REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak założyć gabinet stomatologiczny? – biznesplan

Jak założyć gabinet stomatologiczny?
Jak założyć gabinet stomatologiczny?

REKLAMA

REKLAMA

W planowaniu każdej działalności gospodarczej, również przy otwieraniu gabinetu stomatologicznego, niezbędne będzie przygotowanie dobrego biznes planu. Bezwzględnie pomoże Ci to w dalszych działaniach, a jeśli masz zamiar ubiegać się o kredyt, czy dotacje unijne biznes plan będzie od Ciebie wymagany, jako jeden z niezbędnych do przedstawienia dokumentów.

Jeśli już zabierzesz się do przygotowania biznes planu przygotuj go tak jakbyś miał iść do urzędu w celu uzyskania np. kredytu (nawet jeśli tego nie planujesz na początku, to może się to jednak okazać niezbędne później) aby uzyskał aprobatę. Biznes plan powinien być napisany jasno, zwięźle i realistycznie. 

REKLAMA

Zwięzłość

Napisany tekst uważnie przeczytaj i skróć wszystko co się da. Zostaw jedynie to o czym potencjalny doradca kredytowy powinien zostać niezbędnie poinformowany.

Logika 

Przedstawiane pomysły opisz tak aby tworzyły logiczną całość. Czytając musisz mieć pewność, że to co napisałeś w jednym akapicie płynnie przechodzi w treść tego, co jest w następnym akapicie (jeśli nie jesteś pewien swojej, oceny poproś kogoś o przeczytanie i opinię).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Realizm

Nie koloryzuj opisując swoje plany.

Liczby

Pamiętaj, że doradca kredytowy myśli kategoriami liczb. Słowa nie zrobią na nim zbyt dużego wrażenia, chyba że zostaną poparte konkretnymi i tam gdzie to możliwe, w miarę dokładnymi wyliczeniami.

Polecamy: Jak sporządzić dobry biznesplan?

Przykładowy biznes plan

I. Wprowadzenie

Moim zamiarem jest prowadzenie działalności gospodarczej jako jednoosobowy przedsiębiorca, prowadząc gabinet stomatologiczny. Na początek zamierzam świadczyć usługi małym biurom i klientom indywidualnym z czasem rozszerzając działalność na większych klientów. Moim celem jest przejęcie dużej części rynku Sochaczewa.

II. Profil i zakres działania firmy

1. Historia. Jednoosobową działalność gospodarczą zarejestrowałam w grudniu 2010 r. Gabinet stomatologiczny rozpoczął pracę 3 stycznia 2011 r. Kapitał jaki posiadam to 120 000 tys. zł.

2. Oferta firmy. Podstawowymi usługami jakie świadczę w początkowym okresie działania gabinetu są kompleksowe usługi stomatologiczne (oprócz chirurgii). W zakres usług wchodzą również refundowane z NFZ (podpisana umowa z NFZ) usługi. W zakres świadczonych przeze mnie usług wchodzą: stomatologia zachowawcza, estetyczna, protetyka, endodoncja, ortodoncja, stomatologia dziecięca, profilaktyka, znieczulenia miejscowe. Z czasem zamierzam zatrudnić chirurga stomatologa poszerzając świadczone usługi o chirurgię stomatologiczną oraz zakupić aparat rentgenowski do świadczenia usług radiologicznych z zakresu stomatologii.

3. Zakres działania firmy. Podstawowym celem mojego gabinetu jest obsługa mieszkańców najbliższego osiedla.

4. Ceny. Analizując ofertę cenową jaka obowiązuje w mieście a szczególnie w najbliższej okolicy proponowane przez mnie ceny nie będą odbiegały od ogólnie przyjętych.

III. Plan finansowy

REKLAMA

1. Na początkowym etapie działalności nie potrzebuję więcej środków finansowych niż posiadane 120 000 tys. zł. W dalszych moich planach jest rozbudowana gabinetu o nowe pomieszczenia, co będzie oznaczało wyposażenie kolejnych gabinetów oraz zakup aparatu rentgenowskiego i tym samym przystosowanie odpowiedniego pomieszczenia do świadczenia tych usług. Na zakup i rozwój prawdopodobnie będę posiłkowała się kredytem bankowym.

2. Planowane koszty związane z rozpoczęciem działalności
Sprzęt 80 000 zł
Przystosowanie lokalu 30 000 zł
Pensje pracowników ……………….. zł
Reklama 3000 zł
Środki własne 120 000 Zł
Kredyt …………………… zł (kwoty na razie nie znam)

3. Przewidywane miesięczne koszty stałe
- wyroby medyczne ……………….. zł
- wynagrodzenia pracowników ………………. zł
- czynsz i inne opłaty …………………… zł
- środki czystości ……………… zł
- inne …………………………. zł

4. Cennik usług (przykładowy cennik opracowany na podstawie kilku gabinetów świadczących usługi na terenie Warszawy)

IV. Plan marketingowy (dobry biznes plan powinien mieć przygotowany dobry plan marketingowy, dostosowany do potrzeb zakładanej działalności)

Moim celem jest poinformowanie jak największej liczby potencjalnych klientów o powstaniu gabinetu. W tym celu zamierzam dać ogłoszenia w lokalnej prasie, przygotować ulotki i rozesłać je do klientów a także założyć stronę internetową zawierającą niezbędne informacje i zachęcającą do korzystania z oferty gabinetu.

