REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak założyć firmę remontowo-budowlaną? - pomysł

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kioskprawny.pl
Kancelaria prawnicza
W przypadku firmy remontowo-budowlanej miesięczne koszty prowadzenia działalności są bardzo niskie.
W przypadku firmy remontowo-budowlanej miesięczne koszty prowadzenia działalności są bardzo niskie.

REKLAMA

REKLAMA

W dzisiejszych czasach większość osób wchodzących na rynek pracy, bądź też powracających po dłuższym okresie braku aktywności zawodowej, nie ma szans na etat. W tej sytuacji jedynym rozwiązaniem dla wielu osób jest samodzielne zorganizowanie sobie miejsca pracy, poprzez założenie działalności gospodarczej.

Poszukując pomysłu na biznes warto w pierwszej kolejności rozważyć te, które charakteryzują się wysoką marżą i niskimi kosztami rozpoczęcia działalności. Idealny biznes cechuje się również tym, że przynosi dochody od pierwszych dni działalności. Jeśli spróbujemy sił w takim biznesie, nawet w razie fiaska naszego przedsięwzięcia nie zostaniemy na lodzie z długami, ale będziemy mogli szukać szczęścia przy realizacji innych inicjatyw. Założenie firmy remontowo – budowlanej wydaje się być dobrym pomysłem, szczególnie dla mężczyzn mających zdolności manualne, tzw. złotych rączek.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz: Jak założyć własną firmę?

Za założeniem firmy remontowo – budowlanej przemawiają w szczególności:

  • Bardzo małe nakłady na początku działalności. Można je dodatkowo zmniejszyć korzystając w początkowym etapie z wypożyczalni drobnego sprzętu budowlanego.
  • Możliwość płacenia obniżonego ZUS dla osób pierwszy raz prowadzących działalność gospodarczą.
  • Nie ma potrzeby wynajmowania lokalu, co znacznie obniża koszty w stosunku do innych pomysłów na działalność gospodarczą. Twoje biuro może się mieścić w salonie, natomiast sprzęt możesz magazynować w przydomowym garażu.

W związku z powyższym miesięczne koszty prowadzenia działalności są bardzo niskie i naprawdę mało zaryzykujesz, jeśli spróbujesz swoich sił w tym biznesie. Są jednak rzeczy, na których nie powinieneś oszczędzać, a mianowicie:

REKLAMA

  • Obsługa księgowa. Teoretycznie możesz samemu prowadzić księgowość, w praktyce jednak dobrze jest powierzyć tą trudną i odpowiedzialną pracę specjalistom. Zaoszczędzi Ci to wiele stresu. Cena usług księgowych dla osób prowadzących działalność gospodarczą jednoosobowo rozpoczyna się od 200 zł.
  • Ubezpieczenie OC.

Firmy remontowo – budowlane zakładane są przez absolwentów budowlanych szkół średnich oraz politechnik, jednakże do wykonywania wielu opłacalnych prac nie są potrzebne żadne specjalne kwalifikacje ani uprawnienia budowlane. W praktyce zdarza się, że takie usługi świadczą osoby nie mające żadnego wykształcenia, ale również doktoranci, którzy doceniają możliwość osiągnięcia w tej branży wysokich zarobków.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Wybór formy opodatkowania dochodów

Badanie rynku, konkurencja

W tym przypadku badanie rynku nie wiąże się z koniecznością zlecenia przeprowadzenia badań wyspecjalizowanej instytucji badawczej. Po prostu powinieneś sprawdzić, czy na rynku, na którym zamierzasz działać, jest jeszcze miejsce na nowy podmiot. Zorientuj się, czy firmy, z którymi masz zamiar konkurować, mają wolne terminy.

Jeżeli remont mieszkania trzeba zamawiać na kilka tygodni do przodu, a właściciele firm nie chcą słyszeć o negocjowaniu cen robocizny, to dobra prognoza, że na Twoje usługi znajdą się chętni. Jeśli natomiast firmy ostro rywalizują o zlecenia i są gotowe do znacznej obniżki cen, może to znaczyć, że rynek jest już nasycony. Jeszcze przed dokonaniem pierwszych nakładów możesz zamieścić w lokalnej gazecie ogłoszenie, w którym opiszesz zakres wykonywanych prac. W zależności od tego, jaki będzie odzew, możesz ocenić swoje szansę na zdobycie pierwszych zamówień.

Rejestracja firmy

Sposób pozyskiwania zleceń

Truizmem jest pisanie, że najlepszą reklamą jest poczta pantoflowa. Na rekomendacje zadowolonych klientów mogą liczyć firmy obecne już na rynku. Z tego powodu w tym miejscu przybliżę inne metody pozyskiwania zleceń.

  • Gazety ogłoszeniowe

W wielu miastach popularne są gazety ogłoszeniowe, kupowane przez osoby zainteresowane określonymi produktami lub usługami. W Radomiu i Lublinie bardzo dobrą opinią wśród przedsiębiorców cieszy się gazeta Anonse. Ogłoszenia w gazetach są dobrą i dość tanią metodą pozyskiwania zleceń. Musisz jednak liczyć się z wieloma telefonami od osób, które nie mają w tej chwili zamiaru korzystać z Twoich usług, ale sondują rynek.

  • Kartki i kolor

Tanią i skuteczną reklamą są ogłoszenia z wyrywanymi karteczkami. Ogłoszenia nie muszą być kolorowe, możesz więc wydrukować je na domowej drukarce i ponacinać nożykiem introligatorskim lub nożyczkami. Ważne jest miejsce, w którym Twoje ogłoszenie zostanie umieszczone. Z pewnością warto zaistnieć z taką reklamą w nowo zasiedlanych budynkach, w których mieszkania sprzedawane są w stanie deweloperskim.

  • Współpraca z architektem

Wiele ekip remontowo – budowlanych ceni sobie współpracę z architektami wnętrz oraz pośrednikami w obrocie nieruchomościami. Osoby te są często pytane o zaufanych fachowców.

  • Strona internetowa

O tym, że doskonałym narzędziem marketingowym jest strona internetowa, nie trzeba nikogo przekonywać. Aby jednak spełniała prawidłowo swoją funkcję, musisz pamiętać o kilku prostych rzeczach.

Po pierwsze, na stronie powinien być zamieszczony formularz. Twoi klienci znacznie chętniej napiszą do Ciebie, jeśli nie będą musieli wchodzić na swoją pocztę lub uruchamiać programu pocztowego. Po drugie, warto zadbać o zamieszczenie na stronie internetowej odpowiedniego zdjęcia, pod którym będzie napisane kilka zdań o Tobie i Twojej specjalizacji. To ważne, ponieważ Twoi klienci znacznie chętniej zaproszą do mieszkania fachowca, który nie jest dla nich anonimowy. Dobrze jest zlecić wykonanie strony internetowej firmie, która ma za sobą już kilka udanych realizacji.

Polecamy: Poradnik dla firm remontowo-budowlanych: prawa i obowiązki stron umowy o dzieło

  • Zostań ekspertem

Dobrym pomysłem może okazać się także blog, na którym będziesz udzielał porad dotyczących remontów. Twoi czytelnicy będą postrzegać Cię jako eksperta. Prowadzenie takiego bloga jest czasochłonne, ale renomy nie można nigdzie kupić. Kiedy już będziesz miał stronę internetową, pamiętaj o jej pozycjonowaniu, abyś zawsze był pierwszy, kiedy Twój potencjalny klient wpiszę w google frazę np. "Hrubieszów usługi budowlane"

  • Reklama kontekstowa

Doskonałą, ale niestety drogą formą reklamy jest reklama kontekstowa w wyszukiwarce Google, tzw. Google Adwords. Dzięki częstym promocją możesz jednak zapoznać się z właściwościami tej formy reklamy za darmo i dzięki temu pozyskać pierwsze zlecenia. Google Adwords charakteryzuje się tym, że reklamodawca nie płaci za emisję reklamy, ale za kliknięcia na link, który kieruje osobę zainteresowaną produktem lub usługą na stronę reklamodawcy. Jeśli na takiej stronie jest formularz kontaktowy, możesz liczyć na maile z pytaniami o szczegóły oferty.

