REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Jak uzyskać dofinansowanie z PFRON według nowych zasad?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Paulina Sojczyńska
Jak uzyskać dofinansowanie z PFRON według nowych zasad?
Jak uzyskać dofinansowanie z PFRON według nowych zasad?

REKLAMA

REKLAMA

Od 14 stycznia przedsiębiorca, zatrudniający pracowników niepełnosprawnych, nie musi składać sprawozdań finansowych z działalności przy staraniu się o dofinansowanie z PFRON. Nowelizacja rozporządzenia w tej sprawie znosi obowiązek przedstawiania do Funduszu informacji o sytuacji ekonomicznej dla mikro-, małych oraz średnich przedsiębiorstw.  Jak uzyskać dofinansowanie? Przeczytaj, co radzi ekspert.

Dzięki nowemu rozporządzeniu z dofinansowania do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych będzie mogło skorzystać więcej przedsiębiorców. Ograniczony zakres informacji pozwoli przedsiębiorcy zminimalizować formalności sprawozdawcze i zwiększyć szanse na pozyskanie dodatkowych środków niezależnie od aktualnej sytuacji finansowej.

REKLAMA

Jakie zmiany w pozyskiwaniu dotacji?

REKLAMA

Na zmianach w rozporządzeniu skorzystają trzy grupy przedsiębiorców. Po pierwsze, są to właściciele mikroprzedsiębiorstw, którzy zatrudniają 10-u i mniej pracowników oraz których roczny obrót lub bilans jest nie większy niż 2 mln euro. Drugą grupę beneficjentów stanowią właściciele małych przedsiębiorstw o liczbie pracowników, nieprzekraczającej 50 osób oraz, w których roczny obrót lub bilans jest nie większy niż 10 mln euro.

Trzecią grupą są średni przedsiębiorcy, czyli firmy zatrudniające do 250 osób, z rocznym obrotem w granicach do 50 mln euro przy całkowitym bilansie rocznym nie większym niż 43 mln euro. Według rozporządzenia przedsiębiorcy ci, starając się o pomoc inną niż pomoc de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie, nie muszą przedkładać sprawozdań finansowych z trzech ostatnich lat obrotowych.

Zwolnieniu z obowiązku składania comiesięcznej informacji o sytuacji finansowej firmy objęte zostały również przedsiębiorstwa, które już uzyskują dofinansowanie z PFRON. Dla tych przedsiębiorców jest to o tyle dobra wiadomość, że nie będą oni pozbawieni dofinansowania w przypadku, gdy wykażą w danym miesiącu gorsze wyniki.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nie da się ukryć, że nowe zasady stanowią ułatwienie dla wielu przedsiębiorców, z zwłaszcza dla firm z dość niestabilną sytuacją ekonomiczną. Zwiększają nie tylko szanse na uzyskanie dodatkowych środków, ale również pozwalają na ustabilizowanie wypłat dla aktualnych beneficjentów.

Polecamy: Jak obliczyć opłacalność firmy?

Co to oznacza dla PFRON?

REKLAMA

Ograniczenie zakresu informacji odnośnie sytuacji finansowej przedsiębiorcy, starającego się o dofinansowanie do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych, wyeliminuje ocenę sytuacji finansowej przedsiębiorstwa przy udzielaniu dofinansowania. Z punktu widzenia PFRON nowelizacja rozporządzenia może okazać się brzemienna w skutkach. Występuję bowiem ryzyko, że pomoc finansowa zostanie przydzielona firmie, która zagrożona jest bankructwem.

W myśl zasad ekonomicznych taka forma pomocy firmie bankrutującej jest mało efektywna, niewystarczająca. Dlatego przedstawianie sprawozdań finansowych w celu uniknięcia nieefektywnego wykorzystania środków publicznych wydaję się być zasadne.

Polecamy: Czy finansować działalność funduszami poręczeniowymi?

Z drugiej zaś strony, opieranie wycofania świadczenia jedynie na podstawie np. rosnących zapasów czy zmniejszonych obrotach, okazuję się niesprawiedliwe dla przedsiębiorcy, zwłaszcza jeśli pod uwagę weźmiemy roczne sprawozdanie, które świadczy o dobrej kondycji finansowej firmy. Czas pokaże, a póki co przedsiębiorcy mogą ruszać po dofinansowanie.

Zapisz się na newsletter
Zakładasz firmę? A może ją rozwijasz? Chcesz jak najbardziej efektywnie prowadzić swój biznes? Z naszym newsletterem będziesz zawsze na bieżąco.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moja firma
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Rząd opóźnia obowiązek raportowania ESG. Raportowanie dopiero od 2028 i 2029 r. [projekt ustawy przyjęty przez Radę Ministrów]

Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy odraczający o dwa lata obowiązek raportowania ESG dla firm. Nowe przepisy mają ograniczyć biurokratyczne obciążenia i dać przedsiębiorcom więcej czasu na dostosowanie się do unijnych regulacji.

Jak założyć klub fitness lub siłownię? [Poradnik eksperta]

Obecnie w Polsce działa ponad trzy tysiące siłowni i klubów fitness, z czego przeważająca większość funkcjonuje w ramach większych sieci. Dbanie o zdrowie i kondycję fizyczną stało się globalnym i nieprzemijającym trendem, co można zawdzięczać m.in. influencerom z branży fitness (trenerom i instruktorom).

Dlaczego Polacy nie ufają zagranicznym sklepom online? [Raport]

Zagraniczne firmy napotykają na poważną barierę na polskim rynku e-commerce – brak zaufania. Aż 2/3 Polaków unika zakupów w zagranicznych e-sklepach z obawy o zwroty, reklamacje i autentyczność produktów. Kluczową rolę w decyzjach zakupowych odgrywają opinie innych klientów. Pokonanie tej nieufności to klucz do sukcesu w polskim e-handlu.

Rząd podwyższy w 2026 r. płacę minimalną tylko o wskaźnik inflacji - przedsiębiorcy chwalą takie rozwiązanie, dlaczego

Płaca minimalna w 2026 roku wzrośnie o 140 złotych brutto do kwoty 4806 złotych. To mniejszy wzrost niż w minionych latach, ale przedsiębiorcy przyznają, że jest to kompromis pomiędzy możliwościami przedsiębiorców, a oczekiwaniami pracowników.

REKLAMA

Szczęście i spełnienie może iść w parze

Rozmowa z dr Mary E. Anderson, autorką książki „Radość osiągania” – o tym, jak być szczęśliwym wysoko efektywnym człowiekiem.

Ludzie wciąż listy piszą, ale polecone wysyłają głównie urzędy. Rynek pocztowy w Polsce ma się dobrze

Jednak główną siłą napędową pozostają wciąż usługi kurierskie, które odpowiadają za 73,3 proc. wartości rynku i 56,5 proc. jego wolumenu. Mimo dominacji tego segmentu, istotną rolę wciąż odgrywają przesyłki listowe.

Miód podrożeje, bo prawo wymaga zmiany etykiet na słoikach a to kosztuje

Równo za rok na sklepowych półkach pojawią się nowe etykiety miodu, wynikające z przyjętej unijnej dyrektywy. Wprowadzają one niepozorną, ale mogącą narobić sporo zamieszania zmianę. Jednocześnie nielegalny handel miodem rozwija się niemal bez nadzoru.

Rolnicy radzą sobie dużo lepiej z długami niż firmy przetwarzające plony ich pracy

Polska żywność ma się dobrze, ale kondycja finansowa branży już mniej. Sektor rolno-spożywczy musi oddać wierzycielom 760,6 mln zł, a wiarygodność płatnicza przetwórców i dostawców staje się coraz większym problemem. Nie dotyczy to rolników, którzy na ogół są wiarygodni finansowo.

REKLAMA

Małe firmy z dużymi obawami przed kolejnym wysokim wzrostem płacy minimalnej

Duże wzrosty płacy minimalnej w ostatnich latach hamują wzrost małych i średnich firm. Poza bezpośrednim obciążeniem kosztami pracowniczymi oznaczają dla przedsiębiorców skokowy wzrost koszt w postaci coraz wyższych składek ZUS.

Umowa z influencerem krok po kroku

Szybki rozwój marketingu internetowego otworzył przed markami i twórcami zupełnie nowe perspektywy współpracy. W dobie cyfrowej rewolucji, influencerzy stali się kluczowymi partnerami w promocji produktów i usług, oferując unikatowy sposób docierania do odbiorców (potencjalnych klientów marek). Współpraca z twórcami, choć niezwykle efektywna, wiąże się jednak z szeregiem wyzwań prawnych, które wymagają szczególnej uwagi. Odpowiednie uregulowanie wzajemnych praw i obowiązków jest fundamentem sukcesu i bezpieczeństwa obu stron, minimalizując ryzyko sporów i nieporozumień.

REKLAMA