REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak starać się o środki na inwestycje - minireportaż

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
PARP KSU
Jak starać się o środki na inwestycje - minireportaż
Jak starać się o środki na inwestycje - minireportaż

REKLAMA

REKLAMA

Produkcja szyb to nie taka prosta sprawa jak mogłoby się wydawać. Wyciąć, wstawić w ramy, skleić i gotowe. Tak naprawdę jest to jednak skomplikowany i złożony proces, wymagający zaawansowanej technologii, a ta kosztuje. Przeczytaj historię podkrakowskiej firmy, której udało się uzyskać unijne dofinansowanie.

Zakład Usługowy Termoszkło jest firmą rodzinną działającą na polskim rynku od 1991 roku. Od początku istnienia firma produkowała szyby okienne, wykorzystywane w budownictwie przemysłowym, biurach i branży meblarskiej. Towar chodliwy, ale dość prostej konstrukcji. Klienci stali się jednak wybredni; trzeba było poszerzyć asortyment o tzw. szyby zespolone, tj. dwuwarstwowe okna, w których obie szyby oddzielone są od siebie gazem szlachetnym, np. argonem. Wiadomo: większa szczelność, termoizolacja i w ogóle, bardziej „eko”.

REKLAMA

REKLAMA

Początkowo, nowe szyby firma wytwarzała w oparciu o proste urządzenia, trochę w chałupniczym stylu. Było to jednak zajęcie żmudne i czasochłonne, a zamówienia nie mogły czekać. Konieczny stał się zakup profesjonalnej aparatury: automatycznego stołu do cięcia szkła, zaginarki do ramek oraz pneumatycznej zasypywarki. Razem – ponad pół miliona zł. Tylko skąd tu wziąć pieniądze?

- Natychmiast pomyśleliśmy o pieniądzach z Unii Europejskiej. W końcu tyle się mówiło o funduszach unijnych; postanowiliśmy i my z nich skorzystać – wspomina Artur Chromniak z Termoszkła. Przerażała tylko unijna „papierologia”.

Polecamy: Jakie nabory dla przedsiębiorców w 2011r.?

REKLAMA

Analiza, rekomendacja, wniosek

Konsultanci KSU podeszli do sprawy systemowo. Najpierw przeprowadzili audyt technologiczny, badający potencjał innowacyjny przedsiębiorstwa w branży szklarskiej. Dzięki temu określone zostały konkretne potrzeby firmy w zakresie np. usprawnienia parku maszynowego, zakupu nowych technologii czy wprowadzenia na rynek nowego produktu. A stąd był już tylko krok do opracowania rekomendacji potencjalnych, dostępnych źródeł finansowania inwestycji w rozwój firmy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Okazało się, że całe przedsięwzięcie doskonale wpisywało się w jedno z działań Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego, czyli „Bezpośrednie wsparcie inwestycji w MŚP”. Pozwalało ono na dofinansowanie zakupu środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz wdrożenie innowacyjnych produktów czy usług.

Trzeba było jednak napisać dobry „kwit”. Rezultat: wysokie miejsce wniosku firmy w rankingu i zapewnione dofinansowanie 40% kosztów.

Ciepłe wspomnienia przy „ciepłych ramkach”

W najbliższych dniach Termoszkło podpisze umowę na dofinansowanie projektu. Dzięki temu, nastąpi pełna automatyzacja procesu produkcyjnego, co w naturalny sposób przyczyni się do wzrostu przychodów. Ważne jest też to, że zakupiona zaginarka umożliwi obróbkę ramek międzyszybowych „ciepłych”, co znacząco poprawi parametry termoizolacyjne okien.

Polecamy: Unijne mikrokredyty dla najmniejszych firm

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Stażysta w firmie na zupełnie nowych zasadach. 7 najważniejszych założeń planowanych zmian

Stażyści będą otrzymywali określone wynagrodzenie, a pracodawcy będą musieli podpisywać z nimi umowy. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przedstawiło założenia projektu nowej ustawy.

Polska jednym z najbardziej atrakcyjnych kierunków inwestycyjnych w Europie

Globalna relokacja kosztów zmienia mapę biznesu, ale w Europie Środkowej Polska nadal pozostaje jednym z najpewniejszych punktów odniesienia dla firm szukających balansu między ceną a bezpieczeństwem.

