REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Informacja o kraju pochodzenia tylko na niektórych produktach

Informacja o kraju pochodzenia tylko na niektórych produktach/Fot. Fotolia
Informacja o kraju pochodzenia tylko na niektórych produktach/Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Komisja Europejska oceniła, że koszty umieszczania na etykietach niektórych produktów żywnościowych informacji o kraju pochodzenia mogą przewyższać korzyści z takiego rozwiązania. Wobec tego uznano, że najlepszym rozwiązaniem byłaby dobrowolność umieszczania takiej informacji.

W UE etykiety niektórych produktów już muszą zawierać informację o kraju pochodzenia. Tak jest np. z wołowiną, wieprzowiną, kurczakami, baraniną i mięsem kozim.

REKLAMA

W opublikowanych w środę opracowaniach Komisja analizuje opcje w sprawie obowiązkowego oznaczania pochodzenia produktów mlecznych, a także niektórych rodzajów mniej powszechnych gatunków mięsa, w szczególności koniny, mięsa króliczego, dziczyzny oraz ptactwa (hodowlanego i dzikiego).

Zobacz: Uzyskanie dotacji z UE w 2015 roku będzie łatwiejsze?

"Korzyści płynące z nowych wymogów dotyczących etykietowania nie przewyższają w wyraźny sposób kosztów. Dobrowolne zasady etykietowania wydają się być najlepszym rozwiązaniem" - oceniła Komisja.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Do takiej konkluzji autorów publikacji skłoniła analiza kosztów, wynikających z wymagań technicznych i administracyjnych związanych z dodatkowymi informacjami na etykietach. Ponosiłyby je przedsiębiorstwa oraz władze publiczne. Obciążenia nie byłyby równe dla wszystkich producentów - dla jednych byłyby bardziej uciążliwe niż dla innych.

Zobacz: Unia fiskalna w Europie?

"Wydaje się również, że konsumenci nie są skłonni płacić więcej za dodatkowe informacje" - oceniono w raporcie, dotyczącym produktów mlecznych.

W opracowaniu dotyczącym mięsa również wskazano na obciążenia biurokratyczne, wynikające z obowiązku wskazania na etykiecie kraju pochodzenia. Zaznaczono jednak, że zalecenie, dotyczące wprowadzenia obowiązku oznaczania kraju pochodzenia nieprzetworzonego mięsa paczkowanego, może zostać wydane pod warunkiem, że klienci będą gotowi ponosić związane z tym koszty.

Raporty zostały przekazane Parlamentowi Europejskiemu oraz Radzie (przedstawicielom państw członkowskich).

Zobacz: Jak zdobyć dotację z Unii Europejskiej?

Nowe przepisy etykietowania, które weszły w życie w UE w grudniu 2014 r., narzucają od kwietnia tego roku obowiązek informowania o pochodzeniu nieprzetworzonego mięsa wieprzowego, drobiu i baraniny. Do tej pory podobne reguły od 2002 r. obejmowały wołowinę. Ustalone zostały jako środki ostrożności w związku z epidemią choroby szalonych krów (BSE) wywołanej przez karmienie zwierząt mączką kostną. Odmiana BSE, na którą zapadają ludzie przez zjedzenie mięsa chorych zwierząt, jest nazywana chorobą Creutzfeldta-Jakoba. Zarażenie się nią przez człowieka powoduje w wielu przypadkach śmierć.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA