REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak starać się o środki na inwestycje - minireportaż

PARP KSU
Jak starać się o środki na inwestycje - minireportaż
Jak starać się o środki na inwestycje - minireportaż

REKLAMA

REKLAMA

Produkcja szyb to nie taka prosta sprawa jak mogłoby się wydawać. Wyciąć, wstawić w ramy, skleić i gotowe. Tak naprawdę jest to jednak skomplikowany i złożony proces, wymagający zaawansowanej technologii, a ta kosztuje. Przeczytaj historię podkrakowskiej firmy, której udało się uzyskać unijne dofinansowanie.

Zakład Usługowy Termoszkło jest firmą rodzinną działającą na polskim rynku od 1991 roku. Od początku istnienia firma produkowała szyby okienne, wykorzystywane w budownictwie przemysłowym, biurach i branży meblarskiej. Towar chodliwy, ale dość prostej konstrukcji. Klienci stali się jednak wybredni; trzeba było poszerzyć asortyment o tzw. szyby zespolone, tj. dwuwarstwowe okna, w których obie szyby oddzielone są od siebie gazem szlachetnym, np. argonem. Wiadomo: większa szczelność, termoizolacja i w ogóle, bardziej „eko”.

REKLAMA

REKLAMA

Początkowo, nowe szyby firma wytwarzała w oparciu o proste urządzenia, trochę w chałupniczym stylu. Było to jednak zajęcie żmudne i czasochłonne, a zamówienia nie mogły czekać. Konieczny stał się zakup profesjonalnej aparatury: automatycznego stołu do cięcia szkła, zaginarki do ramek oraz pneumatycznej zasypywarki. Razem – ponad pół miliona zł. Tylko skąd tu wziąć pieniądze?

- Natychmiast pomyśleliśmy o pieniądzach z Unii Europejskiej. W końcu tyle się mówiło o funduszach unijnych; postanowiliśmy i my z nich skorzystać – wspomina Artur Chromniak z Termoszkła. Przerażała tylko unijna „papierologia”.

Polecamy: Jakie nabory dla przedsiębiorców w 2011r.?

Analiza, rekomendacja, wniosek

Konsultanci KSU podeszli do sprawy systemowo. Najpierw przeprowadzili audyt technologiczny, badający potencjał innowacyjny przedsiębiorstwa w branży szklarskiej. Dzięki temu określone zostały konkretne potrzeby firmy w zakresie np. usprawnienia parku maszynowego, zakupu nowych technologii czy wprowadzenia na rynek nowego produktu. A stąd był już tylko krok do opracowania rekomendacji potencjalnych, dostępnych źródeł finansowania inwestycji w rozwój firmy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Okazało się, że całe przedsięwzięcie doskonale wpisywało się w jedno z działań Małopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego, czyli „Bezpośrednie wsparcie inwestycji w MŚP”. Pozwalało ono na dofinansowanie zakupu środków trwałych, wartości niematerialnych i prawnych oraz wdrożenie innowacyjnych produktów czy usług.

Trzeba było jednak napisać dobry „kwit”. Rezultat: wysokie miejsce wniosku firmy w rankingu i zapewnione dofinansowanie 40% kosztów.

Ciepłe wspomnienia przy „ciepłych ramkach”

W najbliższych dniach Termoszkło podpisze umowę na dofinansowanie projektu. Dzięki temu, nastąpi pełna automatyzacja procesu produkcyjnego, co w naturalny sposób przyczyni się do wzrostu przychodów. Ważne jest też to, że zakupiona zaginarka umożliwi obróbkę ramek międzyszybowych „ciepłych”, co znacząco poprawi parametry termoizolacyjne okien.

Polecamy: Unijne mikrokredyty dla najmniejszych firm

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP)

Ruszył konkurs ZUS. Można otrzymać dofinansowanie do 80 proc. wartości projektu na poprawę bezpieczeństwa i higieny pracy (BHP). Wnioski można składać do 10 marca 2025 r. Gdzie złożyć wniosek? Kto może ubiegać się o dofinansowanie? Co podlega dofinansowaniu?

