REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak założyć gabinet stomatologiczny? – biznesplan

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Jak założyć gabinet stomatologiczny?
Jak założyć gabinet stomatologiczny?

REKLAMA

REKLAMA

W planowaniu każdej działalności gospodarczej, również przy otwieraniu gabinetu stomatologicznego, niezbędne będzie przygotowanie dobrego biznes planu. Bezwzględnie pomoże Ci to w dalszych działaniach, a jeśli masz zamiar ubiegać się o kredyt, czy dotacje unijne biznes plan będzie od Ciebie wymagany, jako jeden z niezbędnych do przedstawienia dokumentów.

Jeśli już zabierzesz się do przygotowania biznes planu przygotuj go tak jakbyś miał iść do urzędu w celu uzyskania np. kredytu (nawet jeśli tego nie planujesz na początku, to może się to jednak okazać niezbędne później) aby uzyskał aprobatę. Biznes plan powinien być napisany jasno, zwięźle i realistycznie. 

REKLAMA

REKLAMA

Zwięzłość

Napisany tekst uważnie przeczytaj i skróć wszystko co się da. Zostaw jedynie to o czym potencjalny doradca kredytowy powinien zostać niezbędnie poinformowany.

Logika 

REKLAMA

Przedstawiane pomysły opisz tak aby tworzyły logiczną całość. Czytając musisz mieć pewność, że to co napisałeś w jednym akapicie płynnie przechodzi w treść tego, co jest w następnym akapicie (jeśli nie jesteś pewien swojej, oceny poproś kogoś o przeczytanie i opinię).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Realizm

Nie koloryzuj opisując swoje plany.

Liczby

Pamiętaj, że doradca kredytowy myśli kategoriami liczb. Słowa nie zrobią na nim zbyt dużego wrażenia, chyba że zostaną poparte konkretnymi i tam gdzie to możliwe, w miarę dokładnymi wyliczeniami.

Polecamy: Jak sporządzić dobry biznesplan?

Przykładowy biznes plan

I. Wprowadzenie

Moim zamiarem jest prowadzenie działalności gospodarczej jako jednoosobowy przedsiębiorca, prowadząc gabinet stomatologiczny. Na początek zamierzam świadczyć usługi małym biurom i klientom indywidualnym z czasem rozszerzając działalność na większych klientów. Moim celem jest przejęcie dużej części rynku Sochaczewa.

II. Profil i zakres działania firmy

1. Historia. Jednoosobową działalność gospodarczą zarejestrowałam w grudniu 2010 r. Gabinet stomatologiczny rozpoczął pracę 3 stycznia 2011 r. Kapitał jaki posiadam to 120 000 tys. zł.

2. Oferta firmy. Podstawowymi usługami jakie świadczę w początkowym okresie działania gabinetu są kompleksowe usługi stomatologiczne (oprócz chirurgii). W zakres usług wchodzą również refundowane z NFZ (podpisana umowa z NFZ) usługi. W zakres świadczonych przeze mnie usług wchodzą: stomatologia zachowawcza, estetyczna, protetyka, endodoncja, ortodoncja, stomatologia dziecięca, profilaktyka, znieczulenia miejscowe. Z czasem zamierzam zatrudnić chirurga stomatologa poszerzając świadczone usługi o chirurgię stomatologiczną oraz zakupić aparat rentgenowski do świadczenia usług radiologicznych z zakresu stomatologii.

3. Zakres działania firmy. Podstawowym celem mojego gabinetu jest obsługa mieszkańców najbliższego osiedla.

4. Ceny. Analizując ofertę cenową jaka obowiązuje w mieście a szczególnie w najbliższej okolicy proponowane przez mnie ceny nie będą odbiegały od ogólnie przyjętych.

III. Plan finansowy

1. Na początkowym etapie działalności nie potrzebuję więcej środków finansowych niż posiadane 120 000 tys. zł. W dalszych moich planach jest rozbudowana gabinetu o nowe pomieszczenia, co będzie oznaczało wyposażenie kolejnych gabinetów oraz zakup aparatu rentgenowskiego i tym samym przystosowanie odpowiedniego pomieszczenia do świadczenia tych usług. Na zakup i rozwój prawdopodobnie będę posiłkowała się kredytem bankowym.

2. Planowane koszty związane z rozpoczęciem działalności
Sprzęt 80 000 zł
Przystosowanie lokalu 30 000 zł
Pensje pracowników ……………….. zł
Reklama 3000 zł
Środki własne 120 000 Zł
Kredyt …………………… zł (kwoty na razie nie znam)

3. Przewidywane miesięczne koszty stałe
- wyroby medyczne ……………….. zł
- wynagrodzenia pracowników ………………. zł
- czynsz i inne opłaty …………………… zł
- środki czystości ……………… zł
- inne …………………………. zł

4. Cennik usług (przykładowy cennik opracowany na podstawie kilku gabinetów świadczących usługi na terenie Warszawy)

IV. Plan marketingowy (dobry biznes plan powinien mieć przygotowany dobry plan marketingowy, dostosowany do potrzeb zakładanej działalności)

Moim celem jest poinformowanie jak największej liczby potencjalnych klientów o powstaniu gabinetu. W tym celu zamierzam dać ogłoszenia w lokalnej prasie, przygotować ulotki i rozesłać je do klientów a także założyć stronę internetową zawierającą niezbędne informacje i zachęcającą do korzystania z oferty gabinetu.

