REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Sprzedaż zniczy i chryzantem to działalność gospodarcza?

Milewski Marcin
Sprzedaż zniczy i chryzantem to działalność gospodarcza
Sprzedaż zniczy i chryzantem to działalność gospodarcza

REKLAMA

REKLAMA

Osoby, które planują sprzedaż zniczy i chryzantem przed cmentarzem muszą liczyć się z koniecznością zapłaty podatku. Ekspert podpowiada jakie obowiązki ciążą na osobach, które zajmują się handlem zniczami i chryzantemami w związku z pierwszym listopada.

Sprzedaż zniczy i chryzantem przed cmentarzem, niezależnie od tego, czy jest uznawana za działalność gospodarczą, czy też nie, wiąże się z koniecznością zapłaty podatku od osiągniętego zysku. Osoba, która w związku z przypadającym pierwszego listopada świętem Wszystkich Świętych zajmie się handlem zniczami i kwiatami ma obowiązek wykazać swoje dochody fiskusowi.

REKLAMA

Zgodnie z ustawą o swobodzie działalności gospodarczej (art. 2) działalnością gospodarczą jest zarobkowa działalność wytwórcza, budowlana, handlowa, usługowa oraz poszukiwanie, rozpoznawanie i wydobywanie kopalin ze złóż, a także działalność zawodowa, wykonywana w sposób zorganizowany i ciągły.

Czy sprzedaż zniczy i chryzantem jest działalnością gospodarczą? To zależy, od tego czy ma charakter zarobkowy, zorganizowany i ciągły.

Charakter zarobkowy

Handel przed cmentarzem bez wątpienia wyczerpuje przesłankę zarobkowania. Sprzedaż ukierunkowana jest na osiągnięcie zysku. Należy pamiętać, że charakter zarobkowy ma również działalność, która ma na celu generowanie zysku, nawet gdy przynosi straty.

Charakter zorganizowany

I w tym przypadku ciężko uznać, że handel zniczami w okresie święta Wszystkich Świętych oraz kilka dni przed nim, nie będzie miał charakteru zorganizowanego. Hurtowe zakupy, przewóz, aranżacja i przygotowanie stanowiska sprzedaży jednoznacznie wskazują na przygotowanie do prowadzenia działalności gospodarczej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Charakter ciągły

Ten z kolei może być podany w wątpliwość. Handel zniczami często bowiem jest jedynie dodatkowym, jednorazowym zajęciem, np. dla osób pracujących na podstawie umowy o pracę. Jeżeli sprzedaż ma charakter powtarzalny w okresie ostatnich lat, należy zarejestrować działalność.

Polecamy: Własna firma czy etat - co się bardziej opłaca?

Ja podatku nie płacę

Brak rejestracji działalności gospodarczej oznacza dla sprzedawcy zniczy i chryzantem przed cmentarzem obowiązek rozliczenia się z fiskusem na zasadach ogólnych.

Warto pamiętać, że zapłaty podatku nie unikną osoby, które nabyły znicze lub kwiaty w okresie co najmniej sześciu miesięcy przed sprzedażą. Nie jest bowiem wystarczające posiadanie towaru przez określony czas. Konieczne jest jego faktyczne używanie.

Polecamy: Dlaczego zakładamy własne firmy?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA