REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowe miejsca pracy w sektorze usług dla biznesu

Subskrybuj nas na Youtube
Nowe miejsca pracy w sektorze usług dla biznesu
Nowe miejsca pracy w sektorze usług dla biznesu
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Sektor usług dla biznesu w ostatnich latach znacznie się rozwinął. Zagraniczne firmy z tego sektora utworzyły w ciągu ostatnich 12 miesięcy 22 tys. nowych miejsc pracy w Polsce.

Zdaniem przedstawicieli branży w kolejnych latach firmy te będą nadal się rozwijać, zatrudniając corocznie podobną liczbę pracowników.

REKLAMA

Według danych przedstawionych na odbywającej się we wtorek w Krakowie konferencji organizacji ABSL, zrzeszającej najważniejszych inwestorów branży usług dla biznesu, łączne zatrudnienie tych firm w naszym kraju wynosi 150 tys. osób. Zgodnie z szacunkami w 2020 r. zagraniczne centra usług biznesowych będą zatrudniać co najmniej 250 tys. pracowników.

Zobacz: Fundusze dla firm oferowane przez państwo

„Nie jest to jakaś superoptymistyczna prognoza, ale realne oczekiwania oparte na dotychczasowym doświadczeniu i planach na przyszłość” - poinformował PAP Marek Grodziński, wiceprezes ABSL i dyrektor Europejskiej Sieci Centrów BPO Capgemini.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Według niego sektor ten w ciągu ostatnich znacznie rozwinął się, odchodząc od wykonywania prostych operacji na rzecz przejmowania obsługi coraz bardziej zaawansowanych procesów biznesowych dla wiodących światowych korporacji.

Zobacz: Najczęstsze przyczyny utraty klientów przez firmy

„Nie konkurujemy niską ceną z innymi lokalizacjami, nasi pracownicy wykonują coraz bardziej odpowiedzialne zadania i coraz więcej zarabiają, mając możliwość robienia kariery w międzynarodowych korporacjach” - podkreślił Grodziński.

Według niego od początku 2014 r. w kraju powstało 60 nowych centrów, ale 80 proc. wzrostu pochodzi z firm, która są już w Polsce osadzone i przenoszą tu kolejne zadania biznesowe.

Jak wynika z raportu ABSL opublikowanego podczas dorocznej konferencji związku w Krakowie, obecnie w Polsce zlokalizowanych są 532 centra usług z kapitałem zagranicznym.

Zobacz też: Cztery zasady, które mogą pomóc twojej firmie

„Kolejny rok z rzędu sektor usług dla biznesu stanowi największą grupę wśród bezpośrednich inwestycji zagranicznych w Polsce. W kraju działa obecnie aż 356 inwestorów z całego świata” - poinformował Jacek Levernes, prezes ABSL i członek zarządu HP Europa.

Według przedstawicieli ABSL kolejny rok z rzędu największym ośrodkiem skupiającym inwestorów z sektora jest Kraków, gdzie w centrach usług z kapitałem zagranicznym pracuje 35,7 tys. osób. Przewidują oni, że tendencja ta utrzyma się także w następnych latach. Na kolejnym miejscu plasuje się Warszawa z 27 tys. pracowników, Wrocław – 23,7 tys., Trójmiasto – 13,7 tys., Łódź – 13,1 tys., a następnie Aglomeracja Katowicka i Poznań – odpowiednio 11,2 tys. i 9 tys. osób.

„Kraków pozostanie liderem, bo jet naturalnym wyborem korporacji. W mieście tym i pobliskiej aglomeracji śląskiej studiuje 250 tys. studentów, którzy stanowią naturalny potencjał pracowników dla naszych centrów” - zaznaczył Piotr Dziwok, wiceprezes ABSL i prezes Shell Polska.

Zobacz: Jak od 1 lipca 2015 r. zmienią się zasady rozliczania zakupu laptopów i telefonów do firmy

Obecnie wśród 150 tys. pracowników sektora w Polsce największą grupę tworzą specjaliści IT. Tego typu usługi świadczy 1 na 3 osoby zatrudnione w branży. Na drugim miejscu znajdują się specjaliści finansowo-księgowi, którzy stanowią 22 proc. zatrudnionych. 13 proc. to pracownicy obsługujący procesy związane z branżą finansową, czyli usługi bankowe, ubezpieczeniowe i inwestycyjne.

ABSL podkreśla, że stopień skomplikowania obsługiwanych w Polsce procesów rośnie z roku na rok. Polska ma szansę przyciągnąć jeszcze bardziej ambitną pulę zadań – konieczne są jednak zmiany formalno-prawne, które przybliżą Polskę do wiodących krajów: warunkiem jest uproszczenie rejestracji międzynarodowych funduszy inwestycyjnych.

Według wyliczeń organizacji dostosowanie aktualnych regulacji zapewni wpływy do budżetu z podatków i opłat ZUS na poziomie 7 mld zł w ciągu 5 lat oraz pozwoli stworzyć 100 tys. nowych wysoko płatnych miejsc pracy, które będą wymagać specjalistycznej wiedzy.

Zobacz serwis: Mała firma

W przeciętnym centrum usług w Polsce pracuje 285 osób. Pracownicy sektora w Polsce obsługują procesy biznesowe z wykorzystaniem 40 różnych języków obcych. Przeciętna jednostka zatrudnia specjalistów posługujących się 8 językami, zaś rekordem jest 31 języków. Najwyżej premiowane są języki skandynawskie i nordyckie, ale cenna jest też znajomość języka rosyjskiego, hiszpańskiego i języków romańskich.

ABSL zrzesza najważniejszych inwestorów branży usług dla biznesu. Związek powstał w maju 2009 r. z inicjatywy największych firm działających w branży. Obecnie członkami organizacji jest 140 firm z sektora oraz ponad 250 menedżerów wyższego szczebla z 15 polskich miast.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Będą duże problemy. Obowiązkowe e-fakturowanie już za kilka miesięcy, a dwie na trzy małe firmy nie mają o nim żadnej wiedzy

Krajowy System e-Faktur (KSeF) nadchodzi, a firmy wciąż nie są na niego przygotowane. Nie tylko od strony logistycznej czyli zakupu i przygotowania odpowiedniego oprogramowania, ale nawet elementarnej wiedzy czym jest KSeF – Krajowy System e-Faktur.

Make European BioTech Great Again - szanse dla biotechnologii w Europie Środkowo-Wschodniej

W obliczu zmian geopolitycznych w świecie Europa Środkowo-Wschodnia może stać się nowym centrum biotechnologicznych innowacji. Czy Polska i kraje regionu są gotowe na tę szansę? O tym będą dyskutować uczestnicy XXIII edycji CEBioForum, największego w regionie spotkania naukowców, ekspertów, przedsiębiorców i inwestorów zajmujących się biotechnologią.

Jak ustanowić zarząd sukcesyjny za życia przedsiębiorcy? Procedura krok po kroku

Najlepszym scenariuszem jest zaplanowanie sukcesji zawczasu, za życia właściciela firmy. Ustanowienie zarządu sukcesyjnego sprowadza się do formalnego powołania zarządcy sukcesyjnego i zgłoszenia tego faktu do CEIDG.

Obowiązek sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju w Polsce: wyzwania i możliwości dla firm

Obowiązek sporządzania sprawozdawczości zrównoważonego rozwoju dotyczy dużych podmiotów oraz notowanych małych i średnich przedsiębiorstw. Firmy muszą działać w duchu zrównoważonego rozwoju. Jakie zmiany w pakiecie Omnibus mogą wejść w życie?

REKLAMA

Nowa funkcja Google: AI Overviews. Czy zagrozi polskim firmom i wywoła spadki ruchu na stronach internetowych?

Po latach dominacji na rynku wyszukiwarek Google odczuwa coraz większą presję ze strony takich rozwiązań, jak ChatGPT czy Perplexity. Dzięki SI internauci zyskali nowe możliwości pozyskiwania informacji, lecz gigant z Mountain View nie odda pola bez walki. AI Overviews – funkcja, która właśnie trafiła do Polski – to jego kolejna próba utrzymania cyfrowego monopolu. Dla firm pozyskujących klientów dzięki widoczności w internecie, jest ona powodem do niepokoju. Czy AI zacznie przejmować ruch, który dotąd trafiał na ich strony? Ekspert uspokaja – na razie rewolucji nie będzie.

Coraz więcej postępowań restrukturyzacyjnych. Ostatnia szansa przed upadłością

Branża handlowa nie ma się najlepiej. Ale przed falą upadłości ratuje ją restrukturyzacja. Przez dwa pierwsze miesiące 2025 r. w porównaniu do roku ubiegłego, odnotowano już 40% wzrost postępowań restrukturyzacyjnych w sektorze spożywczym i 50% wzrost upadłości w handlu odzieżą i obuwiem.

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji, ale nie hurtowo

Ostatnie lata to legislacyjny rollercoaster. Przedsiębiorcy oczekują deregulacji i pozytywnie oceniają większość zmian zaprezentowanych przez Rafała Brzoskę. Deregulacja to tlen dla polskiej gospodarki, ale nie można jej przeprowadzić hurtowo.

Ekspansja zagraniczna w handlu detalicznym, a zmieniające się przepisy. Jak przygotować systemy IT, by uniknąć kosztownych błędów?

Według danych Polskiego Instytutu Ekonomicznego (Tygodnik Gospodarczy PIE nr 34/2024) co trzecia firma działająca w branży handlowej prowadzi swoją działalność poza granicami naszego kraju. Większość organizacji docenia możliwości, które dają międzynarodowe rynki. Potwierdzają to badania EY (Wyzwania polskich firm w ekspansji zagranicznej), zgodnie z którymi aż 86% polskich podmiotów planuje dalszą ekspansję zagraniczną. Przygotowanie do wejścia na nowe rynki obejmuje przede wszystkim kwestie związane ze szkoleniami (47% odpowiedzi), zakupem sprzętu (45%) oraz infrastrukturą IT (43%). W przypadku branży retail dużą rolę odgrywa integracja systemów fiskalnych z lokalnymi regulacjami prawnymi. O tym, jak firmy mogą rozwijać międzynarodowy handel detaliczny bez obaw oraz o kompatybilności rozwiązań informatycznych, opowiadają eksperci INEOGroup.

REKLAMA

Leasing w podatkach i optymalizacja wykupu - praktyczne informacje

Leasing od lat jest jedną z najpopularniejszych form finansowania środków trwałych w biznesie. Przedsiębiorcy chętnie korzystają z tej opcji, ponieważ pozwala ona na rozłożenie kosztów w czasie, a także oferuje korzyści podatkowe. Warto jednak pamiętać, że zarówno leasing operacyjny, jak i finansowy podlegają różnym regulacjom podatkowym, które mogą mieć istotne znaczenie dla rozliczeń firmy. Dodatkowo, wykup przedmiotu leasingu niesie ze sobą określone skutki podatkowe, które warto dobrze zaplanować.

Nie czekaj na cyberatak. Jakie kroki podjąć, aby być przygotowanym?

Czy w dzisiejszych czasach każda organizacja jest zagrożona cyberatakiem? Jak się chronić? Na co zwracać uwagę? Na pytania odpowiadają: Paweł Kulpa i Robert Ługowski - Cybersecurity Architect, Safesqr.

REKLAMA