Podatek dochodowy 2025: skala podatkowa, podatek liniowy czy ryczałt. Trzeba szybko decydować się na wybór formy opodatkowania, jaki termin - do kiedy

Przedsiębiorcy mogą co roku korzystać z innej – jednej z trzech możliwych – form podatku dochodowego od przychodów uzyskiwanych z działalności gospodarczej. Poza wysokością samego podatku, jaki trzeba będzie zapłacić, teraz forma opodatkowania wpływa również na wysokość obciążeń z tytułu składki na ubezpieczenie zdrowotne.

Raportowanie ESG: jak się przygotować, wdrażanie, wady i zalety. Czy czekają nas zmiany? [WYWIAD]

Raportowanie ESG: jak firma powinna się przygotować? Czym jest ESG? Jak wdrożyć system ESG w firmie. Czy ESG jest potrzebne? Jak ESG wpływa na rynek pracy? Jakie są wady i zalety ESG? Co należałoby zmienić w przepisach stanowiących o ESG?

Zarządzanie kryzysowe czyli jak przetrwać biznesowy sztorm - wskazówki, przykłady, inspiracje

Załóżmy, że jako kapitan statku (CEO) niespodziewanie napotykasz gwałtowny sztorm (sytuację kryzysową lub problemową). Bez odpowiednich narzędzi nawigacyjnych, takich jak mapa, kompas czy plan awaryjny, Twoje szanse na bezpieczne dotarcie do portu znacząco maleją. Ryzykujesz nawet sam fakt przetrwania. W świecie biznesu takim zestawem narzędzi jest Księga Komunikacji Kryzysowej – kluczowy element, który każda firma, niezależnie od jej wielkości czy branży, powinna mieć zawsze pod ręką.

REKLAMA

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Układ likwidacyjny w postępowaniu restrukturyzacyjnym. Sprzedaż majątku przedsiębiorstwa w ramach postępowania restrukturyzacyjnego ma sens tylko wtedy, gdy z ekonomicznego punktu widzenia nie ma większych szans na uzdrowienie jego sytuacji, bądź gdy spieniężenie części przedsiębiorstwa może znacznie usprawnić restrukturyzację.

Ile jednoosobowych firm zamknięto w 2024 r.? A ile zawieszono? [Dane z CEIDG]

W 2024 r. o 4,8 proc. spadła liczba wniosków dotyczących zamknięcia jednoosobowej działalności gospodarczej. Czy to oznacza lepsze warunki do prowadzenia biznesu? Niekoniecznie. Jak widzą to eksperci?

Rozdzielność majątkowa a upadłość i restrukturyzacja

Ogłoszenie upadłości prowadzi do powstania między małżonkami ustroju rozdzielności majątkowej, a majątek wspólny wchodzi w skład masy upadłości. Drugi z małżonków, który nie został objęty postanowieniem o ogłoszeniu upadłości, ma prawo domagać się spłaty równowartości swojej części tego majątku. Otwarcie restrukturyzacji nie powoduje tak daleko idących skutków.

Wygrywamy dzięki pracownikom [WYWIAD]

Rozmowa z Beatą Rosłan, dyrektorką HR w Jacobs Douwe Egberts, o tym, jak skuteczna polityka personalna wspiera budowanie pozycji lidera w branży.

REKLAMA

Zespół marketingu w organizacji czy outsourcing usług – które rozwiązanie jest lepsze?

Lepiej inwestować w wewnętrzny zespół marketingowy czy może bardziej opłacalnym rozwiązaniem jest outsourcing usług marketingowych? Marketing odgrywa kluczową rolę w sukcesie każdej organizacji. W dobie cyfryzacji i rosnącej konkurencji firmy muszą stale dbać o swoją obecność na rynku, budować markę oraz skutecznie docierać do klientów.

Rekompensata dla rolnika za brak zapłaty za sprzedane produkty rolne. Wnioski tylko do 31 marca 2025 r.

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi przypomina, że od 1 lutego do 31 marca 2025 r. producent rolny lub grupa może złożyć do oddziału terenowego Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa (KOWR) wniosek o przyznanie rekompensaty z tytułu nieotrzymania zapłaty za sprzedane produkty rolne od podmiotu prowadzącego skup, przechowywanie, obróbkę lub przetwórstwo produktów rolnych, który stał się niewypłacalny w 2023 lub 2024 r. - w rozumieniu ustawy o Funduszu Ochrony Rolnictwa (FOR).

REKLAMA