REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Lokalizacja sklepu: Biznes w cieniu supermarketu

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
M.G.
Finanse, pieniądze, monety/Fot. Fotolia
Finanse, pieniądze, monety/Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Siła oddziaływania supermarketu lub sklepu dyskontowego jest nieporównywalnie większa niż małego, rodzinnego biznesu. Czy warto prowadzić działalność gospodarczą w towarzystwie dużego supermarketu?

Jak się odnaleźć?

Czy zauważyłeś, jak często przy sklepach dyskontowych i supermarketach lokowane są myjnie samochodowe i stacje paliw? Niektóre supermarkety, np. Kaufland, z założenia wynajmują część powierzchni kupcom i rzemieślnikom. Przy tego rodzaju formatach powstają punkty usługowe i mniejsze sklepy z asortymentem uzupełniającym ofertę marketu. Są więc firmy, które potrafią czerpać korzyści z bliskości wielkiego sąsiada, postrzegając go jako magnes.

REKLAMA

Miejsce bardzo handlowe

Supermarket generuje duży ruch samochodowy i pieszy. Ruch zaś sprzyja koncentracji handlu. Do supermarketów i dyskontów przyjeżdżają wyłącznie osoby, które chcą wydać pieniądze. Są to Twoi potencjalni klienci.

Polecamy: Lokalizacja sklepu - przegląd opcji dostępnych na rynku

Duży parking

Otwierając biznes blisko supermarketu, możemy liczyć na to, że nasi klienci będą mogli korzystać z jego dużego parkingu. W istocie po zrobieniu zakupów np. w Tesco wielu klientów chce uzupełnić koszyk o produkty delikatesowe (np. ulubiony alkohol) lub zamówić usługę (np. oddać garnitur do pralni, zrobić tipsy).

Sprawdź kondycję supermarketu

Musimy pamiętać, że nie wszystkie supermarkety czy dyskonty mają potencjał, aby być magnesem. Przyciągają bowiem najpopularniejsze obiekty. Najprostszym sposobem na sprawdzenie, jak radzi sobie supermarket jest liczenie samochodów na parkingu. Musisz jednak uwzględnić zmiany aktywności konsumentów w zależności od pory roku, dnia tygodnia i pory dnia.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Policz ludzi w promieniu 500 metrów

Spójrz na okoliczne osiedla i oszacuj liczbę mieszkań (poprzez numery domofonu lub skrzynek pocztowych). Następnie liczbę mieszkań pomnóż przez 3 (tyle mniej więcej wynosi liczba osób na mieszkanie wg GUS). Wiedząc, ile osób mieszka w promieniu 500 m, łatwiej jest porównać kilka lokalizacji i wybrać taką, która ma najlepszy potencjał.

Poszukaj innych magnesów w okolicy

Dobrze, jeżeli sąsiedztwo marketu nie jest jedynym atutem. Tradycyjnym, niezwykle skutecznym magnesem jest ruchliwy dworzec kolejowy lub autobusowy Na Twoje obroty korzystnie może wpłynąć także sąsiedztwo McDonald’s czy markowej stacji benzynowej. Jeżeli rozważasz sprzedaż alkoholu, unikaj lokalizacji przy szkołach.

Polecamy: Gdzie warto prowadzić biznes? Poznaj tajemnice kupców

Standard marketu ma znaczenie

Dla powodzenia Twojego biznesu olbrzymie znaczenie będzie miało to, przy jakim markecie zostanie otwarty.

Deweloperzy galerii handlowych z wielką ostrożnością podchodzą do wyboru operatora marketu. Standard marketu niejako pozycjonuje centrum handlowe. W tych centrach, które chcą uchodzić za prestiżowe, swoje podwoje otwierają takie sieci jak Piotr i Paweł czy Bomi. Przykładem są delikatesy Bomi w prestiżowym warszawskim Klifie. Jeżeli chcesz świadczyć popularne usługi fryzjerskie, poszukaj lokalizacji przy takich dyskontach jak Tesco czy Biedronka. Z kolei prestiżowe studio fryzur, nastawione na obsługę kilku wymagających klientek dziennie, najlepiej zlokalizować przy markecie sieci delikatesowej.

Dostosuj ofertę

Jeżeli już podjąłeś decyzje i chcesz otworzyć biznes przy dużym obiekcie handlowym, musisz zadbać o unikatowość produktu, który będziesz sprzedawać lub usług, które będziesz świadczyć. Jakość produktów sprzedawanych przez sieci dyskontowe i supermarkety jest z każdym rokiem lepsza. Np. kiedyś w dyskontach sprzedawano tylko kilka rodzajów pieczywa, teraz największe sieci dążą do tego, żeby w każdym sklepie była piekarnia.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA