REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowe rozwiązania technologiczne - wygodne zakupy stacjonarne

Jacek Żurowski
Dyrektor Regionalny Zebra Technologies w Europie Środkowej
Nowe rozwiązania technologiczne - wygodne zakupy stacjonarne / Fot. Fotolia
Nowe rozwiązania technologiczne - wygodne zakupy stacjonarne / Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Sklepy stacjonarne poszukują sposobów na zapewnienie klientom jak najwygodniejszych zakupów. To odpowiedź na dynamiczne zmiany w sektorze handlu.

REKLAMA

Jednym z kluczowych czynników wpływających na sukces w handlu detalicznym jest zapewnienie klientom komfortu podczas zakupów stacjonarnych. Właściciele sklepów poszukują rozwiązań, które umożliwią sprawne reagowanie na potrzeby konsumentów. Nie jest to łatwe zadanie – choćby ze względu na ograniczone zasoby finansowe, rosnące oczekiwania kupujących i wzrastającą popularność realizacji zamówień w trybie „click and collect” (nabycie towaru przez Internet połączone z odbiorem w sklepie stacjonarnym). W dobie cyfryzacji klienci oczekują od sklepów, podczas procesu zakupów, porównywalnej wygody do tej, jaką oferują sprzedawcy internetowi. Zmieniające się wymagania rynku zobowiązują detalistów do szerszego wykorzystywania Internetu Rzeczy, aby zapewniać klientom spersonalizowane wrażenia i nawiązywać z nimi trwałe relacje.

REKLAMA

Błyskawiczne zmiany w sektorze handlu detalicznego sprawiły, że przedsiębiorstwa, bez względu na rozmiar czy ilość zatrudnianych pracowników, aktualizują strategie i inwestują w rozwój, by nadążyć za zróżnicowaną grupą odbiorców. Detaliści starają się zapewnić klientom wygodne zakupy poprzez inwestycje w rozwiązania technologiczne, takie jak np. mobilny asystent zakupów. Urządzenia mogą być wykorzystywane zarówno przez personel sklepów, jak i kupujących. Bezproblemowe zakupy oznaczają również wyeliminowanie wszystkich elementów, które nie przynoszą korzyści i negatywnie wpływają na wrażenia zakupowe klientów. Najczęściej zgłaszane przez nich problemy to kolejki do kas, brak informacji o stanie magazynu lub długie oczekiwanie na uzyskanie informacji o produkcie, wydrukowanie rachunku lub użycie karty lojalnościowej.

Polecamy: RODO 2019 – plusy i minusy zmian

REKLAMA

Te aspekty stanowią znaczną przeszkodę na drodze do komfortowych zakupów i generowania wyższych zysków przedsiębiorstwa. Z problemów zdają sobie sprawę nie tylko kupujący. Wyniki badania Global Shopper Study, przeprowadzonego na zlecenie Zebra Technologies – w którym wzięli udział pracownicy sklepów, branżowi decydenci i kupujący – pokazują, że prawie połowa (42 proc.) pracowników sklepów ma za mało czasu na obsługę klienta, bo musi wykonywać inne zadania. Kolejne 28 proc. z nich wskazuje na trudności w pozyskaniu informacji pomocnych konsumentom. Dwie trzecie (66 proc.) personelu uważa, że dzięki tabletom mogłoby świadczyć lepszą obsługę klienta i poprawić wrażenia konsumentów z zakupów.

Mobilne urządzenia typu osobisty asystent zakupowy, takie jak opracowany przez Zebra Technologies model PS20, mający formę ręcznego terminala, umożliwiają kupującym pobranie listy zakupów i zarządzanie nią, otrzymywanie spersonalizowanych ofert oraz nagród, a także korzystanie z kart lojalnościowych. Sprzęt można wykorzystać do zadawania pytań sprzedawcom o stan magazynu albo do nawigacji po sklepie w poszukiwaniu produktów z listy. Urządzenia zostały wyposażone w samoobsługowy skaner, co pozwala wyeliminować konieczność ponownego skanowania produktów przy kasie, a nowe wrażliwe czujniki sprawiają, że klienci mogą umieścić urządzenie w uchwycie na koszyku i wygodniej skanować towary. Kupujący mogą też ominąć kolejki i zaoszczędzić czas, wkładając produkty do własnych toreb („skanuj i pakuj”), co pozwala na dalsze usprawnienie procesu zakupowego. Co więcej, tego typu rozwiązania umożliwią właścicielom sklepów zaimplementowanie dodatków do oprogramowania, które mogą na przykład oznaczać produkty zawierające alergeny. Dzięki temu potencjalny klient będzie mógł otrzymywać powiadomienia o występowaniu w produkcie konkretnych składników, na które może być uczulony.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Granica między pozytywnymi a negatywnymi wrażeniami z zakupów jest bardzo wąska. Zbyt wiele problemów negatywnie wpływa na poziom satysfakcji kupujących w sklepach stacjonarnych. Z drugiej jednak strony zaletą zakupów w takich obiektach jest możliwość eksperymentowania i doświadczania — choćby faktury produktów czy zapachów jedzenia — oraz nawiązywania interakcji. Sklepy, którym zależy na zapewnieniu pozytywnych wrażeń zakupowych, powinny zastanowić się nad inwestycją w technologie, które rozwiążą problemy związane ze stacjonarnym charakterem placówek i sprawią, że kupujący znowu poczują się najważniejsi.

Autor: Jacek Żurowski, Dyrektor Regionalny Zebra Technologies na Europę Środkową

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wiarygodność ekonomiczna państwa. Problem dla Polski i Węgier

Polska i Węgry mają wyzwania związane z wiarygodnością ekonomiczną – tak wynika z tegorocznego Indeksu Wiarygodności Ekonomicznej. Dotyczy to w szczególności obszarów praworządności, finansów publicznych i stabilności pieniądza.

Obowiązek integracji kas rejestrujących z terminalami odroczony do 31 marca 2025 r.

Obowiązek integracji kas rejestrujących z terminalami odroczony do 31 marca 2025 r. Zapisy zawarto w ustawie o opodatkowaniu wyrównawczym. W rządzie trwają prace nad całkowitą likwidację tego obowiązku.

Uwaga! Cyberprzestępcy nie odpuszczają. Coraz więcej wyłudzeń w branży transportowej – ofiara płaci dwa razy

Fałszywe e-maile coraz częściej są stosowane do wyłudzania środków z firm. Zastosowanie tej metody w transporcie bywa szczególnie skuteczne ze względu na wysoką częstotliwość transakcji oraz międzynarodowy charakter współpracy, co często utrudnia wykrycie oszustwa. Jak się bronić przed wyłudzeniami?

KAS i CBŚP zatrzymały 19 osób wystawiających tzw. puste faktury. Postawiono 29 zarzutów

KAS i CBŚP zatrzymały 19 osób wystawiających tzw. puste faktury. Postawiono 29 zarzutów. Sprawę prowadzi Kujawsko-Pomorski Urząd Celno-Skarbowy w Toruniu i CBŚP, pod nadzorem Zachodniopomorskiego Wydziału Zamiejscowego Departamentu ds. Przestępczości Zorganizowanej i Korupcji Prokuratury Krajowej w Szczecinie.

REKLAMA

Co konkretnie możemy zrobić, by zadbać o zdrowie psychiczne i fizyczne pracowników? [Pobierz BEZPŁATNEGO E-BOOKA]

Pobierz bezpłatnego e-booka. Dbanie o dobrostan pracowników powinno stanowić priorytet dla zarządów i działów HR, zwłaszcza w kontekście współczesnych wyzwań, przed którymi staje zarówno biznes, jak i społeczeństwo. W obliczu prezydencji Polski w Unii Europejskiej, gdzie jednym z priorytetów staje się profilaktyka zdrowotna, warto podkreślić, jak fundamentalne znaczenie ma ona nie tylko dla jednostek, ale i dla całych organizacji.

Efektywność energetyczna budynków. Nowe przepisy to dodatkowe obowiązki dla biznesu

Analizy rozwiązań w zakresie efektywności energetycznej dla wszystkich dużych inwestycji oraz certyfikowane systemy zarządzania energią dla firm energochłonnych. Takie rozwiązania przewidują założenia projektu zmiany ustawy o efektywności energetycznej.

ZUS otrzymał ponad 525,4 tys. wniosków o wakacje składkowe. Wnioski można składać do 30 listopada 2024 r.

ZUS otrzymał ponad 525,4 tys. wniosków o wakacje składkowe. Wnioski o wakacje składkowe można składać wyłącznie drogą elektroniczną do 30 listopada 2024 r. Czym są wakacje składkowe?

Rynek usług kurierskich w Polsce 2024: ostatni okres przyniósł dynamiczne zmiany w obsłudze przesyłek: jak korzystają na nich klienci

Polski rynek usług kurierskich, określany fachowo: KEP (Kurier, Express, Paczka) w ostatnich latach przeszedł intensywne zmiany. Są one odpowiedzią na szybki rozwój e-commerce, zmieniające się oczekiwania konsumentów i postępującą cyfryzację usług logistycznych.

REKLAMA

Tylko motocykliści odkładają zakup opon na wiosnę, branża notuje więc spektakularną dynamikę sprzedaży w tym kwartale i w całym 2024 roku

Branża oponiarska w Polsce, ale i w całej Europie 2024 rok z pewnością odnotuje jako bardzo udany. W ciągu ostatnich dwunastu miesięcy popyt na opony niemal we wszystkich segmentach rośnie dynamicznie, a klienci finalizują także decyzje zakupowe odkładane na przyszłość  powodu przejściowych problemów finansowych.

Mikro i małe firmy najbardziej boją się rosnących kosztów prowadzenia działalności i podnoszenia składek ZUS-owskich

Czynniki, które bezpośrednio mogą obciążyć finanse firmy w sposób niespodziewany budzą największe obawy małych firm. Zwłaszcza te, które od przedsiębiorcy nie zależ i ma on na nie stosunkowo najmniejszy wpływ. Nie ma w tym nic dziwnego, bo małe firmy w Polsce wciąż cechuje mała płynność finansowa.

REKLAMA