REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wspólnotowy znak towarowy

Joanna Szmigiel
wspólnotowy znak towarowy
wspólnotowy znak towarowy

REKLAMA

REKLAMA

Od momentu przystąpienia Polski do Unii Europejskiej możemy dokonywać rejestracji znaków towarowych w Urzędzie Harmonizacji Rynku Wewnętrznego. Ochrona zgłoszonych tam znaków towarowych rozciągać się może na terytorium całej wspólnoty.

Czym jest Wspólnotowy Znak Towarowy?

Wspólnotowy znak towarowy stanowi tytuł ochronny dla uprawnionego ze znaku. Wspólnotowy znak towarowy ma charakter jednolity i wywołuje jednolite skutki na terenie całej wspólnoty.

REKLAMA

Zarejestrowanie znaku towarowego wspólnotowego dokonywane jest na podstawie jednolitej dla całej Unii Europejskiej procedury rejestracyjnej i wynikają z niej jednakowe skutki na terenie całej wspólnoty. Uzyskanie prawa ochronnego daje uprawnionemu wyłączne prawo posługiwania się takim znakiem w sposób zawodowy i zarobkowy na terytorium państw wspólnoty lub poszczególnych państw dla których

dokonaliśmy zgłoszenia. Ochrona Wspólnotowego Znaku Towarowego trwa od momentu dokonania zgłoszenia przez 10 lat i może być przedłużana na kolejne dziesięcioletnie okresy ochrony.

Wspólnotowy znak towarowy może składać się z jakiegokolwiek oznaczenia, które da się przedstawić  w  formie graficznej, szczególności wyrazów, łącznie z nazwiskami, liter, cyfr, rysunków, kształtu towarów lub ich opakowań, pod warunkiem, że posiadają cechy pozwalające na odróżnienie towarów jednego przedsiębiorstwa od towarów innych przedsiębiorstw.

Zobacz: Patent europejski

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kto może dokonać zgłoszenia?

Osobami uprawnionymi do uzyskania wspólnotowego znaku towarowego są zarówno osoby fizyczne jak i osoby prawne, łącznie z podmiotami prawa publicznego (do których zaliczmy np. samorząd terytorialny)

Osoby fizyczne niemające stałego miejsca zamieszkania na terenie wspólnoty,  jak również osoby prawne nieposiadające siedziby lub głównego przedsiębiorstwa na terenie Unii Europejskiej obowiązane są do wyznaczenia pełnomocnika do dokonania zgłoszenia. 

Gdzie można dokonać zgłoszenia?

Rejestracji wspólnotowego znaku towarowego można dokonać w:

  1. Urzędzie Harmonizacji w ramach Rynku Wewnętrznego (OHIM)
  2. Polskim Urzędzie Patentowym ( za przekazanie zgłoszenia do OHIM pobierana jest opłata w wysokości 120 zł)

Zgłoszenie dokonane za pośrednictwem polskiego Urzędu Patentowego, traktowane jest jako zgłoszone w OHIMie w dniu zgłoszenia w w polskim urzędzie. Jednak, jeżeli zgłoszenie zostanie przekazane przez UPRP do OHIMu  po upływie dwóch miesięcy od daty jego otrzymania, traktowane jest jako dokonane z dniem wpływu do OHIMu.

 3. Urzędzie własności intelektualnej Państw Beneluksu

Od dnia 1 października 2004r. ubiegający się o udzielenie wspólnotowego znaku towarowego może w zgłoszeniu wskazać również państwa należące do protokołu madryckiego, może więc  uzyskać ochronę na terenie aż 64 państw. Związane jest to z przystąpieniem Wspólnoty Europejskiej do protokołu madryckiego, a w efekcie z połączeniem międzynarodowego systemu znaku towarowego z systemem wspólnotowego znaku towarowego.


Zobacz: Jak opatentować wynalazek w Polsce? (cz. 1)

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Jak skutecznie odpocząć na urlopie i czego nie robić podczas wolnego?

Jak rzeczywiście odpocząć na urlopie? Czy lepiej mieć jeden długi urlop czy kilka krótszych? Jak wrócić do pracy po wolnym? Podpowiada Magdalena Marszałek, psycholożka z Uniwersytetu SWPS w Sopocie.

Piątek, 26 lipca: zaczynają się Igrzyska Olimpijskie, święto sportowców, kibiców i… skutecznych marek

Wydarzenia sportowe takie jak rozpoczynające się w piątek Igrzyska Olimpijskie w Paryżu to gwarancja pozytywnych emocji zarówno dla sportowców jak i kibiców. Jak można to obserwować od dawna, imprezy sportowe zazwyczaj łączą różnego typu odbiorców czy grupy społeczne. 

Due diligence to ważne narzędzie do kompleksowej oceny kondycji firmy

Due diligence ma na celu zebranie wszechstronnych informacji niezbędnych do precyzyjnej wyceny wartości przedsiębiorstwa. Ma to znaczenie m.in. przy kalkulacji ceny zakupu czy ustalaniu warunków umowy sprzedaży. Prawidłowo przeprowadzony proces due diligence pozwala zidentyfikować ryzyka, zagrożenia oraz szanse danego przedsięwzięcia.

Klient sprawdza opinie w internecie, ale sam ich nie wystawia. Jak to zmienić?

Klienci niechętnie wystawiają pozytywne opinie w internecie, a jeśli już to robią ograniczają się do "wszystko ok, polecam". Tak wynika z najnowszych badań Trustmate. Problemem są także fałszywe opinie, np. wystawiane przez konkurencję. Jak zbierać więcej autentycznych i wiarygodnych opinii oraz zachęcać kupujących do wystawiania rozbudowanych recenzji? 

REKLAMA

Będą wyższe podatki w 2025 roku, nie będzie podwyższenia kwoty wolnej w PIT ani obniżenia składki zdrowotnej

Przedsiębiorcy nie mają złudzeń. Trzech na czterech jest przekonanych, że w 2025 roku nie tylko nie dojdzie do obniżenia podatków, ale wręcz zostaną one podniesione. To samo dotyczy oczekiwanej obniżki składki zdrowotnej. Skończy się na planach, a w praktyce pozostaną dotychczasowe rozwiązania.

Niewykorzystany potencjał. Czas na przywództwo kobiet?

Moment, gdy przywódcą wolnego świata może się okazać kobieta to najlepszy czas na dyskusję o kobiecym leadershipie. O tym jak kobiety mogą zajść wyżej i dalej oraz które nawyki stoją im na przeszkodzie opowiada Sally Helgesen, autorka „Nie podcinaj sobie skrzydeł” i pierwszej publikacji z zakresu kobiecego przywództwa „The female advantage”.

Influencer marketing - prawne aspekty współpracy z influencerami

Influencer marketing a prawne aspekty współpracy z influencerami. Jak influencer wpływa na wizerunek marki? Dlaczego tak ważne są prawidłowe klauzule kontraktowe, np. klauzula zobowiązująca o dbanie o wizerunek marki? Jakie są kluczowe elementy umowy z influencerem?

Jednoosobowe firmy coraz szybciej się zadłużają

Z raportu Krajowego Rejestru Długów wynika, że mikroprzedsiębiorstwa mają coraz większe długi. W ciągu 2 lat zadłużenie jednoosobowych działalności gospodarczych wzrosło z 4,7 mld zł do 5,06 mld zł. W jakich sektorach jest najtrudniej?

REKLAMA

Sprzedaż mieszkań wykorzystywanych w działalności gospodarczej - kiedy nie zapłacimy podatku?

Wykorzystanie mieszkania w ramach działalności gospodarczej stało się powszechną praktyką wśród przedsiębiorców. Wątpliwości pojawiają się jednak, gdy przychodzi czas na sprzedaż takiej nieruchomości. Czy można uniknąć podatku dochodowego? Skarbówka rozwiewa te wątpliwości w swoich interpretacjach.

PARP: Trwa nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości uruchomiła kolejny nabór wniosków o wsparcie na rozszerzenie lub zmianę profilu dotychczasowej działalności prowadzonej w sektorach takich jak hotelarstwo, gastronomia (HoReCa), turystyka lub kultura. Działanie jest realizowane w ramach programu finansowanego z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO).

REKLAMA