V. Analiza SWOT

(zaprezentowana w bardzo dużym, przykładowym w skrócie – wymienione najważniejsze elementy z których się składa, można a nawet trzeba poszczególne punkty rozwinąć)
1. Mocne strony
Doświadczenie w branży właściciela gabinetu.
Własny kapitał.
Możliwości rozwoju.
Możliwość dostosowywania się do potrzeb indywidualnych klienta.
2. Słabe strony
Trudności ze znalezieniem wykwalifikowanego personelu.
3. Szanse
Rosnące zainteresowane pacjentów. Konkurencyjne ceny. Proponowane promocje i rabaty dla stałych klientów.
4. Zagrożenia
Duża konkurencja działająca już w mieście (chociaż nie w najbliższej okolicy).

Polecamy: Jak założyć własną firmę?

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Eksport do Arabii Saudyjskiej - nowe przepisy od 1 października. Co muszą zrobić polskie firmy?

Każda firma eksportująca towary do Arabii Saudyjskiej musi dostosować się do nowych przepisów. Od 1 października 2025 roku obowiązuje certyfikat SABER dla każdej przesyłki – bez niego towar nie przejdzie odprawy celnej. Polskie firmy muszą zadbać o spełnienie nowych wymogów, aby uniknąć kosztownych opóźnień w dostawach.

Koszty uzyskania przychodu w praktyce – co fiskus akceptuje, a co odrzuca?

Prawidłowe kwalifikowanie wydatków do kosztów uzyskania przychodu stanowi jedno z najczęstszych źródeł sporów pomiędzy podatnikami a organami skarbowymi. Choć zasada ogólna wydaje się prosta, to praktyka pokazuje, że granica między wydatkiem „uzasadnionym gospodarczo” a „nieuznanym przez fiskusa” bywa niezwykle cienka.

Dziedziczenie udziałów w spółce – jak wygląda sukcesja przedsiębiorstwa w praktyce

Wielu właścicieli firm rodzinnych nie zastanawia się dostatecznie wcześnie nad tym, co stanie się z ich udziałami po śmierci. Tymczasem dziedziczenie udziałów w spółkach – zwłaszcza w spółkach z ograniczoną odpowiedzialnością i spółkach akcyjnych – to jeden z kluczowych elementów sukcesji biznesowej, który może zadecydować o przetrwaniu firmy.

Rozliczenie pojazdów firmowych w 2026 roku i nowe limity dla kosztów podatkowych w firmie – mniejsze odliczenia od podatku, czyli dlaczego opłaca się kupić samochód na firmę jeszcze w 2025 roku

Od 1 stycznia 2026 roku poważnie zmieniają się zasady odliczeń podatkowych co do samochodów firmowych – zmniejszeniu ulega limit wartości pojazdu, który można przyjmować do rozliczeń podatkowych. Rozwiązanie to miało w założeniu promować elektromobilność, a wynika z pakietu ustaw uchwalanych jeszcze w ramach tzw. „Polskiego Ładu”, z odroczonym aż do 2026 roku czasem wejścia w życie. Resort finansów nie potwierdził natomiast, aby planował zmienić te przepisy czy odroczyć ich obowiązywanie na dalszy okres.

REKLAMA

Bezpłatny ebook: Wydanie specjalne personel & zarządzanie - kiedy życie boli...

10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego – to dobry moment, by przypomnieć, że dobrostan psychiczny pracowników nie jest już tematem pobocznym, lecz jednym z kluczowych filarów strategii odpowiedzialnego przywództwa i zrównoważonego rozwoju organizacji.

ESG w MŚP. Czy wyzwania przewyższają korzyści?

Około 60% przedsiębiorców z sektora MŚP zna pojęcie ESG, wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jednak 90% z nich dostrzega poważne bariery we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. Eksperci wskazują, że choć korzyści ESG są postrzegane jako atrakcyjne, są na razie zbyt niewyraźne, by zachęcić większą liczbę firm do działania.

Zarząd sukcesyjny: Klucz do przetrwania firm rodzinnych w Polsce

W Polsce funkcjonuje ponad 800 tysięcy firm rodzinnych, które stanowią kręgosłup krajowej gospodarki. Jednakże zaledwie 30% z nich przetrwa przejście do drugiego pokolenia, a tylko 12% dotrwa do trzeciego. Te alarmujące statystyki nie wynikają z braku rentowności czy problemów rynkowych – największym zagrożeniem dla ciągłości działania przedsiębiorstw rodzinnych jest brak odpowiedniego planowania sukcesji. Wprowadzony w 2018 roku instytut zarządu sukcesyjnego stanowi odpowiedź na te wyzwania, oferując prawne narzędzie umożliwiające sprawne przekazanie firmy następnemu pokoleniu.

Ukryte zasoby rynku pracy. Dlaczego warto korzystać z ich potencjału?

Chociaż dla rynku pracy pozostają niewidoczni, to tkwi w nich znaczny potencjał. Kto pozostaje w cieniu? Dlaczego firmy nie sięgają po tzw. niewidzialnych pracowników?

REKLAMA

Firmy będą zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec roku. Jest duża szansa na podniesienie obrotu

Dlaczego firmy planują zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec 2025 roku? Chodzi o gorący okres zakończenia roku - od Halloween, przez Black Friday i Mikołajki, aż po kulminację w postaci Świąt Bożego Narodzenia. Najwięcej pracowników będą zatrudniały firmy branży produkcyjnej. Ratunkiem dla nich są pracownicy tymczasowi. To duża szansa na zwiększenie obrotu.

Monitoring wizyjny w firmach w Polsce – prawo a praktyka

Monitoring wizyjny, zwany również CCTV (Closed-Circuit Television), to system kamer rejestrujących obraz w określonym miejscu. W Polsce jest powszechnie stosowany przez przedsiębiorców, instytucje publiczne oraz osoby prywatne w celu zwiększenia bezpieczeństwa i ochrony mienia. Na kanwie głośnych decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przyjrzyjmy się przepisom prawa, które regulują przedmiotową materię.

REKLAMA