REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

REKLAMA

Najlepszą lokalizacją dla salonu optycznego jest oczywiście duże centrum handlowe lub też ruchliwa, położona w centrum ulica, pełna sklepów, z mnóstwem odwiedzających ją o różnych porach dnia klientów.

Ale ważne oprócz tego jest profesjonalne podejście do klienta, wówczas salon który działa nawet na obrzeżach miasta, czy w odległej dzielnicy będzie miał klientów, bo fam profesjonalnej i miłej obsługi będzie szła razem z zadowolonym klientem.

REKLAMA

To jest często pole do popisu właśnie małych, nie sieciowych salonów optycznych. Trzeba pamiętać, że salony sieciowe będą kusiły klientów głównie niską ceną, ale niezadowolony klient będzie wolał zapłacić nawet więcej, aby zostać obsłużonym na najwyższym poziomie.

Polecamy serwis: Biznesplan

Na pewno dobrym miejscem na otwarcie salonu optycznego jest w miarę bliskie sąsiedztwo przychodni, czy gabinetu okulistycznego. Można być pewnym klientów, jeśli dodatkowo przekona się o swoim profesjonalizmie przyjmującego lekarza okulistę. 

Jednakże sama lokalizacja to nie wszystko…

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przyjął się już pewien określony standard wyglądu dla mającego dobrze funkcjonować salonu optycznego. Lokal nie musi być bardzo duży, ale powinien być tak urządzony aby sprawiać wrażenie przestronnego, powinien być widny, czysty z dużym oknem. Należy mieć duży wybór szkieł i oprawek i możliwość wykonania okularów niemal od ręki. Przyjmuje się, że optymalna powierzchnia salonu optycznego wynosi 70-100 mkw (na takiej powierzchni zmieści się i sala ekspozycyjna wraz ze sprzedażą i pracownia, pomieszczenie socjalne a nawet gabinet lekarski (bo to też dobry pomysł na sukces salonu optycznego). Oczywiście salony i mniejszej powierzchni również dobrze funkcjonują ale trzeba pamiętać o ciekawym wystroju i dobrym oświetleniu ekspozycji.

Co trzeba mieć w salonie?

REKLAMA

Urządzenie do obróbki i szlifowania szkieł, dioptrio mierz, centro skop, nagrzewnica, rowkarka, wiertarka, polaryskop, polerki, szczypce, uchwyty, pincetki, sprzęt bhp (gaśnica, okulary ochronne, fartuchy itp.) – to są niezbędne sprzęty pracowni optycznej. Niektóre sprzęty można zastąpić urządzeniem wielofunkcyjnym, które kosztuje 120-150 tys. zł. W sumie cały sprzęt w kompleksowo wyposażonym gabinecie optycznym i pracowni można skompletować wydając od ok. 60 tys. zł (sprzęt używany) do ok. 200 tys. zł.

W niezbyt dużym salonie powinno być na półkach (szufladach) ok. 1000 oprawek, średniej klasy od 25-30 zł do 700 zł. Trzeba na to przeznaczyć ok. 100 tys. zł. Dodatkowo potrzebne będą szkła ok. 2000 sztuk – średnio po 25 zł. Dodatkowo niezbędnym towarem będą okulary przeciwsłoneczne, przynajmniej kilkaset sztuk. Do tego futerały, łańcuszki, inne akcesoria oraz soczewki kontaktowe i akcesoria do nich.

Przeczytaj też: Myślisz o założeniu własnej działalności i zastanawiasz się skąd wziąć na nią pieniądze?

REKLAMA

Trzeba pamiętać, że klient musi mieć wybór, więc i towaru musi być odpowiednio dużo, w sumie na bieżący towar trzeba przeznaczyć ok. 100-150 tys. zł. Wybierając odpowiedni towar do salonu trzeba zaopatrzyć go w najmodniejsze fasony oprawek, ale też nie można zapomnieć o standardach. Wiele osób, szczególnie starszych nie lubi ekstrawagancji i wybierze na pewno klasyczne oprawki.

Jeżeli zamierzamy mieć w salonie również gabinet okulistyczny, niezbędne będzie jego wyposażenie w skład które powinny wchodzić takie urządzenia jak: autorefraktometr (urządzenie sterowane mikroprocesorem, przeznaczone do komputerowego badania ostrości wzroku), foropter (urządzenie do badania wady wzroku oraz dobierania szkieł okularowych), frontofokometr (przyrząd optyczny do pomiaru mocy czołowej soczewki), oftalmoskop (wziernik okulistyczny do badania dna oka), ciśnieniomierz, lampa szczelinowa, wziernik, tonometr (urządzenie służące do pomiaru ciśnienia wewnątrzgałkowego), rzutnik, optotypy, kaseta okulistyczna.

