REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

REKLAMA

Najlepszą lokalizacją dla salonu optycznego jest oczywiście duże centrum handlowe lub też ruchliwa, położona w centrum ulica, pełna sklepów, z mnóstwem odwiedzających ją o różnych porach dnia klientów.

Ale ważne oprócz tego jest profesjonalne podejście do klienta, wówczas salon który działa nawet na obrzeżach miasta, czy w odległej dzielnicy będzie miał klientów, bo fam profesjonalnej i miłej obsługi będzie szła razem z zadowolonym klientem.

REKLAMA

To jest często pole do popisu właśnie małych, nie sieciowych salonów optycznych. Trzeba pamiętać, że salony sieciowe będą kusiły klientów głównie niską ceną, ale niezadowolony klient będzie wolał zapłacić nawet więcej, aby zostać obsłużonym na najwyższym poziomie.

Polecamy serwis: Biznesplan

Na pewno dobrym miejscem na otwarcie salonu optycznego jest w miarę bliskie sąsiedztwo przychodni, czy gabinetu okulistycznego. Można być pewnym klientów, jeśli dodatkowo przekona się o swoim profesjonalizmie przyjmującego lekarza okulistę. 

Jednakże sama lokalizacja to nie wszystko…

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Przyjął się już pewien określony standard wyglądu dla mającego dobrze funkcjonować salonu optycznego. Lokal nie musi być bardzo duży, ale powinien być tak urządzony aby sprawiać wrażenie przestronnego, powinien być widny, czysty z dużym oknem. Należy mieć duży wybór szkieł i oprawek i możliwość wykonania okularów niemal od ręki. Przyjmuje się, że optymalna powierzchnia salonu optycznego wynosi 70-100 mkw (na takiej powierzchni zmieści się i sala ekspozycyjna wraz ze sprzedażą i pracownia, pomieszczenie socjalne a nawet gabinet lekarski (bo to też dobry pomysł na sukces salonu optycznego). Oczywiście salony i mniejszej powierzchni również dobrze funkcjonują ale trzeba pamiętać o ciekawym wystroju i dobrym oświetleniu ekspozycji.

Co trzeba mieć w salonie?

REKLAMA

Urządzenie do obróbki i szlifowania szkieł, dioptrio mierz, centro skop, nagrzewnica, rowkarka, wiertarka, polaryskop, polerki, szczypce, uchwyty, pincetki, sprzęt bhp (gaśnica, okulary ochronne, fartuchy itp.) – to są niezbędne sprzęty pracowni optycznej. Niektóre sprzęty można zastąpić urządzeniem wielofunkcyjnym, które kosztuje 120-150 tys. zł. W sumie cały sprzęt w kompleksowo wyposażonym gabinecie optycznym i pracowni można skompletować wydając od ok. 60 tys. zł (sprzęt używany) do ok. 200 tys. zł.

W niezbyt dużym salonie powinno być na półkach (szufladach) ok. 1000 oprawek, średniej klasy od 25-30 zł do 700 zł. Trzeba na to przeznaczyć ok. 100 tys. zł. Dodatkowo potrzebne będą szkła ok. 2000 sztuk – średnio po 25 zł. Dodatkowo niezbędnym towarem będą okulary przeciwsłoneczne, przynajmniej kilkaset sztuk. Do tego futerały, łańcuszki, inne akcesoria oraz soczewki kontaktowe i akcesoria do nich.

Przeczytaj też: Myślisz o założeniu własnej działalności i zastanawiasz się skąd wziąć na nią pieniądze?

REKLAMA

Trzeba pamiętać, że klient musi mieć wybór, więc i towaru musi być odpowiednio dużo, w sumie na bieżący towar trzeba przeznaczyć ok. 100-150 tys. zł. Wybierając odpowiedni towar do salonu trzeba zaopatrzyć go w najmodniejsze fasony oprawek, ale też nie można zapomnieć o standardach. Wiele osób, szczególnie starszych nie lubi ekstrawagancji i wybierze na pewno klasyczne oprawki.

Jeżeli zamierzamy mieć w salonie również gabinet okulistyczny, niezbędne będzie jego wyposażenie w skład które powinny wchodzić takie urządzenia jak: autorefraktometr (urządzenie sterowane mikroprocesorem, przeznaczone do komputerowego badania ostrości wzroku), foropter (urządzenie do badania wady wzroku oraz dobierania szkieł okularowych), frontofokometr (przyrząd optyczny do pomiaru mocy czołowej soczewki), oftalmoskop (wziernik okulistyczny do badania dna oka), ciśnieniomierz, lampa szczelinowa, wziernik, tonometr (urządzenie służące do pomiaru ciśnienia wewnątrzgałkowego), rzutnik, optotypy, kaseta okulistyczna.

Aby szczegółowo zapoznać się z ofertą wyposażenia gabinetu optycznego można skorzystać z następujących stron:
WWW.medicalpartner.com.pl
WWW.mebloplast.pl
WWW.barys.krakow.pl

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA