REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wspólnotowy znak towarowy

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Joanna Szmigiel
wspólnotowy znak towarowy
wspólnotowy znak towarowy

REKLAMA

REKLAMA

Od momentu przystąpienia Polski do Unii Europejskiej możemy dokonywać rejestracji znaków towarowych w Urzędzie Harmonizacji Rynku Wewnętrznego. Ochrona zgłoszonych tam znaków towarowych rozciągać się może na terytorium całej wspólnoty.

Czym jest Wspólnotowy Znak Towarowy?

Wspólnotowy znak towarowy stanowi tytuł ochronny dla uprawnionego ze znaku. Wspólnotowy znak towarowy ma charakter jednolity i wywołuje jednolite skutki na terenie całej wspólnoty.

REKLAMA

Zarejestrowanie znaku towarowego wspólnotowego dokonywane jest na podstawie jednolitej dla całej Unii Europejskiej procedury rejestracyjnej i wynikają z niej jednakowe skutki na terenie całej wspólnoty. Uzyskanie prawa ochronnego daje uprawnionemu wyłączne prawo posługiwania się takim znakiem w sposób zawodowy i zarobkowy na terytorium państw wspólnoty lub poszczególnych państw dla których

dokonaliśmy zgłoszenia. Ochrona Wspólnotowego Znaku Towarowego trwa od momentu dokonania zgłoszenia przez 10 lat i może być przedłużana na kolejne dziesięcioletnie okresy ochrony.

Wspólnotowy znak towarowy może składać się z jakiegokolwiek oznaczenia, które da się przedstawić  w  formie graficznej, szczególności wyrazów, łącznie z nazwiskami, liter, cyfr, rysunków, kształtu towarów lub ich opakowań, pod warunkiem, że posiadają cechy pozwalające na odróżnienie towarów jednego przedsiębiorstwa od towarów innych przedsiębiorstw.

Zobacz: Patent europejski

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Kto może dokonać zgłoszenia?

Osobami uprawnionymi do uzyskania wspólnotowego znaku towarowego są zarówno osoby fizyczne jak i osoby prawne, łącznie z podmiotami prawa publicznego (do których zaliczmy np. samorząd terytorialny)

Osoby fizyczne niemające stałego miejsca zamieszkania na terenie wspólnoty,  jak również osoby prawne nieposiadające siedziby lub głównego przedsiębiorstwa na terenie Unii Europejskiej obowiązane są do wyznaczenia pełnomocnika do dokonania zgłoszenia. 

Gdzie można dokonać zgłoszenia?

Rejestracji wspólnotowego znaku towarowego można dokonać w:

  1. Urzędzie Harmonizacji w ramach Rynku Wewnętrznego (OHIM)
  2. Polskim Urzędzie Patentowym ( za przekazanie zgłoszenia do OHIM pobierana jest opłata w wysokości 120 zł)

Zgłoszenie dokonane za pośrednictwem polskiego Urzędu Patentowego, traktowane jest jako zgłoszone w OHIMie w dniu zgłoszenia w w polskim urzędzie. Jednak, jeżeli zgłoszenie zostanie przekazane przez UPRP do OHIMu  po upływie dwóch miesięcy od daty jego otrzymania, traktowane jest jako dokonane z dniem wpływu do OHIMu.

 3. Urzędzie własności intelektualnej Państw Beneluksu

Od dnia 1 października 2004r. ubiegający się o udzielenie wspólnotowego znaku towarowego może w zgłoszeniu wskazać również państwa należące do protokołu madryckiego, może więc  uzyskać ochronę na terenie aż 64 państw. Związane jest to z przystąpieniem Wspólnoty Europejskiej do protokołu madryckiego, a w efekcie z połączeniem międzynarodowego systemu znaku towarowego z systemem wspólnotowego znaku towarowego.


Zobacz: Jak opatentować wynalazek w Polsce? (cz. 1)

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Reputacja przedsiębiorcy to jedno z kluczowych aktywów firmy. Tak uważa coraz więcej właścicieli firm w Polsce

Firmy w Polsce coraz częściej traktują reputację jako kapitał, który warto chronić, nawet kosztem wyników finansowych. To po części efekt walki stereotypu przedsiębiorcy, który chce osiągać zyski za wszelką cenę. Jest on wciąż głęboko zakorzeniony w świadomości społecznej.

