REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak założyć gabinet stomatologiczny? – pomysł

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Jak założyć gabinet stomatologiczny?
Jak założyć gabinet stomatologiczny?

REKLAMA

REKLAMA

Myśląc o założeniu gabinetu stomatologicznego należy przede wszystkim przyjrzeć się swoim możliwościom finansowym. Ekspert podpowiada dlaczego gabinet stomatologiczny to dobry sposób na własny biznes.

Wystarczy jednak zaobserwować jak wszędzie powstają nowe gabinety stomatologiczne i o opłacalności przedsięwzięcia jakim jest założenia gabinetu stomatologicznego nikogo nie trzeba przekonywać. Jest to chyba jedna z najbardziej dochodowych specjalizacji medycznych. Nawet bez świetnej lokalizacji i szczególnej reklamy dentysta może liczyć na zadowalające zyski. Koszt inwestycji, chociaż niemały, w przypadku większości gabinetów zwraca się w przeciągu mniej więcej trzech lat.

REKLAMA

Zobacz: Jak założyć własną firmę?

REKLAMA

Lekarz stomatolog, nazywany potocznie dentystą, jest specjalistą od chorób zębów i jamy ustnej. Do jego zadań należy diagnozowanie oraz leczenie chorób zębów, dziąseł, błony śluzowej jamy ustnej, korygowanie wad zgryzu, leczenie protetyczne, jak również udzielanie pacjentom informacji odnośnie zachowania właściwej higieny jamy ustnej.

Wynajęcie i przystosowanie odpowiedniego na gabinet stomatologiczny lokalu to wydatek rzędu 25 – 80 tys. zł. Konieczne będzie przystosowanie lokalu do wymagań sanitarnych. Koszty otworzenia gabinetu to przede wszystkim jednak sprzęt – na podstawowy trzeba wydać minimum 100 tys. złotych. Zakup dodatkowych urządzeń jak aparaty i wywoływarki RTG czy lampy bakteriobójcze to kolejne 100 tys. Konieczne może się okazać również zatrudnienie pomocy dentystycznej, która może również pełnić rolę recepcjonistki.

Zobacz: Dofinansowanie na rozwój firmy 2014 - 2015 r.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Najogólniej – do otworzenia własnego gabinetu stomatolog potrzebuje:
- odpowiedniego wykształcenia,
- prawo do wykonywania zawodu lekarza na terenie RP,
- pozytywna decyzja od Powiatowego Inspektoratu Sanitarnego,
- specjalistyczny sprzęt,
- co najmniej dwuletnia praktyka zawodowa (nie wlicza się do tego staż),
- członkostwo w Okręgowej Izbie Lekarskiej,
- działalność gospodarcza zgodna z przeznaczeniem.

Otwierając gabinet dobrze jest też pomyśleć o współpracy z technikiem dentystycznym, pracownią protetyczną czy ortodoncyjną. Technik dentystyczny zajmuje się wytwarzaniem protez zębowych, aparatów ortodontycznych, wkładów uzupełniających tkanki twarde i miękkie w obrębie twarzo-czaszki, ich naprawą i dopasowywaniem.

Polecamy: Jak założyć własną firmę?

Sprzęt do gabinetu

Jak już wspomniano wcześniej zaopatrzenie gabinetu w odpowiedni sprzęt to wydatek od 100 do nawet 200 tys. zł. Niemniej jest to wydatek konieczny. Warto zorientować się w ofercie różnych firm czy też sklepów. Wiele z nich ma dostępne strony internetowe, na których znaleźć można ofertę, ceny, zadać pytanie. Są to np.:

www.profitssm.pl
www.topdental.com
www.elmedes.pl
www.sprzet-stomatologiczny.pl
www.medacco.pl
www.formed-dental.pl
www.meble-frost.pl
i inne.

Ważne informacje

Otwierając gabinet stomatologiczny warto sięgnąć do dostępnych porad i ciekawych artykułów dostępnych w Internecie, dostępne są portale dla dentystów, czasopisma, a informacje w nich zawarte mogą być pomocne.

www.nowygabinet.pl
www.portaldentystyczny.pl
www.poradnik-stomatologiczny.pl

Dotacje unijne

REKLAMA

Warto pamiętać, że otwierając, czy też już prowadząc gabinet stomatologiczny można ubiegać się o dotacje unijne. Przede wszystkim dotację można uzyskać np. na: utworzenie nowego lub rozbudowę istniejącego przedsiębiorstwa (budowa, remont, zakup nieruchomości) oraz zakup środków trwałych, maszyn, urządzeń, pojazdów mechanicznych. Można też się starać o dofinansowanie tzw. wartości niematerialnych czyli kursów, szkoleń, specjalizacji, licencji.

Szczegółowy zakres kosztów kwalifikowanych jest podawany przy każdym ogłoszonym konkursie. Przyznawanie dotacji odbywa się na podstawie konkursów ogłaszanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego. 

Polecamy: Jak sporządzić dobry biznesplan?

Daty konkursów są różne dla różnych województw. Są dwa typy konkursów: otwarty, który rozpoczyna się w konkretnym dniu i trwa do momentu wyczerpania środków (zamknięcie może nastąpić nawet po paru dniach) i zamknięty, który rozpoczyna się i kończy w ściśle określonym przedziale czasowym. Podstawą dobrze złożonej aplikacji jest trzymanie się absolutnie wszystkich wytycznych dotyczących danego konkursu. W innym wypadku otrzymamy pismo z prośbą o ponowne złożenie poprawionej aplikacji lub po prostu wniosek będzie odrzucony z przyczyn formalnych.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

REKLAMA

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

REKLAMA

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

Apteki odzyskają prawo reklamowania swojej działalności. bo obecne zakazy są sprzeczne z prawem unijnym

Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej wydał wyrok w sprawie C-200/24, w którym jednoznacznie uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo Unii Europejskiej. To ważny moment dla rynku aptecznego i swobody działalności gospodarczej w Polsce.

REKLAMA