REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Czy wideo rozmowy wyprą kontakt z doradcą w banku?

Subskrybuj nas na Youtube
Klienci instytucji finansowych bardzo cenią sobie krótką odległość od miejsca zamieszkania do placówki bankowej.
Klienci instytucji finansowych bardzo cenią sobie krótką odległość od miejsca zamieszkania do placówki bankowej.

REKLAMA

REKLAMA

Kryzys przyniósł kres rozwoju sieci bankowych. Koniunktura polepszyła się już, ale instytucje są ostrożne z otwieraniem nowych oddziałów – zauważyli eksperci – wolą zmieniać lokalizację tych już istniejących na lepszą. Dlaczego tendencję do otwierania nowych placówek banków wypiera moda na wideo infolinie?

Jak wynika z danych Komisji Nadzoru Finansowego, w lutym w Polsce działały 14 044 placówki bankowe, o niemal 100 mniej niż na koniec 2010 roku. A jak to się ma do innych statystyk? Zależy których. Według zaktualizowanych danych na koniec 2009 r. w kraju działało niecałe 13,8 tys. oddziałów, filii, ekspozytur i innych placówek obsługi klienta, ale już według wcześniej publikowanych informacji liczba ta sięgała 14,9 tys.

REKLAMA

Nowych oddziałów nie przybędzie

Koniec końców, wydaje się, że 14 tys. punktów bankowych to liczba, przy której instytucje finansowe postanowiły zostać na dłużej. - O powrocie do wyścigu na rozbudowę sieci z lat 2007- 2008 nie ma mowy – twierdzą zgodnie bankowcy. Na silniejszą ekspansję terytorialną mogą decydować się co najwyżej instytucje z niewielką siecią, duzi gracze poprzestaną na tym, co mają. Mimo, że takiemu rozwojowi sprzyjają zarówno wyższe zyski banków, jak i niższe czynsze najmu lokali. Dziś bankowcy są jednak ostrożniejsi w działaniu niż przed dwoma-trzema laty. Tłumaczą, że trzeba bardziej patrzeć na koszty, a oddział to spory wydatek. Kosztowne jest zarówno uruchomienie, jak i utrzymanie. Właśnie ze względu na koszty utrzymania większość bankowych graczy od dłuższego czasu koncentruje się na przenoszeniu mniej opłacalnych placówek w inne miejsca, z nadzieją, że tam zaczną zarabiać lepiej.

Przeczytaj również: Jak przesunąć ratę kredytu mieszkaniowego na inny dzień?


Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jak wynika z uzyskanych przez Open Finance informacji, do końca tego roku przyrost liczby punktów obsługi planują Lukas Bank – o ok. 30-40 , BGŻ – o ok. 30 i Nordea – o 8. Bardziej rozległy chciałby być także BNP Paribas, choć wcześniej zamykał placówki. O około 80 więcej nowych punktów franczyzowych zamierza mieć Alior. DnB Nord liczy na zwiększenie sieci agencyjnej Monetia z 422 do 500 punktów. Reszta nie przewiduje zmian lub nie chce ich ujawnić. Gdy spojrzy się rok wstecz, widać, że oddziałów ubyło w: PKO BP, Pekao, BPH, Citi Handlowym, Kredyt Banku, Euro Banku, BNP Paribas, DB PBC czy Millennium. Inaczej działo się jedynie w BGŻ, Nordei, BZ WBK i DnB Nord.

Polecamy serwis: Inwestycje

Wideo rozmowa z doradcą

REKLAMA

Bankowcy nie ukrywają, że najchętniej przekonaliby klientów do zdalnego korzystania z usług – przez Internet i telefon. Byłoby to tańsze i mniej kłopotliwie. Jednocześnie zdają sobie sprawę z tego, że trudniejsze sprawy niż przelewy czy ustanowienie stałego zlecenia nadal będą wymagały kontaktu z pracownikiem i dłuższej rozmowy. Ale i na to jest już rada. ING Bank Śląski uruchomił wideo infolinię. - Dużo łatwiej porozumieć się, gdy zachowuje się kontakt wzrokowy. Klient, czy doradca, ma również możliwość pokazania dokumentów, o których chce porozmawiać. Obecnie rozważamy zaoferowanie tą drogą dostępu do danych klienta oraz operacji na rachunku – zapowiada Piotr Utrata, rzecznik ING BSK.