Sztuczna inteligencja. McKinsey: Tylko 1 proc. menedżerów określa wdrożenia AI w swoich organizacjach jako dojrzałe

Choć zastosowanie gen-AI w 2024 r. znacząco wzrosło, a 78 proc. respondentów deklarowało w ub.r. użycie co najmniej jednej funkcji biznesowej tego rozwiązania w porównaniu do 55 proc. rok wcześniej, to jedynie 1 proc. menedżerów określa wdrożenie AI w ich w organizacjach jako dojrzałe.

Obligacje korporacyjne: wciąż wysoki popyt u inwestorów

W pierwszym kwartale tego roku emitenci przeprowadzili cztery publiczne emisje obligacji korporacyjnych o wartości 286,5 mln zł. Popyt inwestorów ponownie przekroczył wartość emisji i wyniósł 747 mln zł, a średni poziom redukcji dla emisji sięgnął 44 proc.

Przedsiębiorcy na całym świecie już nie patrzą w przyszłość optymistycznie

Spada poziom optymizmu przedsiębiorców na świecie. Powodem niepewność i nieprzewidywalność w globalnym handlu i wysokie stopy procentowe, tak wynika z przeprowadzonego przez Dun & Bradstreet badania na próbie ponad 10 tys. przedsiębiorców.

REKLAMA

Wystawianie faktur przez freelancerów w 2025 r. Zasady, narzędzia, terminy, opłaty, najczęstsze błędy przy wystawianiu faktur

Praca freelancera daje dużą swobodę – pozwala samodzielnie zarządzać czasem, projektami i klientami. Z tą niezależnością wiąże się jednak także odpowiedzialność za kwestie formalne, takie jak wystawianie faktur. Kto może wystawiać faktury jako freelancer? Co powinno znaleźć się na fakturze? Jakie są najczęstsze błędy?

Susza rolnicza może w tym roku być wcześniej

Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej prognozuje, że susza rolnicza może w tym roku rozwinąć się wcześniej. W raporcie podał także, ze prognozy dotyczące opadów są optymistyczne.

Jak założyć spółkę z o.o. z aktem notarialnym?

Umowa spółki z o.o. w formie aktu notarialnego jest konieczna, gdy wspólnicy zamierzają wprowadzić do umowy postanowienia, których dodanie nie jest możliwe w przypadku spółki z o.o. zakładanej przez S24. Dotyczy to m.in. sytuacji, w których wspólnicy zamierzają wnieść wkłady niepieniężne, wprowadzić obowiązek powtarzających się świadczeń niepieniężnych, zmienić zasady głosowania w spółce, uprzywilejować udziały co do głosu, czy do dywidendy.

W jaki sposób hakerzy wykorzystują e-maile do ataków? Mają swoje sposoby

Najpopularniejszą formą cyberataku jest obecnie phishing. Fałszywe wiadomości są coraz trudniejsze do wykrycia, bo cyberprzestępcy doskonale się wyspecjalizowali. Jak rozpoznać niebzepieczną wiadomość? Jak chronić swoją firmę przed cyberatakami?

REKLAMA

Co nowego dla firm biotechnologicznych w Polsce? [WYWIAD]

Na co powinny przygotować się firmy z branży biotechnologicznej? O aktualnych problemach i wyzwaniach związanych z finansowaniem tego sektora mówi Łukasz Kościjańczuk, partner w zespole Biznes i innowacje w CRIDO, prelegent CEBioForum 2025.

Coraz trudniej rozpoznać fałszywe opinie w internecie

40 proc. Polaków napotyka w internecie na fałszywe opinie, wynika z najnowszego badania Trustmate.io. Pomimo, że UOKiK nakłada kary na firmy kupujące fałszywe opinie to proceder kwietnie. W dodatku 25 proc. badanych ma trudności z rozróżnieniem prawdziwych recenzji.

REKLAMA