REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Lokalizacja sklepu: Biznes w cieniu supermarketu

M.G.
Finanse, pieniądze, monety/Fot. Fotolia
Finanse, pieniądze, monety/Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Siła oddziaływania supermarketu lub sklepu dyskontowego jest nieporównywalnie większa niż małego, rodzinnego biznesu. Czy warto prowadzić działalność gospodarczą w towarzystwie dużego supermarketu?

Jak się odnaleźć?

Czy zauważyłeś, jak często przy sklepach dyskontowych i supermarketach lokowane są myjnie samochodowe i stacje paliw? Niektóre supermarkety, np. Kaufland, z założenia wynajmują część powierzchni kupcom i rzemieślnikom. Przy tego rodzaju formatach powstają punkty usługowe i mniejsze sklepy z asortymentem uzupełniającym ofertę marketu. Są więc firmy, które potrafią czerpać korzyści z bliskości wielkiego sąsiada, postrzegając go jako magnes.

REKLAMA

Miejsce bardzo handlowe

Supermarket generuje duży ruch samochodowy i pieszy. Ruch zaś sprzyja koncentracji handlu. Do supermarketów i dyskontów przyjeżdżają wyłącznie osoby, które chcą wydać pieniądze. Są to Twoi potencjalni klienci.

Polecamy: Lokalizacja sklepu - przegląd opcji dostępnych na rynku

Duży parking

Otwierając biznes blisko supermarketu, możemy liczyć na to, że nasi klienci będą mogli korzystać z jego dużego parkingu. W istocie po zrobieniu zakupów np. w Tesco wielu klientów chce uzupełnić koszyk o produkty delikatesowe (np. ulubiony alkohol) lub zamówić usługę (np. oddać garnitur do pralni, zrobić tipsy).

Sprawdź kondycję supermarketu

Musimy pamiętać, że nie wszystkie supermarkety czy dyskonty mają potencjał, aby być magnesem. Przyciągają bowiem najpopularniejsze obiekty. Najprostszym sposobem na sprawdzenie, jak radzi sobie supermarket jest liczenie samochodów na parkingu. Musisz jednak uwzględnić zmiany aktywności konsumentów w zależności od pory roku, dnia tygodnia i pory dnia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Policz ludzi w promieniu 500 metrów

Spójrz na okoliczne osiedla i oszacuj liczbę mieszkań (poprzez numery domofonu lub skrzynek pocztowych). Następnie liczbę mieszkań pomnóż przez 3 (tyle mniej więcej wynosi liczba osób na mieszkanie wg GUS). Wiedząc, ile osób mieszka w promieniu 500 m, łatwiej jest porównać kilka lokalizacji i wybrać taką, która ma najlepszy potencjał.

Poszukaj innych magnesów w okolicy

Dobrze, jeżeli sąsiedztwo marketu nie jest jedynym atutem. Tradycyjnym, niezwykle skutecznym magnesem jest ruchliwy dworzec kolejowy lub autobusowy Na Twoje obroty korzystnie może wpłynąć także sąsiedztwo McDonald’s czy markowej stacji benzynowej. Jeżeli rozważasz sprzedaż alkoholu, unikaj lokalizacji przy szkołach.

Polecamy: Gdzie warto prowadzić biznes? Poznaj tajemnice kupców

Standard marketu ma znaczenie

Dla powodzenia Twojego biznesu olbrzymie znaczenie będzie miało to, przy jakim markecie zostanie otwarty.

Deweloperzy galerii handlowych z wielką ostrożnością podchodzą do wyboru operatora marketu. Standard marketu niejako pozycjonuje centrum handlowe. W tych centrach, które chcą uchodzić za prestiżowe, swoje podwoje otwierają takie sieci jak Piotr i Paweł czy Bomi. Przykładem są delikatesy Bomi w prestiżowym warszawskim Klifie. Jeżeli chcesz świadczyć popularne usługi fryzjerskie, poszukaj lokalizacji przy takich dyskontach jak Tesco czy Biedronka. Z kolei prestiżowe studio fryzur, nastawione na obsługę kilku wymagających klientek dziennie, najlepiej zlokalizować przy markecie sieci delikatesowej.

Dostosuj ofertę

Jeżeli już podjąłeś decyzje i chcesz otworzyć biznes przy dużym obiekcie handlowym, musisz zadbać o unikatowość produktu, który będziesz sprzedawać lub usług, które będziesz świadczyć. Jakość produktów sprzedawanych przez sieci dyskontowe i supermarkety jest z każdym rokiem lepsza. Np. kiedyś w dyskontach sprzedawano tylko kilka rodzajów pieczywa, teraz największe sieci dążą do tego, żeby w każdym sklepie była piekarnia.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA