REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Optyk – lokal

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów

REKLAMA

REKLAMA

Najlepszą lokalizacją dla salonu optycznego jest oczywiście duże centrum handlowe lub też ruchliwa, położona w centrum ulica, pełna sklepów, z mnóstwem odwiedzających ją o różnych porach dnia klientów.

Ale ważne oprócz tego jest profesjonalne podejście do klienta, wówczas salon który działa nawet na obrzeżach miasta, czy w odległej dzielnicy będzie miał klientów, bo fam profesjonalnej i miłej obsługi będzie szła razem z zadowolonym klientem.

REKLAMA

To jest często pole do popisu właśnie małych, nie sieciowych salonów optycznych. Trzeba pamiętać, że salony sieciowe będą kusiły klientów głównie niską ceną, ale niezadowolony klient będzie wolał zapłacić nawet więcej, aby zostać obsłużonym na najwyższym poziomie.

Polecamy serwis: Biznesplan

Na pewno dobrym miejscem na otwarcie salonu optycznego jest w miarę bliskie sąsiedztwo przychodni, czy gabinetu okulistycznego. Można być pewnym klientów, jeśli dodatkowo przekona się o swoim profesjonalizmie przyjmującego lekarza okulistę. 

Jednakże sama lokalizacja to nie wszystko…

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przyjął się już pewien określony standard wyglądu dla mającego dobrze funkcjonować salonu optycznego. Lokal nie musi być bardzo duży, ale powinien być tak urządzony aby sprawiać wrażenie przestronnego, powinien być widny, czysty z dużym oknem. Należy mieć duży wybór szkieł i oprawek i możliwość wykonania okularów niemal od ręki. Przyjmuje się, że optymalna powierzchnia salonu optycznego wynosi 70-100 mkw (na takiej powierzchni zmieści się i sala ekspozycyjna wraz ze sprzedażą i pracownia, pomieszczenie socjalne a nawet gabinet lekarski (bo to też dobry pomysł na sukces salonu optycznego). Oczywiście salony i mniejszej powierzchni również dobrze funkcjonują ale trzeba pamiętać o ciekawym wystroju i dobrym oświetleniu ekspozycji.

Co trzeba mieć w salonie?

REKLAMA

Urządzenie do obróbki i szlifowania szkieł, dioptrio mierz, centro skop, nagrzewnica, rowkarka, wiertarka, polaryskop, polerki, szczypce, uchwyty, pincetki, sprzęt bhp (gaśnica, okulary ochronne, fartuchy itp.) – to są niezbędne sprzęty pracowni optycznej. Niektóre sprzęty można zastąpić urządzeniem wielofunkcyjnym, które kosztuje 120-150 tys. zł. W sumie cały sprzęt w kompleksowo wyposażonym gabinecie optycznym i pracowni można skompletować wydając od ok. 60 tys. zł (sprzęt używany) do ok. 200 tys. zł.

W niezbyt dużym salonie powinno być na półkach (szufladach) ok. 1000 oprawek, średniej klasy od 25-30 zł do 700 zł. Trzeba na to przeznaczyć ok. 100 tys. zł. Dodatkowo potrzebne będą szkła ok. 2000 sztuk – średnio po 25 zł. Dodatkowo niezbędnym towarem będą okulary przeciwsłoneczne, przynajmniej kilkaset sztuk. Do tego futerały, łańcuszki, inne akcesoria oraz soczewki kontaktowe i akcesoria do nich.

Przeczytaj też: Myślisz o założeniu własnej działalności i zastanawiasz się skąd wziąć na nią pieniądze?

REKLAMA

Trzeba pamiętać, że klient musi mieć wybór, więc i towaru musi być odpowiednio dużo, w sumie na bieżący towar trzeba przeznaczyć ok. 100-150 tys. zł. Wybierając odpowiedni towar do salonu trzeba zaopatrzyć go w najmodniejsze fasony oprawek, ale też nie można zapomnieć o standardach. Wiele osób, szczególnie starszych nie lubi ekstrawagancji i wybierze na pewno klasyczne oprawki.

Jeżeli zamierzamy mieć w salonie również gabinet okulistyczny, niezbędne będzie jego wyposażenie w skład które powinny wchodzić takie urządzenia jak: autorefraktometr (urządzenie sterowane mikroprocesorem, przeznaczone do komputerowego badania ostrości wzroku), foropter (urządzenie do badania wady wzroku oraz dobierania szkieł okularowych), frontofokometr (przyrząd optyczny do pomiaru mocy czołowej soczewki), oftalmoskop (wziernik okulistyczny do badania dna oka), ciśnieniomierz, lampa szczelinowa, wziernik, tonometr (urządzenie służące do pomiaru ciśnienia wewnątrzgałkowego), rzutnik, optotypy, kaseta okulistyczna.

Aby szczegółowo zapoznać się z ofertą wyposażenia gabinetu optycznego można skorzystać z następujących stron:
WWW.medicalpartner.com.pl
WWW.mebloplast.pl
WWW.barys.krakow.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polska inwestycyjna zapaść – co hamuje rozwój i jak to zmienić?

Od 2015 roku stopa inwestycji w Polsce systematycznie spada. Choć może się to wydawać abstrakcyjnym wskaźnikiem makroekonomicznym, jego skutki odczuwamy wszyscy – wolniejsze tempo wzrostu gospodarczego, mniejszy przyrost zamożności, trudniejsza pogoń za Zachodem. Dlaczego tak się dzieje i czy można to odwrócić? O tym rozmawiali Szymon Glonek oraz dr Anna Szymańska z Polskiego Instytutu Ekonomicznego.

Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

REKLAMA

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

REKLAMA

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA