REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

REKLAMA

Coraz bardziej popularna w Polsce franczyza (jako pewnego rodzaju umowa licencyjna) to niezły sposób na własny biznes. Salony optyczne sprawdzają się także jako biznes franczyzowy. Najbardziej popularną sieciową marka w branży optycznej jest Vision Express.

REKLAMA

Jeżeli wybierzesz taką formę prowadzenia swojego salonu otrzymasz tzw. pakiet franczyzowy, nazywany także licencją franczyzową. Stanowi on istotę systemu franczyzowego, w związku z tym że zawiera kompletną koncepcję prowadzenia działalności gospodarczej oferowaną przez franczyzodawcę.

REKLAMA

W skład standardowego pakietu wchodzą:
– znak towarowy,
– know-how (czyli całokształt wiadomości, wiedzy fachowej, doświadczenia w danej działalności),
– tzw. podręcznik operacyjny (opis zasad według których będziesz miał obowiązek jako franczyzobiorca prowadzić działalność w ramach systemu franczyzowego),
– usługi świadczone przez franczyzodawcę na rzecz franczyzobiorcy (np. szkolenia, pomoc w wyborze lokalizacji, pomoc przy budowie/remoncie lokalu – chodzi tu przede wszystkim o jednolity wizerunek wszystkich punktów należących do danej sieci; ponadto wyposażenie, produkty, rekrutację personelu oraz bieżące usługi np. doradztwo, udział w targach, dostarczanie jednolitych produktów i materiałów promocyjnych itd.),
– opłaty na rzecz franczyzodawny – najczęściej występują następujące formy opłat za udzielenie licencji na korzystanie z pakietu franczyzowego:

  •  wstępna opłata franczyzowa (czyli opłata przy wejściu do systemu),
  •  bieżąca opłata franczyzowa (z reguły jest to procent od wartości sprzedaży realizowanej przez franczyzobiorcę),
  •  wpłata na wspólny fundusz marketingowy (kwota przeznaczana jest wyłącznie na finansowanie działań promocyjno-reklamowych całego systemu – istotą jest jednolity wizerunek na rynku).

Informacje o franczyzodawcy
Vision Express SP Sp. z o.o.
Al. Jerozolimskie 200, 02-486 Warszawa
tel.: 503 112 946
faks: (0-22) 668 16 12
email: biuro@visionexpress.pl
strona www: www.visionexpress.pl

Firma jest członkiem Polskiej Organizacji Franczyzodawców 

Przeczytaj także: Wypróbowana marka jako zaleta franczyzy

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Informacje o systemie franczyzowym

Opis systemu franczyzowego
Vision Express | Super Optyk jest liderem na detalicznym rynku optycznym w Polsce, największą i najlepiej rozpoznawalną siecią salonów optycznych w Polsce. Jednostki własne – 130. Jednostki franczyzowe – 30.

Informacje dla franczyzobiorcy

Przewidywana suma inwestycji – od 500 tys. zł 

Podstawowe wymagania sieci

  •  Atrakcyjna lokalizacja – w najlepszym punkcie handlowym miasta (centrum handlowe lub ścisłe centrum miasta) - zaakceptowana przez Vision Express
  •  Lokal min. 80-120 m 
  • Osobiste zaangażowanie w prowadzenie salonu osoby ubiegającej się o otrzymanie franczyzy  
  • Wyposażenie zgodnie z wymogami Vision Express (gabinet, badania wzroku,laboratorium optyczne)  
  • Wystrój salonu zgodny z koncepcją Vision Express - kolor ścian biały, panele na sali sprzedaży wg standardu Vision Express  
  • Reklama wewnętrzna (ulotki, zdjęcia, inne), zewnętrzna (plakaty) i logo wg norm Vision Express  
  • Ubiór pracowników i jakość obsługi klienta zgodne ze standardami Vision Express  
  • Sprzedaż produktów i usług wyłącznie poprzez system informatyczny Vision Express zintegrowany z drukarką fiskalną

Inna możliwość to działająca w południowej Polsce firma MozartOptyk:
WWW.mozartoptyk.pl

REKLAMA

Stosowane przez sieć MozartOptyk rozwiązania pokazują, że franchising oraz optymalizacja usług są skutecznymi sposobami na osiągnięcie dobrych wyników w tej branży. Konsolidacja i wprowadzenie nowoczesnych systemów sprzedaży oraz zarządzania to dobra odpowiedz na zagrożenie jakim są wielkie zachodnie koncerny.

Rozwój sieci MozartOptyk bazuje na poszukiwaniu kontrahentów/inwestorów chętnych nawiązać współpracę. Inwestycja w jakość, produkt, wyposażenie salonu, profesjonalne wyszkolenie obsługi to inwestycja w firmę oraz wyjście naprzeciw potrzebom rynku na którym tylko najlepsi mogą osiągnąć sukces.

Polecamy serwis: Finanse na start

Jako centrala zapewniamy:

  •  system szkoleń dla właściciela i personelu
  •  ogólnopolską i regionalną reklamę
  •  aranżację salonu optycznego
  •  wsparcie marketingowe w obszarze działania
  •  gwarancja najkorzystniejszych cen – w jedności siła
  •  wysoki zwrot zainwestowanego kapitału
  •  leasing inwestycji oraz działanie w sieci handlowej
  •  zarządzanie inwestycją

Centrala
(012) 659 16 38

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA