REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Optyk – lokal

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów

REKLAMA

REKLAMA

Najlepszą lokalizacją dla salonu optycznego jest oczywiście duże centrum handlowe lub też ruchliwa, położona w centrum ulica, pełna sklepów, z mnóstwem odwiedzających ją o różnych porach dnia klientów.

Ale ważne oprócz tego jest profesjonalne podejście do klienta, wówczas salon który działa nawet na obrzeżach miasta, czy w odległej dzielnicy będzie miał klientów, bo fam profesjonalnej i miłej obsługi będzie szła razem z zadowolonym klientem.

REKLAMA

REKLAMA

To jest często pole do popisu właśnie małych, nie sieciowych salonów optycznych. Trzeba pamiętać, że salony sieciowe będą kusiły klientów głównie niską ceną, ale niezadowolony klient będzie wolał zapłacić nawet więcej, aby zostać obsłużonym na najwyższym poziomie.

Polecamy serwis: Biznesplan

Na pewno dobrym miejscem na otwarcie salonu optycznego jest w miarę bliskie sąsiedztwo przychodni, czy gabinetu okulistycznego. Można być pewnym klientów, jeśli dodatkowo przekona się o swoim profesjonalizmie przyjmującego lekarza okulistę. 

REKLAMA

Jednakże sama lokalizacja to nie wszystko…

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przyjął się już pewien określony standard wyglądu dla mającego dobrze funkcjonować salonu optycznego. Lokal nie musi być bardzo duży, ale powinien być tak urządzony aby sprawiać wrażenie przestronnego, powinien być widny, czysty z dużym oknem. Należy mieć duży wybór szkieł i oprawek i możliwość wykonania okularów niemal od ręki. Przyjmuje się, że optymalna powierzchnia salonu optycznego wynosi 70-100 mkw (na takiej powierzchni zmieści się i sala ekspozycyjna wraz ze sprzedażą i pracownia, pomieszczenie socjalne a nawet gabinet lekarski (bo to też dobry pomysł na sukces salonu optycznego). Oczywiście salony i mniejszej powierzchni również dobrze funkcjonują ale trzeba pamiętać o ciekawym wystroju i dobrym oświetleniu ekspozycji.

Co trzeba mieć w salonie?

Urządzenie do obróbki i szlifowania szkieł, dioptrio mierz, centro skop, nagrzewnica, rowkarka, wiertarka, polaryskop, polerki, szczypce, uchwyty, pincetki, sprzęt bhp (gaśnica, okulary ochronne, fartuchy itp.) – to są niezbędne sprzęty pracowni optycznej. Niektóre sprzęty można zastąpić urządzeniem wielofunkcyjnym, które kosztuje 120-150 tys. zł. W sumie cały sprzęt w kompleksowo wyposażonym gabinecie optycznym i pracowni można skompletować wydając od ok. 60 tys. zł (sprzęt używany) do ok. 200 tys. zł.

W niezbyt dużym salonie powinno być na półkach (szufladach) ok. 1000 oprawek, średniej klasy od 25-30 zł do 700 zł. Trzeba na to przeznaczyć ok. 100 tys. zł. Dodatkowo potrzebne będą szkła ok. 2000 sztuk – średnio po 25 zł. Dodatkowo niezbędnym towarem będą okulary przeciwsłoneczne, przynajmniej kilkaset sztuk. Do tego futerały, łańcuszki, inne akcesoria oraz soczewki kontaktowe i akcesoria do nich.

Przeczytaj też: Myślisz o założeniu własnej działalności i zastanawiasz się skąd wziąć na nią pieniądze?

Trzeba pamiętać, że klient musi mieć wybór, więc i towaru musi być odpowiednio dużo, w sumie na bieżący towar trzeba przeznaczyć ok. 100-150 tys. zł. Wybierając odpowiedni towar do salonu trzeba zaopatrzyć go w najmodniejsze fasony oprawek, ale też nie można zapomnieć o standardach. Wiele osób, szczególnie starszych nie lubi ekstrawagancji i wybierze na pewno klasyczne oprawki.

Jeżeli zamierzamy mieć w salonie również gabinet okulistyczny, niezbędne będzie jego wyposażenie w skład które powinny wchodzić takie urządzenia jak: autorefraktometr (urządzenie sterowane mikroprocesorem, przeznaczone do komputerowego badania ostrości wzroku), foropter (urządzenie do badania wady wzroku oraz dobierania szkieł okularowych), frontofokometr (przyrząd optyczny do pomiaru mocy czołowej soczewki), oftalmoskop (wziernik okulistyczny do badania dna oka), ciśnieniomierz, lampa szczelinowa, wziernik, tonometr (urządzenie służące do pomiaru ciśnienia wewnątrzgałkowego), rzutnik, optotypy, kaseta okulistyczna.

Aby szczegółowo zapoznać się z ofertą wyposażenia gabinetu optycznego można skorzystać z następujących stron:
WWW.medicalpartner.com.pl
WWW.mebloplast.pl
WWW.barys.krakow.pl

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Cesja umowy leasingu samochodu osobowego – ujęcie podatkowe po stronie "przejmującego" leasing

W praktyce gospodarczej często zdarza się, że leasingobiorca korzystający z samochodu osobowego na podstawie umowy leasingu operacyjnego decyduje się przenieść swoje prawa i obowiązki na inny podmiot. Taka transakcja nazywana jest cesją umowy leasingu.

Startupy, AI i biznes: Polska coraz mocniej w grze o rynek USA [Gość Infor.pl]

Współpraca polsko-amerykańska to temat, który od lat przyciąga uwagę — nie tylko polityków, ale też przedsiębiorców, naukowców i ludzi kultury. Fundacja Kościuszkowska, działająca już od stu lat, jest jednym z filarów tej relacji. W rozmowie z Szymonem Glonkiem w programie Gość Infor.pl, Wojciech Voytek Jackowski — powiernik Fundacji i prawnik pracujący w Nowym Jorku — opowiedział o tym, jak dziś wyglądają kontakty gospodarcze między Polską a Stanami Zjednoczonymi, jak rozwijają się polskie startupy za oceanem i jakie szanse przynosi era sztucznej inteligencji.

Coraz większe kłopoty polskich firm z terminowym płaceniem faktur. Niewypłacalnych firm przybywa w zastraszającym tempie

Kolejny rekord niewypłacalności i coraz większa świadomość polskich firm. Od stycznia do końca września 2025 roku aż 5215 polskich firm ogłosiło niewypłacalność. To o 17% więcej niż w tym samym okresie w 2024 roku i o 39% więcej niż po pierwszym półroczu 2025 roku.

Gdy motywacja spada. Sprawdzone sposoby na odzyskanie chęci do działania

Zaangażowanie pracowników to nie tylko wskaźnik nastrojów w zespołach, lecz realny czynnik decydujący o efektywności i kondycji finansowej organizacji. Jak pokazuje raport Gallupa „State of the Global Workplace 2025”, firmy z wysokim poziomem zaangażowania osiągają o 23 proc. wyższą rentowność i o 18 proc. lepszą produktywność niż konkurencja. Jednocześnie dane z tego samego badania są alarmujące – globalny poziom zaangażowania spadł z 23 do 21 proc., co oznacza, że aż czterech na pięciu pracowników nie czuje silnej więzi z miejscem pracy. Jak odwrócić ten trend?

REKLAMA

Niezwykli ludzie. Jak wzbogacać kulturę organizacji dzięki talentom osób z niepełnosprawnością?

Najważniejszym kapitałem każdej organizacji są ludzie – to oni kształtują kulturę, rozwój i pozycję firmy na rynku. Dobrze dobrany zespół udźwignie ogromne wymagania, często przewyższając pokładane w nich oczekiwania, natomiast niewłaściwie dobrany lub źle zarządzany – może osłabić firmę i jej relacje z klientami. Integralnym elementem dojrzałej kultury organizacyjnej staje się dziś świadome włączanie różnorodności, w tym także osób z niepełnosprawnością.

Ogólne warunki umowy często nie są wiążące. Mimo że są dostępne

Wiele firm – także dużych – zakłada, że sam fakt opublikowania wzorca umownego oznacza, iż automatycznie obowiązuje on drugą stronę. To założenie jest błędne. Może być nie tylko rozczarowujące, ale i kosztowne.

Wakacje od ZUS 2025: pół miliona przedsiębiorców wciąż może z nich skorzystać w tym roku. Czy planują zrobić to w listopadzie i grudniu

Na 0,5 mln przedsiębiorców jeszcze w tym roku czekają wakacje, w kieszeni zostanie im z tego powodu 360 mln zł. Zwolnienia ze składki na własne ubezpieczenia społeczne, tzw. wakacje od ZUS-u, w tym roku uzyskało 885,5 tys. podmiotów. Te pół miliona przedsiębiorców, prawdopodobnie zaplanowało wakacje od ZUS-u na końcowe miesiące roku.

Firma w Czechach w 2026 roku – dlaczego warto?

Czechy od lat należą do najatrakcyjniejszych krajów w Europie dla przedsiębiorców z Polski, którzy szukają stabilnego, przejrzystego i przyjaznego środowiska do prowadzenia biznesu. W 2025 roku to zainteresowanie nie tylko nie słabnie, ale wręcz rośnie. Coraz więcej osób rozważa przeniesienie działalności gospodarczej za południową granicę – nie z powodu chęci ucieczki przed obowiązkami, lecz po to, by zyskać normalne warunki do pracy i rozwoju firmy.

REKLAMA

Faktoring bije rekordy w Polsce. Ponad 31 tysięcy firm finansuje się bez kredytu

Coraz więcej polskich przedsiębiorców wybiera faktoring jako sposób na poprawę płynności finansowej. Z danych Polskiego Związku Faktorów wynika, że po trzech kwartałach 2025 roku firmy zrzeszone w organizacji sfinansowały faktury o łącznej wartości 376,7 mld to o 9,3 proc. więcej niż rok wcześniej. Z usług faktorów korzysta już ponad 31 tysięcy przedsiębiorstw.

PKO Leasing nadal na czele, rynek z wolniejszym wzrostem – leasing w 2025 roku [Gość Infor.pl]

Polski rynek leasingu po trzech kwartałach 2025 roku wyraźnie zwalnia. Po latach dwucyfrowych wzrostów branża wchodzi w fazę dojrzewania – prognozowany roczny wynik to zaledwie jednocyfrowy przyrost. Mimo spowolnienia, lider rynku – PKO Leasing – utrzymuje pozycję z bezpieczną przewagą nad konkurencją.

REKLAMA