjonalne kryteria wyszukiwania – dotyczące m.in. wielkości lokalu, ilości pokoi, ceny, lokalizacji, itp. – pozwalają na wyświetlanie ofert ściśle odpowiadających na potrzeby potencjalnego nabywcy. Im więcej kryteriów zdefiniuje poszukujący, tym wyniki wyszukiwania będą bardziej trafne.

Planując zakup mieszkania lub domu, trzeba na bieżąco śledzić ofertę rynkową, by nie przeoczyć żadnej ciekawej propozycji. Dlatego warto korzystać z opcji powiadomień o pojawiających się, nowych ofertach, spełniających określone kryteria. – Użytkownicy coraz bardziej doceniają to narzędzie, bowiem pozwala ono na bieżąco śledzić podaż, bez wizyty w serwisie i zwiększa tym samym szanse na znalezienie prawdziwej okazji – podpowiada Przemysław Kotwicki. – Pracujemy także nad opcją powiadomień mobilnych, ponieważ coraz więcej osób korzysta z Internetu poprzez telefony komórkowe.

Dowiedz się także: Ile wynosiły ceny transakcyjne mieszkań w styczniu 2011?

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W sieci zwiedzisz okolicę i zobaczysz widok z okna

REKLAMA

Oferowane funkcjonalności internetowych serwisów wykraczają daleko poza tradycyjny model ogłoszeń prasowych. Niekwestionowaną przewagą ich istnienia jest dużo większa ilość informacji, jakie poszukujący nieruchomości może zdobyć już na wstępnym etapie poznawania oferty.

Ogłoszenia wirtualne nie są ograniczone ilością miejsca w szpalcie, dlatego zawierają bardziej szczegółowe opisy nieruchomości, a także wzbogacane są zdjęciami lub nawet filmami i wizualizacjami przestrzennymi. Dzięki fotografiom, oprócz podstawowych elementów wnętrza, potencjalny nabywca może zobaczyć budynek i okolicę, widok z okna, rozkład mieszkania czy plan zagospodarowania przestrzennego w przypadku domu. Podanie dokładnego adresu lub współrzędnych geograficznych umożliwi nawet obejrzenie okolicy na zdjęciach satelitarnych. – Dostęp do większej ilości informacji na temat nieruchomości umożliwia lepszą selekcję ogłoszeń. Czasem jeden rzut oka na zdjęcie wystarczy aby przekonać się, że nie warto poświęcać czasu na osobistą wizytę w danym lokalu – dodaje Przemysław Kotwicki.

Polecamy serwis: Inwestycje

Serwisy z ogłoszeniami w przyszłości

Twórcy internetowych serwisów pośrednictwa w sprzedaży i wynajmie nieruchomości nie chcą ograniczać się do tworzenia wyłącznie wirtualnych tablic ogłoszeniowych. Docelowo pragną udostępniać internautom specjalistyczne platformy, które będą kompleksowo zaspokajać potrzeby osób, poszukujących nieruchomości lub planujących budowę domu. Dlatego dodatkowe funkcje i usługi stają się tak samo ważne jak ilość i jakość ofert.

Już dziś osoby planujące zakup mieszkania mogą korzystać m.in. z kalkulatorów cenowych, które pozwalają szybko zorientować się, jak kształtują się ceny w wybranych lokalizacjach. W ich ręce oddawane są także narzędzia, umożliwiające porównanie większości dostępnych na rynku ofert kredytów i ubezpieczeń. Specjalistyczny mechanizm kalkulacyjny pomaga wyliczyć orientacyjną ratę kredytu oraz koszty całkowite, związane z zakupem nieruchomości.

Chcemy odpowiadać na potrzeby naszych użytkowników, dlatego dzielimy się z nimi naszą wiedzą w zakresie zakupu nieruchomości, a także staramy się służyć pomocą prawników oraz ekspertów finansowych i budowlanych – mówi Przemysław Kotwicki z serwisu otoDom.pl. – Osoba poszukująca działki budowlanej może skorzystać z bogatej bazy projektów architektonicznych oraz przydatnych porad fachowców. Użytkownikom poszukującym mieszkania podpowiadamy na co powinni zwrócić szczególną uwagę, przeglądając bazę i czym kierować się w podejmowaniu decyzji. Na bieżąco informujemy również o nowych inwestycjach oraz ogólnej sytuacji na krajowym rynku obrotu nieruchomościami – wylicza Kotwicki.

Kolejnym krokiem w rozwoju serwisów ogłoszeniowych będzie budowanie narzędzi, pozwalającą lepiej ocenić atrakcyjność nieruchomości. – W tym celu potrzebne będzie stworzenie mechanizmów umożliwiających m.in. sprawdzenie lokalizacji pod kątem dostępności infrastruktury usługowo-handlowej, bliskości szkół i przedszkoli, dostępnych środków komunikacji miejskiej czy oszacowanie realnego czasu dotarcia do pracy lub do centrum miasta – mówi Przemysław Kotwicki. – Cennym dodatkiem będzie również platforma wymiany opinii mieszkańców na temat zalet i wad życia w danym miejscu.

Źródło: otoDom.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

REKLAMA

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

REKLAMA

Branża wydawnicza. Czy na wydawaniu i sprzedaży książek da się wciąż zarobić

Tylko czterech na dziesięciu Polaków przeczytało w ubiegłym roku przynajmniej jedną książkę. Choć wynik ten jest nieco niższy niż rok wcześniej, wciąż należy do najlepszych w ostatniej dekadzie. Co to oznacza dla branży wydawniczej, czy na wydawaniu i sprzedaży książek daje się wciąż zarobić?

Pijemy mniej piwa, przez co browary nie płacą na czas swoim dostawcom

Na kondycję branży piwowarskiej, poza spadającym w wyniku zmian kulturowych popytem, najmocniej wpływają dziś rosnące koszty operacyjne oraz zmiany w podatku akcyzowym. Polacy piją mniej piwa, browary mają coraz większe kłopoty.

REKLAMA