Aby szczegółowo zapoznać się z ofertą wyposażenia gabinetu optycznego można skorzystać z następujących stron:
WWW.medicalpartner.com.pl
WWW.mebloplast.pl
WWW.barys.krakow.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stare pytania, nowe odpowiedzi. Zmiana podejścia do pożądanych kompetencji menedżerskich

Obecnie organizacje nie są zainteresowane rozwojem konkretnych umiejętności liderskich ani pozyskiwaniem wiedzy, którą łatwo dziś zdobyć. Żyjemy w czasach, w których ciężko jest zaplanować długofalową strategię, dlatego wzrasta znaczenie umiejętności płynnego poruszania się w zmieniających się okolicznościach, tzw. strategizing.

Wyróżniaj się bo zginiesz: o sukcesie sklepu internetowego decydują nie tylko atrakcyjne towary w dobrej cenie

W sklepie internetowym, zupełnie inaczej niż w tradycyjnym sklepie, wiarygodność osiąga się lub nie już poprzez sam wygląd aplikacji zakupowej. Bez niej nie wyróżniający się z tysięcy inny e-sklep nie odniesie sukcesu nawet oferując bardzo konkurencyjne produkty.

Restauracje ustępują miejsca barom szybkiej obsługi i sklepowej gastronomii, bo takie są wybory „zetek”

Na naszych oczach dzieje się prawdziwa rewolucja w gastronomii. Restauracje, ledwie się odbudowały po pandemii, przegrywają z barami szybciej obsługi i cateringiem, a teraz jeszcze poważnym graczem na rynku staje się gastronomia sklepowa. Wszystko to za sprawą najmłodszych klientów, którzy chcą żyć po amerykańsku.

Paragon fiskalny przy sprzedaży on-line: kiedy i jak powinien wystawić sprzedawca oraz dostarczyć klientowi [wszystkie przypadki]

Dla klientów kupowanie w e-sklepach jest wygodniejsze niż w placówkach stacjonarnych. Dla samych sprzedawców jednak procedura ta jest dużo bardziej skomplikowana od strony fiskalnej. Dotyczy to zwłaszcza wystawiania paragonów i obowiązków w podatku VAT.

REKLAMA

Pomoc dla sadowników do 31 stycznia 2025 roku

Pomoc dla polskich sadowników (sady i winorośle) do 31 stycznia 2025 roku - Komisja Europejska zdecydowała. To wsparcie dla sadowników, którzy ucierpieli w trakcie kwietniowych przymrozków i gradobicia.

Wyższa opłata środowiskowa za użytkowanie samochodów spalinowych od 2026 roku - dla kogo?

Wyższa opłata środowiskowa za użytkowanie samochodów spalinowych od 2026 roku nie dla wszystkich. Kto zapłaci więcej? Co więcej, sposób naliczania opłaty oraz stawki dla części dotyczącej transportu zmienią się od 2026 r.

Tachografy do wymiany, ważna zmiana prawa. Kto musi, w jakim terminie, jaka kara

Nadchodzi rewolucja w branży transportowej. Od styczna 2025 roku zaczną obowiązywać nowe przepisy dotyczące tachografów wynikające z Pakietu Mobilności. Pierwszy etap obowiązkowej wymiany urządzeń na inteligentne tachografy drugiej generacji (G2V2) kończy się już w grudniu 2024 roku.

Udostępnianie i wymiana informacji gospodarczych - zmiana przepisów jeszcze w 2024 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

W dniu 9 lipca 2024 r. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o udostępnianiu informacji gospodarczych i wymianie danych gospodarczych, przedłożony przez Ministra Rozwoju i Technologii. Rząd chce uprościć przepisy, które dotyczą udostępniania oraz wymiany informacji i danych gospodarczych. Proponowane zmiany obejmują też pracę biur informacji gospodarczej. Co się zmieni i od kiedy?

REKLAMA

Branża IT pracuje na rzecz zrównoważonego rozwoju [WYWIAD]

Sektor data center i chmury - jak pogodzić cyfrową transformację z drogą do zrównoważonego rozwoju? Czym w praktyce jest unijny pakiet ustaw Fit for 55 i co będą musiały zrobić przedsiębiorstwa, żeby się dostosować do zmian? Rozmawiamy z Wojciechem Stramskim, Prezesem Zarządu Beyond.pl, dostawcy usług data center, chmury i Managed Services i pierwszego w Polsce operatora zasilającego swoje obiekty w 100% energią odnawialną. 

Cyfryzacja dwóch prędkości. Jak się digitalizują polskie firmy?

Analizy rynkowe wskazują na istnienie wśród polskich przedsiębiorstw zjawiska „cyfryzacji dwóch prędkości”. Implementacja elementarnych cyfrowych narzędzi, jak podpis elektroniczny czy cyfrowa pieczęć, może stać się pierwszym krokiem w kierunku zniwelowania różnic względem liderów.

REKLAMA