REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowe rozwiązania technologiczne - wygodne zakupy stacjonarne

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Jacek Żurowski
Dyrektor Regionalny Zebra Technologies w Europie Środkowej
Nowe rozwiązania technologiczne - wygodne zakupy stacjonarne / Fot. Fotolia
Nowe rozwiązania technologiczne - wygodne zakupy stacjonarne / Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Sklepy stacjonarne poszukują sposobów na zapewnienie klientom jak najwygodniejszych zakupów. To odpowiedź na dynamiczne zmiany w sektorze handlu.

REKLAMA

Jednym z kluczowych czynników wpływających na sukces w handlu detalicznym jest zapewnienie klientom komfortu podczas zakupów stacjonarnych. Właściciele sklepów poszukują rozwiązań, które umożliwią sprawne reagowanie na potrzeby konsumentów. Nie jest to łatwe zadanie – choćby ze względu na ograniczone zasoby finansowe, rosnące oczekiwania kupujących i wzrastającą popularność realizacji zamówień w trybie „click and collect” (nabycie towaru przez Internet połączone z odbiorem w sklepie stacjonarnym). W dobie cyfryzacji klienci oczekują od sklepów, podczas procesu zakupów, porównywalnej wygody do tej, jaką oferują sprzedawcy internetowi. Zmieniające się wymagania rynku zobowiązują detalistów do szerszego wykorzystywania Internetu Rzeczy, aby zapewniać klientom spersonalizowane wrażenia i nawiązywać z nimi trwałe relacje.

REKLAMA

Błyskawiczne zmiany w sektorze handlu detalicznego sprawiły, że przedsiębiorstwa, bez względu na rozmiar czy ilość zatrudnianych pracowników, aktualizują strategie i inwestują w rozwój, by nadążyć za zróżnicowaną grupą odbiorców. Detaliści starają się zapewnić klientom wygodne zakupy poprzez inwestycje w rozwiązania technologiczne, takie jak np. mobilny asystent zakupów. Urządzenia mogą być wykorzystywane zarówno przez personel sklepów, jak i kupujących. Bezproblemowe zakupy oznaczają również wyeliminowanie wszystkich elementów, które nie przynoszą korzyści i negatywnie wpływają na wrażenia zakupowe klientów. Najczęściej zgłaszane przez nich problemy to kolejki do kas, brak informacji o stanie magazynu lub długie oczekiwanie na uzyskanie informacji o produkcie, wydrukowanie rachunku lub użycie karty lojalnościowej.

Polecamy: RODO 2019 – plusy i minusy zmian

REKLAMA

Te aspekty stanowią znaczną przeszkodę na drodze do komfortowych zakupów i generowania wyższych zysków przedsiębiorstwa. Z problemów zdają sobie sprawę nie tylko kupujący. Wyniki badania Global Shopper Study, przeprowadzonego na zlecenie Zebra Technologies – w którym wzięli udział pracownicy sklepów, branżowi decydenci i kupujący – pokazują, że prawie połowa (42 proc.) pracowników sklepów ma za mało czasu na obsługę klienta, bo musi wykonywać inne zadania. Kolejne 28 proc. z nich wskazuje na trudności w pozyskaniu informacji pomocnych konsumentom. Dwie trzecie (66 proc.) personelu uważa, że dzięki tabletom mogłoby świadczyć lepszą obsługę klienta i poprawić wrażenia konsumentów z zakupów.

Mobilne urządzenia typu osobisty asystent zakupowy, takie jak opracowany przez Zebra Technologies model PS20, mający formę ręcznego terminala, umożliwiają kupującym pobranie listy zakupów i zarządzanie nią, otrzymywanie spersonalizowanych ofert oraz nagród, a także korzystanie z kart lojalnościowych. Sprzęt można wykorzystać do zadawania pytań sprzedawcom o stan magazynu albo do nawigacji po sklepie w poszukiwaniu produktów z listy. Urządzenia zostały wyposażone w samoobsługowy skaner, co pozwala wyeliminować konieczność ponownego skanowania produktów przy kasie, a nowe wrażliwe czujniki sprawiają, że klienci mogą umieścić urządzenie w uchwycie na koszyku i wygodniej skanować towary. Kupujący mogą też ominąć kolejki i zaoszczędzić czas, wkładając produkty do własnych toreb („skanuj i pakuj”), co pozwala na dalsze usprawnienie procesu zakupowego. Co więcej, tego typu rozwiązania umożliwią właścicielom sklepów zaimplementowanie dodatków do oprogramowania, które mogą na przykład oznaczać produkty zawierające alergeny. Dzięki temu potencjalny klient będzie mógł otrzymywać powiadomienia o występowaniu w produkcie konkretnych składników, na które może być uczulony.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Granica między pozytywnymi a negatywnymi wrażeniami z zakupów jest bardzo wąska. Zbyt wiele problemów negatywnie wpływa na poziom satysfakcji kupujących w sklepach stacjonarnych. Z drugiej jednak strony zaletą zakupów w takich obiektach jest możliwość eksperymentowania i doświadczania — choćby faktury produktów czy zapachów jedzenia — oraz nawiązywania interakcji. Sklepy, którym zależy na zapewnieniu pozytywnych wrażeń zakupowych, powinny zastanowić się nad inwestycją w technologie, które rozwiążą problemy związane ze stacjonarnym charakterem placówek i sprawią, że kupujący znowu poczują się najważniejsi.

