REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak założyć gabinet stomatologiczny? – biznesplan

Jak założyć gabinet stomatologiczny?
Jak założyć gabinet stomatologiczny?

REKLAMA

REKLAMA

W planowaniu każdej działalności gospodarczej, również przy otwieraniu gabinetu stomatologicznego, niezbędne będzie przygotowanie dobrego biznes planu. Bezwzględnie pomoże Ci to w dalszych działaniach, a jeśli masz zamiar ubiegać się o kredyt, czy dotacje unijne biznes plan będzie od Ciebie wymagany, jako jeden z niezbędnych do przedstawienia dokumentów.

Jeśli już zabierzesz się do przygotowania biznes planu przygotuj go tak jakbyś miał iść do urzędu w celu uzyskania np. kredytu (nawet jeśli tego nie planujesz na początku, to może się to jednak okazać niezbędne później) aby uzyskał aprobatę. Biznes plan powinien być napisany jasno, zwięźle i realistycznie. 

REKLAMA

REKLAMA

Zwięzłość

Napisany tekst uważnie przeczytaj i skróć wszystko co się da. Zostaw jedynie to o czym potencjalny doradca kredytowy powinien zostać niezbędnie poinformowany.

Logika 

REKLAMA

Przedstawiane pomysły opisz tak aby tworzyły logiczną całość. Czytając musisz mieć pewność, że to co napisałeś w jednym akapicie płynnie przechodzi w treść tego, co jest w następnym akapicie (jeśli nie jesteś pewien swojej, oceny poproś kogoś o przeczytanie i opinię).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Realizm

Nie koloryzuj opisując swoje plany.

Liczby

Pamiętaj, że doradca kredytowy myśli kategoriami liczb. Słowa nie zrobią na nim zbyt dużego wrażenia, chyba że zostaną poparte konkretnymi i tam gdzie to możliwe, w miarę dokładnymi wyliczeniami.

Polecamy: Jak sporządzić dobry biznesplan?

Przykładowy biznes plan

I. Wprowadzenie

Moim zamiarem jest prowadzenie działalności gospodarczej jako jednoosobowy przedsiębiorca, prowadząc gabinet stomatologiczny. Na początek zamierzam świadczyć usługi małym biurom i klientom indywidualnym z czasem rozszerzając działalność na większych klientów. Moim celem jest przejęcie dużej części rynku Sochaczewa.

II. Profil i zakres działania firmy

1. Historia. Jednoosobową działalność gospodarczą zarejestrowałam w grudniu 2010 r. Gabinet stomatologiczny rozpoczął pracę 3 stycznia 2011 r. Kapitał jaki posiadam to 120 000 tys. zł.

2. Oferta firmy. Podstawowymi usługami jakie świadczę w początkowym okresie działania gabinetu są kompleksowe usługi stomatologiczne (oprócz chirurgii). W zakres usług wchodzą również refundowane z NFZ (podpisana umowa z NFZ) usługi. W zakres świadczonych przeze mnie usług wchodzą: stomatologia zachowawcza, estetyczna, protetyka, endodoncja, ortodoncja, stomatologia dziecięca, profilaktyka, znieczulenia miejscowe. Z czasem zamierzam zatrudnić chirurga stomatologa poszerzając świadczone usługi o chirurgię stomatologiczną oraz zakupić aparat rentgenowski do świadczenia usług radiologicznych z zakresu stomatologii.

3. Zakres działania firmy. Podstawowym celem mojego gabinetu jest obsługa mieszkańców najbliższego osiedla.

4. Ceny. Analizując ofertę cenową jaka obowiązuje w mieście a szczególnie w najbliższej okolicy proponowane przez mnie ceny nie będą odbiegały od ogólnie przyjętych.

III. Plan finansowy

1. Na początkowym etapie działalności nie potrzebuję więcej środków finansowych niż posiadane 120 000 tys. zł. W dalszych moich planach jest rozbudowana gabinetu o nowe pomieszczenia, co będzie oznaczało wyposażenie kolejnych gabinetów oraz zakup aparatu rentgenowskiego i tym samym przystosowanie odpowiedniego pomieszczenia do świadczenia tych usług. Na zakup i rozwój prawdopodobnie będę posiłkowała się kredytem bankowym.

2. Planowane koszty związane z rozpoczęciem działalności
Sprzęt 80 000 zł
Przystosowanie lokalu 30 000 zł
Pensje pracowników ……………….. zł
Reklama 3000 zł
Środki własne 120 000 Zł
Kredyt …………………… zł (kwoty na razie nie znam)

3. Przewidywane miesięczne koszty stałe
- wyroby medyczne ……………….. zł
- wynagrodzenia pracowników ………………. zł
- czynsz i inne opłaty …………………… zł
- środki czystości ……………… zł
- inne …………………………. zł

4. Cennik usług (przykładowy cennik opracowany na podstawie kilku gabinetów świadczących usługi na terenie Warszawy)

IV. Plan marketingowy (dobry biznes plan powinien mieć przygotowany dobry plan marketingowy, dostosowany do potrzeb zakładanej działalności)

Moim celem jest poinformowanie jak największej liczby potencjalnych klientów o powstaniu gabinetu. W tym celu zamierzam dać ogłoszenia w lokalnej prasie, przygotować ulotki i rozesłać je do klientów a także założyć stronę internetową zawierającą niezbędne informacje i zachęcającą do korzystania z oferty gabinetu.

V. Analiza SWOT

(zaprezentowana w bardzo dużym, przykładowym w skrócie – wymienione najważniejsze elementy z których się składa, można a nawet trzeba poszczególne punkty rozwinąć)
1. Mocne strony
Doświadczenie w branży właściciela gabinetu.
Własny kapitał.
Możliwości rozwoju.
Możliwość dostosowywania się do potrzeb indywidualnych klienta.
2. Słabe strony
Trudności ze znalezieniem wykwalifikowanego personelu.
3. Szanse
Rosnące zainteresowane pacjentów. Konkurencyjne ceny. Proponowane promocje i rabaty dla stałych klientów.
4. Zagrożenia
Duża konkurencja działająca już w mieście (chociaż nie w najbliższej okolicy).

Polecamy: Jak założyć własną firmę?

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Przedsiębiorca był pewien, że wygrał z urzędem. Wystarczyło milczenie organu administracyjnego. Ale ten wyrok NSA zmienił zasady - Prawo przedsiębiorców nie działa

Spółka złożyła wniosek o interpretację indywidualną i czekała na odpowiedź. Gdy organ nie wydał decyzji w ustawowym terminie 30 dni, przedsiębiorca uznał, że sprawa załatwiła się sama – na jego korzyść. Wystąpił o zaświadczenie potwierdzające milczące załatwienie sprawy. Naczelny Sąd Administracyjny wydał jednak wyrok, który może zaskoczyć wielu przedsiębiorców liczących na bezczynność urzędników.

Robią to od lat, nie wiedząc, że ma to nazwę. Nowe badanie odsłania prawdę o polskich firmach

Niemal 60 proc. mikro, małych i średnich przedsiębiorstw deklaruje znajomość pojęcia ESG. Jednocześnie znaczna część z nich od lat realizuje działania wpisujące się w zrównoważony rozwój – często nie zdając sobie z tego sprawy. Najnowsze badanie Instytutu Keralla Research pokazuje, jak wygląda rzeczywistość polskiego sektora MŚP w kontekście odpowiedzialnego zarządzania.

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego

Każdy przedsiębiorca musi pamiętać o tym na koniec 2025 r. Lista zadań na zakończenie roku podatkowego dotyczy: kosztów podatkowych, limitu amortyzacji dla samochodów o wysokiej emisji CO₂, remanentu, warunków i limitów małego podatnika, rozrachunków, systemów księgowych i rozliczenia podatku.

Ugorowanie to katastrofa dla gleby - najlepszy jest płodozmian. Naukowcy od 1967 roku badali jedno pole

Ugorowanie gleby to przepis na katastrofę, a prowadzenie jednej uprawy na polu powoduje m.in. erozję i suchość gleby. Najlepszą formą jej uprawy jest płodozmian - do takich wniosków doszedł międzynarodowy zespół naukowców, m.in. z Wrocławia, który nieprzerwanie od 1967 r. badał jedno z litewskich pól.

REKLAMA

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Prognoza zatrudnienia netto

Czy firmy zamierzają zatrudniać nowych pracowników na początku 2026 roku? Gdzie będzie najwięcej rekrutacji? Jaka jest prognoza zatrudnienia netto? Oto wyniki raportu ManpowerGroup.

Po latach przyzwyczailiście się już do RODO? Och, nie trzeba było... Unia Europejska szykuje potężne zmiany, będzie RODO 2.0 i trzeba się go nauczyć od nowa

Unia Europejska szykuje przełomowe zmiany w przepisach o ochronie danych osobowych. Projekt Digital Omnibus zakłada m.in. uproszczenie zasad dotyczących plików cookie, nowe regulacje dla sztucznej inteligencji oraz mniejszą biurokrację dla firm. Sprawdź, jak nadchodząca nowelizacja RODO wpłynie na Twoje codzienne korzystanie z Internetu!

Mniej podwyżek wynagrodzeń w 2026 roku? Niepokojące prognozy dla pracowników [BADANIE]

Podwyżki wynagrodzeń w przyszłym roku deklaruje 39 proc. pracodawców, o 8 pkt proc. mniej wobec 2025 roku - wynika z badania Randstad. Jednocześnie prawie 80 proc. firm chce utrzymać zatrudnienia, a redukcje zapowiada 5 proc.

5 wyzwań sektora energetycznego - przedsiębiorcy rozmawiali z ministrem

5 wyzwań sektora energetycznego to m.in. usprawnienie funkcjonowania NFOŚ w kontekście finansowania magazynów energii, energetyka rozproszona jako element bezpieczeństwa państwa, finansowanie energetyki rozproszonej przez uwolnienie potencjału kapitałowego banków spółdzielczych przy wsparciu merytorycznym BOŚ.

REKLAMA

Sto lat po prawach wyborczych. Dlaczego kobiety wciąż rzadko trafiają do zarządów? [Gość Infor.pl]

107 lat temu Piłsudski podpisał dekret, który dał Polkom prawa wyborcze. Rok później powstała Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych. A dopiero w tym roku kobieta po raz pierwszy zasiadła w jej zarządzie. To mocny symbol. I dobry punkt wyjścia do rozmowy o tym, co wciąż blokuje kobiety w dojściu do najwyższych stanowisk i jak zmienia się kultura zgodności w firmach.

BCC Mixer: Więcej niż networking - merytoryczna wymiana, realna współpraca

Networking od lat pozostaje jednym z najskuteczniejszych narzędzi rozwoju biznesu. To właśnie bezpośrednie spotkania — rozmowy przy jednym stole, wymiana doświadczeń, spontaniczne pomysły - prowadzą do przełomowych decyzji, nowych partnerstw czy nieoczekiwanych szans. W świecie, w którym technologia umożliwia kontakt na odległość, siła osobistych relacji wciąż pozostaje niezastąpiona. Dlatego wydarzenia takie jak BCC Mixer pełnią kluczową rolę: tworzą przestrzeń, w której wiedza, inspiracja i biznes spotykają się w jednym miejscu.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA