REKLAMA
Zarejestruj się
REKLAMA
Pandemia COVID-19 spowodowała konieczność zmian w zakresie bhp w zakładach pracy. Pracodawcy obecnie mają obowiązek zapewnienia pracownikom dodatkowych środków ochrony osobistej, np. rękawiczek, maseczek, przyłbic oraz środków higieny, np. środków do dezynfekcji, mydła. Konieczne jest także zorganizowanie pracy w sposób pozwalający na zachowanie dystansu społecznego i minimalizowanie ryzyka zakażeń pracowników.
Nasza spółka zajmująca się sprzedażą mebli w związku z istotnym ograniczeniem działalności oraz wyraźnym spadkiem sprzedaży w kwietniu i maju 2020 r. spowodowanym wprowadzeniem stanu epidemii COVID-19 podpisała z przedstawicielami załogi porozumienie o obniżeniu wymiaru etatu i wynagrodzenia przez 3 miesiące o 20%. Czy w związku z obniżeniem wymiaru etatu na podstawie przepisów tzw. tarczy antykryzysowej zmniejsza się wymiar urlopu wypoczynkowego pracownika w 2020 r.? Jeśli tak, to jak go wyliczyć?
Trzecia już nowelizacja ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 miała przynieść stosunkowo szerokie wsparcie dla jednostek samorządu terytorialnego. Tarcza antykryzysowa dla samorządów miała przyczynić się do poprawy pogarszającej się sytuacji finansowej, w ocenie samorządowców nie przynosi jednak rozwiązań pożądanych.
REKLAMA
Epidemia COVID-19 w Polsce przypadła na okres sporządzania rocznych sprawozdań finansowych przez jednostki stosujące przepisy ustawy o rachunkowości. Ze względu na wyjątkową sytuację, w jakiej znalazły się jednostki i ich kierownicy w trakcie sporządzania sprawozdania finansowego, Ministerstwo Finansów opublikowało wyjaśnienia dotyczące przyjęcia przez jednostkę założenia dalszej kontynuacji działalności i wpływu na sporządzane sprawozdanie.
REKLAMA
REKLAMA