REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

REKLAMA

Coraz bardziej popularna w Polsce franczyza (jako pewnego rodzaju umowa licencyjna) to niezły sposób na własny biznes. Salony optyczne sprawdzają się także jako biznes franczyzowy. Najbardziej popularną sieciową marka w branży optycznej jest Vision Express.

REKLAMA

Jeżeli wybierzesz taką formę prowadzenia swojego salonu otrzymasz tzw. pakiet franczyzowy, nazywany także licencją franczyzową. Stanowi on istotę systemu franczyzowego, w związku z tym że zawiera kompletną koncepcję prowadzenia działalności gospodarczej oferowaną przez franczyzodawcę.

REKLAMA

W skład standardowego pakietu wchodzą:
– znak towarowy,
– know-how (czyli całokształt wiadomości, wiedzy fachowej, doświadczenia w danej działalności),
– tzw. podręcznik operacyjny (opis zasad według których będziesz miał obowiązek jako franczyzobiorca prowadzić działalność w ramach systemu franczyzowego),
– usługi świadczone przez franczyzodawcę na rzecz franczyzobiorcy (np. szkolenia, pomoc w wyborze lokalizacji, pomoc przy budowie/remoncie lokalu – chodzi tu przede wszystkim o jednolity wizerunek wszystkich punktów należących do danej sieci; ponadto wyposażenie, produkty, rekrutację personelu oraz bieżące usługi np. doradztwo, udział w targach, dostarczanie jednolitych produktów i materiałów promocyjnych itd.),
– opłaty na rzecz franczyzodawny – najczęściej występują następujące formy opłat za udzielenie licencji na korzystanie z pakietu franczyzowego:

  •  wstępna opłata franczyzowa (czyli opłata przy wejściu do systemu),
  •  bieżąca opłata franczyzowa (z reguły jest to procent od wartości sprzedaży realizowanej przez franczyzobiorcę),
  •  wpłata na wspólny fundusz marketingowy (kwota przeznaczana jest wyłącznie na finansowanie działań promocyjno-reklamowych całego systemu – istotą jest jednolity wizerunek na rynku).

Informacje o franczyzodawcy
Vision Express SP Sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 200, 02-486 Warszawa
tel.: 503 112 946
faks: (0-22) 668 16 12
email: biuro@visionexpress.pl
strona www: www.visionexpress.pl

Firma jest członkiem Polskiej Organizacji Franczyzodawców 

Przeczytaj także: Wypróbowana marka jako zaleta franczyzy

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Informacje o systemie franczyzowym

Opis systemu franczyzowego
Vision Express | Super Optyk jest liderem na detalicznym rynku optycznym w Polsce, największą i najlepiej rozpoznawalną siecią salonów optycznych w Polsce. Jednostki własne – 130. Jednostki franczyzowe – 30.

Informacje dla franczyzobiorcy

Przewidywana suma inwestycji – od 500 tys. zł 

Podstawowe wymagania sieci

  •  Atrakcyjna lokalizacja – w najlepszym punkcie handlowym miasta (centrum handlowe lub ścisłe centrum miasta) - zaakceptowana przez Vision Express
  •  Lokal min. 80-120 m 
  • Osobiste zaangażowanie w prowadzenie salonu osoby ubiegającej się o otrzymanie franczyzy  
  • Wyposażenie zgodnie z wymogami Vision Express (gabinet, badania wzroku,laboratorium optyczne)  
  • Wystrój salonu zgodny z koncepcją Vision Express - kolor ścian biały, panele na sali sprzedaży wg standardu Vision Express  
  • Reklama wewnętrzna (ulotki, zdjęcia, inne), zewnętrzna (plakaty) i logo wg norm Vision Express  
  • Ubiór pracowników i jakość obsługi klienta zgodne ze standardami Vision Express  
  • Sprzedaż produktów i usług wyłącznie poprzez system informatyczny Vision Express zintegrowany z drukarką fiskalną

Inna możliwość to działająca w południowej Polsce firma MozartOptyk:
WWW.mozartoptyk.pl

REKLAMA

Stosowane przez sieć MozartOptyk rozwiązania pokazują, że franchising oraz optymalizacja usług są skutecznymi sposobami na osiągnięcie dobrych wyników w tej branży. Konsolidacja i wprowadzenie nowoczesnych systemów sprzedaży oraz zarządzania to dobra odpowiedz na zagrożenie jakim są wielkie zachodnie koncerny.

Rozwój sieci MozartOptyk bazuje na poszukiwaniu kontrahentów/inwestorów chętnych nawiązać współpracę. Inwestycja w jakość, produkt, wyposażenie salonu, profesjonalne wyszkolenie obsługi to inwestycja w firmę oraz wyjście naprzeciw potrzebom rynku na którym tylko najlepsi mogą osiągnąć sukces.

Polecamy serwis: Finanse na start

Jako centrala zapewniamy:

  •  system szkoleń dla właściciela i personelu
  •  ogólnopolską i regionalną reklamę
  •  aranżację salonu optycznego
  •  wsparcie marketingowe w obszarze działania
  •  gwarancja najkorzystniejszych cen – w jedności siła
  •  wysoki zwrot zainwestowanego kapitału
  •  leasing inwestycji oraz działanie w sieci handlowej
  •  zarządzanie inwestycją

Centrala
(012) 659 16 38

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moja firma
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    KONFERENCJA O DOTACJACH - DOŚWIADCZENIA I PERSPEKTYWY. Katowice 29 lutego 2024 r. [wydarzenie bezpłatne, liczba miejsc ograniczona]

    LPW Grupa na czele z ekspertami z LPW Consulting zaprasza na kolejną edycję wydarzenia pt. KONFERENCJA O DOTACJACH - DOŚWIADCZENIA I PERSPEKTYWY. W tym roku to wydarzenie odbędzie się w czwartek 29 lutego 2024 r. w godz.: 10:00-14:00 w Parku Technologicznym Ekoenergia w Katowicach, ul. Żeliwna 38. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny po uprzednim zapisie online. Przy czym liczba miejsc jest ograniczona. Portal infor.pl jest patronem medialnym tego wydarzenia.

    Czekolada w 2024 roku będzie droższa i nie tylko ona. Ceny kakao biją rekordy – może być nawet 7 tys. USD za tonę. Co to jest shrinkflacja?

    Nie ma dobrych wiadomości dla miłośników czekolady i kakao. Rekordowo wysokie ceny kakao na światowych giełdach nadal będą rosły i mogą nawet przekroczyć wartość 7 tys. dolarów za tonę. Tak prognozują autorzy raportu pt. „INDEKS CEN W SKLEPACH DETALICZNYCH”. Problemy z podażą i przewidywane znaczne spadki zbiorów oznaczają trzeci rok z rzędu globalnego deficytu surowca. Kluczowy okres zbierania ziaren skończy się w marcu, a następny zacznie się dopiero we wrześniu. Natomiast już w styczniu br. słodycze i desery zdrożały najbardziej ze wszystkich analizowanych kategorii produktów. Eksperci zapowiadają, że podwyżki w następnej kolejności obejmą kosmetyki, leki i suplementy bazujące na kakao. I dodają, że skok cen odczują producenci art. spożywczych, zakłady przetwórcze, cukiernie i restauracje. W następnej kolejności straty te zostaną przerzucone na konsumentów. Taki scenariusz może się wydarzyć już przed Wielkanocą. A jeśli sytuacja dalej będzie się pogarszała, to może nasilić się również zjawisko shrinkflacji. 

    Firmy widzą potencjał w sztucznej inteligencji, ale są pewne bariery

    Firmy, które zainwestowały w sztuczną inteligencję i widzą jej potencjał, chętniej rozważają dalsze innowacje. Ale są tez pewne przeszkody, z którymi muszą się mierzyć. 

    Ferie 2024. Wyjazdy nad morze coraz popularniejsze. Największą atrakcją morsowanie

    Czy Polacy coraz chętniej będą spędzać ferie nad morzem? Eksperci zauważają, że to był najlepszy początek roku w turystyce od 2019 roku. Czy przedsiębiorcom opłaca się teraz zamykać na zimę? 

    REKLAMA

    Jak założyć e-Doręczenia? Wniosek przedsiębiorcy

    Przedsiębiorcy mogą składać wnioski o utworzenie adresu do e-Doręczeń przez Biznes.gov. Po aktywacji adresu, firma korzysta ze skrzynki do e-Doręczeń w Koncie Przedsiębiorcy. Jak zrobić e-Doręczenia?

    Kompetencje kobiet w branży IT. Większy udział kobiet jest istotny z powodu deficytu wykwalifikowanych kadr

    W październiku 2024 r. zaczną obowiązywać unijne przepisy mające na celu zbudowanie większej odporności biznesu na cyberataki. W związku z tym należy podjąć działania podnoszące kompetencje z dziedziny cyberbezpieczeństwa. Tymczasem inicjatywy podnoszące kompetencje cyfrowe kobiet podejmowane są w zaledwie 20,4% miejsc pracy.

    Komisja Europejska proponuje zmniejszenie i uproszczenie obciążeń rolników. Czy to wystarczy by przerwać protesty?

    Komisja Europejska przesłała w czwartek prezydencji belgijskiej w Radzie UE dokument, zawierający listę działań mających na celu "zmniejszenie obciążeń administracyjnych, spoczywających na barkach rolników". Propozycje zostaną omówione z państwami członkowskimi 26 lutego na posiedzeniu Rady ds. Rolnictwa.

    Używasz smartfona? Twoje wrażliwe dane są jak na dłoni. Technologia pozbawia nas prywatności

    Użytkownicy różnych urządzeń, aplikacji czy systemów często nie są świadomi, przez kogo i do jakich celów są gromadzone i wykorzystywane dane na ich temat. Rozwój technologii rzadko idzie w parze ze świadomością użytkowników i regulacjami prawnymi. To stanowi zagrożenie dla ochrony danych osobowych.

    REKLAMA

    Wzrasta ryzyko prowadzenia biznesu. "Liczba wzmianek o geopolityce i ryzyku politycznym w dokumentach spółek wzrosła o 600%"

    Ryzyko prowadzenia biznesu w 2024 roku zwiększa rosnąca polaryzacja na światowej scenie politycznej. Istotna dla przedsiębiorców będzie minimalizacja potencjalnych niebezpieczeństw, m.in. poprzez zwiększenie odporności łańcuchów dostaw, odpowiednią politykę dostępu do zasobów i zaadresowanie kwestii ESG – wynika z raportu EY-Parthenon 2024 Geostrategic Outlook.

    Handel internetowy idzie w górę, stanowi 8,8% ogółu sprzedaży detalicznej

    Sprzedaż internetowa w ujęciu rocznym w styczniu wzrosła ogółem o 11%, co stanowił 8,8% ogółu sprzedaży detalicznej. Największy udział e-sprzedaży w całości sprzedaży detalicznej miały takie kategorie jak tekstylia, odzież, obuwie, prasa i książki. Tak wynika z danych przekazanych przez GUS.

    REKLAMA