REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Czy wideo rozmowy wyprą kontakt z doradcą w banku?

Subskrybuj nas na Youtube
Klienci instytucji finansowych bardzo cenią sobie krótką odległość od miejsca zamieszkania do placówki bankowej.
Klienci instytucji finansowych bardzo cenią sobie krótką odległość od miejsca zamieszkania do placówki bankowej.

REKLAMA

REKLAMA

Kryzys przyniósł kres rozwoju sieci bankowych. Koniunktura polepszyła się już, ale instytucje są ostrożne z otwieraniem nowych oddziałów – zauważyli eksperci – wolą zmieniać lokalizację tych już istniejących na lepszą. Dlaczego tendencję do otwierania nowych placówek banków wypiera moda na wideo infolinie?

Jak wynika z danych Komisji Nadzoru Finansowego, w lutym w Polsce działały 14 044 placówki bankowe, o niemal 100 mniej niż na koniec 2010 roku. A jak to się ma do innych statystyk? Zależy których. Według zaktualizowanych danych na koniec 2009 r. w kraju działało niecałe 13,8 tys. oddziałów, filii, ekspozytur i innych placówek obsługi klienta, ale już według wcześniej publikowanych informacji liczba ta sięgała 14,9 tys.

REKLAMA

Nowych oddziałów nie przybędzie

Koniec końców, wydaje się, że 14 tys. punktów bankowych to liczba, przy której instytucje finansowe postanowiły zostać na dłużej. - O powrocie do wyścigu na rozbudowę sieci z lat 2007- 2008 nie ma mowy – twierdzą zgodnie bankowcy. Na silniejszą ekspansję terytorialną mogą decydować się co najwyżej instytucje z niewielką siecią, duzi gracze poprzestaną na tym, co mają. Mimo, że takiemu rozwojowi sprzyjają zarówno wyższe zyski banków, jak i niższe czynsze najmu lokali. Dziś bankowcy są jednak ostrożniejsi w działaniu niż przed dwoma-trzema laty. Tłumaczą, że trzeba bardziej patrzeć na koszty, a oddział to spory wydatek. Kosztowne jest zarówno uruchomienie, jak i utrzymanie. Właśnie ze względu na koszty utrzymania większość bankowych graczy od dłuższego czasu koncentruje się na przenoszeniu mniej opłacalnych placówek w inne miejsca, z nadzieją, że tam zaczną zarabiać lepiej.

Przeczytaj również: Jak przesunąć ratę kredytu mieszkaniowego na inny dzień?


Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jak wynika z uzyskanych przez Open Finance informacji, do końca tego roku przyrost liczby punktów obsługi planują Lukas Bank – o ok. 30-40 , BGŻ – o ok. 30 i Nordea – o 8. Bardziej rozległy chciałby być także BNP Paribas, choć wcześniej zamykał placówki. O około 80 więcej nowych punktów franczyzowych zamierza mieć Alior. DnB Nord liczy na zwiększenie sieci agencyjnej Monetia z 422 do 500 punktów. Reszta nie przewiduje zmian lub nie chce ich ujawnić. Gdy spojrzy się rok wstecz, widać, że oddziałów ubyło w: PKO BP, Pekao, BPH, Citi Handlowym, Kredyt Banku, Euro Banku, BNP Paribas, DB PBC czy Millennium. Inaczej działo się jedynie w BGŻ, Nordei, BZ WBK i DnB Nord.

Polecamy serwis: Inwestycje

Wideo rozmowa z doradcą

REKLAMA

Bankowcy nie ukrywają, że najchętniej przekonaliby klientów do zdalnego korzystania z usług – przez Internet i telefon. Byłoby to tańsze i mniej kłopotliwie. Jednocześnie zdają sobie sprawę z tego, że trudniejsze sprawy niż przelewy czy ustanowienie stałego zlecenia nadal będą wymagały kontaktu z pracownikiem i dłuższej rozmowy. Ale i na to jest już rada. ING Bank Śląski uruchomił wideo infolinię. - Dużo łatwiej porozumieć się, gdy zachowuje się kontakt wzrokowy. Klient, czy doradca, ma również możliwość pokazania dokumentów, o których chce porozmawiać. Obecnie rozważamy zaoferowanie tą drogą dostępu do danych klienta oraz operacji na rachunku – zapowiada Piotr Utrata, rzecznik ING BSK.

Co na to klienci, którzy w każdych badaniach wskazują, że jednym z głównych motywów wyboru banku jest bliskość placówki? Może zmienią zdanie. Podobnie stało się to z bankowcami, którzy do rozbudowy polskiej sieci placówek przekonywali się z opóźnieniem, w stosunku do krajów Europy Zachodniej. Gdy w całej UE średnio na milion mieszkańców przypadało w 2008 r. 478 placówek, u nas – według Europejskiego Banku Centralnego – było ich 339. Dziś przedstawiciele instytucji finansowych tłumaczą, że przecież w tamtych krajach otwierano nowe punkty w czasach, gdy bankowość internetowa nie była jeszcze popularna.

Halina Kochalska, Open Finance

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Prezydent zawetował. Przedsiębiorcy będą dalej płacić wysoką składkę zdrowotną a może rząd podejmie drugą próbę zmiany

Prezydent zawetował ustawę obniżającą składki zdrowotne dla przedsiębiorców. Rząd jednak nie ustępuje i podejmie kolejną próbę, powtarzając rozwiązania przyjęte w ustawie dokładnie w takiej samej treści. Jaka więc ma być składka zdrowotna gdy uda się przeprowadzić zmiany.

Rolnicy wierzą w dobrą koniunkturę - po dłuższej przerwie znów inwestują w maszyny rolnicze

W I kwartale 2025 roku rolnictwo było branżą z największym udziałem w finansowaniu maszyn i urządzeń przez firmy leasingowe – 28%, wynika z danych Związku Polskiego Leasingu. Rolnicy wracają do inwestowania wierząc w poprawę koniunktury w branży.

Mała firma, duże ryzyko. Dlaczego system ochrony to dziś inwestycja, nie koszt [WYWIAD]

Choć wielu właścicieli małych firm wciąż traktuje ochronę jako zbędny wydatek, rosnąca liczba incydentów – zarówno fizycznych, jak i cyfrowych – pokazuje, że to podejście bywa kosztowne. Dziś zagrożeniem może być nie tylko włamanie, ale też wyciek danych czy przestój operacyjny. W rozmowie z Adamem Śliwińskim, wiceprezesem Seris Konsalnet Security, sprawdzamy, jak MŚP mogą skutecznie zadbać o swoje bezpieczeństwo – bez milionowych budżetów, za to z myśleniem przyszłościowym.

Polskie firmy chcą eksportować do USA, co z cłami

Polska gospodarka łapie drugi oddech czy walczy o utrzymanie na powierzchni? Jaka będzie przyszłość eksportu do USA? Eksperci podsumowali pierwszy kwartał 2025. Analizie poddany został nie tylko eksport polskich firm, ale i ogólny bilans handlu zagranicznego.

REKLAMA

Teraz płatności odroczone także przy zakupach dla firmy

Polskie firmy uzyskują dostęp do płatności odroczonych oraz ratalnych w standardzie zbliżonym do tego oferowanego konsumentom. To duże ułatwienie, z którego skorzystają w pierwszej kolejności małe i średnie firmy.

Termin składania wniosków o dopłaty bezpośrednie 2025

Jaki jest termin składania wniosków do ARIMR o dopłaty bezpośrednie w 2025 roku? Czy można złożyć dokumenty po terminie? Co z załącznikami?

Co każdy prezes (CEO) powinien dziś wiedzieć o technologii?

Każda szkoła zarządzania mówi: deleguj odpowiedzialność. Niezależnie czy mówimy o MŚP czy dużej organizacji, zarządzanie technologią powinno więc być oddane w ręce tych, którzy się na niej znają. Z drugiej strony – jeśli mamy wyprzedzić konkurencję, trzeba inwestować i lewarować biznes przez technologię. Żeby robić to efektywnie, kadra zarządzająca musi rozumieć przynajmniej część świata IT. Problem w tym, że świat technologii jest tak przeładowany informacjami, że często nawet eksperci od IT się w nim gubią. Co warto rozumieć? Jak głęboko wchodzić w poszczególne zagadnienia? Jak rozmawiać z zespołem, który zasypuje wieloma szczegółami? Oto krótki, praktyczny przewodnik.

Działania marketingowe jako kompatybilny element Public Relations

Współczesna komunikacja biznesowa coraz częściej wymaga synergicznego podejścia do działań promocyjnych i wizerunkowych. Marketing i Public Relations (PR), choć wywodzą się z różnych tradycji i pełnią odmienne funkcje, dziś coraz częściej przenikają się i wspólnie pracują na sukces marki. W dobie mediów społecznościowych, globalizacji i błyskawicznego obiegu informacji działania marketingowe stają się kompatybilnym, a nierzadko wręcz niezbędnym elementem strategii PR.

REKLAMA

Branża wydawnicza. Czy na wydawaniu i sprzedaży książek da się wciąż zarobić

Tylko czterech na dziesięciu Polaków przeczytało w ubiegłym roku przynajmniej jedną książkę. Choć wynik ten jest nieco niższy niż rok wcześniej, wciąż należy do najlepszych w ostatniej dekadzie. Co to oznacza dla branży wydawniczej, czy na wydawaniu i sprzedaży książek daje się wciąż zarobić?

Pijemy mniej piwa, przez co browary nie płacą na czas swoim dostawcom

Na kondycję branży piwowarskiej, poza spadającym w wyniku zmian kulturowych popytem, najmocniej wpływają dziś rosnące koszty operacyjne oraz zmiany w podatku akcyzowym. Polacy piją mniej piwa, browary mają coraz większe kłopoty.

REKLAMA