Ekspert BCC o wysokości minimalnego wynagrodzenia w 2026 r.: „po raz pierwszy od wielu lat (rząd) pozwolił zadziałać algorytmowi wpisanemu w ustawę”. W ocenie eksperta, jest to ulga dla pracodawców

Od stycznia 2026 r. wzrośnie zarówno płaca minimalna, jak i minimalna stawka godzinowa. Rząd przyjął w tej sprawie rozporządzenie. Rozporządzenie z 11 września 2025 r. w sprawie wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz wysokości minimalnej stawki godzinowej w 2026 r. zostało ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej.

Zamknięcie granicy z Białorusią 2025 a siła wyższa w kontraktach handlowych. Konsekwencje dla biznesu

Czy zamknięcie granicy z Białorusią w 2025 roku to trzęsienie ziemi w kontraktach handlowych i biznesie? Nie. To test zarządzania ryzykiem kontraktowym w łańcuchu dostaw. Czy można powołać się na siłę wyższą?

REKLAMA

Dłuższy okres kontroli drogowej: nic się nie ukryje przed inspekcją? Jak firmy transportowe mogą uniknąć częstszych i wyższych kar?

Mija kilka miesięcy od wprowadzenia nowych zasad sprawdzania kierowców na drodze. Zmiana przepisów, wynikająca z pakietu mobilności, dwukrotnie wydłużyła okres kontroli drogowej: z 28 do 56 dni wstecz. Dla inspekcji transportowych w UE to znacznie rozszerzone możliwości nadzoru, dla przedsiębiorstw transportowych – szereg kolejnych wyzwań. Jak sobie radzić w zupełnie innej rzeczywistości kontrolnej, by unikać kar finansowych i innych poważnych konsekwencji?

Gdy przedsiębiorca jest w trudnej sytuacji, ZUS może przejąć wypłatę zasiłków

Brak płynności finansowej płatnika składek, który zatrudnia powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników. Takimi świadczeniami są zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. W takiej sytuacji Zakład Ubezpieczeń Społecznych może pomóc i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

Bezpłatny webinar: Czas na e-porządek w fakturach zakupowych

Zapanuj nad kosztami, przyspiesz pracę, zredukuj błędy. Obowiązkowy KseF przyspieszył procesy digitalizacji obiegu faktur. Wykorzystaj ten trend do kolejnych automatyzacji, również w obsłudze faktur przychodzących. Lepsza kontrola nad kosztami, eliminacja dokumentów papierowych i mniej pomyłek to mniej pracy dla finansów.

Pracodawcy będą musieli bardziej chronić pracowników przed upałami. Zmiany już od 1 stycznia 2027 r.

Dotychczas polskie prawo regulowało jedynie minimalne temperatury w miejscu pracy. Wkrótce może się to zmienić – rząd przygotował projekt przepisów wprowadzających limity także dla upałów. To odpowiedź na coraz częstsze fale wysokich temperatur w Polsce.

REKLAMA

Przywództwo to wspólna misja

Rozmowa z Piotrem Kolmasem, konsultantem biznesowym, i Sławomirem Faconem, dyrektorem odpowiedzialnym za rekrutację i rozwój pracowników w PLL LOT, autorami książki „The Team. Nowoczesne przywództwo Mission Command”, o koncepcji wywodzącej się z elitarnych sił specjalnych, która z powodzeniem sprawdza się w biznesie

Rośnie liczba donosów do skarbówki, ale tylko kilka procent informacji się potwierdza [DANE Z KAS]

Jak wynika z danych przekazanych przez 16 Izb Administracji Skarbowej, w I połowie br. liczba informacji sygnalnych, a więc tzw. donosów, skierowanych do jednostek KAS wyniosła 37,2 tys. Przy tym zestawienie nie jest pełne, bowiem nie zakończył się obowiązek sprawozdawczy urzędów skarbowych w tym zakresie. Zatem na chwilę obecną to o 4,2% więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku, kiedy było ich 35,7 tys. Natomiast, zestawiając tegoroczne dane z tymi z I połowy 2023 roku, widać wzrost o 6%. Wówczas odnotowano 35,1 tys. takich przypadków. Poniżej omówienie dotychczasowych danych z Krajowej Administracji Skarbowej.

REKLAMA