Autor: Jacek Żurowski, Dyrektor Regionalny Zebra Technologies na Europę Środkową

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Firma za granicą jako narzędzie legalnej optymalizacji podatkowej. Fakty i mity

W dzisiejszych czasach, gdy przedsiębiorcy coraz częściej stają przed koniecznością konkurowania na globalnym rynku, pojęcie optymalizacji podatkowej staje się jednym z kluczowych elementów strategii biznesowej. Wiele osób kojarzy jednak przenoszenie firmy za granicę głównie z próbą unikania podatków lub wręcz z działaniami nielegalnymi. Tymczasem, właściwie zaplanowana firma za granicą może być w pełni legalnym i etycznym narzędziem zarządzania obciążeniami fiskalnymi. W tym artykule obalimy popularne mity, przedstawimy fakty, wyjaśnimy, które rozwiązania są legalne, a które mogą być uznane za agresywną optymalizację. Odpowiemy też na kluczowe pytanie: czy polski przedsiębiorca faktycznie zyskuje, przenosząc działalność poza Polskę?

5 sprawdzonych metod pozyskiwania klientów B2B, które działają w 2025 roku

Pozyskiwanie klientów biznesowych w 2025 roku wymaga elastyczności, innowacyjności i umiejętnego łączenia tradycyjnych oraz nowoczesnych metod sprzedaży. Zmieniające się preferencje klientów, rozwój technologii i rosnące znaczenie relacji międzyludzkich sprawiają, że firmy muszą dostosować swoje strategie, aby skutecznie docierać do nowych odbiorców. Dobry prawnik zadba o zgodność strategii z przepisami prawa oraz zapewni ochronę interesów firmy. Oto pięć sprawdzonych metod, które pomogą w pozyskiwaniu klientów w obecnym roku.

Family Business Future Summit - podsumowanie po konferencji

Pod koniec kwietnia niniejszego roku, odbyła się druga edycja wydarzenia Family Business Future Summit, które dedykowane jest przedsiębiorczości rodzinnej. Stolica Warmii i Mazur przez dwa dni gościła firmy rodzinne z całej Polski, aby esencjonalnie, inspirująco i innowacyjne opowiadać i rozmawiać o sukcesach oraz wyzwaniach stojących przed pionierami polskiej przedsiębiorczości.

Fundacja rodzinna po dwóch latach – jak zmienia się myślenie o sukcesji?

Jeszcze kilka lat temu o sukcesji w firmach mówiło się niewiele. Przedsiębiorcy odsuwali tę kwestię na później, często z uwagi na brak gotowości, aby się z nią zmierzyć. Mówienie o śmierci właściciela, przekazaniu firmy i zabezpieczeniu rodziny wciąż należało do tematów „na później”.

REKLAMA

Potencjał 33 GW z wiatraków na polskim morzu. To 57% zapotrzebowania kraju na energię. Co dalej z farmami wiatrowymi w 2026 i 2027 r.

Polski potencjał na wytwarzanie energii elektrycznej z wiatraków na morzu (offshore) wynosi 33 GW. To aż 57% rocznego zapotrzebowania kraju na energię. W 2026 i 2027 r. powstaną nowe farmy wiatrowe Baltic Power i Baltica 2. Jak zmieniają się przepisy? Co dalej?

Jak zwiększyć rentowność biura rachunkowego bez dodatkowych wydatków?

Branża księgowa to jedna z dziedzin, w których wynagrodzenie za świadczone usługi często jest mocno niedoszacowane, mimo tego, że błędy w księgowości mogą skutkować bardzo poważnymi konsekwencjami dla przedsiębiorców. W związku z tak doniosłą rolą biur rachunkowych powinny one dbać o poziom rentowności, który pozwoli właścicielom skupić się na podnoszeniu jakości świadczonych usług oraz większego spokoju, co niewątpliwie pozytywnie wpływa na dobrostan właścicieli biur oraz ich pracowników.

Samozatrudnieni i małe firmy w odwrocie? wzrasta liczba likwidowanych i zawieszanych działalności gospodarczych, co się dzieje

Według znawców tematu, czynniki decydujące ostatnio o likwidacji takich firm nie różnią się od tych sprzed roku. Znaczenie mają m.in. koszty prowadzenia biznesu, w tym składki zusowskie, a także oczekiwania finansowe pracowników.

Szybki wzrost e-commerce mocno zależny od rozwoju nowych technologii: co pozwoli na zwiększenie zainteresowania zakupami online ze strony klientów

E-commerce czyli zakupy internetowe przestają być jedynie wygodną alternatywą dla handlu tradycyjnego – stają się doświadczeniem, którego jakość wyznaczają nie tylko oferta i cena, lecz także szybkość, elastyczność i przewidywalność dostawy oraz prostota ewentualnego zwrotu.

REKLAMA

Przedsiębiorczość w Polsce ma się dobrze, mikroprzedsiębiorstwa minimalizując ryzyko działalności gospodarczej coraz częściej zaczynają od franczyzy

Najliczniejszą grupę firm zarejestrowanych w Polsce stanowią mikroprzedsiębiorstwa, a wśród nich ponad 87 tys. to podmioty działające w modelu franczyzowym. Jak zwracają uwagę ekonomiści ze Szkoły Głównej Handlowej, Polska jest liderem franczyzy w Europie Środkowo-Wschodniej.

Rewolucyjne zmiany w prowadzeniu księgi przychodów i rozchodów

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (KPiR), co oznacza, że już od 1 stycznia 2026 r. zmieni się sposób ich prowadzenia.

REKLAMA