V. Analiza SWOT

(zaprezentowana w bardzo dużym, przykładowym w skrócie – wymienione najważniejsze elementy z których się składa, można a nawet trzeba poszczególne punkty rozwinąć)
1. Mocne strony
Doświadczenie w branży właściciela gabinetu.
Własny kapitał.
Możliwości rozwoju.
Możliwość dostosowywania się do potrzeb indywidualnych klienta.
2. Słabe strony
Trudności ze znalezieniem wykwalifikowanego personelu.
3. Szanse
Rosnące zainteresowane pacjentów. Konkurencyjne ceny. Proponowane promocje i rabaty dla stałych klientów.
4. Zagrożenia
Duża konkurencja działająca już w mieście (chociaż nie w najbliższej okolicy).

Polecamy: Jak założyć własną firmę?

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Co trapi sektor MŚP? Nie tylko inflacja, koszty zarządzania zasobami ludzkimi i rotacja pracowników

Inflacja przekładająca się na presję płacową, rosnące koszty związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi oraz wysoka rotacja – to trzy główne wyzwania w obszarze pracowniczym, z którymi mierzą się obecnie firmy z sektora MŚP. Z jakimi jeszcze problemami kadrowymi borykają się mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa?

Badania ankietowe GUS: Badanie pogłowia drobiu oraz produkcji zwierzęcej (R-ZW-B) i Badanie pogłowia świń oraz produkcji żywca wieprzowego (R-ZW-S)

Główny Urząd Statystyczny od 1 do 23 grudnia 2024 r. będzie przeprowadzał obowiązkowe badania statystyczne z zakresu rolnictwa. Chodzi o następujące badania: Badanie pogłowia drobiu oraz produkcji zwierzęcej (R-ZW-B) i Badanie pogłowia świń oraz produkcji żywca wieprzowego (R-ZW-S).

Dodatkowy dzień wolny od pracy dla wszystkich pracowników w 2025 r.? To już pewne

Dodatkowy dzień wolny od pracy dla wszystkich pracowników? To już pewne. 27 listopada 2024 r. Sejm uchwalił nowelizację ustawy. Wigilia od 2025 r. będzie dniem wolnym od pracy. Co z niedzielami handlowymi? 

Zeznania świadków w sprawach o nadużycie władzy w spółkach – wsparcie dla wspólników i akcjonariuszy

W ostatnich latach coraz częściej słyszy się o przypadkach nadużyć władzy w spółkach, co stanowi zagrożenie zarówno dla transparentności działania organizacji, jak i dla interesów wspólników oraz akcjonariuszy. Przedsiębiorstwa działające w formie spółek kapitałowych z założenia powinny funkcjonować na zasadach transparentności, przejrzystości i zgodności z interesem wspólników oraz akcjonariuszy. 

REKLAMA

BCM w przemyśle: Nie chodzi tylko o przestoje – chodzi o to, co tracimy, gdy im nie zapobiegamy

Przerwa w działalności przemysłowej to coś więcej niż utrata czasu i produkcji. To potencjalny kryzys o wielowymiarowych skutkach – od strat finansowych, przez zaufanie klientów, po wpływ na środowisko i reputację firmy. Dlatego zarządzanie ciągłością działania (BCM, ang. Business Continuity Management) staje się kluczowym elementem strategii każdej firmy przemysłowej.

Z czym mierzą się handlowcy w czasie Black Friday?

Już 29 listopada będzie wyczekiwany przez wielu konsumentów Black Friday. Po nim rozpocznie się szał świątecznych zakupów i zarazem wytężonej pracy dla handlowców. Statystyki pokazują, że Polacy z roku na rok wydają i zamawiają coraz więcej. 

Taryfa C11. Szaleńcze ceny prądu w Polsce: 1199 zł/MWh, 2099 zł/MWh, 2314 zł/MWh, 3114 zł/MWh

To stawki dla biznesu. Małe i średnie firmy (MŚP nie będzie w 2025 r. objęty zamrożeniem cen prądu. 

Brakuje specjalistów zajmujących się cyberbezpieczeństwem. Luka w ujęciu globalnym od 2023 roku wzrosła o blisko 20 proc., a w Europie o 12,8 proc.

Brakuje specjalistów zajmujących się cyberbezpieczeństwem. Luka w ujęciu globalnym od 2023 roku wzrosła o blisko 20 proc., a w Europie o 12,8 proc. Ekspert przypomina: bezpieczeństwo nie jest kosztem, a inwestycją, która zapewnia ciągłość i stabilność operacyjną

REKLAMA

Zamrożenie cen energii w 2025 r. Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorstw krytycznie o wycofaniu się z działań osłonowych wobec firm

Zamrożenie cen energii w 2025 r. Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorstw krytycznie o wycofaniu się z działań osłonowych wobec firm. Interweniuje u premiera Donalda Tuska i marszałka Sejmu Szymona Hołowni.

ZUS: Wypłacono ponad 96,8 mln zł z tytułu świadczenia interwencyjnego. Wnioski można składać do 16 marca 2025 r.

ZUS: Wypłacono ponad 96,8 mln zł z tytułu świadczenia interwencyjnego. Wnioski można składać do 16 marca 2025 r. Zakład Ubezpieczeń Społecznych poinformował, że przygotowuje kolejne wypłaty świadczenia.

REKLAMA