Polecamy: Poradnik dla firm remontowo-budowlanych: rękojmia

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatny ebook: Wydanie specjalne personel & zarządzanie - kiedy życie boli...

10 października obchodzimy Światowy Dzień Zdrowia Psychicznego – to dobry moment, by przypomnieć, że dobrostan psychiczny pracowników nie jest już tematem pobocznym, lecz jednym z kluczowych filarów strategii odpowiedzialnego przywództwa i zrównoważonego rozwoju organizacji.

ESG w MŚP. Czy wyzwania przewyższają korzyści?

Około 60% przedsiębiorców z sektora MŚP zna pojęcie ESG, wynika z badania Instytutu Keralla Research dla VanityStyle. Jednak 90% z nich dostrzega poważne bariery we wdrażaniu zasad zrównoważonego rozwoju. Eksperci wskazują, że choć korzyści ESG są postrzegane jako atrakcyjne, są na razie zbyt niewyraźne, by zachęcić większą liczbę firm do działania.

Zarząd sukcesyjny: Klucz do przetrwania firm rodzinnych w Polsce

W Polsce funkcjonuje ponad 800 tysięcy firm rodzinnych, które stanowią kręgosłup krajowej gospodarki. Jednakże zaledwie 30% z nich przetrwa przejście do drugiego pokolenia, a tylko 12% dotrwa do trzeciego. Te alarmujące statystyki nie wynikają z braku rentowności czy problemów rynkowych – największym zagrożeniem dla ciągłości działania przedsiębiorstw rodzinnych jest brak odpowiedniego planowania sukcesji. Wprowadzony w 2018 roku instytut zarządu sukcesyjnego stanowi odpowiedź na te wyzwania, oferując prawne narzędzie umożliwiające sprawne przekazanie firmy następnemu pokoleniu.

Ukryte zasoby rynku pracy. Dlaczego warto korzystać z ich potencjału?

Chociaż dla rynku pracy pozostają niewidoczni, to tkwi w nich znaczny potencjał. Kto pozostaje w cieniu? Dlaczego firmy nie sięgają po tzw. niewidzialnych pracowników?

REKLAMA

Firmy będą zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec roku. Jest duża szansa na podniesienie obrotu

Dlaczego firmy planują zdecydowanie zwiększać zatrudnienie na koniec 2025 roku? Chodzi o gorący okres zakończenia roku - od Halloween, przez Black Friday i Mikołajki, aż po kulminację w postaci Świąt Bożego Narodzenia. Najwięcej pracowników będą zatrudniały firmy branży produkcyjnej. Ratunkiem dla nich są pracownicy tymczasowi. To duża szansa na zwiększenie obrotu.

Monitoring wizyjny w firmach w Polsce – prawo a praktyka

Monitoring wizyjny, zwany również CCTV (Closed-Circuit Television), to system kamer rejestrujących obraz w określonym miejscu. W Polsce jest powszechnie stosowany przez przedsiębiorców, instytucje publiczne oraz osoby prywatne w celu zwiększenia bezpieczeństwa i ochrony mienia. Na kanwie głośnych decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych przyjrzyjmy się przepisom prawa, które regulują przedmiotową materię.

Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

REKLAMA

Coraz więcej firm ma rezerwę finansową, choć zazwyczaj wystarczy ona na krótkotrwałe problemy

Więcej firm niż jeszcze dwa lata temu jest przygotowanych na wypadek nieprzewidzianych sytuacji, czyli ma tzw. poduszkę finansową. Jednak oszczędności nie starczy na długo. 1 na 3 firmy wskazuje, że dysponuje rezerwą na pół roku działalności, kolejne 29 proc. ma zabezpieczenie na 2–3 miesiące.

Na koniec roku małe i średnie firmy oceniają swoją sytuację najlepiej od czterech lat. Jednak niewiele jest skłonnych ryzykować z inwestycjami

Koniec roku przynosi poprawę nastrojów w małych i średnich firmach. Najlepiej swoją sytuację oceniają mikrofirmy - najlepiej od czterech lat. Jednak ten optymizm nie przekłada się na chęć ryzykowania z inwestycjami.

REKLAMA