Co na to klienci, którzy w każdych badaniach wskazują, że jednym z głównych motywów wyboru banku jest bliskość placówki? Może zmienią zdanie. Podobnie stało się to z bankowcami, którzy do rozbudowy polskiej sieci placówek przekonywali się z opóźnieniem, w stosunku do krajów Europy Zachodniej. Gdy w całej UE średnio na milion mieszkańców przypadało w 2008 r. 478 placówek, u nas – według Europejskiego Banku Centralnego – było ich 339. Dziś przedstawiciele instytucji finansowych tłumaczą, że przecież w tamtych krajach otwierano nowe punkty w czasach, gdy bankowość internetowa nie była jeszcze popularna.

Halina Kochalska, Open Finance

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Relaks nie jest dla słabych. Dlaczego liderom tak trudno jest odpoczywać?

Wyobraź sobie, że siedzisz z kubkiem ulubionej herbaty, czujesz bryzę morską, przymykasz oczy, czując promienie słońca na twarzy i… nie masz wyrzutów sumienia. W twojej głowie nie pędzi pendolino tematów, kamieni milowych i zadań, które czekają w kolejce do pilnej realizacji, telefon służbowy milczy. Brzmi jak science fiction? W świecie liderów odpoczynek to często temat tabu, a relaks – luksus, na który prawdziwy przywódca nie może sobie pozwolić. Uważam, że to już najwyższy czas, abyśmy przestali się oszukiwać i zaczęli zadawać niewygodne pytania dotyczące relaksu – przede wszystkim sobie - powiedziała Dyrektorka zarządzająca, dyrektorka Departamentu Zasobów Ludzkich i Organizacji w KIR Dorota Dublanka.

Polscy wykonawcy działający na rynku niemieckim powinni znać VOB/B

VOB/B nadal jest w Niemczech często stosowanym narzędziem prawnym. Jak w pełni wykorzystać zalety tego sprawdzonego zbioru przepisów, minimalizując jednocześnie ryzyko?

BCC ostrzega: firmy muszą przyspieszyć wdrażanie KSeF. Ustawa już po pierwszym czytaniu w Sejmie

Prace legislacyjne nad ustawą wdrażającą Krajowy System e-Faktur (KSeF) wchodzą w końcową fazę. Sejm skierował projekt nowelizacji VAT do komisji finansów publicznych, która pozytywnie go zaopiniowała wraz z poprawkami.

Zakupy w sklepie stacjonarnym a reklamacja. Co może konsument?

Od wielu lat obowiązuje ustawa o prawach konsumenta. W wyniku implementowania do polskiego systemu prawa regulacji unijnej, od 1 stycznia 2023 r. wprowadzono do tej ustawy bardzo ważne, korzystne dla konsumentów rozwiązania.

REKLAMA

Ponad 650 tys. firm skorzystało z wakacji składkowych w pierwszym półroczu

Zakład Ubezpieczeń Społecznych informuje, że w pierwszym półroczu 2025 r. z wakacji składkowych skorzystało 657,5 tys. przedsiębiorców. Gdzie można znaleźć informacje o uldze?

Vibe coding - czy AI zredukuje koszty tworzenia oprogramowania, a programiści będą zbędni?

Kiedy pracowałem wczoraj wieczorem nad newsletterem, do szablonu potrzebowałem wołacza imienia – chciałem, żeby mail zaczynał się od “Witaj Marku”, zamiast „Witaj Marek”. W Excelu nie da się tego zrobić w prosty sposób, a na ręczne przerobienie wszystkich rekordów straciłbym długie godziny. Poprosiłem więc ChatGPT o skrypt, który zrobi to za mnie. Po trzech sekundach miałem działający kod, a wołacze przerobiłem w 20 minut. Więcej czasu zapewne zajęłoby spotkanie, na którym zleciłbym komuś to zadanie. Czy coraz więcej takich zadań nie będzie już wymagać udziału człowieka?

Wellbeing, który naprawdę działa. Arłamów Business Challenge 2025 pokazuje, jak budować silne organizacje w czasach kryzysu zaangażowania

Arłamów, 30 czerwca 2025 – „Zaangażowanie pracowników w Polsce wynosi jedynie 8%. Czas przestać mówić o benefitach i zacząć praktykować realny well-doing” – te słowa Jacka Santorskiego, psychologa biznesu i społecznego, wybrzmiały wyjątkowo mocno w trakcie tegorocznej edycji Arłamów Business Challenge.

Nie uczą się i nie pracują. Polscy NEET często są niewidzialni dla systemu

Jak pokazuje najnowszy raport Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, około 10% młodych Polaków nie uczy się ani nie pracuje. Kim są polscy NEET i dlaczego jest to realny problem społeczny?

REKLAMA

Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

REKLAMA