REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Kod QR – pomost między światem rzeczywistym a wirtualnym

Subskrybuj nas na Youtube
Kod QR – pomost między światem rzeczywistym a wirtualnym
Kod QR – pomost między światem rzeczywistym a wirtualnym

REKLAMA

REKLAMA

Kody QR to bardzo skuteczny instrument w mobilnym marketingu. Wykorzystanie kodów QR w promocji pozwala połączyć zalety klasycznej reklamy w świecie rzeczywistym (bilboardy, prasa drukowana, katalogi i ulotki) z atutami interaktywnej reklamy w Internecie.

Kod QR – pomost między światem rzeczywistym a wirtualnym

Kody QR – reklama i informacja

W ostatnim czasie obserwujemy ogromną popularność kodów QR. Można je spotkać praktycznie w każdym miejscu. W głównej mierze służą do reklamy i promocji, lecz wykorzystywane są również do przekazywania informacji. Skrót QR wywodzi się z języka angielskiego (Quick Response, czyli szybka odpowiedź). Kod QR, mimo że wyglądem przypomina nieco kod kreskowy, to reprezentuje kompletnie inną technologię. To alfanumeryczny kod graficzny, którego autorem jest japońska firma Denso-Wave. Kody QR mają kształt kwadratów. Te bardzo charakterystyczne w wyglądzie symbole, pozwalają kodować znaki w różnych językach. Dzięki nim możemy przekierować użytkownika pod konkretny adres internetowy. Odczytywanie kodów QR odbywa się przy pomocy wszelkiego rodzaju urządzeń mobilnych takich jak tablety, telefony komórkowe czy palmptopy. Wystarczy tylko specjalna aplikacja, potrafiącą odczytywać i przetwarzać kody QR.

REKLAMA

REKLAMA

Nowe sposoby na przekaz informacji

Kody QR – proste i funkcjonalne rozwiązanie

Kody QR swą popularność zawdzięczają nie tylko ogromnym możliwościom, jakie daje marketing mobilny, ale także prostocie działania. Aby odczytać kod QR, należy przyłożyć np. smartfon posiadający specjalną aplikację i zeskanować kod. Skanowanie kodów QR przypomina robienie zdjęć. Kod QR musi być widoczny na całym ekranie naszego telefonu. To powoduje, że telefon trzeba przyłożyć dość blisko do miejsca, z którego chcemy odczytać informację. Po zeskanowaniu kodu najczęściej zostajemy przekierowani na konkretną stronę internetową. Oczywiście miejsce przekierowania będzie zależało od celu, w jakim został użyty konkretny kod QR.

Kody QR w praktyce mogą spełniać wiele funkcji:
- dostęp do aplikacji - to najczęściej wykorzystywana możliwość w świecie mobilnym. Na przykład na ulotce banku, informującej o wersji mobilnej konta, znajdziemy kod QR, dzięki któremu będziemy mogli szybko i sprawnie pobrać aplikację na smartfona.
- informacja - kody QR doskonale sprawdzają się w zakresie rozpowszechniania różnego rodzaju przekazów. Na materiałach informacyjnych wielu instytucji znajdziemy kody QR, dzięki którym uzyskamy dodatkowy pakiet niezbędnych danych. Przykładowo na broszurach linii kolejowych odnajdziemy kod QR, po którego zeskanowaniu otrzymamy dokładny rozkład jazdy lub informację o sprzedaży biletów. W tym zakresie kody znajdziemy nie tylko na materiałach informacyjnych, ale także na zarządzeniach i obwieszczeniach. Funkcja informacyjna wykorzystywana jest także przez organizacje komercyjne. Na wielu opakowaniach znajdziemy kod QR, który odeśle nas do strony internetowej, gdzie dostępnych jest więcej informacji o produkcie.
- promocja - kody QR bardzo często wykorzystywane są we wszelkiego rodzaju promocjach. Tą drogą rozsyłane są nie tylko informacje o okazyjnych cenach wybranych produktów, ale także bony promocyjne upoważniające do zakupów w korzystnych cenach. Kody QR używane są także w konkursach promocyjnych. Tutaj nośnikami informacji mogą być wszelkiego rodzaju materiały drukowane oraz prasowe.
- rozszerzenie możliwości klasycznej reklamy - kody QR pozwalają rozszerzyć możliwości klasycznej reklamy drukowanej. Po zeskanowaniu kodu umieszczonego w reklamie prasowej, klient zostaje przekierowany na stronę internetową. Najczęściej rozszerzeniem prasowej reklamy są wszelkiego rodzaju materiały multimedialne.
- sprzedaż - kod QR to doskonałe narzędzie w e-commerce. Po zeskanowaniu kodu, użytkownik zostaje przekierowany na stronę sklepu internetowego, gdzie może bezpośrednio dokonać zakupu interesującego go przedmiotu. Mając konto mobilne, proces zakupu ogranicza się do jednego kliknięcia. Warto tylko pamiętać, aby klient został przeniesiony na podstronę konkretnego produktu, a nie na stronę główną sklepu. Poszukiwanie przedmiotu może go odwieść od zakupu. Aby zachęcić klienta do nabycia danego towaru, kody QR można zamieszczać praktycznie wszędzie, od ulotek i katalogów firmy, poprzez reklamy w prasie, a na plakatach typu City Light kończąc.
- feedback - coraz częściej kody QR są wykorzystywane do zbierania informacji zwrotnej od klientów. Linie lotnicze, zamieszczając kod na bilecie, mogą szybko (praktycznie zaraz po zakończeniu lotu) uzyskać informacje o wrażeniach i ocenie obsługi klienta. Pasażer po zeskanowaniu kodu, zostaje przeniesiony na stronę, gdzie znajdzie 3-4 krótkie pytania, na które może w ciągu 1 minuty odpowiedzieć.

Popularność przekazów reklamowych online

REKLAMA

Porozmawiaj o tym na naszym FORUM!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Podsumowanie

Kody QR to narzędzie o rewolucyjnym charakterze. Pozwalają w szybkim czasie „przenosić” klienta ze świata rzeczywistego do wirtualnego. Ponadto można dokładnie zmierzyć, ile osób zapisało się na tę „wyprawę”. Firma ma dokładną informację, jak często i kiedy kod był skanowany. Zna także liczbę osób, która zeskanowała kod i dokonała zakupu w sklepie internetowym. Dzięki temu sklepy internetowe mogą na bieżąco śledzić, które produkty cieszą się zainteresowaniem w danym okresie. Kody QR to także doskonałe rozwiązanie dla klientów. Teraz zakupów mogą dokonywać jeszcze szybciej i prościej. W chwili obecnej z kodów znacznie częściej korzystają firmy niż klienci - wynika to z niewielkiej jeszcze wiedzy użytkowników, dotyczącej działania kodów. Zwiększenie tej świadomości wśród klientów to zadanie dla przedsiębiorców.

Produkt placement, czyli lokowanie produktu

Źródło: http://www.grupa-tense.pl/

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Akcyzą w cydr. Polscy producenci rozczarowani

Jak wiadomo, Polska jabłkiem stoi. Ale zamiast wykorzystywać własny surowiec i budować rynek, oddajemy pole zagranicznym koncernom – z goryczą mówią polscy producenci cydru. Ku zaskoczeniu branży, te niskoalkoholowe napoje produkowane z polskich jabłek, trafiły na listę produktów objętych podwyżką akcyzy zapowiedzianą niedawno przez rząd. Dotychczasowa akcyzowa mapa drogowa została zatem nie tyle urealniona, jak określa to Ministerstwo Finansów, ale też rozszerzona, bo cydry i perry były z niej dotąd wyłączne. A to oznacza duże ryzyko zahamowania rozwoju tej i tak bardzo małej, bo traktowanej po macoszemu, kategorii.

Ustawa o kredycie konsumenckim z perspektywy banków – wybrane zagadnienia

Ustawa o kredycie konsumenckim wprowadza istotne wyzwania dla banków, które muszą dostosować procesy kredytowe, marketingowe i ubezpieczeniowe do nowych wymogów. Z jednej strony zmiany zwiększają ochronę konsumentów i przejrzystość rynku, z drugiej jednak skutkują większymi kosztami operacyjnymi, koniecznością zatrudnienia dodatkowego personelu, wydłużeniem procesów decyzyjnych oraz zwiększeniem ryzyka prawnego.

Coraz więcej firm ma rezerwę finansową, choć zazwyczaj wystarczy ona na krótkotrwałe problemy

Więcej firm niż jeszcze dwa lata temu jest przygotowanych na wypadek nieprzewidzianych sytuacji, czyli ma tzw. poduszkę finansową. Jednak oszczędności nie starczy na długo. 1 na 3 firmy wskazuje, że dysponuje rezerwą na pół roku działalności, kolejne 29 proc. ma zabezpieczenie na 2–3 miesiące.

Na koniec roku małe i średnie firmy oceniają swoją sytuację najlepiej od czterech lat. Jednak niewiele jest skłonnych ryzykować z inwestycjami

Koniec roku przynosi poprawę nastrojów w małych i średnich firmach. Najlepiej swoją sytuację oceniają mikrofirmy - najlepiej od czterech lat. Jednak ten optymizm nie przekłada się na chęć ryzykowania z inwestycjami.

REKLAMA

Debata: Motywacja i pozytywne myślenie

Po co nam kolejna debata na temat motywacji i pozytywnego myślenia? Żeby teorię zastąpić wreszcie procedurą! Debatę poprowadzi Paweł Dudziak.

Firmy płacą ukryty abonament za cyberataki. Raport: większość ofiar wciąż wierzy w skuteczność swoich zabezpieczeń

Nowe badanie Enterprise Strategy Group ujawnia niepokojącą rozbieżność: choć 62 proc. firm padło w ostatnim roku ofiarą cyberataków, aż 93 proc. z nich nadal wierzy w skuteczność swoich zabezpieczeń. Eksperci ostrzegają – brak proaktywnego podejścia do bezpieczeństwa może kosztować organizacje miliony i zrujnować ich reputację.

Powrót do przyszłości: wskazówki dla nowego pokolenia programistów

Dla programistów u progu swojej kariery zawodowej istnieją obecnie dwie całkowicie odmienne drogi wejścia do branży.

ZUS udostępnił nowy formularz wniosku o wakacje składkowe

Zmiana upraszcza zasady wykazywania otrzymanej pomocy de minims. Płatnicy nie muszą już podawać danych organów udzielających pomocy wraz z kwotą i datą jej udzielenia.

REKLAMA

Test zaspokojenia – nowy mechanizm ochrony wierzycieli

Test zaspokojenia wierzycieli jest nową instytucją w Prawie restrukturyzacyjnym. Jej podstawowym celem pozostaje udzielenie odpowiedzi na pytanie, czy postępowanie restrukturyzacyjne rzeczywiście pozostaje najlepszą metodą wyjścia z zadłużenia przez przedsiębiorcę.

Odsetki w postępowaniu restrukturyzacyjnym

Odsetki stanowią jeden z podstawowych mechanizmów motywowania dłużnika do regulowania należności na rzecz wierzyciela. Założenie jest tu bardzo proste: im dłuższe opóźnienie, tym większe odsetki trzeba zapłacić. Otwarcie postępowania restrukturyzacyjnego właściwie niewiele tutaj zmienia, aczkolwiek w inny sposób się ich dochodzi, a niekiedy również kalkuluje.

REKLAMA